Matka varattu

Madeiralle..

Niinhän siinä kävi kun katselin viime syksyn kuvia levadalta, että tuli varattua matka syyskuulle :) Tulipa samalla varmistettua, että saa mieluisan hotellin. 155 yötä täytyy nukkua, että pääsee reissuun :)

3

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuike77

      Kerran olen käynyt jokunen vuosi takaperin, tekisi mieli lähteä uudestaan vaikka juuri syyskuussa tai loppukesästä. Calheta, Porto Monitz, Santana ja moni muu paikka näkemättä tai nähty vain ohimennen. Auton vuokraaminen ei innosta, pinnanmuodoista ja vauhdikkaasta ajokulttuurista johtuen, mutta eiköhän noihin kohteisiin pääse bussillakin useita kertoja päivässä. Funchalissakin olisi varmasti vielä uutta nähtävää, valassafareita, nähtävyyksiä yms. Madeiralla on tuskin elo- tai syyskuussakaan ahdistavan kuuma?
      Merivesi on tuolloin varmasti kuitenkin jo ihanan lämmintä kevääseen verrattuna?
      Ovatko halvemmat hotellit, esim. Dorisol Florasol, jo pahasti kulahtaneita vai ihan kohtalaisia, jos ei etsi uusia pintoja ja ylellistä? Viime kerralla päädyin keskivertoa parempaan hotelliin, vaikka suurin osa ajasta meni muualla kuin hotellissa. Ei toki kaduttanut, sillä paikka oli hieno ja palvelu paljon ystävällisempää kuin esim. Espajanssa. Mikä on parasta aikaa lähteä? Moni kirjoittaa, että kevät. Osa taas sitä mieltä, että esim. joulu-helmikuu ovat liian viileitä jne.

      • juhni3

        Itse olen vaimon kanssa käynyt loka-marraskuussa ja usein säät ovat suosineet. Elokuu on kuuleman mukaan hieman kuumempi, mutta ei se mikään liian paahtava ole. Ollaan aina asuttu samassa hotellissa ja huoneessa 7.kerta peräkkäin. Eden Mar on Tjäreborgin listalla ja asiakkat ovat rankanneet sen korkealle ja ihan syystä. Siellä on mm. upea puutarha ja siisti yleiskuva. Aina pientä pintaremonttia, muttei ikinä ole häirinnyt. Emme juuri vietä aikaa altailla, mutta kuitenkin sitä levadan jälkeen haluaa hieman rentoutua ja on kuin tulisi "kotiin", kun henkilökunta on niin super. Niin hillityn prameilemattomia, toki vuosien saatossa olen oppinut tuntemaan heidät. Ajankohtana mikään ei ole poissuljettu, mutta mielestäni mukavin aika on syys-lokakuu.


      • juhni3

        Auton vuokrauksesta sen verran, että olen ottanut sen usein kentältä ja se on ollut melko mukava apu. Tosin bussiverkosto on melko toimiva, mutta auto tuo jotain vapautta liikkua. Ajokulttuuri ja reitit saattavat näyttää kammottavilta, mutta ei se lopulta niin hirveää ole. Turistikin saa ajella rauhakseen, jos siltä tuntuu. Olen aina luottanut vain tunnettuihin vukraamoihin esim. Avis. On kokemusta pikkufirmoista ja vaikeuksia on tullut sekä hinta on lopulta sama ellei kalliimpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe