Ahmiminen vesipaaston jälkeen

ahmija

Pakko päästä avautumaan. On niin epäonnistunu ja henkisesti väsyny olo. Olen 17 vuotias ednosta sairastava tyttö jonka yritykset laihtua ovat tapahtuneet hitaasti yhdessä vuodessa paasto/ahmimis/normaali syöminen-jojoilulla laihtuen 10kg, mutta nyt paastoilu on ottanu entistä enemmän otetta mun syömisestä. Haluun vain laihtuu lisää ja olin n. kuukausi sitten 12 päivän vesipaastolla, alussa mitat olivat 157/50 ja paaston loppumispäivänä 45kg. Aikomuksena oli tuolloin aloittaa normaali syöminen ja lopettaa laihtuminen, mutta päätin aloittaa syömisen varovasti etten lihoaisi. Lopulta siitä seurasi kolmen päivän ahmimisputki ja lihoin kaikentakaisin. Olen kerran ollut aikaisemmin paastolla ja sekim epäonnistui ahmimisella ja lihomalla takaisin. Siirryin välittömästi ahmimisputken jälkeen 9pv vesipaastolle ja viikon sen jälkeen join päivittäin yhden lasillisen marjakeittoa laihtuen 7kg. Eilen piti aloittaa kiinteän ruoan syöminen ja veikkaatteko mitä tein.. Söin söin söin. Söin vaikka jokainen ruoan pala maistui hirveelle ja tuntui että oksentaisin minä hetkenä hyvänsä. Olo oli koko eilisen ja yön ihan paskana. yritin leikkiä bulimikkoakin ja saada ruoat ulos. Olo on ihan turvonnut ja menetin sen 43kg laihan kehon joka valmis parantumaan syömishäiriöstään, lopettamaan laihduttamisen ja aloittamaan normaalin syömisen. Nyt en edes uskalla käydä vaa'alla koska pelottaa paljon paino on noussut. En halua enää paastota vaan haluan parantua mutta tuntuu siltä että numero vaa'assa tulee määräämään kohtaloni.

3

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissanaikkonen

      Moikka! Tiiän täsmälleen tuon tilanteen.. hyvät uutiset ovat:

      Ei mitään hätää! Su ei tarvii tehdä mitään, ole vaan ihan rauhassa. :)
      Eka neuvoni on: Vie vaaka vaikka varastoon, älä käytä sitä enää, et tarvitse sitä mihinkään. Lue teksti ihan rauhassa, älä syyllisty, masennu tms, vaan lue se ihan neutraalisti :)

      Sit kissat pöydälle:
      Olet ollut monta päivää niukalla ravinnolla ja keho on tarvinnut rakennuspalikoita ja energiaa. Keho on sellainen elinvoimainen tyyppi, ja sen tarve menee aina sun mielesi tarpeiden ohi. Kyse ei ole itsekurista, sulla on ollut nälkä, vaikka näläntunne (kurina mahssa) onkin ehkä häipynyt. Asiaa on testattu mm. Minnesotakokeessa (googleta), ja kaikki ihmiset reagoivat täsmälleen samalla tavalla nälkiintymiseen, ennemmin tai myöhemmin. Okei, oot ahminut koska se on yhtä luonnollista kuin esim. ulostaminen kun hädättää. Et pysty pidättelemään pissia vaikka haluaisit.

      Kissa 2:
      7 kg pudotuksesta on ollut valtaosa nestettä, joka lähtee kun lihasten hiilihydraattivarastot tyhjenevät. Nyt ne täyttyvät, ja oot hetken aikaa turvonnut, mutta kestää max 2 päivää. Kestät sen ihan rauhassa. Muutenkin olet laihtunut lihasmassaa jonkun 1-2 kg, muu on nestettä. Rasvaa oot taas menettänyt max jonkun puoli kiloa, jos ees sitä. Rasva lähtee hitaasti, ja jos oot alipainoinen tai laihdutellut niin vielä hitaammin, tämä sen takia koska kehosi tahtoo elää ja säästää sulle energiaa sitä varten että pysyisi toiminta kykyisenä :)
      Nyt jos ja kun laihduttelet rankasti, niin syöt käytännössä omia sisäelimiäsi ja lihaksiasi. Ajattele tätä vaikka mielikuvana, aina kun SÄ et syö niin sun kehosi syö suo sisältä, eikä se ole läskiä vaan ihan sisäfilettä.

      Ihmisen paino vaihtelee päivittäin ainakin (mulla 5 kg akselilla) 2-3 kg tai -, riippuen miten oon syöny, liikkunu, hormonit, nukkuminen, suola jne. Sun kehon paino ei ole vakio. Et edes voi ikinä tietää täsmälleen paljonko painat. Siksi painotavoitteet ovatkin vähän pöhköjä.


      OK. Mitä tästä eteenpäin? Oot nyt pari päivää siis turvonnut, sitten se laskee ja sen jälkeet olet suunnilleen sen painoinen kuin oikeasti olet, ilman mitään nestejekkuilua, lihot joitain grammoja "läskiä", rasvakudos on siitä kivaa että vaikka se lähtee hitaasti niin se tulee myös hitaasti. Oikeasti ylipainoisilla ihmisillä toki putoaa rasvaa laihduttaessa, koska keho ei sitä tarvitse. Normaalipainoisella ja hoikalla keho tarvitsee rasvaa että voi toimia, mm. hormonit tarvitsevat rasvaa. Hormonit=mieliala, nukkuminen, innostuminen, jaksaminen, keskittyminen, seksuaalisuus. Kaikki kiva elämässä :)

      Kirjoitit että olit valmis luopumaan syömishäiriöstä, koska olit 43 kg ja väsynyt tilanteeseen. Käytännössä olet ihan samassa tilanteessa nytkin. Olet niin laiha kuin sun on mahdollista olla ja kehos pistää hanttiin, ja pahasti. Jos et usko sitä, niin tulet saamaan siltä turpiisi -ja pahasti.

      Siis lopeta! Eli ala taas elää, tee sinulle mieleisiä asioita tai etsi sellaisia. Kaiken tekemisen välissä muistat syödä ihan ilman kikkailua ja laihduttamista. Tällä hetkellä sun pitää myös hyväksyä se, että että ahmimiskohtauksia voi vielä tulla (koska se on normaalia nälkiintymisen jälkeen), mutta kun annat itsellesi tarpeeksi sapuskaa niin keho rauhoittuu ajan kanssa. Jos haluat tulla timmimmäksi/pienemmäksi tms. se tapahtuu vain kun olet itsesi kanssa ihan rauhassa ja keho on tyytyväinen. Sitten kun liikut ja syöt tasapainoisesti niin sun kehonkoostumus muuttuu ja lihas korvaa rasvakudosta. Kaikkea rasvaa et saa ikinä itsestäsi pois, koska keho ei toimi ilman sitä. Kehon kaunistumista (tapahtuu kuin itsestään) odotellessa itsetuntosi kasvaa kun teet jotain mutua kivaa :) opettele vaikka soittamaan tai laula, tanssi, mihin sulta taipumuksia löytyykuin. Sä et ole yhtä kuin vartalosi, vaan sä ole sitä mitä sä elämässäsi teet. Eläminen on paljon hauskempaa kuin lahduttaminen.

      T: I was there and did that, aka kymmen kissan omistaja, kaikki pöydällä rullalla ja nätisti hoidettuina, ja siinä saavat olla :D Kissa per vuosi sh.ta, sinne meni nuoruus. Usko mua, et halua hulluksi kissanaiseksi.

      • Kissanaikkonen

        Ja pahoittelut kirjoitusvirheistä ym. yhdyssanamokista. En oikolukenut. :)

        Tsemppiä vaan!


    • Kissanaikkonen

      Ja kaikenlainen tahallinen oksentelu kannattaa lopettaa, se jää nimittäin päälle eli jäät siihen koukkuun. Käytännössä ainoa, josta pääset kyseisellä toiminnalla pysyvästi eroon on sun hampaasi.. Hampaiden tuhoamiseen on tuskattomampiakin tapoja kuin vuosien piina, esim. juokset päin seinää. Helpommalla pääset ja lopputuloksin on parempi, lisäksi säästyt suoliston toimintahäiriöiltä yms viihdyttävältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe