näkeekö linnut pimeässä vai miten ne pystyy lentämään ja jotkut saalistamaan pimeässä?
Vastaukset 4
- pimeälentoa
Vain pöllölinnut saalistavat pimeässä. Sorsalinnut toki lentää pimeällä syömää ja muutto matkoillakin , mutta lentävät sen verta korkealla, että eivät törmäile.
- 8+18
Olen pimeässä joskus säikäyttänyt teeriä ja metsojakin niin miten tällaiset raskaat päivälinnut näkee pimeässä metsässä lentää? Sitä kanssa ihmetellyt.
- Haahka
Ei kai ne pimeässä metsässä lentele, ei se vain ole mahdollista. Saattavat muistaa lähialueen kylläkin ja ovat ehkä miettineet valmiiksi mihin suuntaan voi pyrähtää pienen matkan hätätapauksessa. Varikset varsinkin osoittavat huomattavia älyllisiä ominaisuuksia, kannattaa katsoa YouTubesta kun varis ratkoo tehtäviä saadakseen herkkupalan, eli on voinut suunnitella reittiään.
Lepakot lentää pimeässä ja osaa kaikuluodata ympäristöä äänten avulla. Pöllöjen silmät on muita tarkemmat hämärässä, ovat niin isot. Puiden yläpuolella voi vesilinnut varsinkin lentääkin kuunvalossa, kyllä sieltä hyvin näkee veteen laskeutua mutta harvinaisempaa hämärässä lentäminen on. - Lintutieteilijä
Suurin osa Suomessa pesivistä linnuista muuttaa yöllä, esimerkisi varpuslinnut eli pikkulinnut. Linnut pystyvät aistimaan maan magneettikentän ja jotkut lajit suunnistamaan myös tähtien mukaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että ulkona ei ole koskaa pilkkopimeää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201398Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061122
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 105991
- 106940
- 111802
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22797- 101653
- 71649