Apua:(

Ap.

Heippa!

Ollaan yritetty lasta 10 kuukautta ja ennen sitä ehkäisyä käytetty tosi huonosti ja vähän (pillerit unohtui yms)
Tein abortin nelisen vuotta sitten koska olin sairastunut vakavasti ja mulla oli hoidot menossa...
En tule raskaaksi millään...ja nyt esim ei ole ollut 3 kuukauteen menkkoja (teen testejä säännöllisesti, en ole raskaana)
Olen koittanut monesti saada terveyskeskuksesta aikaa, siellä sanotaan että pitää yrittää vuoden, sitten saan ajan ja nyt kun olen tosi huolissani että missä kuukautiset ja miksi (?!) niin ei ole akuuttitilanne ja sain ajan melkein kahden kuukauden päähän. Ei ole varaa mennä yksityiselle.

Pelkään aina etten voikkaan saada lapsia (?!) ja jos en, voiko se johtua abortista (?!) mitä...miksi...

Tämä on vaikuttanut elämääni tosi paljon, itken vähän väliä, oon peloissani ... Pelkään tosi paljon!
Moni on sanonut mulle että älä ole huolissas, monet yrittää vuosia jne mutta kun kuukautisiakan ei tule... Seuraavat 2 kuukautta pitäis odottaa että pääsee terveyskeskukseen josta saa lähetteen gynelle ja siinäki menee taas ikuisuus... En vaan jaksa enää :( olen 29 vuotias ja ollut parisuhteessa montamonta vuotta, haluamme vauvan jo niiiiiiiiiin paljon.

Osaako kukaan auttaa? En jaksa enää tätä....
Kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastata

2

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21+5

      Ensinnäkin lopeta toi stressaaminen. Se vaikuttaa jo alentuvasti hormoonitasoon. Itselläni meni 2,5 v että tulin raskaaksi. Kaikki tutkittiin. Lääkäri sanoi että stressi pois ja elä normaalia elämää. Lopeta jatkuva turha testailu. Menet lääkäriin kun sait ajan niin eiköhän noille menooille joku syy selviä. Yleensä stressi on pahasta...

    • asia kerrallaan

      Vaikuttaa siltä, että et ole käsitellyt tuota aborttia kunnolla. Se on oikeasti niin iso ja kipeä asia, että moni yrittää huijata itseään sillä, että se oli oikea ratkaisu jne. Vaatii oikeasti surutyön. Vasta sen läpikäytyäsi olet henkisesti valmis vauvan tuloon. Kipeä käsittelemätön asia aiheuttaa stressiä, mikä ei ainakaan edistä raskaaksi tuloa. Sinun pitäisi vapautua syyllisyydestä ja antaa itsellesi lupa äitiyteen. Nyt se ei onnistu, vaan olet ristiriitaisten tunteiden vallassa. Ota asia puheeksi vaikka lääkärissä tai hakeudu ryhmään, jos et itse saa asiaa työstettyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe