Milloin ubuntu 14.04 LTS

On kiire

14

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kraffi1

      Sitten kun se virallisesti kulkaistaan eli tämän kuun lopussa.

      • ei kauaa

        Eihän tuohon ole kuin viiikko 1 päivä


    • 0hm0

      Mihin aloittajalla on kiire?

      • Jeppee

        Aloittajasta en tiedä, mutta itse ainakin hommaan 14.04:n heti sen ilmestyttyä virallisille sivuille. Ja syynä on vain yksi; uusin versio Octavesta. Seuraavan Ubuntun virallisiin paketteihin kuuluu Octave 3.8. Jos jollakin on kiinnostusta asiasta, kannattaa käydä Octaven virallisilla sivuilla. Ennen vanhaan puhuttiin, että Octave on yhtä kuin 10 vuotta vanha Matlab ilman graafista käyttöliittymää. Maailma on muuttunut ja Octave 3.8 on sellainen harppaus eteenpäin, että happi loppuu, kun yrittää intoilla. Toki tuon saa nykyiseen pitkän tuen Ubuntuun myös, mutta se vaatii yllättävän paljon säätöä. En tykkää säädöstä. Ja lopuksi: Octavessa on nyt virallinen GUI! Jippii!


    • Tuo ei ole Linuxin sivu eikä edes Ubuntun oma sivu vaan Suomen Ubuntu käyttäjäyhteisön sivu. Se tulee sinne jonkin verran Ubuntun omien sivujen http://www.ubuntu.com jälkeen.

      Ensikuussa pitäisi viimeistään olla.

      • Updater

        Lainaan ketjua kysyäkseni, että kumpi on suositeltavampaa, puhdas asennus, vai päivitys 12.04 to 14.04? Säilyykö päivityksessä nykyiset asetukset ym.?


      • On kiire

        Sivu on kuitenkin erittäin hyvä, vaikka olisikin "Suomen Ubuntu käyttäjäyhteisön sivu" .
        Joku kysyi miksi on kiire? No sitä vaan on kiinostunut uudesta.
        Kiitos kuitenkin. Eiköhän tässä jaksa odottaa vielä muutama paivä.


      • Updater kirjoitti:

        Lainaan ketjua kysyäkseni, että kumpi on suositeltavampaa, puhdas asennus, vai päivitys 12.04 to 14.04? Säilyykö päivityksessä nykyiset asetukset ym.?

        Asenna 12.04 LTS ja pysy siinä vähintään 10kk. Sitten joskus ensi vuoden helmikuussa kun on 14.04.2 LTS valmis, voit alkaa miettiä uudempaa Ubuntua.

        Älä vaihda 12.04 LTS:stä niin kauan kun tarvitset Flash Playeriä. Sitten kun et käytä mitään palvelua mikä tarvisi tämän, voit vaihtaa uudempaan ja jättää antiikkitekniikat samalla pois.

        Puhdasasennuksella menisin 14.04.2 LTS:n, tai vaikka 16.04.2 LTS:n.


      • 12,0 nelonen
        M-Kar kirjoitti:

        Asenna 12.04 LTS ja pysy siinä vähintään 10kk. Sitten joskus ensi vuoden helmikuussa kun on 14.04.2 LTS valmis, voit alkaa miettiä uudempaa Ubuntua.

        Älä vaihda 12.04 LTS:stä niin kauan kun tarvitset Flash Playeriä. Sitten kun et käytä mitään palvelua mikä tarvisi tämän, voit vaihtaa uudempaan ja jättää antiikkitekniikat samalla pois.

        Puhdasasennuksella menisin 14.04.2 LTS:n, tai vaikka 16.04.2 LTS:n.

        Olin jo unohtanut.
        Mihin kaikkeen Flash Playeriä tarvitaan? Varmaan ainakin You Tube vaatii sitä.
        Ei taida kannattaa kiirehtiä, vaikka minuakin aina kiinostaa seuraava versio.


      • 12,0 nelonen kirjoitti:

        Olin jo unohtanut.
        Mihin kaikkeen Flash Playeriä tarvitaan? Varmaan ainakin You Tube vaatii sitä.
        Ei taida kannattaa kiirehtiä, vaikka minuakin aina kiinostaa seuraava versio.

        Itse käytän Yle Areenassa, ja joissakin Youtubevideoissa. Youtubesta se häviää hyvää vauhtia pois ja Areenasta varmaan pian.


      • M-Kar kirjoitti:

        Itse käytän Yle Areenassa, ja joissakin Youtubevideoissa. Youtubesta se häviää hyvää vauhtia pois ja Areenasta varmaan pian.

        Juuri kokeilin Ubuntu 14.04 betalla niin areena toimii ainankin chromium selaimella.


      • Kohta kotona asentam
        On kiire kirjoitti:

        Sivu on kuitenkin erittäin hyvä, vaikka olisikin "Suomen Ubuntu käyttäjäyhteisön sivu" .
        Joku kysyi miksi on kiire? No sitä vaan on kiinostunut uudesta.
        Kiitos kuitenkin. Eiköhän tässä jaksa odottaa vielä muutama paivä.

        Ei tainut tulla tänään, mihinkä kellon aikaan sen pitäisi ilmestyä?


      • 4r43r43r

      • Kotona asentamassa
        4r43r43r kirjoitti:

        Joskus illalla julkaistaan. Eiköhän se tuo ole http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

        Kiitti, laitinkiin lähti, sama kait asentaa tuosta, näytti että tänään olisi lisätty nuo tiedostot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe