Eli olenko ainoa parikymppinen, jolla epäillään/on osteoporoosi? Kaipailisin kommentteja kohtalotovereilta!
Hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
-Anna-
nuoria ??
9
1538
Vastaukset
- Mimma
Moi!
Mulla todettiin juuri osteopenia (eli vähentynyt luuntiheys). Tulos on vielä sen verran tuore, etten ole edes puhunut asiasta lääkärin kanssa. Hoitona tod.näk. kalkki d-vitamiini.- anna
mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;) - Mutti 77
anna kirjoitti:
mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;)Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva
- perimä
Luuntiheys sattaa olla eri ihmisillä erilainen, joten yksistään mittaus ei anna sitä tulosta todellisuudesta.
Minulla ja sinulla voi olla samat mittausarvot suurin piirtein, mutta minä en sairasta edes osteopeniaa tai päinvastoin.
Mittausarvot ovat sairaudelle määriteltyjä arvoja ja jollakin ne voivat poiketa käytettävistä arvoista.
Perimä on alkuaan vaikuttamassa siihen, millainen luusto sinulla on. Itse en ole käyttänyt koskaan alkoholia, tupakkaa, enkä lapsena kahviakaan ja kouluun käveltiin tai hiihdettiin tuollainen kahden kilometrin matka satoi tai paistoi.
Maitoa olen juonut lypsylämpimänä ja syönyt savea leivinuunin kyljestä ja tämä kertoo, että puutosta on ollut tai sitten imeytymishäiriö. - Xveg
Mutti 77 kirjoitti:
Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva
"Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin.
...
Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa."
Maitotuotteet pahentavat osteoporoosia. Kannattaa vähentää muitakin eläinproteiinin lähteitä (liha, kala, kana, kananmuna)ruoassa ja lisätä liikuntaa.
- jnr
Mulla (27-v. M) on lievä osteopenia joka johtuu käyttämistäni lääkkeistä jotka "syövät" luustoa. Kalcipos-D:tä naamaan päivittäin..
- Late
Mä oon nyt 18 ja osteopaattisia muutoksia löydettiin luustosta jo pari vuotta sitten, et on täällä muitakin "mummojen vaivoista" kärsijöitä =D
- Xveg
"mummojen vaivoista"
Oikeampi ilmaus on: "Maidonjuojien ja proteiinin suurkuluttajien vaivoista".
Kaikki maailman kovimmat maidonjuojamaat kärsivät myös suurimmista osteoporoosiluvuista.
- Lekurille menevä
Itselläni yksityinen kiropraktikko totesi vain ohimennen, että yhdessä nikamassa näyttäisi olevan merkkejä luukadosta. (röntgenkuvasta) Seuraavalla kerralla lääkärissä käydessä mainitsin asiasta omalle lääkärille. Totesi, että vanhojen ämmien tauti jne. Siihen jäi sekin. (siitä on jo 3 vuotta)
Mutta ilmeisesti näin ei ole. Täytyy kait mennä yksityiselle, jotta pääsisin mittaamaan ko. nikaman tiheyden. Arvauskeskuksessa hakkaan päätänä kuitenkin vain seinään, niin kuin viimeksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244252Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132958Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22940Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43935PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117763- 37754
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38746- 107699
- 135667