Ford Mustang -64 1/2

Ford Mustang

Mustangia alettiin valmistaa 50 vuotta sitten. Ja merkki rantautui Suomeenkin välittömästi.
Kellähän ja missähän lie Suomen vanhin Mustang!?
Minulla itsellä on ihan alkupään yksilöitä! Sarjanumero 6000:n pinnassa. Ottaen huomioon että jo ensimmäisenä vuonna tehtiin yli miljoona kpl!
Ei ole aito Suomi-auto ,tuotu -84 Kaliforniasta,mutta kuitenkin.
Oon kuullut että jonkinlaisia teematapahtumia järjestetään juhlavuoden tiimoilta. Niitä merkkikerhoja ym. on varmaan ,mutta seniorikansalaisena en ole niissä mukana.

9

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahkeessa pullottaa

      Mahdatko tarkoittaa vanhinta ,uutena Suomessa tuolloin myytyä yksilöä valmistenumeroltaan,ensimmäistä myytyä täällä ylipäätään vaiko uustuonnit mukaan luettuna olevat myöskin?
      Tuo on melkoisen haastavaa jos uustuonnitkin otetaan mukaan,Suomi yksilöiden alusta-valmistusnumerot toki löytyvät maahantuojalta ja lie harrastajienkin tiedossa.
      Huomioon tietty otettava että myös kato on käynyt vuosien varrella,siis kolarit ja muuten vaan atomeiksi puretut,rajusti muunnellut tai loppuunkalutut yksilöt huomioitava joiden osia voi olla käytetty muihin säilyneisiin....
      Niitä on myös viety pois Suomesta,ihan Suomi autoista uustuonteihin,kas kun nuo Suomi autot olivat senverta mielenkiintoisella HD varustuksella olevia kaikki virallisesti tuodut ja muistaakseni jopa V8 kaikki.
      Yksityisesti tuodut "muuttoautot"silloin joskus onkin hankalampi pala ja varmasti löytyy varhaisia-65 joukossa.
      Korimalliakaan et eritellyt,siis kaikistako eka vaiko HT,Fastback vai avo?
      Eipähän ole ennenkuulumatonta tai harvinaistakaan näissä keräilyautoissa tuo numeroiden väärentelykään,ihan huomautuksena.
      Teematapahtumia varmaan on,mutta eikö jokainen vintage Mustangia ole AINA juhlavuoden tapahtuma Suomessa,ei kumminkaan mikään turha peli ja yhä monen haave unelma nuoruusvuosilta....
      Ainoastaan "munattomuus"esteenä nykyaikana sen toteuttamiseksi-Yksi elämä ja joka päivä lähempänä puupalttoota,muut niitä tekosyitä tyyliin:Ei tallia(kenellekäs se taivaasta pudonnut),työkaluja,rahaa(mutta käyttöautoon kyllä piisaa reilusti..),aikaa(höh) tai eukko ei anna(vaihda akkaa tai laita itsekin hame)
      Olet seniori tai juniori niin mikäs este se on osallistua jollain tavoin jos kiinnostaa ja netistä löytänet mitä-missä ja milloin lisätietoa=)

    • kausi alussa

      Näinpä justiinsa näpänderit kuin tuossa asiat kerrottiinkin pääosin ja näissä harrastehommissa ihan turha vetää perusteeksi että vie niin paljon bensaa tai löllöjä ajettavia ym älytöntä.
      Ajettavuus on semmoinen kuin siihenaikaan autot oli ja kunnossa oleva tietysti eikä loppuunajettu alustaltaan.
      Nykyaikana löytyy löllöstä kivikovaan ja siitä väliltä palikat aivan kuten tekniikan,jarrujen tai vaikka tehostimien,ilmastoinnin,ulkonäön ym varustelun "paranteluun",meinaan jos 1 omistajan rastitus tilauslomakkeeseen ei mennyt ihan putkeen.
      Tärkeintä lienee ehjä ruosteeton kori,vaikka Musseihin saa rungosta asti kaikki uutta,koripelleistä pohjalevystä puhumattakaan,rahaa taitoa kun vain löytyy niin sekin ok.
      Tämä koskee muuten monia muitakin klassikkojenkkejä,siis osia löytyy nykyään uustuotantona koko auton kunnostukseen kunhan kukkaro kunnossa,on meinaan suosittu harrastus nykyään ja vaikkei unelma-autosi kuuluisikkaan näihin,käytettyä ruosteetonta osaa löytyy hyvin kuivista osavaltioista ellei nyt ihan todella vähän valmistettu korimalli joihin vaatii enempi vaivaa etsiä,tekniikkaosat yleensä passaa muistakin saman merkin malleista.
      Näyttäisi että 70-luvun luxusautot ovat seuraava kiinnostus,halvalla kun saa vielä todella hienoja yksilöitä 1 omistajalta.

    • Ford Mustang

      Tarkoitan vanhinta todella!Siis valmistenumeroltaan.
      Omani on V8 260 kuutiotuumaa. Tasavirtalaturilla ja nopeusmittari suorakaiteen muotoinen.
      Valmistenumero: 5707F106xxxx . Nuo alkumerkinnät ilmaisevat valmistuspaikan ja korimallin. Luulen niin! Ja varsinainen sarjanumerointi alkaa kuulemma sadastatuhannesta.

      • Matemaatikko

        Tuon sarjanumeron perusteella autosi sarjanumero on miljoona ja kuusikymmentä tuhatta. Eli ei ihan alkupään tuotannosta ole kyse, jos sadasta tonnista on liikkeelle lähdetty.


      • Ford Mustang
        Matemaatikko kirjoitti:

        Tuon sarjanumeron perusteella autosi sarjanumero on miljoona ja kuusikymmentä tuhatta. Eli ei ihan alkupään tuotannosta ole kyse, jos sadasta tonnista on liikkeelle lähdetty.

        Tuli yksi eksä liikaa! Eli satakuusituhatta..jotakin! Uskokaa tai älkää. En ala tarkkaa numeroa näille suunsoittofoorumeille antamaan!


    • 5+8

      Spedellähän oli punainen avo-mustang (rek ASU-1), mutta se taisi olla vuosimallia 1965. Esiintyy ainakin elokuvassa "Pähkähullu Suomi"

    • Ford Mustang

      Oy Ford Ab:n esittelyautona ollut yksilö AAF-3 on ehkä pienempää sarjanumeroa. Liekö sitten enää olemassa ja rekisterissä!?

    • Mielenkiint juttu

      Spedejä tähän nyt turha sekoitella tai muiden julkkisten autoja koska tässä kyse sarjanumeroista eikä julkkisautoista....
      Todellakin,noissa alkupään Musseissa oli tasavirtalaturi ja V8 oli tuo 260cid,kutoskoneissa myöskin eroja näissä alkupään malleissa,kuten joissain pisteosissakin koska näihin laitettiin niitä osia mitä oli sillähetkellä saatavilla.
      Sama juttu kaikissa Jenkkiautoissa,siis löytyy mitä uskomattomampia varustejuttuja,värejä tai moottori vaihteistopaketteja jne joita ei pitänyt edes olla saatavissa.
      Nyt tietysti puhutaan todistetuista tapauksista ja alkuperäiskuntoisista autoista joissa faktat mukana ilman filunkipeliä myyntimielessä...
      Tuolla Suomen Fordilla nuo valmistusnumerot tänne uutena tuoduista virallista tietä,muuten hankalampaa nämä harmaatuonnit yksityisesti,muuttoautot ja uustuonnit.
      Ehkä Trafilta jotain löytyisi tai ihan USA Fordien omistajien kerhoilla voisi löytyä tietoa koska et varmasti ensimmäinen tämän asian kysyjä.
      Mobilisti lehdessä kysely poikisi takuulla tietoa koska sitä lukee myös ns vanhat parrat ja olivat kuvioissa jo silloin kun autoja tuli 60-luvulla.

    • Ei niin mielenkii...

      Jaa, eikö Speden autossa ollutkaan sarjanumeroa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe