Myyjättäreltä kysyin: "Lady, domino siis missä, kiitos?"
Hän vastaa: " Keksitkö? Täällä, seuraa."
Hän kumartui ottamaan.
"Paljonko maksaa?" kysyn.
Hän katsoo minua sillä silmällä, että onpa mulla suhuvika. Hymyili.
"Poika, eikö äitisi antanut sinulle rahaa?" hän jatkoi.
Hän kumartui tutkiakseen lisää.
"Toi vasemmalla on hyvä, punaisessa paketissa, jossa on vimpu päällä", osasin neuvoa.
"Edestä vai takaa?" häntä arvelutti.
Tartuin paketista kahden käsin, enkä antanut periksi vaikka kuinka vähän rahaa minulla oli. Minä rakastin niitä pikkupaheita yli kaiken. Voisin vaikka koko illan nautiskella ja imeskellä. Kun ladyllä dominoa ollut, niin löysimme muuta.
"Minä tunnen äitisi", hän kehui. "Jos sinulla ei ole riittävästi, voin antaa omasta pussista."
"Onko täti aina näin kiva, vai joskus?" itkin.
"Tule uudestaan niin näet".
"Jos äiti antaa luvan".
"Toi vaaleanpunainen meloni, maista" yleisömaistiaiset oli siroteltu pöydälle.
"Suussa sulavaa".
"Terveellistä ulkoisesti ja sisäisesti".
Domino ja muuta
Veera Pukkinen
0
139
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2522947Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432882- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651709