Meinasin aloittaa osakekaupan mutta pankki perii 8 euroa joka kaupasta. Sen olisin vielä ollut valmis maksamaankin mutta osakekauppa olisi pitänyt tehdä 15 viiveellä, samoin kuin kauppalehden osakepörssikin toimii.
Päiväkauppaa ei kannata tehdä 15 minuutin viiveellä kun käytännössä on silloin pudonnut kuin "eno veneestä". Katsoin siis parhaimmaksi jättää koko pörssiin sijoittamisen toistaiseksi kunnes voi kohtuullisin kustannuksin tahdä reaaliaikaista kauppaa.
Sijoitusroboteille ei pärjää edes reaaliajalla mutta 15 minuutin viive antaa roboteille jo valtavan edun.
Pankeille ei raha kelpaa
4
162
Vastaukset
- Malttia vaurastua
On kyseenalaista, kannattaako päiväkauppaa tehdä edes ajantasaisilla kursseilla. Minun kohdallani se ei ole tuottanut tarpeeksi vaivaan ja ajankäyttöön nähden. Aloittelijalle se tuskin tuottaa yhtään mitään.
Sen sijaan eräät 4 - 5 vuotta sitten ostetut ja siitä alkaen pidetyt osakkeet ovat nyt varsin miellyttävissä lukemissa. Niiden ostopalkkioita en tosin enää muista, mutta kurssin moninkertaistumisen jälkeen ei ole paljon väliäkään. - Giga Coiner
Päiväkauppaa tai ainakin lyhytaikaista sijoitustoimintaa kannattaa harkita ns. kryptovaluutoilla.
Tutustumisen ja kokeilut aloittaa hankkimalla pienen erän kryptovaluuttaa, Bitcoineja ilmaiseksi esim. FreeBitcoin palvelusta http://bit.ly/1gPuE5w .
Niin, ja sitten kun olet saanut kerättyä hieman varallisuutta kannattaa sitä pyöräyttää Giga Coiner palvelussa http://bit.ly/1nSNwrC ja saada näin kuussa 120-210% tuoton sijoituksellesi. Tämä toimii juurikin bitcoineilla. Meikäläisen pörssiin listattujen yhtiöitten osakkeitten ostaminen ja omistus on pitkän aikajänteen toimintaa. Oikeastaan toimintakin on ilmauksena liiaksi "aktiivinen" merkitykseltään. Aktiivinen olen siinä vaiheessa, kun teen jonkin osakkeen ostoksen. Sen jälkeen en pidä kiirettä, vaan lähinnä seuraan pitkät ajat kyseisen yhtiön toimintaa ja osakkeen kurssin vaihtelua. Tavoitteenani on toisaalta pyrkiä saamaan vuosittain osinkotuottoja ja toisaalta mahdollisen myymisen ajoitan semmoiseen aikasaumaan, jolloin saan roiman voiton. Kun katson kokonaisuutena niitä yhtiöitä, joitten osakkeita minulla on, niin ne yhtiöt toimivat eri sektoreilla enkä ole mitenkään selkeästi painottanut yhtään yhtä ainoata tiettyä yhtiötä. Toistaiseksi olen pitäytynyt kotimaisissa firmoissa. Niittenkin kautta tuntumaa on myös globaalisti, koska mukana on muutamia suuryrityksiä, joitten toiminta on varsin kansainvälistä.
- fglhlkghl
Itse olen tehnyt päiväkauppaa, pankista saa ostettua palvelun jossa näkee reaaliaikaiset kaupan 10 euroa/kuussa. Jos oikeasti haluaa tehdä kauppaa, kannattaa tuo 10 euroa kuussa maksaa.
Siinä olet oikeassa, että sijoitusrobteille ei pärjää. Nykyään en enää harrasta päivittäiskauppaa, koin sen liian stressaavaksi, ei sopinut minulle. Voitotkin sekä myös tappiot olivat pieniä, mutta aika -0 mentiin. Ei maksa vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999