Onko Hammaslääkäriksi helppoa opiskella ja päästä?

Omar96

Hej,

Minä täytän 18v kesäkuussa 2014. Olen 96-, Minun kysymys onse, Onko helppoa päästä hammaslääkäriksi? Kuinka kauan kestää? Mitä kieltä pitää osata että pääsee? Tai mitä kieltä siellä opiskellaan? Mitä aineita? Teidän mielestänne pärjäänkö minä siellä vai en? olen irakin suomalainen osaan noin 70% suomen kielestä. Osaan Arabiaa 99% ja Englantia 50%. Mutta minun matematiikan taito on vähän huono. Myös mitä siellä opiskellaan ekana vuotena?

Kiitos

3

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramon69

      Voisit opiskella vielä jonkin verran lisää suomea. Silloin ymmärtäisit, että tämä yliopistojen tieteellisten jatko-opintojen palsta, jossa pohditaan tohtoriopiskelijoiden asioita.

      Hammaslääketieteessä tohtoriopinnot edellyttävät jo suoritettua hammaslääketieteen lisensiaatin tutkintoa.

    • Tohtori2013

      Miksi tällä palstalla aina viisastellaan ja saivarrellaan? Tämän palstan sisältö on tuotu esiin harvinaisen epäselvästi. Jatko-opinnot ovat minille ylioppilastutkinnon tai sitä aiemman, eli peruskoulun jälkeisiä opintoja tai sitten jonkun alemman korkeakoulututkinnon kuten tardenomi-, insinööri-, tai kanditutkinnon jälkeisiä opintoja.
      Toki jossakin tuolla ylhäällä on kait mainittu, että tällä palstalla tarkoitetaan keskusteltava lisensiaatin tai/ja tohtorin tutkinnoista, mutta epäselvästi asia on kyllä tuotu esiin.
      Oikeasti tekee mieli sanoa, että pikkusieluisia olemme, jos aina jaksamme nälviä tänne vahingossa eksyneille, mutta asiaa puhuville ja asiasta kysyville ihmisille.
      Jatko-opiskelu mikä jatko-opiskelu, kysykää vapaasti tällä palstalla, älkääkä piitatko viisastelijoista, joilla itsellään ei liene lisensiaatin tai tohtorin tutkinnosta hajuakaan, tai ainakaan se ei ole suoritettuna, koska tohtori tai lisensiaatti ei ainakaan jatkuvasti jaksa huomautella tämän palsatan hirmuisen korkeasta akateemisuudesta.

      • Tuskin muistan aikaa

        Ja akateeminen jatko-opiskelu on akateemista jatko-opiskelua, edelleenkin. Se vaatii ainakin toistaiseksi maisterin tutkinnon pohjakseen.

        On turha yrittää akateemista uraa, jos ei osaa valita kysymyksilleen edes oikeaa palstaa, sillä vaatimukset etenkin akateemisten jatkotutkintojen osalta ovat melkoisen kovat.

        Lisäksi jos aikoo saada vastauksiakin kysymyksiinsä, niin sekin onnistuu parhaiten sijoittamalla kysymykset oikealle palstalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1831
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1260
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1039
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      66
      959
    6. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      936
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe