Jaguar kuskien stereotypiat

osuuko meikäläiseen

Tuoreena xj6 -96 omistajana voisiko joku kertoa lyhyen oppimäärän niistä piirteistä, jota jaguarin omistajiin yleensä yhdistetään?

14

4592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistaja

      mielestäni sillä ei ole väliä mitä muut asiaan yhdistävät (SUN AUTOHAN SE ON) mutta perussäännöksi niin kuin kaikissa muissakin asioissa = vanha härmäläinen sanonta "köyhä saa olla mutta ei tyhmä" > tarkoitan tällä esim. kun käy muilla foorumeilla katsomassa sitä yleistä "kun kaikki v...taa ja kaikesta pitää olla kateellinen"-tekstiä ni eihän sellaista kukaan täyspäinen viitsisi kirjoittaa

    • hoopee

      Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin.

      • osuuko meikäläiseen

        mutta itse en edes ajatellut että kissa herättää niin paljon ihastusta/kateutta, törmäsin ensimmäisen kerran näihin vasta kun aloin auton saatuani lukemaan tätä palstaa. "Karavaani kulkee (ja pehmeästi kulkeekin) ja koirat haukkuu"


    • xjr-98

      Kuten olen jo aiemmin tällä palstalla kirjoittanut, Jaguarilla saa olla positiivisessa mielessä rauhassa verrattuna moneen muuhun merkkiin.

      Jaguar kyllä kerää rutkasti huomiota, mutta ei niinkään negatiivisella tavalla. Ihmiset kyllä kyselevät autosta ja jne, mutta eivät vidumaisella tavalla kuten aikaisempien autojeni kohdalla.

      Itse kuljettajat ovat taannoisen pikku gallupin (siis tällä palstalla esiintyvät jaguaristit) perusteella 30-60 vuotiaita, itseasissa jäi mielikuva lähinnä 30-40 vuotiaista.
      Jagen omistajia luonnollisesti löytyy kaikista yhteiskuntaluokista, amiksia lukuunottamatta :)))

      • väärin

        Väärin meni amisten kohdalla, jäänyt myös minulla korkeimmaksi koulutusasteeksi ja silti päädyin Bemarin sijasta Jaggeen :)


      • M_S
        väärin kirjoitti:

        Väärin meni amisten kohdalla, jäänyt myös minulla korkeimmaksi koulutusasteeksi ja silti päädyin Bemarin sijasta Jaggeen :)

        Käsite "amis" ei niinkään tarkoita amiksen käyneitä ja jo vähän ikää keränneitä. Amis mielestäni tarkoittaa amiksessa olevia "tuuning teroja".


      • x-mies
        M_S kirjoitti:

        Käsite "amis" ei niinkään tarkoita amiksen käyneitä ja jo vähän ikää keränneitä. Amis mielestäni tarkoittaa amiksessa olevia "tuuning teroja".

        Tiedän mitä tarkoitat, mutta monikohan meistä nykyään Jaguarilla ajavista tunnustautuu entiseksi amikseksi. Aina on pitänyt saada paras mahdollinen auto käytettävissä olevalla rahalla. Iän myötä paranee tyylitaju ja varallisuus joten jotkut saattaa minun lailla päätyä Jaguariin :) Olisi kelvannut jo silloin amis aikana mutta kun eihän siihen ollut varaa, hyvä kun Taunuksen sai eikä tarvinnut 600:een tai kuplaan tyytyä.


      • xjr-98
        x-mies kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkoitat, mutta monikohan meistä nykyään Jaguarilla ajavista tunnustautuu entiseksi amikseksi. Aina on pitänyt saada paras mahdollinen auto käytettävissä olevalla rahalla. Iän myötä paranee tyylitaju ja varallisuus joten jotkut saattaa minun lailla päätyä Jaguariin :) Olisi kelvannut jo silloin amis aikana mutta kun eihän siihen ollut varaa, hyvä kun Taunuksen sai eikä tarvinnut 600:een tai kuplaan tyytyä.

        Aivan kuten jo arvasitte, "amis" ei tarkoita koulutus-,varallisuus-,tai älykkyystasoa.

        Vaan lähinnä juuri tätä corollan tuunausta kromatulla pakoputken päällä, karvanopilla ja kovimmat jätkät laittaa jopa proilerin takaluukun päälle :)

        Minä tunnustaudun juuri X-miehen kuvailemaksi tyypiksi joka nuorempana osti aina auton johon oli juuri ja juuri varaa :)

        Oi niitä aikoja kun 205 GTi Pösö oli yhtä kaukainen haave kuin iltapäivälehti ilman erään kyläkauppiaan naamaa.


    • jjj

      Kaiketi Jaguar kissa on menestyksen mittari numero 1. Monet haluavat sitä näyttääkin ja siihen katti sopii paremmin kuin taksi. Toiset eivät välitä siitä näytöspuolesta mutta silti haluavat suoda sen omistamisen nautinnon itselleen.
      Tärkeän viiteryhmän muodostavat esteetikot, arkkitehdit ja muut kulttuuri-ihmiset, jotka ovat tärkeä Jaguarin asiakasryhmä.
      Siispä: Jaguarin omistaminen viestii paljon. Kertoo myös minimivaurauden tason: on varaa huollattaa autoaan. Tästä osittain johtunee se ristiriitainen, vilunväristyksiä aiheuttava tunne, joka seuraa nähdessään huonosti hoidetun karvattoman mirrin!

      • xjr-98

        Juuh, varmasti nuo kaikki asiat pitävät paikkansa, mutta yksi oleellinen asia on mainitsematta: yksilöllisyys!
        Jos korttelissa on jo 57 wannabe pisnesmiestä ajamassa mersulla niin kyllä se jagge vaan tekee säväyksen (vaikka olisi jopa huokeampi kuin joku S-sarjan mersu).

        Yksilöllisyyttä ja tyyliä, sitä minä ainakin ajattelin ostaessani jagen.
        Siinä muuten saattaa olla se syy miksi moni jaguaristi kapinoi x-typeä vastaan. He pelkäävät että jagen arvovalta ja harvinaisuus kärsivät.

        Kaikesta huolimatta mielestäni jaguaarin ajajat EIVÄT missään nimessä ole mitään pullistelijoita, päinvastoin.


      • osuuko meikäläiseen
        xjr-98 kirjoitti:

        Juuh, varmasti nuo kaikki asiat pitävät paikkansa, mutta yksi oleellinen asia on mainitsematta: yksilöllisyys!
        Jos korttelissa on jo 57 wannabe pisnesmiestä ajamassa mersulla niin kyllä se jagge vaan tekee säväyksen (vaikka olisi jopa huokeampi kuin joku S-sarjan mersu).

        Yksilöllisyyttä ja tyyliä, sitä minä ainakin ajattelin ostaessani jagen.
        Siinä muuten saattaa olla se syy miksi moni jaguaristi kapinoi x-typeä vastaan. He pelkäävät että jagen arvovalta ja harvinaisuus kärsivät.

        Kaikesta huolimatta mielestäni jaguaarin ajajat EIVÄT missään nimessä ole mitään pullistelijoita, päinvastoin.

        Yksilöllisyys pointti on mielestäni aika osuva, koska ainakin itse ajattelin että mb ja bmw on jo kaikilla ja on mukavaa olla jotain vähän exoottisempaa. Ja kun oikeastaan puoliksi sattumalta autokaupassa koeajettuani vanhaa -96 mallista xj6:a ½ tuntia uuden E mersun koeajon jälkeen voi todeta että paremmat ajo-ominaisuudet ja mukavuuden saa puoleen hintaan niin valinta oli aika selkeä.


    • Klassikko

      Vielä ei Jaggea ole, mutta 30v synttärilahjaksi ajattelin sellaisen parin vuoden päästä laittaa. Syyt: ennenkaikkea KLASSINEN TYYLIKKYYS (vrt. uudet pullukkapirssit jotka näyttää kaikki samalta), tehoa riittävästi, se EI ole rivimersu eikä -bemari, tuntuu irtoavan hyvään hintaan saksan markkinoilta. Takavalot useimmissa malleissa on vaan helvetin apeat - ja ne hirveät DAIMLER SIX jne. V12-tekstit, mutta eiköhän niillekin jotain keksi kun se aika koittaa (esim. talttaa ja vasaraa).

      • HEE

        Olen ihan samaa mieltä noista nykyautojen muodoista. Yhtä ja samaa pullukkaa kaikki.
        BTW:
        Daimler Six tekstiä ei ole olemassakaan ja Daimlerhan ei ole Jaguar. ;)
        V12 taas lukee niin harvojen jaggemallien perässä että niistäkään ei tarvitse huolehtia ;)
        Ja mitä valoihin tulee niin Jaguarin on tarkoitus olla tyylikäs - ei joulukuusi! ;)


    • Ford

      jos näkee naisen ajavan jaguarilla tietää että siinä menee huora.Autohan on sinällään ollut aina laadultaan varsinainen ongelmapesäke kuten muutkin fordit nykyään,joten halu omistaa sellainen on varmaan jonkinlainen uskonto.(Vertaa kiihkomuslimit)Täytyy osata sulkea silmänsä totuudelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe