Nukkuuko taaperonne ihan pimeässä huoneessa?

TiinaP1

Olen miettinyt pitäisikö laittaa täyspimennysverho lapsen 1v 2kk huoneeseen, koska hän herää joka aamu n. klo 7 tai vähän ennen ja on tosi väsynyt. Hieroo silmiä, haukottelee ja pahimmillaan itkeskelee. Yksiin päikkäreihin siirrytty juuri ja ajattelin että tämän myötä nukkuisi vähän pidempään aamulla vaan ei. Nukkumaan menee n. 20.30 ja yleensä 21 mennessä unessa.

Pimennysverhot hankkisin muuten heti, mutta pelottaa ettei sitten osaa nukkua missään valoisammassa, esim. matkoilla. Kesällä useampi edessä. Huoneessa on jo nyt aika hämärää, on pimennyskaihdin, mutta valo vuotaa sivuilta.

Miten muilla? Oletteko pimentäneet huoneen täysin ja onko siitä haittaa jos nukkuu muualla? Päikyt kestää kolme tuntia, 12-15.

3

448

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karme

Olette juuri muuttanut unirytmiä, vie hetken aikaa ennenku lapsi siihen tottuu!
      Meillä kun siirryttiin yksiin päiksyihin niin taapero nukkui alkuun juurikin kuvailemallasi tavalla, eli aamulla aikasin väsyneenä ylös ja pitkät päiväunet. Reippaassa kuukaudessa yöt muuttui 11-12 tuntisiksi (mukkumaan klo 20 ja hereille 7-8 välissä) ja päiväunet lyheni 1-1,5tuntiin. Nyt kun ollaan puolivuotta oltu yksillä päiväunilla on päiksyt lyhentyny 45minuuttiin ja yöt on 12tuntia.
      Meillä oli aikaisemmin pimennysverhot mutta se ei lapsen nukkumiseen vaikuttanut.
      Eli maltti on valttia vaikka se nyt alkuun onkin raskasta :) Lapsi ei totu uusiin asioihin sormianapsauttamalla ja varsinkin nämä rytmit ja rutiini muutokset vie aikaa!

• Pimeässä

Meillä on vauvasta asti nukuttu täysin pimessä.
      Hyviä puolia on se että nukahtaa nopeasti ja nukkuu pidempään 8.30 asti.

Huonona puolena sitten,kun ollaan kylässä yötä, missä huonetta ei saa pimeäksi niin lapsi ei osaa nukahtaa pitkään aikaan ja herää jo 6 aikaan:)

• En pimennä

En ole pimentänyt huonetta, koska meidän perheen muutkin jäsenet heräävät aikaisin (noin klo 6-7). Lapsi nukkuu yhdet 3-4 tunnin päikyt ja käy nukkumaan klo 21.

Mieheni on lapsena totutettu nukkumaan pimennetyssä huoneessa, ja häntä valo valvottaa yhä aikuisenakin. Luulen että hänen unihäiriönsä johtuvat lapsuuden tavoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1218
    2. 73
      1193
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      97
      957
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      44
      851
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      812
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      758
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      604
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      546
    Aihe