Kiusaajaäiti

Äitikiusattu

Minusta tuntuu samalta kuin koulukiusatulta; näin on ollut jo monta vuotta. Äitini on välillä outo ja mielestämme hän on dementoitunut, mutta lääkäri ei auta eikä lähetä tutkimuksiin, kun äiti ei halua.

Meillä on yhteinen perikunta, vanha maalaistalo, isäni kotitalo, jossa äiti edelleen haluaa asua eikä suostu muuttamaan minnekään. Hän on 83.vuotias.

Talo ja 100 vuotta vanha piha on meille lapsille ja lapsenlapsille rakas ja tärkeä; pihassa on kauniita vanhoja puita. Olemme sanoneet, että puita ei saa kaataa ilman lupaamme ja tämä lukee myöskin lakimiehen selvityksessä: perikunnan tulee tehdä päätökset piha-alueen ilmeen muuttamisesta yhdessä.

Nyt äiti kusaa meitä sillä, että kaadattaa salaa puita pihasta ja sitten, kun tulemme käymään olemme ällikällä lyötyjä, kun maisema on muuttunut. Kun itkemme kauniita puita hän ilkkuu ja raivoaa, että saa tehdä mitä lystää Hän myös syyttää varastamisesta.

Minulle tämä on hyvin raskasta, kun hän selvästi terrorisoi meitä ja haluaa tuhota kauniin lapsuuskotimme. Hänellä on sihen asumisoikeus. En enää kestä mennä sinne -sydämeni särkyy ja jo autosta katson mitä tuhoa hän on taas saanut aikaan. Eikö tälle voi mitään?

2

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnnnnn3

Mistä päättelit että äitisi olisi dementoitunut? Onko muitakin oireita kuin tuollainen "ilkeily"? Jos ihminen on dementoitunut ja sairas, tarvitsee hän hoitoa eikä silloin puhuminenkaan auta, koska aivokemiat ovat sekaisin. Jos taas kyseessä on esimerkiksi masennuksen, turhautumisen tms. aiheuttamat purkaukset, voisi pitkä keskustelutuokio äitisi kanssa auttaa. Kysyt, miksi hän tekee niin kuin tekee ja tieten tahtoen loukkaa teitä? Onko hänelle kenties jäänyt jotain hampaankoloon tms.?

• Kipeitä juttuja

Tulee mieleen Niskavuoren vanha emäntä Hella Wuolijoen kirjoista ja filmeistä. Hän oli leski, jota kukaan ei uskaltanut uhmata. Äitinne olisi halunnut ehkä kaadattaa pihapuita ja saada muutosta elämäänsä jo isänne elossa ollessa, mutta ei saanut.tai ei uskaltanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe