Onko 22-vuotias liian vanha aloittamaan?

Kääkkälääkärikö?

Olisin kiinnostunut uranvaihdosta, mutta pääsisin sisään aikaisintaan vuonna 2015 ja olisin aloittaessani 22.

Onko tuon ikäisenä jo liian vanha siellä 18-vuotiaiden joukossa?

8

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae minne haluat

      22-vuotiaana aloittava ei ole lääkiksessä vanha,
      vaan itse asiassa nuorempi kuin suuri osa aloittavasta kurssista:-)

      Esimerkiksi Helsingin lääketieteellisessä
      -alle 20% aloittavista on ollut abeja viime vuosina,
      -Hakukertoja aloittavilla on takanaan keskimäärin kolme.
      - ykkökurssien keski-ikä heiluu tyypillisesti 23- 25 vuoden paikkeilla, mutta ikähajonta on laajaa 18-vuotiaista 40-vuotiaisiin ja ylikin..

    • mvosnvj

      Itse haen vuonna 2015, lukemiset jo käynnissä. Olisin 23, jos pääsen sisään.

      Älä siis huoli!

      Lisäksi parempi että vastavalmistunut lääkäri on noin 30 kuin noin 24. Aikuinen lääkäri on vakuuttavampi kuin blondi bimbo.

      • das

        entä jos on 24 ja brunette? :S


    • dfghdhdfhfghfg

      et, suurin osa aloittaneista on vanhempia kuin 18

    • AA-Q

      Minä pääsin sisään 23-vuotiaana. Keski-ikä sisäänpäässeissä taisi sinä vuonna olla täällä 22, mutta ikähaarukka heiluu 18:n ja 55:n välillä.

      Sekaan vaan! :)

    • dcdc

      No hoh hoh, ei tod. Meidän kurssilla keski-ikä 1. vuonna oli 22 eli ihan keskimääräinen ikä aloitttaa

    • 445645

      Ei todellakaan ole! Itse 18-vuotiaana lääkiksessä aloittaneena voin sanoa, että tunsin itseni hemmetin nuoreksi. :D Toki muitakin alle parikymppisiä oli paljon, mutta kyllä lääkiksessä jos jossain opiskelee paljon vanhempaakin sakkia.

      Ei siis mitään hätää! =)

    • huoh92

      No huh huh :D

      ensinnäkään, ei siellä 18-vuotiaita voi edes kauheasti olla, koska suurin abeista jotka hakee, on ehtinyt jo täyttää 19.

      Moni hakee/pääsee yliopistoon ekaa kertaa monta vuotta lukion päättymisen jälkeen.


      Ite alotin suoraan lukion jälkeen 19-veenä. Ala oli sellanen että sinne pääs helposti papereilla, eli sen takia ois voinu olla paljon abeja. Mutt eipä ollu, olin nuorimpia ja suurin osa jotain reilu 20-kymppisiä, ja sit oli lähellä kolmeakymppiäkin.

      Ei sitä ikäeroa kylläkään mitenkään huomannut, koska eihän me mitään peruskouluikäsiä oltu (jolloin muutamakin ikävuosi merkitsee).

      No nyt oon 22 ja hain just lääkikseen, jos en pääse niin ens vuonna oon 23! Enkä kyllä usko olevani liian vanha lol :DD

      Kaverini lääkiksen vuosikurssilla on paljon reilusti yli 3-kymppisiä ja kyllä oon kuullu että 4-kymppisetkin hakee lääkikseen, ja eihän se mikään ihme ole, on sitä sillonkin aikaa harjottaa lääkärin ammattia vaikka kuinka! Ja esim. Oulun lääkiksen 1.vuosikurssin keski-ikä tais olla jokunen vuos sitten 26 vuotta.

      Mieti nyt, jos joku on syntynyt alkuvuodesta, käy lukion 4 vuoteen, sitten käy armeijan, voi pakostikin hakea yliopistoon "vasta" yli 20-vuotiaana. Ja jotkut hankkii rahaa ennen opiskeluja käymällä töissä tai jotkut haluaa nähä maailmaa ennen kuin opiskelee, tekee töitä ja hankkii perheen.
      Ja kun ekalla kerralla ei useimmin tärppää.. Siitä vaan laskemaan, kuinka suuri millonkaan teininä yliopistoa alottelee.

      JOten sori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe