Itsellä ollut PPO:n laajakaista joo vuosikausia. Siihen olen liittänyt aika kivan
laajakaista Tv:n.
PPO lähti (mihin muuten meni) ja tuli Elisa
Linja alkoi pätkimään MINUSTA entistä enemmän. Rasittavaa. Sähköpostiasetukset meni ihan sekaisin. Perheen toinen toimii,
mutta toinen ei mitenkään.
Elisan asiakaspalvelussa jonoa..ei oikein jaksa. On pi*un huonoa palvelua.
On tullut maksettua YLIHINTAA PPO:lle vuosikausia, siis kauan. Silloin tällöin
on palautusta syksyllä tullut 50ecua. Ok. Hyvin mielin.
NYT ehtoja muutetaan. Kanavia tippuu, netti pätkii ja PPO sijoittaa alueen
hyvinvointiin. Voi pas*a. Jos kerran sillä osuudella on arvoa, niin jakaisi nyt
jäsenille. Oma hyvinvointi tässä kiinnostaa minua huomattavasti enemmän.
PPO ja Elisa
52
2927
Vastaukset
- tervetuloa dna.
näinhän siinä käy että hinnat nousee ja palvelut huononee. oma perusnetti alkoi pätkiä vuodenvaihteessa ja ei ole syy tietsikassa, tarkastettu ja kaikki ok.. uudet piuhat seinässä ja tuo ppon jakorasia tuolla 100m päässä joten ei liian pitkä matkakaan. ei onnistu videoiden kahteleminen mistään sivustolta, samanlaista häiriötä kuin digilähetyksissä alkuaikoina, ääni kuuluu mutta kuva pysähtelee ja hyppii n 2-5s pätkiä yli. mukavaa,,,
Hei,
Harmillista kuulla, että yhteyksissä on ollut ongelmia. Häiriöistä voi ilmoittaa lomakkeella http://elisa.to/1kFQoaB . Myös puhelimitse 010 240 190 otetaan vikailmoituksia vastaan 24 h/vrk, yleensä myöhemmin illalla ei jonoa ole.
Yksi tapa ilmoittaa ongelmasta on kirjautua Palstalle, http://palsta.elisa.fi ja kysyä asiaa siellä. Jos laittaa Palstan profiilitietoihin asiakasnumeron, pääsemme suoraan sitä kautta näkemään liittymän tilanteen. Tarkoitus on hoitaa ilmenneet ongelmat mahdollisimman nopeasti kuntoon, jotta yhteydet toimivat sujuvasti jatkossakin!
Seppo / Elisan Palstatiimi
http://palsta.elisa.fiKuuntelin musiikkia noin 3tuntia alkuviikosta soittaessani vikanumeroon.Välillä puhelu pistettin poikki.Eiku alusta.Miten käyttää nettiosotteita jos netti ei toimi
- Ei mittään järkeä
elisan vikapalvelu onkin täällä Suomi24 palstalla.
On tämä tavallisten ihmisten palvelu vajonnut todella alas.
Enää ei uskalla kuluttajan edes soittaa elisan vikapalveluun, koska
uhkailu alkaa heti.... jos asiakkaan omissa laitteissa on vikaa
laskua tulee ja raskaasti. Tehkää siis entisen PPO:n asiakkaat
vikailmoitukset Suomi24 kautta. Vältytte puhelinmaksuilta ja
viankorjaus prosessista tule "läpinäkyvää". En usko, että elisalta
tulee mitään pehmeyttä asenteisiin tänne pimeään pohjolaan.
Itsellä samat ongelmat nopeudet ovat mitä sattuu.
PPO:n aikana sai asiallista palvelua ja nopeasti.
Aivan sama onko yksityinen tai yrittäjä, näillä asioilla
on sama painoarvo.
- Mister Mister
Täällä naapurikaupungissa ainakin on pätkiminen hävinnyt kokonaan, vaikka eipä meillä ole vielä päätelaitettakaan saanut vaihtaa.
Iso kiitos Elisan suuntaan siis täältä! - kuusiplus
Miksi kuluttajien sähköposti piti vaihtaa siihen saunalahden sontaan!?
- sddddssd
Itsellä nopeus laski PPO-> Elisa vaihdoksessa 18 megabitistä 13 megabittiin.
Valitin asiasta ja tein vikailmoituksia. ASia on kuulemma näin eikä sille tehdä mitään koska nopeusero johtuu PPO ja Elisan välisistä tekniikkaeroista.
Että jee. Hinta kuitenkin pysyi ennallaan.
Vielä sitten suoramarkkoinoivat jotain Viihdeboksia että OTA OTA OTA .. vitun huorat.
Ja sitten ei liittymää saa edes suljettua, vaikkei vastannut odotusia - kun tuli huomaamatta määräaikaisuus... vitun huorat- fakmii
itse olen huomannut juurikin saman asian nopeuden suhteen... Kumma kun PPO:n tekniikka on ollut niin paljon kehittyneenpää, että ovat saaneet kuparikaapeleita pitkin datan kulkemaan nopeampaa (samalla kuukausihinnalla).
- naapurin verkossa
fakmii kirjoitti:
itse olen huomannut juurikin saman asian nopeuden suhteen... Kumma kun PPO:n tekniikka on ollut niin paljon kehittyneenpää, että ovat saaneet kuparikaapeleita pitkin datan kulkemaan nopeampaa (samalla kuukausihinnalla).
http://www.digitoday.fi/data/2012/09/07/yle-elisa-saunalahden-laajakaista-on-hitain/201237345/66
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10994009
https://www.dna.fi/fi/nopeuslupaus
ppo,n netissä oli nopeuden vaihtelu väli pienempi kuin elisan ryöstöverkossa. varsinkin alaraja oli ppo.lla korkeampi kuin elisalla. liittymät myydään mainostamalla maksimi nopeutta ja elisa suunnitelmallisen tarkasti toteuttaa siitä keskimäärin vain puolet esim. 20m max tarkoittaa että nopeuden vaihtelu väli on 10-20m ja siitä toteutetaan vain tuo alarajan 10m nopeus. ppo.lla nopeus oli n, 14m koko ajan.tästä syystä olen luopunut ppo,n viihde paketista enkä ottanut tilalle elisan viihdettä kun elisan viihteen vaatima nopeuslupaus ei toimi ja siitä syystä viihde paketti pätkii. - tallentava digiboksi
naapurin verkossa kirjoitti:
http://www.digitoday.fi/data/2012/09/07/yle-elisa-saunalahden-laajakaista-on-hitain/201237345/66
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10994009
https://www.dna.fi/fi/nopeuslupaus
ppo,n netissä oli nopeuden vaihtelu väli pienempi kuin elisan ryöstöverkossa. varsinkin alaraja oli ppo.lla korkeampi kuin elisalla. liittymät myydään mainostamalla maksimi nopeutta ja elisa suunnitelmallisen tarkasti toteuttaa siitä keskimäärin vain puolet esim. 20m max tarkoittaa että nopeuden vaihtelu väli on 10-20m ja siitä toteutetaan vain tuo alarajan 10m nopeus. ppo.lla nopeus oli n, 14m koko ajan.tästä syystä olen luopunut ppo,n viihde paketista enkä ottanut tilalle elisan viihdettä kun elisan viihteen vaatima nopeuslupaus ei toimi ja siitä syystä viihde paketti pätkii.Elisa viihdettä ei kannatakkaan ottaa se on huonompi ratkaisu ja huonommin toimiva kuin antenniverkossa tallentava digiboksi.
- Kurt Nordman
Kyllä Me ymmärrämme että "ylhäältä" annettuja ohjeita ja käskyjä pitää noudattaa ja esittää asiakkaille mutta ns. terveen järjen käyttö on myös sallittu. Kirjatkaapa siellä "palstalla" ylös mitä ne asiakkaat todella kertoo ja ottakaa kommentit esille kehityspalavereissa. Muuten ne ei mene organisaatioiden päättäjien tietoon ja siellä vain visioidaan miten tehtäisiin enemmän tulosta pienemmillä kuluilla kun siitä saa "tulospalkkion"..jos organisaatio on säästänyt mutta usein se voi olla johtunut asiakkaiden tyytymättömyydestä ja johtaa asiakkaiden menetykseen..
- palvelu paranee
Älä nyt kuvittele, että elisa on kiinnostunut tämän alueen yhteyksistä pelasi ne eli pätki. Ei sitten vähän vertaa. Eihän yritys edes investoi tälle alueelle sentin senttiä. Ei niitä kiinnosta tämän alueen asikas. Alue tulee olemaan tämän jälkeen tietoliikennetekniisesti kehitysaluetta. Tiedote sanoo että palvelut paranevat. Tiedotteen tekijä ei kyllä tiedä yhtään mitä täällä tapahtuu. Naapurustossani on useampi netti mykkänä, näin ne palvelut paranee.
- valivali2
Ei varmaankaan puhuta mielipiteestä faktana.
Itselläni oli verkkokaapeli sähköyhtiön toimesta kaivettu poikki, enkä ikinä ole yhtä mukavaa ja nopeaa palvelua PPO:n toimesta saanut, kuin Saunalahdelta.
Ei jäänyt mitään hampaankoloon.
Ja toisekseen, ottakaa sitten Soneran 4G, jos ei SL/Elisa kelpaa. - joku233
Elisa investoi vaan matkapuhelin verkkoon, paikoin on jo purettu PPO:n kaapeleita pois ja jossakin paikoissa on kaapeli tippunut liittimestä ja ei ole vieläkään korjattu vaikka kohta ollut jo vuoden. Menee lankaverkko oikein huonoon kuntoon Elisan aikana ja mokkulaa aletaan tyrkyttämään.
Jos käy niin, että lankaverkko puretaan pois, niin kannattaa mennä toisen operaattorin mokkulaan, ellei ota Saunalahtia ja ala sitä kunnolla kuormittamaan, vaikka yli 200gt/kk, niin sitten hyvällä tuurilla Elisalle tulee tappiota vaan.
Tiedostojen lähettäminen tai jakaminen on kalleinta operaattoreille, niin kannattaa semmoseen käyttöön käyttää Elisaa tai Saunalahtia.
Elisalla ja Soneralla vaikuttaa olevan sellainen periaate, että rahat tänne ja pärjäkää sillä mitä on ja purkavat ne verkot pois, jotka ovat heidän mielestään liian kalliita ylläpitää.
Itsellä on käynyt sellainen mielessä, että voisiko ostaa itselle kupariverkon jos se aijotaan purkaa ja itse huolehtis ylläpidosta ja netin vaan ottaisi Elisan kautta, niin saisiko samalla halvemmalla. Toinen hyvä konsti olisi että perustais osuuskunnan ja sen verkon käyttäjät ovat osakkaita ja ne maksavat vain todelliset kustannukset. - ddddddddddddsadf
joku233 kirjoitti:
Elisa investoi vaan matkapuhelin verkkoon, paikoin on jo purettu PPO:n kaapeleita pois ja jossakin paikoissa on kaapeli tippunut liittimestä ja ei ole vieläkään korjattu vaikka kohta ollut jo vuoden. Menee lankaverkko oikein huonoon kuntoon Elisan aikana ja mokkulaa aletaan tyrkyttämään.
Jos käy niin, että lankaverkko puretaan pois, niin kannattaa mennä toisen operaattorin mokkulaan, ellei ota Saunalahtia ja ala sitä kunnolla kuormittamaan, vaikka yli 200gt/kk, niin sitten hyvällä tuurilla Elisalle tulee tappiota vaan.
Tiedostojen lähettäminen tai jakaminen on kalleinta operaattoreille, niin kannattaa semmoseen käyttöön käyttää Elisaa tai Saunalahtia.
Elisalla ja Soneralla vaikuttaa olevan sellainen periaate, että rahat tänne ja pärjäkää sillä mitä on ja purkavat ne verkot pois, jotka ovat heidän mielestään liian kalliita ylläpitää.
Itsellä on käynyt sellainen mielessä, että voisiko ostaa itselle kupariverkon jos se aijotaan purkaa ja itse huolehtis ylläpidosta ja netin vaan ottaisi Elisan kautta, niin saisiko samalla halvemmalla. Toinen hyvä konsti olisi että perustais osuuskunnan ja sen verkon käyttäjät ovat osakkaita ja ne maksavat vain todelliset kustannukset.Laitan vaihteeksi kehuja vikapalvelun nopeudesta. Kun lähetin Elisan www-sivujen kautta ilmoituksen katkenneesta puhelintolpasta, niin heti seuraavana päivänä tuli asentaja katsomaan kohdetta, tilasi tolpan ja asennuskoneen ja asia tuli kuntoon muutaman tunnin kuluttua.
PPO:lle puhelimitse tehdystä vikailmoituksesta sen sijaan olen lähipiiristä kuullut, kuinka viime joulukuussa katkenneen puhelinlangan korjaaminen kesti kolme viikkoa ja vaati melkein kymmenen puhelua ja lopulta äänen korottamista ennen kuin mitään alkoi tapahtua.
Eli suosittelen tekemään vikailmoitukset Elisan "Ilmoita toimintahäiriöstä" -sivun kautta:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/hd-lomake.php?id=130
- mievaan1
Elisa on iha paska, näin suoraan sanottuna. Heti kun PPO loppu ja Elisa vaihtui nii rupes netti pätkimään. Vikapalvelu vastaa jos vastaa. Naapuri oli soittanut vikapalveluun josta oli sitten soitettu ja sanottu että saattaa olla sellanen homma että me ei saada sun nettiliittymää enää toimimaan. Kului tovi ja soittivat uudestaan toimii se sittenkin. Ei hyvä päivä mitä palvelua. Onha se kiva kun netti toimii miten sattuu, jännittää aina siinä vaiheessa paljon kun rupee laskuja maksamaan että pätkäseekö netin poikki keskenkaiken. Vikapalveluun soitettu, kuulemma netti toimii hyvin ei ongelmia. No, tuosta voidaan olla montaa mieltä. Itse pidin PPO:sta enemmän ei netti turhia pätkiny ja vikapalveluki toimi kun soitti.
- Pro PPO
Onko isokin osuus sulla vetämässä PPO:n raunioilla?
- seestäper
Tätähän iso osa osuuskuntalaisista halusi kun PPO myytiin Elisalle. Ny ei auta enään muu kuin kärsiä. Näin se vaan on. Olisi pitänyt olla aikanaan hereillä asiassa ja estää koko kauppa! Ny on turha marista!
- ddddddddddddsadf
Osuuskunnan johtohan neuvotteli kaupan ja myi PPO Yhtiöt ilman minkäänlaista ennakkohyväksyntää osuuskuntakokoukselta.
- elisan monopoli
ddddddddddddsadf kirjoitti:
Osuuskunnan johtohan neuvotteli kaupan ja myi PPO Yhtiöt ilman minkäänlaista ennakkohyväksyntää osuuskuntakokoukselta.
Kaikki asiakkaat taisivat luulla että ppo pysyy ja säilyy samanlaisena hyvänä operaattorina.
Mutta johto päätti salaa myydä ppo:n ja vielä kaikenlisäksi isolle lähes monopoli asemassa olevalle yritykselle. Kaikkihan tietää mitä isot firmat tekevät, sitä jolla johtajat tienaa rahaa ja muut (asiakkaat) vaan kärsivät.
- seestäper
Totta, mutta osuuskuntakokous siunasit päätöksen toukokuun 2013 kokouksessa ja sitä satoa tässä niitetään ja piiitkäään.
- elävämaaseutu
Itsekkin osuustoiminnassa mukana olleena en vieläkään ymmärrä miten on mahdollista myydä osuuskunnan omaisuus sitovalla kaupalla ja sitte kysyä lupaa osuuskuntakokoukseltä myyntiin. Ei vaan mene mulle jakeluun.
- tavataantaasppo
..sitä tässä on ihmetelty ja tartteis varmaan tehrä jottain..mutta mitä ? ..tavataan taas toukokuun lopussa..ylivieskassa (raahessa) ja yritetään saada aikaan joku meillekkin myönteinen päätös, kamat kasaan ja fyffet himaan..
- minä
Netti ei toimi. On rajoitettu yhteys.Olen sammuttanut modeemia ja tietokonetta ohjeitten mukaan, mutta kokonainen päivä on ollut ilman nettiyhteyttä. Mutta onpa älypuhelin, jolla pääsen surfailemaan. Haluaisin irtisanoa entisen ppo liittymän, mutta olen ymmärtänyt, että tein määräaikaisen sopimuksen tekemättä mitään. Onko se totta?Joudunko maksamaan kuukausimaksut nykyisestä liittymästä, vaikka en ole allekirjoittanut mitään sopimusta?Olen yrittänyt ottaa asiasta selvää, mutta minua kehoitetaan lukemaan se kirje, joka tulikaupanteon jälkeen. Se on täyttä sian saksaa.
- minä
Saunalahden nettiyhteys älypuhelimesta oli eilen mykkänä ainakin kaksi tuntia. Mikä on varmin, joka varmasti pelaa?Onko sielläkin rajoitettu yhteys, vaikka mainostetaan yhteyttä ilman käyttökattoa.
- SLA
Jos palvelu ei toimi, niin ensin sinun pitää antaa palveluntarjoajalle mahdollisuus korjata virhe, elikkä tee kirjallinen reklamaatio, eli mahdollisimman tarkka viankuvaus ja vaatimus korjaamiseen tai tulet purkamaan sopimuksen.
Jos palveluntarjoaja ei saa palveluaan luvattuun toimintatasoon, niin sinulle syntyy oikeus purkaa sopimus, koskee myös määrä-aikaista sopimusta.
Kuluttajaliitto lakimiehineen ja kuluttaja-asiamies kannattaa pitää tiimissäsi.
Harvoin sitä isoa operaattoria saa yksin painostettua mihinkään, joten kuluttajaviranomaiset heti apuun, ovat ilmaiseksi käytössä, ihan tällaisia juttuja varten.
Jos yhteys on käyttämättömässä kunnossa päiviä tai esim pätkii jatkuvasti päivittäin, niin sinulla on myös oikeus korvauksiin, joka 20€/viikko.
Lue asiasta lisää, http://www2.kuluttajavirasto.fi/page/0832bbdf-7a9a-4409-a42c-26293520bbd7.aspx- minä
Nyt on virhe korjattu ja tarjottu tilalle elisaviihdettä.Nyt harkitsen peruutusta.En tiedä, onko tietoturvani elisan mieleinen, kun minulla toimii avast netistä ladattuna. Ja onko samat muut turvat siirtymässä elisaviihteen mukana. Kun tutkein netistä elisan viihdesivua ja nykyisen liittymän tietoja, niin heräsi pelko, että joudunko maksamaan kahdesta eri liittymästä, jos otan elisa-viihdepaketin.Myyjän mukaan tehtäisiin vaihto parempaan liittymään.
Pakotetaanko minua hankkimaan elisalta lisää tietoturvaa ja näin kuukausimaksu nousee? - ei elisaa
minä kirjoitti:
Nyt on virhe korjattu ja tarjottu tilalle elisaviihdettä.Nyt harkitsen peruutusta.En tiedä, onko tietoturvani elisan mieleinen, kun minulla toimii avast netistä ladattuna. Ja onko samat muut turvat siirtymässä elisaviihteen mukana. Kun tutkein netistä elisan viihdesivua ja nykyisen liittymän tietoja, niin heräsi pelko, että joudunko maksamaan kahdesta eri liittymästä, jos otan elisa-viihdepaketin.Myyjän mukaan tehtäisiin vaihto parempaan liittymään.
Pakotetaanko minua hankkimaan elisalta lisää tietoturvaa ja näin kuukausimaksu nousee?Elisa viihde on sama asia kuin heität rahat kaivoon.
- ghnghnhn
minä kirjoitti:
Nyt on virhe korjattu ja tarjottu tilalle elisaviihdettä.Nyt harkitsen peruutusta.En tiedä, onko tietoturvani elisan mieleinen, kun minulla toimii avast netistä ladattuna. Ja onko samat muut turvat siirtymässä elisaviihteen mukana. Kun tutkein netistä elisan viihdesivua ja nykyisen liittymän tietoja, niin heräsi pelko, että joudunko maksamaan kahdesta eri liittymästä, jos otan elisa-viihdepaketin.Myyjän mukaan tehtäisiin vaihto parempaan liittymään.
Pakotetaanko minua hankkimaan elisalta lisää tietoturvaa ja näin kuukausimaksu nousee?Ei Elisa tai Saunalahti voi pakottaa sinua tilaamaan heiltä mitään tietoturvaohjelmistoa. Microsoftin ilmaiseksi tarjoama Windows Security Essentials (Windows Vistalle ja Windows 7:lle) tai Windows Defender (Windows 8:lle ja 8.1:lle) ovat ihan kelvollisia.
- Osacas
Elisan kätyrit yrittää soitella jatkuvasti mutta onneksi puhelimessa on Fonecta, niin saapi kauppiaat tunnistettua.
- ei mitään vikaa...
Elisan viihde ollut nyt kesäkuun alusta. Asennus sujui mallikkaasti ja oli toimintakunnossa jo ennen määräaikaa. Televisio näkyy hyvin eikä pätki lukuunottamatta yhtä huoltokatkoa. Nettiyhteys on toiminut todella hyvin. Käytössä on 20/1 M yhteys. Aikaisemmin keskustan alueella minulla oli vastaava Soneran palvelu eikä siinäkään ollut mitään moitittavaa. Piti vaihtaa Elisaan, kun Sonera ei tarjoa kuin keskustan alueelle palvelujaan. Toistaiseksi siis kaikki on kunnossa!
- mokkulaan siirryin
Taidat olla harvoja asiakkaita joilla kaikki toimii.
Vai olekko juuri lähetysnopeutta testannu, se ei yleensä ole oikeasti sitä megaa?
Itse en Elisaa ota kun nopeudet eivät ole samaa luokkaa PPOn kanssa ei saa mitenkään yli megan lähetystä ja aikaisemmin oli 2megan. Nykyään on mokkula toiselta operaattorilta ja lähetys 2-12 megaa. - ei mitään vikaa...
mokkulaan siirryin kirjoitti:
Taidat olla harvoja asiakkaita joilla kaikki toimii.
Vai olekko juuri lähetysnopeutta testannu, se ei yleensä ole oikeasti sitä megaa?
Itse en Elisaa ota kun nopeudet eivät ole samaa luokkaa PPOn kanssa ei saa mitenkään yli megan lähetystä ja aikaisemmin oli 2megan. Nykyään on mokkula toiselta operaattorilta ja lähetys 2-12 megaa.Nopeus on keskimäärin ollut testissä 17/0,7 M. Olen siihen tyytyväinen...Tuossa viihde palvelussa on ilmennyt sitten kesän jonkin verran tökkimistä. Esim. Ylen kanvavilla häviää ääni aina kun ohjelma vaihtuu, välillä boxi pitää buutata kun ei näy kuvaa. Tuo äänen häviäminen on tällä hetkellä aika jatkuvaa, mutta sen saa korjattua kun käyttää nopeasti toisella kanavalla.
- mokkulaan siirryin
ei mitään vikaa... kirjoitti:
Nopeus on keskimäärin ollut testissä 17/0,7 M. Olen siihen tyytyväinen...Tuossa viihde palvelussa on ilmennyt sitten kesän jonkin verran tökkimistä. Esim. Ylen kanvavilla häviää ääni aina kun ohjelma vaihtuu, välillä boxi pitää buutata kun ei näy kuvaa. Tuo äänen häviäminen on tällä hetkellä aika jatkuvaa, mutta sen saa korjattua kun käyttää nopeasti toisella kanavalla.
Itse testasin viihdettä, niin suurimmaksi ongelmaksi muodostui se boksi.
Kanavia vaihtoin nopeasti niin boksi jäi jumiin ja piti käyttää virrat kokonaan pois boksista. Käyttöliittymä oli sekava ja turhan raskas boksille ja boksi kuumenee kovasti käytössä.
Kuvan laatu oli minusta huonompi kuin DNA:n antenniverkossa HD-digiboksilla.
Lähetysnopeus oli tuota 0,7 tai allekkin Elisaviihde nettiyhteydessä, latausta en muista. Ping oli isompi kuin mokkulalla ja netin selailu siten hitaampaa kuin mokkulalla.
- Täysin pettynyt
elisa uhkailee, että jos kuituasiakkaana en halua elisaviihdettä., kuituyhteys katkaistaan. Onko järjkee vai ei? Kuituyhteys pitää kuulemma vaihtaa saunalahteen, joka on sama firma, kuin elisa. Lisäksi kuituyhteyden hinta nousee. Tämä on sairasta. Karpolla olisi asiaa. Maksoin kuidusta täyden hinnan PPO:n aikana, hinta oli edullinen. elisalla kupariyhteyskin on kalliimpi, tai mahdoton kytkeä.
- ihmettelijä
Täällä Elisa ei tiedä PPO:n kaivamasta valokuidusta ollenkaan, niin kukakohan kuidun silloin omistaa?
Osa otti PPO:lta kuidun mutta yhteyden toiselta operaattorilta niin lakkaskohan heiltä yhteys toimimasta? Elisan kuituun ilmeisesti ei saa muulta operaattorilta yhteyttä mutta saako enään edes PPO:n aikaiseen kuituun?
Jos joku tietää näihin vastauksen niin olisi mukava tietää.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Itsellä oli kans ongelmia mutta saunalahden kanssa! Ei kannata soitella kalliita puolentunnin puheluita itse rekisteröidyin saunalahti palstalle ja kertoo ongelmat sielä. Sitten joku elisa tyyppi vastaa sun viestiin ja pyytää tarkemmat tiedot yksityisviestillä. Sitten ne rupeaa korjaan ongelmaa eikä sun tarvi soitella itse minnekään.
Tuolta löytyy-------------
https://yhteiso.elisa.fi/t5/user/userloginpage?redirectreason=permissiondenied&dest_url=http://yhteiso.elisa.fi/t5/Saunalahti/ct-p/Saunalahti
ei ainakaan mee puheluihin rahaa kun muutenkin tympäsee... - Ei vaikeampaa
No jo on vaikeaa tuo yhteydenotto elisalle, totta vie.Monena päivänä olen yrittänyt soittaa sinne perinteisesti, mutta ei siellä kukaan vastaa. Kertaakaan en ole päässyt läpi. Sitä ei usko ennen kuin sinne joutuu soittamaan. Asiakaspalvelufirma tämä ei ole. Tämäkin palvelu on parantunut...
- Elisalla tökkii kaik
..iso yhtiö..apu hakusalla, "en uskalla arvioida milloin vika löytyy".. tarttis tuntea verkkonsa ja vermeensä eikä ulkoistaa kaikkea. Tuo vika voi olla vaikka mikkelissä tai joensuussa mutta näkyy koko data- ja mobiiliverkon ongelmana.. Ei tule töpselin nokassa olevista nettiliittymistä tai kapuloiden palveluista rahaa... miten se kirjataan..onko mittatappiota kuten lihatiskillä jos haluaa maistaa makkaraa ennen ostoa ?
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288783327095.html?pos=ok-nln Hei Elisalla tökkii kaik,
pahoittelut olleesta häiriöstä internetyhteyksissämme!
Häiriön aiheuttaja oli tosiaan vaurioitunut kaapeli. Lisätietoa löytyy osoitteesta http://elisa.to/1zYaXmk
Laura / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi- Janne7
Ihan turha pahoitella kaapelin katkeamista. Totuus on se, että teillä ei pelaa yhtään mikään. PPO kun oli, kaikki pelasi hienosti ja henkilökunta ammattitaitoista ja motivoitunutta.
- Digitsiirtoteknperus
..nimenomaan jos yksi kaapeli menee poikki niin luulis valtakunnallisissa ja ulkomaisissa yhteyksissä olevan varareititys eikä kaikki liikenne mene yhtä ja samaa reittiä..ciscokin mainostaa että heidän reitittimet on "itseoppivia" !!
Eli summasummarum siellä ei tiedetä miten verkot pitää rakentaa vaan luullaan että riittää kun on niitä kehä I-II-III reittejä heille töihin ja sieltä kotiin.. mutta ei se elisa homma niin oikein toimi.. käyttäkää kunnon data-mobiili- ja puheverkkoja ymmärtäviä asiantuntijoita eikä mitään..petteri järvisiä...jotka ei ymmärrä kuin teoriassa asioita..sorry pete sanois Seppo J Halme. - onko näin?
Ihmetyttää todellakin tuo yhden kaapelin katkeaminen ja koko valtakunnan yhteys kärsii.. Onkohan verkon infrastruktuurissa jotain pahasti pielessä? Verkon rakenne pitäsi olla varmistettu siten, että jos jostain yhteys katkeaa niin sille löytyy korvaava reitti...
- onko näin?
Jaa
Digitsiirtoteknperus näky jo sanovankin tuossa ylempänä saman asian...
- ToimiiElisa
Itsellä ainakin nousi netin nopeus elisan myötä 13 megasta 16 megaan ja hyvin on toiminut. Kiitos Elisa.
Elisa viihde ADLS - 1412
Elisa nyt on vaan säästänyt tuossakin. Kyllä aina kulkee varakaapeli, mutta elisa oli päättänyt säästää kaivinkone hommissa ja painanut kaapelit samaan vakoon. :D
Liekkö etes laillista tommonen. - ihmistenkiusaamista
Eikös tuo Saunalahti ole ELISA Oyj:n omistama yhtiö joka on vain hoitamassa ns. kuluttaja- asiakkaita..siis ei yrityksiä vaan tavallisia tallaajia :..eli niitä jotka omistavat PPO:n
Intrum Justitia Oy ja Saunalahti huijaavat vanhuksia!
Se käy näin: Saunalahti katkaisee vanhuksilla olevan puhelinliittymän ilmoittamalla kilpailevalle puhelioperaattorille liitymän vaihdosta. Vanhus ei tiedä asiasta mitään!
Saunalahdelta tulee vanhuksille postilähetys noudettavaksi postista. Kun mitään ei ole tilattu, niin mitään ei lunasteta!
Muutaman päivän päästä puhelinlinja katkaistaan, vanhukset ihmettelevä linjan mykistymistä! Vanhukset ovat kokonaan ilman yhteyttä kotinsa ulkopuolelle!
Vanhusten poika käy kotona, jolloin selviää, että puhelin on "rikki". Poika soittaa vikapalveluun omalla kännykällä, jolloin selviää, että puhelinlinja on katkaistu 40-vuoden toiminnan jälkeen kilpailijan, SAUNALAHDEN pyynnöstä!
Koska Saunalahti teki tuollaisen tempun vanhuksille, poika meni kauppaan osti puhelimen ja liittymän kolmannelta operaattorilta jättäen epärehelliset operaattorit nuolemaan näppejään!
Kas kummaa, vaikka SAUNALAHDELTA ei oltu tilattu mitää, ostettu mitää, eikä heillä ole vanhusten puhelimeen mitään tekemistä, sieltä alkoivat LASKUT tulemaan!
Poika huomasi Saunalahden rosvouksen, pisti laskun hyllyyn odottamaan...!
Ttuli karhuamislasku...tuli,uhkaus perintätoimistoon....ja sieltähän saapui pian Intrum Justitia Oy:n PERINTÄLASKU! Samalla uhatiin KATKAISTA palvelu...jota ei koskaan ole ollutkaan..!
Poika soitti Intrum Justitia Oy:lle ja pyysi lähettämää sopimusasiakirjan, johon heidän velkomisensa perustuu!
Intrum Justitialta kysyttiin, että miksi tarvitaan perustelu! Poika sanoi tarkistavansa, kuka velkoo ja millä perusteella vanhuksia!
Intrum Justitialta vastattiin, ETTEI HEILLÄ OLE, vaan asia on tullut sähköisesti Saunalahdelta. Poika vaati jotenkin Intrum Justitiaa todistamaan, että heidän velkomiseensa on laillinen peruste! Intrum Justitialla tarkistettiin asia ja nyt todettiinkin, että Saunalahti oli PERUNUT velkomisensa! Tarua tai totta Intrum Justitian selitys, mutta eipä ollut vanhuksille tullut asiasta mitään ilmoitusta! Intrum Justitia ei voinut mukamas toimittaa mitään todistetta toimeksisaannostaan eikä myöskään sen peruuntumisesta, koska se oli kuulemma heidän "sisäisiä sopimuksia"!
Kun Intrum Justitialla huomasivat vanhusten huijaamisen paljastuneen, Intrum Justitia KATKAISI PUHELUN! (se Intrum Justitian asiakaspalvelusta..)
No...h perintähän oli Intrum Justitian mukaan PERUTTU!
Muuta viikko myöhemmin Intrum Justitialta tulee taas UUSI UHKAUS asian viemisestä ulosottoon! Vanhukset ovat KAUHUISSAN!
Pitäisikö Intrum Justitiasta ja Saunalahdesta tehdä Rikosilmoitus poliisille vaiko tutkintapyyntä kuluttaja-asiamiehelle?- qwwfio
"Pitäisikö Intrum Justitiasta ja Saunalahdesta tehdä Rikosilmoitus poliisille vaiko tutkintapyyntä kuluttaja-asiamiehelle?"
Viisain taitaa olla laittaa molemmille.
PPO: lankapuhelin liittymät siirtyivät elisalle ja se niistä onkin laskuttanut oikein kauheasti noin 20€/kk melkein nelinkertaisesti kuin oli PPO aikana ilman osinkoa. Saunalahti oli varmaan muka vaihtanut lankapuhelimen siihen mobiililankapuhelimeen kysymättä edes lupaa.
Elisan/saunalahen lankapuhelimet ja niiden korvikkeet kannattaa vaihtaa muuhun yhtiöön tai VOIP pohjaisiin liittymiin. VOIP pohjaisissa voi käyttää samaa tuttua lankapuhelinta mutta puhelu kulkee netin kautta. VOIP puhelut ovat ilmaisia yleensä muiden VOIP liittymien välillä mutta maksullisia lanka-/kännykkänumeroihin.
googlaamalla löytyy VOIP yhtiöitä, esimerkkinä voin sanoa bonusluurin ja mailman laajuisena yhtiönä tämän: http://www.callcentric.com/
- 222
Krpn kannattas alkaa tutkimaan tuota intrum justitian ja saunalahden välistä bisnestä.
- Anonyymi
Elisalla 15-20mbs vaikka 200 liittymä pitäis olla...mikään ei toimi. Elosa on totaali paska liittymän tarjoaja.... Saatanan äpärä huora siat saatana🤯🤯🤯🤯
- Anonyymi
Hinnat nousi ja nopeudet tippui. Nykyään ppon aikaisesta kotinetin sähköpostistakin pitää maksaa. Kuidussa nopeudet tippui 100/100 -> 50/10 ja hintaa tuli muutama euro lisää. En ole tyytyväinen.
- Anonyymi
Asia kannattaa viestittää perintöpankkitoimihenkilölle ja pakoon paikkakunnalta lähteneelle.oisko mennyt korpeen piiloon.
Yrittivät kaapata kaikki jäsenten rahat hiljaisesti ja siellä näkyy olevan samanajatuksisia vieläkin mukana hallinnossa, suutari savustetttiin ulos ja otettiin takinkääntäjä tilalle mukaan.
Ei koko hallinnosta ole mitään rotia, joojoo hemmoja koko joukko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158