Elektroninen sytytin

----------

Onko olemassa elektronista sytytintä 15W loisteputkelle miltään tunnetulta valmistajalta?

Aura ja Philips -merkkisiä olen kaupoissa nähnyt mutta ne olivat alkaen 18W putkille. Jotain kiinalaisia halpoja mikä lie merkkisiä 4W alkaen oli eräässä liikkeessä mutta ne eivät olleet kovin luottamusta herättävän näköisiä.

7

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+2

      Eikös se näillä palstoilla ihan äskettäin todettu, että 15W loisteputki syttyy parhaiten, siten että sytytin ei ole paikoillaan!!

    • ----------

      En tuollaista keskustelua huomannut, jos sinulla on linkki tallessa niin laitatko tähän?

      Tosiaan olen itsekin havainnut, että putki syttyy ilman sytytintä ja käytännössä heti. Ongelmaksi vain muodostuu se, että putki ei kestä kuin 3-4 kuukautta. Tämän vuoksi olen kiinnostunut elektronisesta sytyttimestä jotta putki tulisi kunnolla esilämmitettyä ennen sytyttämistä. Kokeilin pikaisesti 18W putkelle tarkoitettua elektronista sytytintä ja sillä se toimi juuri oikein mutta en uskalla jättää tuollaista sytytintä käyttöön koska en tiedä mitä haittaa vääränkokoisesta sytyttimestä voi olla pidemmän päälle.

      Kysymys kuuluu, että mistä löytäisin 15W putkelle sopivan kunnollisen elektronisen sytyttimen?

      • 1+2

      • Näin Thaimaassa
        1+2 kirjoitti:

        "En tuollaista keskustelua huomannut, jos sinulla on linkki tallessa niin laitatko tähän?"

        Tuossa on, asiasta ketjun loppupuolella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5387643

        Elektromisella liitäntä laitteella varustetut putkivalaisin rungot on Thaimaassa nykyään myynnissä.Ja kovasti suosiossa.Hinta on 18W putkelle 4 € putkineen,Philipsin laatua.
        Ihmettelin ostaessani,kun Suomesta samalla hinnalla ei saa edes putkea valaisimeen.


    • Tällaisia on itselläni, en kyllä muista mistä ostettu:
      Sytytin - TUBESAVER RAPID - 4-65W
      Hinta n. 5€

    • Ingen gora

      !8W sytytinä voi käyttää.ihan huoletta.Ei aiheuta mitään ongelmia.
      Yleensäkin ali kuormat ei aiheuta sähkölaitteille vahinkoa.

      • ----------

        Kiitos tiedosta. Ehdin jo saada käsiini pari Auran sytytintä joiden välillä olen arponut, että kumpaa käyttäisi 15W T8 putkella olevassa yhden putken valaisimessa. En onnistunut löytämään mistään elektronista sytytintä jossa olisi ollut laajempi 4-65W alue.

        Elektroniset sytyttimet ovat mallia

        1. Power Strike
        220-240V
        Single 18-65W

        2. Twin Strike
        Starter 15-18W
        Series 220-240V
        Single 220-240V
        Single 110-130V

        Molemmat tuntuvat toimivan valaisimessa ja niissä on kunnon esihehkutus n. 2 sekuntia mutta kakkosessa se näyttää käytännössä olevan vähän pidempi.
        Ainoa ikävä puoli molemmilla sytyttimillä on se, että toisinaan valot päälle kytkettäessä putki välähtää välittömästi mutta varsinaisesti syttyy esihehkutuksen jälkeen. Tavallisella sytyttimellä tai ilman sytytintä putki syttyy heti ilman viivettä ja epäilen sen olevan yksi mahdollinen syy erittäin lyhyeen putken kestoikään.
        Toistaiseksi ykkönen on käytössä.

        Onko tuo kakkonen todellakin sarja- ja yksittäisputkisille valaisimille sopiva?
        Olen ollut käsityksessä, että sarja- ja yksittäissytytin ovat kaksi eri tuotetta mutta mikäli tämä käy molempiin niin eikö se näistä kahdesta mitoitukseltaan juuri oikea?

        Toinen asia mikä mieltä vaivaa on, että mikä näissä sytyttimissä määrää soveltuvan putken wattimäärän? Eroaako sytyttimen antama sytytyspulssi/jännite jotenkin ja onko väärän kokoisesta sytyttimestä jotain vaaraa kuristimelle tai muille komponenteille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe