kun yritän avata verkosta koulutehtävät, kone avaa ne worpadilla, eikä ne näy sillä ohjelmalla? Miten pystyn muuttaa asetukset niin että tehtävät aukeavat automaattisesti open officellla?
miten saan openofficen oletusohjelmaksi?
12
2246
Vastaukset
- Olettaja
Windows 7
- Käynnistä-painike
- siitä oikeasta reunasta valitse "Oletusohjelmat"
- avautuvasta ikkunasta valitse kohta "Kytke tiedostotyyppi tai protokolla ohjelmaan"
- hae listasta tiedostotyyppi/-tyypit jotka haluat Openofficen avaavan
- listassa on joka tyypin kohdalla merkitty sen "Oletusohjelma" ja jos se ei ole haluttu, niin siinä yläpuolella oikealla on painike "Vaihda ohjelma" - kiitosavusta
Voiko tämän saman tehdä OS X Yosemitella? Pages aukeaa aina, mutta tahtoisin, että kaikki avautuisi Openofficella. Osaan toki avata ne erikseen, mutta olisi kätevää, jos oletusohjelma kaikessa olisi OO.
- linuxuser
selaimen asetuksista laitat sopiviin tiedostoihin sopivan ohjelman...
- kädetön
APUA! Minua on ärsyttänyt, kun jostain ihmeen syystä koneeni on alkanut avaamaan kaikki tekstitiedostot wordilla, ja minulla ei sitä ole rekisteräitynä , enkä tykkää sitä muutenkaan käyttää. Minulla on openoffice, josta pidän ja ennen koneeni on avannut kaikki tällä ohjelmalla.
Nyt olen joutunut sen aina muuttamaan manuaalisesti.
Alkoi niinpaljon ärsyttämään , että poistin koko word ohjelman , eli officen, ja olettin, että openoffice tulee siihen tilalle automaattisesti. MUTTA ei tullutkaan! Nyt kun yritän avata sähköpostitiedostoja , kone sanoo " Tähän tiedostoon ei ole liitetty toiminnon suorittamiseen käytettävää sovellusta. Asenna sovellus. Jos sovellus on jo asenettu, luo liitätäntä oletussovellusten asetussivustolla."
MUTTA ei onnistu! En osaa. Osaisiko joku auttaa minua?
Kiitos!- vanhaasoftaa
Libreoffice asennukseen. Openoffice on ikivanha ohjelma..
- kädetön
vanhaasoftaa kirjoitti:
Libreoffice asennukseen. Openoffice on ikivanha ohjelma..
Ok, eli mitä mun täytyy tehdä?
- poistajaasenna
kädetön kirjoitti:
Ok, eli mitä mun täytyy tehdä?
Poista Openoffice ja asenna Libre: https://fi.libreoffice.org/lataa/luotettavin-libreoffice/?type=win-x86_64&version=6.1.3&lang=fi
- kädetön
Moikka, asensin libren ja kaikki tiedostot aukeni hienosti ja automaattisesti sillä. MUTTA libre on huono ja epäselvä, en pidä siitä, joten poistin sen ja hain uudestaan open officen.
Mutta silti konee avaa wordpadilla tiedostot...raivostuttavaa. Mitä teen väärin? - sörsse
kädetön kirjoitti:
Moikka, asensin libren ja kaikki tiedostot aukeni hienosti ja automaattisesti sillä. MUTTA libre on huono ja epäselvä, en pidä siitä, joten poistin sen ja hain uudestaan open officen.
Mutta silti konee avaa wordpadilla tiedostot...raivostuttavaa. Mitä teen väärin?Olet jo monesti poistanut sen wordpadin ja yhä vaan tiedostot avaa wordpad. Nyt tulee joulu, anna se kone jolle kulle ohikulkijalle lahjaksi, sinä itse et sillä mitään tee.
- helppokäyttää
kädetön kirjoitti:
Mutta silti konee avaa wordpadilla tiedostot...raivostuttavaa. Mitä teen väärin?Libre ei ole sen monimutkaisempi..
- kädetön
sörsse kirjoitti:
Olet jo monesti poistanut sen wordpadin ja yhä vaan tiedostot avaa wordpad. Nyt tulee joulu, anna se kone jolle kulle ohikulkijalle lahjaksi, sinä itse et sillä mitään tee.
Haha, olipas hauska kommentti :)
Kiitos paljon avusta kaikille. Sain kun sainkin sen vihdoin toimimaan.
Nyt jää joululahja ohikulkijalle antamatta.
Hyvää joulunaikaa kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984