Hiirulit tuli taloon :3

hiiru1

Täytyy myöntää että olen enemmän kuin innoissani hankittuani 4 hiirulaista eilen enkä nukkunut sen jälkeen yhtään :'D pakko tulla hehkuttaa tännekkin... :D ensimmäiseksi olisin hankkinut yhden uroksen (urokset olivat ilmaisia) jkaksi naarasta (kasvatusta mietin) mutta sainkin mukaani kaksi urosta ja kaksi naarasta :) olen lukenut koko yön erilaista tietoa hiirien kasvatuksesta. Eli en ole tyhjältä aloittamassa vaan odotan kun hiiret ovat tarpeeksi vanhoja ja kypsiä tuohon hommaan (yksi poikue olisi mielessä). Veljelläni on ollut 2 naaras tanssihiirtä, ja itselläni ja siskollani hamstereita (syrkkia 4 ja 1 cambelli ja minun ostamani talvikko sekä tällä hetkellä syyrialainen Haru ja 4 gerbiiliä. Niistä voi toki kysellä lisää mutta esittelen hiireni nyt:

Pojat
Nimi: Little Strong Man "Mark"
Ikä: 6-7vk.
Väri: Siamese Blue Point (LK)
Luonne: Innokas nuorimies, utelias, kiltti, ei pure.

Nimi: Snowman "Aku"
Ikä: 6-7vk.
Väri: Siamese Blue Point (LK)
Luonne: Laiska, kiltti, vilkas, ei pure.

Noniin ja sitten tytöt:

Nimi: Lady In Black "Päivi"
Ikä: n. 6vk.
Väri: Blue Tan ut (Valkoista vatsassa ja päässä)
Luonne: Arka, ei-niin-sosiaalinen, kiltti, ei pure.

Nimi: Dottet Cookie "Viivi"
Ikä: n. 6vk
Väri: Tricolour ruskea ut (virhe, läikät sekaantuvat) (LK)
Luonne: Vilkas, hiukan arka, sosiaalinen, ei pure.

Tosiaan olen huomannut luonteenpiirteitä todella lyhyessä ajassa, ihan toista maata kuin eläinkaupan jyrsijät (arkuutta tarkoittaen).

Mutta haluan kuulla myös teidän hiirulaisistanne, iän, nimen yms :3

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiirumamma

      Tuota nuo naaraat ovat liian vanhoja tulemaan tiineeksi, ethän niillä ajatellut teettää? Ja miksi ei ole tiedossa tarkkaa ikää? Ja onko nuo kaikki sukua toisilleen, vai? Sori tämä lannistava kysely, mutta ei kannata ehkä aloittaa randomisti ekoilla hiirillä, vaan tutustua ensin niihin pitämällä niitä lemmikkinä.

      • hiiru1

        Ööm. Nehän on liian nuoria jos 6-7viikkoa ovat. Niitä on kahdesta eri poikueesta. Ennähnyt kasvattajaa itse siinä vaan hänen poikansa, ja ei hänkään kauheasti tiennyt. Kysyin kasvattajalta sähköpostilla tietoja, odotan vastausta. Ja mulla on ollut nyt niin paljon jyrsijöitä ja pitänut niitä ihan lemmikkeinä he ja aina haaveillut kasvattamisesta. Gerbiileillä se ei onnistunut, urokset liian vanhoja. Hiiret on mulle tosi helppohoidettava ja rauhallinen kun ollut villimpiäkin eläimiä. Jokaisesta eläimestä tiedän tarpeelliset tiedot.


    • hiirumamma

      hups sori joo, oon näköjään puol sokeena kirjotellut :D

      • hiiru1

        Juu :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe