Keljuttaako lapsilisien leikkaus ?

lapsilisä -8€

Olen ihmetellyt suuresti sitä valtavaa narinaa hallituksen kehysriihen tekemästä päätöksestä nipistää jokunen euro pois lapsilisästä.

Onko järkevää valittaa alle kymmenen euron kuukausi menetyksestä jos perheessä joku vetää spaddua esim askin päivässä,eikös askin hinta ole nykyisin reippaan vitosen ?
Onko joka viikonlopulle ostettava kalja salkku tai pullo Koskista ja samalla näyttää lapsille huonoa esimerkkiä ?
Eikö voisi ajaa sillä hiukan vanhemmalla autolla eikä ostaa velaksi uudempata jotta voi leuhkia velka autolla jonka arvo tippuu kuin Talvivaaran arvo,nekin säästyneet rahat voisi käyttää vaikka lapsien käyttämiseen hop lopissa.

Nämä esimerkit ovat omasta tuttava piiristäni joista on kuulunut voivottelua ettei rahat riitä ja hallitus eikun kurittaa lapsiperheitä aivan kiusallaan.
Kyllä se on vaan niin että on suuri joukko ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista järkeä talous asioiden hoidossa,rahat ei riittäisi vaikka lapsilisä olisi tonnin lapselta.

Millaisia esimerkkejä muilla on huonosti asiansa hoitavista vanhemmista ?

40

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+8

      Näinhän se on.

      Riidellään esim. taksikuskin kanssa eurosta sen jälkeen kun on tuhlattu 100 € baarissa.
      no siksi tietenkin riidellään, kun kaikki rahat meni baarissa.

    • 2+4

      Ja miten tämä liittyyy Kuopioon?

    • loppuunkuljettu tie

      Entä jos:
      - ei tupakoi
      - ei juo kaljaa eikä alkoholia ollenkaan
      - ajaa jo valmiiksi vanhalla autolla
      - ei ole velkaa

      ja silti rahat niin tiukilla että lapsilisän leikkaus ym. esitykset vievät talouden perikatoon.
      Pienituloiset ovat jo käyttäneet sen tien loppuun että "ylimääräisistä" menoista on luovuttu. Silti tulee yhä vaan lisää ja lisää leikkauksia ja maksettavaa, ei vaan pysty enää säästämään mistään ja onko se enää mielekästä elämääkään että ei ikinä pysty hankkimaan kuin sitä ainaista samaa halvinta ruokaa eikä mitään kivaa ikinä. Elämä muodostuu niin ankeaksi ja surkeaksi ettei se ole elämisen arvoista!! Kaikki tämä kurjuus vain siksi että eräät saisivat juhlia entistäkin yltäkylläisemmin, ei tässä ole enää mitään mieltä !!

      • Yhteiskunnan tukipilari

        Anteeksi, miksi toisten pitäisi kustantaa toisten lisääntymisprojektit? Menkää töihin, jos ei muilta veroilla riistetyt rahat riitä katraan elättämiseen.


      • Työtön
        Yhteiskunnan tukipilari kirjoitti:

        Anteeksi, miksi toisten pitäisi kustantaa toisten lisääntymisprojektit? Menkää töihin, jos ei muilta veroilla riistetyt rahat riitä katraan elättämiseen.

        Tarjoatko työpaikan?


      • Porvari
        Työtön kirjoitti:

        Tarjoatko työpaikan?

        Etsi itsellesi työpaikka! Ei sitä sinne kotiin tulla tarjoamaan! Luuri käteen, ja aloita soittokierroksella niihin työpaikkoihin joihin voisit järkevästi ajatella kelpaavasi! Näin ne työpaikat löytyvät eikä mistään "mollin" sivuilta, joilla te laajakaistoinenne surfaatte ja valitatte köyhyyttänne!


      • pillarillamatalaksi
        Yhteiskunnan tukipilari kirjoitti:

        Anteeksi, miksi toisten pitäisi kustantaa toisten lisääntymisprojektit? Menkää töihin, jos ei muilta veroilla riistetyt rahat riitä katraan elättämiseen.

        yhteiskunnan pillari sinä olet.
        Ahdistakaa ihmisiä vielä lisää nurkkaan ja ahdinkoon, kenties jonain päivänä joku kostaa pillarilla kuten tämä mies:
        http://www.youtube.com/watch?v=yJcB1_EogXc


      • nettikätevämpi
        Porvari kirjoitti:

        Etsi itsellesi työpaikka! Ei sitä sinne kotiin tulla tarjoamaan! Luuri käteen, ja aloita soittokierroksella niihin työpaikkoihin joihin voisit järkevästi ajatella kelpaavasi! Näin ne työpaikat löytyvät eikä mistään "mollin" sivuilta, joilla te laajakaistoinenne surfaatte ja valitatte köyhyyttänne!

        luuletko ,että sielä työpaikoilla on aikaa vastata sadoille soittajille?


      • Työnantaja
        nettikätevämpi kirjoitti:

        luuletko ,että sielä työpaikoilla on aikaa vastata sadoille soittajille?

        Kyllä työpaikalla palkataan ihan varmasti se joka käy kysymässä töihin, tai ottaa jotenkin henkilökohtaisemmin yhteyttä - myös sähköposti rekrytoijalle käy CV:n kanssa - mutta oletan kuitenkin että tässä puhutaan ihan tavallisista työpaikoista, ja työpaikoilla on yleensä joku joka vastaa palkkauksesta.

        Ei ihme, että virut työttömänä kotona jos et osaa itseäsi "myydä" työpaikalle. Itse kysyvät menevät AINA ohi netin kautta jonottavien tai sellaisten jotka odottavat jossakin kotisohvalla jonkun mollin yhteydenottoja.

        Ymmärrätkö sinä? Oma aktiivisuus ratkaisee, ja se palkitaan.


      • Vau, mikä neuvo!
        Työnantaja kirjoitti:

        Kyllä työpaikalla palkataan ihan varmasti se joka käy kysymässä töihin, tai ottaa jotenkin henkilökohtaisemmin yhteyttä - myös sähköposti rekrytoijalle käy CV:n kanssa - mutta oletan kuitenkin että tässä puhutaan ihan tavallisista työpaikoista, ja työpaikoilla on yleensä joku joka vastaa palkkauksesta.

        Ei ihme, että virut työttömänä kotona jos et osaa itseäsi "myydä" työpaikalle. Itse kysyvät menevät AINA ohi netin kautta jonottavien tai sellaisten jotka odottavat jossakin kotisohvalla jonkun mollin yhteydenottoja.

        Ymmärrätkö sinä? Oma aktiivisuus ratkaisee, ja se palkitaan.

        No entäs sitten kun tuokin homma soitteluineen päivineen on jo tehty useaan kertaan? Mitäs sitten neuvoisit tekemään?

        Ja kerro nyt ihmeessä missä olet itse töissä, niin soitan teille heti huomenna klo 8.00, niin sovitaan milloin aloitan teillä työt. Tai jos en itse teille esim. koulutukseni puolesta sovellu, niin joku muu näitä palstoja lukeva varmasti soveltuu, jos kerran töitä riittää kaikille soittelijoille. Vai onko se aina niin, että se on se ”joku muu”, joka palkkaa työttömät töihin, en minä.

        Ei se maailma katsos sillä tavalla pyöri, että täällä netissä vaan näsäviisastellaan toisten ongelmista, mutta tosipaikan tullen ei olla valmiita panemaan tikkuakaan ristiin niiden ratkaisemiseksi.


      • Työnantaja
        Vau, mikä neuvo! kirjoitti:

        No entäs sitten kun tuokin homma soitteluineen päivineen on jo tehty useaan kertaan? Mitäs sitten neuvoisit tekemään?

        Ja kerro nyt ihmeessä missä olet itse töissä, niin soitan teille heti huomenna klo 8.00, niin sovitaan milloin aloitan teillä työt. Tai jos en itse teille esim. koulutukseni puolesta sovellu, niin joku muu näitä palstoja lukeva varmasti soveltuu, jos kerran töitä riittää kaikille soittelijoille. Vai onko se aina niin, että se on se ”joku muu”, joka palkkaa työttömät töihin, en minä.

        Ei se maailma katsos sillä tavalla pyöri, että täällä netissä vaan näsäviisastellaan toisten ongelmista, mutta tosipaikan tullen ei olla valmiita panemaan tikkuakaan ristiin niiden ratkaisemiseksi.

        Mikä on ammattisi, ja mitä osaat tehdä kun jätät tuon asennevammasi hyllylle vähäksi aikaa? Töihin palkataan ne, jotka ovat valmiita tekemään jotakin toisen palveluksessa ja saamaan siitä vastineeksi rahaa - ei sellaisia jotka ovat sitä mieltä että "jonkun" pitää tulla kotiin, nostaa sohvalta, pukea kengät jalkaan, viedä työpaikalle ja kysyä siellä :käykö sinulle se että teet täällä jotakin sinne saakka että saan maksaa sinulle ensimmäisen palkkasi? Tottakai otan puhelusi ja asiasi vakavasti jos olet edustamani alan taitoinen ja halukas tulemaan ja tekemään töitä tes-sopimusten puitteissa ja niiden ehdoilla sekä olet ahkera. Odotan soittoasi aamulla jos olet sen alan ihminen jota edustan itse. Mollin porukka yleensä vaan makaa kotona ja on sitä mieltä että joku on vienyt sen työpaikan jonnekin ja työnhausta ja soitteluajasta ja ylipäätään pelkästä olemisesta pitäisi saada korvausta. Osuinko oikeaan kohdallasi? Työnantaja maksaa sinulle, mutta vasta sitten kun olet tehnyt jotakin hänen edustamansa organisaation hyväksi ja tehnyt itsesi tarpeelliseksi. Ei sulle kukaan maksa vain sinun oman napasi ympärillä pörräävän ihanan persoonallisuutesi olemassaolon takia.


      • vähälläkin pärjää

        Nuinkohan sitä on luovuttu ylimääräisistä menoista, leivotteko itse,teettekö ruokanne itse vai ostatteko kalliimmalla valmis syötäviä.
        Tuleeko kalliita lehtiä, maksatteko palkasta ammattiyhdistys jäsenmaksuja, käytättehän hyväksi tarjoukset ja kirpparit mitä ikinä hankittekaan.

        Useat pieni tuloiset eivät hallitse näitäkään mainitsemiani yksinkertaisia keinoja pienentää menoja vaan ovat aina syyttämässä valtiovaltaa omista talous vaikeuksistaan.


      • 4+12
        vähälläkin pärjää kirjoitti:

        Nuinkohan sitä on luovuttu ylimääräisistä menoista, leivotteko itse,teettekö ruokanne itse vai ostatteko kalliimmalla valmis syötäviä.
        Tuleeko kalliita lehtiä, maksatteko palkasta ammattiyhdistys jäsenmaksuja, käytättehän hyväksi tarjoukset ja kirpparit mitä ikinä hankittekaan.

        Useat pieni tuloiset eivät hallitse näitäkään mainitsemiani yksinkertaisia keinoja pienentää menoja vaan ovat aina syyttämässä valtiovaltaa omista talous vaikeuksistaan.

        Miksi pitäisi kituuttaa? Pitäisikö elämän olla pelkkää kurjuutta?

        Kas kun et neuvo, että siihen kerrostalon pihaan voisi tehdä perunapellon tai syödä ruohoa kuten Pohjois-Koreassa.


      • vähälläkin pärjää
        4+12 kirjoitti:

        Miksi pitäisi kituuttaa? Pitäisikö elämän olla pelkkää kurjuutta?

        Kas kun et neuvo, että siihen kerrostalon pihaan voisi tehdä perunapellon tai syödä ruohoa kuten Pohjois-Koreassa.

        Ei tarvitse olla pelkkää kurjuutta mutta eletään suu säkkiä myöten niin ei jouduta ongelmiin, ei meillä riitä vero tuloja auttaa jokaista joka ei osaa hoitaa talouttaan.

        Eikös se ole elämä helpompaa kun rahaa jää niihin hankintoihin joita todella tarvitsee.


      • fhm
        Työnantaja kirjoitti:

        Mikä on ammattisi, ja mitä osaat tehdä kun jätät tuon asennevammasi hyllylle vähäksi aikaa? Töihin palkataan ne, jotka ovat valmiita tekemään jotakin toisen palveluksessa ja saamaan siitä vastineeksi rahaa - ei sellaisia jotka ovat sitä mieltä että "jonkun" pitää tulla kotiin, nostaa sohvalta, pukea kengät jalkaan, viedä työpaikalle ja kysyä siellä :käykö sinulle se että teet täällä jotakin sinne saakka että saan maksaa sinulle ensimmäisen palkkasi? Tottakai otan puhelusi ja asiasi vakavasti jos olet edustamani alan taitoinen ja halukas tulemaan ja tekemään töitä tes-sopimusten puitteissa ja niiden ehdoilla sekä olet ahkera. Odotan soittoasi aamulla jos olet sen alan ihminen jota edustan itse. Mollin porukka yleensä vaan makaa kotona ja on sitä mieltä että joku on vienyt sen työpaikan jonnekin ja työnhausta ja soitteluajasta ja ylipäätään pelkästä olemisesta pitäisi saada korvausta. Osuinko oikeaan kohdallasi? Työnantaja maksaa sinulle, mutta vasta sitten kun olet tehnyt jotakin hänen edustamansa organisaation hyväksi ja tehnyt itsesi tarpeelliseksi. Ei sulle kukaan maksa vain sinun oman napasi ympärillä pörräävän ihanan persoonallisuutesi olemassaolon takia.

        Anteeksi nyt jos sekaannun hedelmälliseen keskusteluunne mutta tämähän lähti kirjoituksesta jossa sanottiin että PIENITULOINEN on käyttänyt jo sen tien loppuun että karsisi turhista menoista. Minä käsitän pienetkin tulot palkaksi eli oli kyse työssä käyvistä ihmisistä joilla rahat loppuu.


      • fhm
        vähälläkin pärjää kirjoitti:

        Nuinkohan sitä on luovuttu ylimääräisistä menoista, leivotteko itse,teettekö ruokanne itse vai ostatteko kalliimmalla valmis syötäviä.
        Tuleeko kalliita lehtiä, maksatteko palkasta ammattiyhdistys jäsenmaksuja, käytättehän hyväksi tarjoukset ja kirpparit mitä ikinä hankittekaan.

        Useat pieni tuloiset eivät hallitse näitäkään mainitsemiani yksinkertaisia keinoja pienentää menoja vaan ovat aina syyttämässä valtiovaltaa omista talous vaikeuksistaan.

        Edelleen, jos pieni tulo on palkkaa niin millähän ajalla sitä kävisi hiplailemassa kirpparilla rättejä ja polkisi fillarilla tarjousten perässä. Joku saisi myös laskea oikeasti paljonko siinä itse leivoskellessa säästää kun ottaa mukaan sähköt, tiskaamisen vedenkulutus ja pesuaineet materiaalien lisäksi.


      • vähälläkin pärjää
        fhm kirjoitti:

        Edelleen, jos pieni tulo on palkkaa niin millähän ajalla sitä kävisi hiplailemassa kirpparilla rättejä ja polkisi fillarilla tarjousten perässä. Joku saisi myös laskea oikeasti paljonko siinä itse leivoskellessa säästää kun ottaa mukaan sähköt, tiskaamisen vedenkulutus ja pesuaineet materiaalien lisäksi.

        Edelleenkin olen sitä mieltä että 90% huonosti toimeen tulevista on itse syypää aiheutettuun rahapulaan.
        Kannattaa aina katsoa rahapulassa elävän menneisyyttä löytyykö sieltä esimerkiksi hyviä hankkeita työstä pitkältä aikaa mutta sellaista uusavuttomuutta että ei säästetä ollenkaan rahaa pahanpäivän varalle.Sitten kun esim työttömyys iskee kohdalle niin ollaan aivan tyhjätaskuna kun ei osattu olla säästäväinen hyvien tulojen aikana.


    • setbmoioppsdtysdty

      Vitun idiootti missä niitä töitä on?

    • No babies

      Ei harmita lapsilisäleikkaukset kun ei kiinnosta pätkääkään hankkia sellaisia kiviriippoja kuin lapsi. Ei helevetti....

    • jouuuu.
      • Suomen veroitsemurha

        Mistähän johtuu, olisiko kuolettavan korkeilla veroilla osuutta asiaan...


      • vero-orjaksi syntyny

        Tuo tilasto on vuodelta 2012 eli siis jo 1972 alkaen syntyvyys on ollut uusiutumistason alapuolella? Olen itse -74 syntynyt ja kuulin aina 70-luvun pienistä ikäluokista mutta en tiennyt että oltiin jo silloin uusiutumistason alapuolella. No enpä kyllä itsekään tee jälkikasvuja tällaiseen verohelvettiyhteiskuntaan, saa vaan raataa ja raataa mutta ihan hukkaan menee kaikki ponnistelut, kaikki kallistuu nopeammin kuin ehtii saamaan mitään säästöön kiitos järjettömän korkean verotason jokapaikassa!
        En kannata tällaista vero-orjuus yhteiskuntaa, jälkikasvun tekeminen eli tulevien vero-orjien tuottaminen yhteiskunnan pelinappulaksi olisi osoitus tällaisen systeemin tukemisesta ja sitä en halua tehdä!
        Syntyvyystilastoista päätellen moni muukin on tehnyt saman ratkaisun.

        Se että valtio yrittää korjata ikävinoutumaa tuottamalla ulkomailta työikäistä väestöä on omiaan osoittamaan ettei valtio vieläkään tajua mitä se tekee väärin tai ei välitä. Tuontiväestö on sama kuin kaataisi vettä jo kuivuneeseen kaivoon, hölmöläisten ongelmanratkaisua.


    • näitähän löytyy

      Nämä ne on nämä veikkauksen pelit todellinen vitsaus huonommin pärjääville ihmisille, sinne vaan täytyy viikko viikon perään laittaa useita kymppejä pohjattomaan kaivoon ja samalla todellakin kitistään veroista.
      Ajatelkaa että keskimäärin Suomalainen käyttää nelisen sataa euroa rahapeleihin.

      Sitten parilla sukulaisellani joilla on tiukkaa pärjätä taloudellisesti on kaksi nettikonetta kotona vaikka asuvat kirjaston lähellä.
      Käyttäisivät julkisen puolen nettiä niin kustannus olisi nolla euroa vuodessa siinäkin säästyisi rahaa muutamia satkuja

    • Et voi yleistää

      Et ap. tuota voi kuitenkaan mitenkään yleistää. Lasten elämiseen rahansa käyttävät tarvitsee lasten hyvinvointiin usein senkin rahallisen tuen mitä lapsilisät antaa. Aina kaikessa on väärinkäyttäjiäkin. Vastuu on aina lasten vanhempien. Ei kaikkia lapsilisien saajia voi rankaista vähemmällä tuella väärin käyttäjien takia.

      • Think so

        Lapsilisät voivat hyvin olla verolla, silloin vähävaraiset maksavat niistä verotuksen kevennysten takia veroa vähemmän ja suurituloiset enemmän.


    • J. Käteinen

      Vituttaako? Mitäs äänestit sekoomusta.

      • heko heko

        No ei ihmeemmin, kokoomushan on vain punaisen pääoman pompottama joukko partiopoikia ja -tyttöjä.

        En äänestänyt lainkaan, mutta mielestäni lapsilisät pitäisi poistaa kokonaan kommunisteilta, koska he elävät muutenkin polyamorisessa yhteiskunnassa jossa ei tarvita rahaa perheeseen omien lasten elättämiseen. Ideologiastaan pitäisi aina pystyä vastaamaan, ja siitä tarvittaessa maksamaan.


    • no huh huh

      Aloittajan kysymykseen on tosi hyvä esimerkki tuttava perheestäni joiden elämän historian tunnen yli kymmenen vuoden takaa.

      Alussa heillä oli rahaa ja sitä käytettiin siihen malliin että sitä ei laitettu yhtään säästöön,autoja,kalliita ulkomaan matkoja,ylipitkiä lomia vaikka töitä olisi ollut,kesämökki,uusi talo,ym ym ja todellakin mitään ei laitettu säästöön vaikka olisi ollut mistä laittaa.
      Sitten tuli avio ero ja omaisuus puoliksi ja kaikki myyntiin ja kas kas kun huomattiin että yht äkkiä onkin kaksi huonosti toimeen tulevaa ihmistä jotka harmittelevat miten sitä tulikaan pidettyä kulisseja yllä velkarahalla vaikka hyvin olisi pärjännyt ilman velkaakin kun vain olisi ostanut sitä mihin on varaa ja mitä oikeasti tarvitsee.

      Kannattaako tälläisien huudella lapsilisien perään ?
      Minusta ei.

    • IMO1

      Ei pitäisi hankkia niitä lapsia, jos ei ole rahaa niitä elättää ilman tukiakin.
      Köyhä lapsuus ei ole lapsenkaan etu!

    • PerusPerttu

      Muutama euro vähemmän menee lasten nimissä oleviin rahastoihin, muuten ei vaikuta arkeen mitenkään.

    • Kyä näi o

      Hyvätuloisilta se voitaisiin poistaa ja köyhimmillä sitä voisi korottaa.

      • Kyä näi o

        Meinaan, että joku tuloraja jonka mukaan sitä saisi hakea ja köyhimmät saisivat enemmän.


    • hyvävaan

      Ei keljuta lapsilisien leikkaus, ei todellakaan. Se on oikein, sillä osa vanhemmista tallettaa lapsilisät. Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea tällaista? Todella tiukalla budjetilla elävät saavat leikkauksen verran enemmän toimeentulotukea, joten heihin leikkaus ei vaikuta. Oikein sekin.

      • järki puuttuu usealt

        Eräs köyhä nainen osti kesällä jäätelöt itselleen ja kahdelle muksulle, hintaa tälle kertyi lähes yhdeksän euroa.
        Tässä on yksi hyvä esimerkki kuinka ei osata katsoa mitä mikin maksaa sillä menemällä vieressä olevaan lähikauppaan nainen olisi säästänyt yli kuusi euroa.

        Toinen esimerkkini koskee kahviloiden hintoja joissa olen nähnyt huonostikin pärjääviä ihmisiä, kenestä on sopivaa että köyhä valittaja maksaa pienestä leivonnaisesta vaikkapa neljä euroa ja erikois kahvista kolme euroa, pitäisiköhän osata tässäkin tapauksessa katsoa onko hintataso minulle sopiva.


      • Leikkaus vääryys
        järki puuttuu usealt kirjoitti:

        Eräs köyhä nainen osti kesällä jäätelöt itselleen ja kahdelle muksulle, hintaa tälle kertyi lähes yhdeksän euroa.
        Tässä on yksi hyvä esimerkki kuinka ei osata katsoa mitä mikin maksaa sillä menemällä vieressä olevaan lähikauppaan nainen olisi säästänyt yli kuusi euroa.

        Toinen esimerkkini koskee kahviloiden hintoja joissa olen nähnyt huonostikin pärjääviä ihmisiä, kenestä on sopivaa että köyhä valittaja maksaa pienestä leivonnaisesta vaikkapa neljä euroa ja erikois kahvista kolme euroa, pitäisiköhän osata tässäkin tapauksessa katsoa onko hintataso minulle sopiva.

        Rikkailta voisi ottaa lapsilisät pois. Mutta ei alle 100000 vuodessa tianaavilta.

        Lapsiperheet näissä pakkotalkoissa on jo monin kertainen muuhun väestöön.
        makeisvero, asuntolainan korkovähennys pienenee, bensat, sähköt ja muu kulutus isompaa kuin muissa ryhmissä, saattaapa olla työnsä menettänyt Nokia insinööri, tai muu työtön. VÄÄRYYS kun heiltä vähennetään myös lapsilisät

        Lapsissa on tulevaisuuden veronmaksajat ja se on kaiken A JA O, että lapsia syntyy jatkossakin. Ihan sinun vanhuutesikin turvaten.


    • familyx4

      Aika moneen ns. normiperheeseen nää säästötalkoot iskee. Esim. vanhemmat ja kaksi lasta, lapsilisät verolle, hoitomaksut nousee, autoverotus kiristyy, palkkaverotus kiristyy, työmatkakulujen omavastuu nousee, asuntolainan korkovähennys pienenee, ruoan hinta nousee, sähkön hinta nousee jne....... Kaksi työssä käyvää vanhempaa ja kaksi lasta, ei rahat riitä kohta normielämiseen saatikka sitten mihinkään extraan! Jotain pielessä ja pahasti!

      • paljolti itsestä kii

        Se on totta että ostovoima rapautuu mutta kuinka moni osaa ajatella onko ostos.
        A. TARPEELLINEN
        B. HINTANSA VÄÄRTI

        Yllä olevat esimerkit esim tästä kahviloiden hinnoista on juuri sitä jota monet eivät ymmärrä.


      • näin on
        paljolti itsestä kii kirjoitti:

        Se on totta että ostovoima rapautuu mutta kuinka moni osaa ajatella onko ostos.
        A. TARPEELLINEN
        B. HINTANSA VÄÄRTI

        Yllä olevat esimerkit esim tästä kahviloiden hinnoista on juuri sitä jota monet eivät ymmärrä.

        Moni köyhä tervejalkainen ajaa aina autonsa maksulliseen parkkiin vaikka pienen matkan päässä on ilmainen parkki.
        Haloo, osaatteko ajatella että pienet tulot tarkoittaa sitä että ei kuluteta tarpeettomasti, niin sitä pärjää pienemmilläkin tuloilla.


    • Näin on

      Ei se ole vain 8e vähennys lapsilisästä.Se on ensimmäisestä lapsesta 8e muita lapsista lapsilisän vähennys on enemmän 10e ja yli,mutta se on saatu kuulostamaan että se on vain se 8e,totuutta ei ole kerrottu miten se on.Ja kun laskee mitä se tekee perheelle missä on useampia lapsia niin vuodessa summa on melkoinen

    • näin..

      Lapsilisä vuonna 2014:

      Lapsilisä 1. lapsesta 104,19 /kk
      Lapsilisä 2. lapsesta 115,13 /kk
      Lapsilisä 3. lapsesta 146,91 /kk
      Lapsilisä 4. lapsesta 169,27 /kk
      Lapsilisä seuraavista lapsista 189,63 /kk
      Lapsilisä vuonna 2015, hallituksen esitys:

      Lapsilisä 1. lapsesta 95,75 /kk, vähennys 8,44 /kk
      Lapsilisä 2. lapsesta 105,80 /kk, vähennys 9,33 /kk
      Lapsilisä 3. lapsesta 135,01 /kk, vähennys 11,90 /kk
      Lapsilisä 4. lapsesta 154,64 /kk, vähennys 14,63 /kk
      Lapsilisä seuraavista lapsista 174,27 /kk, vähennys 15,36 /kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe