Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

nuoria ??

nuori

Eli olenko ainoa parikymppinen, jolla epäillään/on osteoporoosi? Kaipailisin kommentteja kohtalotovereilta!
Hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
-Anna-

9

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimma

      Moi!
      Mulla todettiin juuri osteopenia (eli vähentynyt luuntiheys). Tulos on vielä sen verran tuore, etten ole edes puhunut asiasta lääkärin kanssa. Hoitona tod.näk. kalkki d-vitamiini.

      • anna

        mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
        heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;)


      • Mutti 77
        anna kirjoitti:

        mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
        heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;)

        Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva


      • perimä

        Luuntiheys sattaa olla eri ihmisillä erilainen, joten yksistään mittaus ei anna sitä tulosta todellisuudesta.
        Minulla ja sinulla voi olla samat mittausarvot suurin piirtein, mutta minä en sairasta edes osteopeniaa tai päinvastoin.
        Mittausarvot ovat sairaudelle määriteltyjä arvoja ja jollakin ne voivat poiketa käytettävistä arvoista.
        Perimä on alkuaan vaikuttamassa siihen, millainen luusto sinulla on. Itse en ole käyttänyt koskaan alkoholia, tupakkaa, enkä lapsena kahviakaan ja kouluun käveltiin tai hiihdettiin tuollainen kahden kilometrin matka satoi tai paistoi.
        Maitoa olen juonut lypsylämpimänä ja syönyt savea leivinuunin kyljestä ja tämä kertoo, että puutosta on ollut tai sitten imeytymishäiriö.


      • Xveg
        Mutti 77 kirjoitti:

        Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva

        "Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin.
        ...
        Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa."

        Maitotuotteet pahentavat osteoporoosia. Kannattaa vähentää muitakin eläinproteiinin lähteitä (liha, kala, kana, kananmuna)ruoassa ja lisätä liikuntaa.


    • jnr

      Mulla (27-v. M) on lievä osteopenia joka johtuu käyttämistäni lääkkeistä jotka "syövät" luustoa. Kalcipos-D:tä naamaan päivittäin..

    • Late

      Mä oon nyt 18 ja osteopaattisia muutoksia löydettiin luustosta jo pari vuotta sitten, et on täällä muitakin "mummojen vaivoista" kärsijöitä =D

      • Xveg

        "mummojen vaivoista"

        Oikeampi ilmaus on: "Maidonjuojien ja proteiinin suurkuluttajien vaivoista".

        Kaikki maailman kovimmat maidonjuojamaat kärsivät myös suurimmista osteoporoosiluvuista.


    • Lekurille menevä

      Itselläni yksityinen kiropraktikko totesi vain ohimennen, että yhdessä nikamassa näyttäisi olevan merkkejä luukadosta. (röntgenkuvasta) Seuraavalla kerralla lääkärissä käydessä mainitsin asiasta omalle lääkärille. Totesi, että vanhojen ämmien tauti jne. Siihen jäi sekin. (siitä on jo 3 vuotta)
      Mutta ilmeisesti näin ei ole. Täytyy kait mennä yksityiselle, jotta pääsisin mittaamaan ko. nikaman tiheyden. Arvauskeskuksessa hakkaan päätänä kuitenkin vain seinään, niin kuin viimeksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe