nuoria ??

nuori

Eli olenko ainoa parikymppinen, jolla epäillään/on osteoporoosi? Kaipailisin kommentteja kohtalotovereilta!
Hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
-Anna-

9

1576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimma

Moi!
      Mulla todettiin juuri osteopenia (eli vähentynyt luuntiheys). Tulos on vielä sen verran tuore, etten ole edes puhunut asiasta lääkärin kanssa. Hoitona tod.näk. kalkki d-vitamiini.

• anna

mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
        heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;)

• Mutti 77
        anna kirjoitti:

mulla kans lisättiin kalkkia ja d-vitamiinia... ja seurataan tilannetta =) Ootko mistä päin ja saako ikääsi tiedustella?
        heh.. kiva vaan tietää, että on muitakin ;)

Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva

• perimä

Luuntiheys sattaa olla eri ihmisillä erilainen, joten yksistään mittaus ei anna sitä tulosta todellisuudesta.
        Minulla ja sinulla voi olla samat mittausarvot suurin piirtein, mutta minä en sairasta edes osteopeniaa tai päinvastoin.
        Mittausarvot ovat sairaudelle määriteltyjä arvoja ja jollakin ne voivat poiketa käytettävistä arvoista.
        Perimä on alkuaan vaikuttamassa siihen, millainen luusto sinulla on. Itse en ole käyttänyt koskaan alkoholia, tupakkaa, enkä lapsena kahviakaan ja kouluun käveltiin tai hiihdettiin tuollainen kahden kilometrin matka satoi tai paistoi.
        Maitoa olen juonut lypsylämpimänä ja syönyt savea leivinuunin kyljestä ja tämä kertoo, että puutosta on ollut tai sitten imeytymishäiriö.

• Xveg
        Mutti 77 kirjoitti:

Anna, kuinka sinulla kaikki alkoi? Miten hakeuduit tutkimuksiin? Olen 27v. ja epäilen itselläni osteoporoosia kovien käsisärkyjen, hampaiden nopean huonontumisen ja sukurasitteen takia.Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin. Saa nähdä osunko oikeaan, jännittää selittää nämä lääkärille. Onko kukaan kohdannut syyllistämistä asiasta? Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa. Terv. Syyllisyyttä poteva

"Maitoa en ole käyttänyt 9-vuotiaasta lähtien, ajoittain kalkkitabletteja kylläkin.
        ...
        Suvussani on monta joille maitotuotteet eivät sovi...olenkohan kuitenkin ollut joukkohysterian uhri tässä maitoasiassa."

Maitotuotteet pahentavat osteoporoosia. Kannattaa vähentää muitakin eläinproteiinin lähteitä (liha, kala, kana, kananmuna)ruoassa ja lisätä liikuntaa.

• jnr

Mulla (27-v. M) on lievä osteopenia joka johtuu käyttämistäni lääkkeistä jotka "syövät" luustoa. Kalcipos-D:tä naamaan päivittäin..

• Late

Mä oon nyt 18 ja osteopaattisia muutoksia löydettiin luustosta jo pari vuotta sitten, et on täällä muitakin "mummojen vaivoista" kärsijöitä =D

• Xveg

"mummojen vaivoista"

Oikeampi ilmaus on: "Maidonjuojien ja proteiinin suurkuluttajien vaivoista".

Kaikki maailman kovimmat maidonjuojamaat kärsivät myös suurimmista osteoporoosiluvuista.

• Lekurille menevä

Itselläni yksityinen kiropraktikko totesi vain ohimennen, että yhdessä nikamassa näyttäisi olevan merkkejä luukadosta. (röntgenkuvasta) Seuraavalla kerralla lääkärissä käydessä mainitsin asiasta omalle lääkärille. Totesi, että vanhojen ämmien tauti jne. Siihen jäi sekin. (siitä on jo 3 vuotta)
      Mutta ilmeisesti näin ei ole. Täytyy kait mennä yksityiselle, jotta pääsisin mittaamaan ko. nikaman tiheyden. Arvauskeskuksessa hakkaan päätänä kuitenkin vain seinään, niin kuin viimeksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      157
      2219
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2074
    3. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      492
      1616
    4. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1378
    5. Kasteen merkityksestä ihmiselle

Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle. J
      Kaste
      420
      1209
    6. Miesmäinen vanha nainen joka kulkee lastenvaunujen kanssa

Mikähän kaheli tämä yks kaupungilla karvahattu päässä kulukeva vanha eukko on joka työntää lastenvaunuja. Onhan sitte
      Kuhmo
      19
      1168
    7. Molemmat päät

aivan tulessa😫 Miksi pitää ihmisen tällaisesta kärsiä??? Jos koko ajan pnettaa, niin miksi sitä seksiä ei voi sitten s
      Ikävä
      134
      1056
    8. Ethän leiki kanssani J- mies

Jos oletkin joku pelimies, jolla monia vaihtoehtoja, katkon kylmästi yhteyden. En jaksa sellaisia miehiä.
      Ikävä
      107
      1045
    9. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1035
    10. Liikenne onnettomuus

Luin juuri Ampparista Konneveden kauheasta onnettomuudesta jossa menehtyi 60-luvulla syntynyt mies. Onko kellään tarkemp
      Konnevesi
      6
      880
    Aihe