Syksyllä -11 näytti työpaikalla työt vähenevän, joten hain AMKn ja jäin opintovapaalle 2012 alusta. Sain aikuisopintotukea. Kesän olin töissä, mutta syyskesällä tuli uudet YT:t ja olin lähtijöiden listalla. Minut lomautettiin ja sain opiskella ansiosidonnaisella tuella. Nyt työsuhde on kokonaan loppu ja oikeus opiskella työttömyyskorvauksella loppuu pian. Koulutusrahaston ehdoissa sanotaan, että työsuhde sen hetkiseen työnantajaan pitää olla kestänyt yhdessä tai useammassa jaksossa vähintään yhteensä vuoden. Sitä ei selvästi sanota - tai en löydä - voiko määräaikaisesta työsuhteesta jäädä opintovapaalle ja jos, voiko aikuiskoulutustukea saada pidempään kuin määräaikainen olisi kestänyt. Voisinko siis puhua entiseltä työnantajaltani esim. viikon määräaikaisuuden, jäädä toisena päivänä opintovapaalle ja opiskella kevääseen asti aikuisopintotuella? Onko jokin minimiaika ennen vapaalle lähtöä meneillään olevassa työsuhteessa tai pitääkö työsuhde olla toistaiseksi tai määräaikainen yli opintovapaan?
Työtön ei voi saada aikuisopintotukea ja omaehtoisen opiskelun ajan olen pian käyttänyt.
Normaalilla opintotuella en selviäisi, opiskelu täytyisi keskeyttää.
Tietääkö joku tästä jotain?
Aikuisopintotuen myöntämisen ehdot
Kikkailija
0
269
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481997Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 661104
- 221027
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73926Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907