Olen ollut lokakuulta asti erittäin kiireellisenä hakijana. Kaikki alueet listattuna ja kyseessä lapsiperhe, joka kasvaa alkukesästä. Nyt liian pieni ja kallis asunto, jossa vielä hometta.
Pitääkö sinne toimistolle soitella, mennä raskaustodistuksen kanssa kyselemään, viedä kukkia vai mitä, jotta saisimme tulevalle vauvallekin sängyn asuntoomme?
Oletteko siis saaneet asunnon pelkän nettihakemuksen perusteella ilman muita yhteydenottoja Hekaan?
Miten niitä Hekan asuntoja oikein saa?
36
11653
Vastaukset
- vittutäti heka
Soita Jeesukselle !
- erittäin kiireelline
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ei sulla sattuis hänen numeroa olla?
- Anonyymi
erittäin kiireelline kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ei sulla sattuis hänen numeroa olla?
Tietääkö kukaan paljonko hekan toimarilla on kuukausipalkka. Uskoisin että aika paljon. Tunteeko oikeesti sympatiaa asukkaita kohtaan en usko. Johtajat on tunnetusti ahneita
- omituinenotus
Oi miksi, oi miksi teette lisää lapsia, jos jo nyt asuntonne on liian pieni?
Tätä asiaa en käsitä enkä ole koskaan käsittänyt. Ensin puitteet ja elinolot kuntoon ja sen jälkeen perheen kasvattaminen.
Ja, vastauksesi ei riitä, että lapsi on vahinko, siihenkin on keinonsa.- omituisempaa tietoa
Voivoi, lapsia kun ei tehdä ja varsinkaan tehdä silloin kun asunto on sopivan kokoinen tai työtä riittää molemmille tai lainat on maksettu. Niitä saadaan silloin, kun ollaan siihen itse valmiit.
- Anonyymi
omituisempaa tietoa kirjoitti:
Voivoi, lapsia kun ei tehdä ja varsinkaan tehdä silloin kun asunto on sopivan kokoinen tai työtä riittää molemmille tai lainat on maksettu. Niitä saadaan silloin, kun ollaan siihen itse valmiit.
Tuossa ei siis ile mitään järkeä. Suomessa ihmisillä on niin hyvin asiat verrattuna moneen muuhun kehitysmaahan että lapsia pitäisi hankkia ainakin 20 koska Somaliassakin monilla perheillä on 10 lasta ja lopuilla kahdeksan tai kuusi ja ne yrittää asua siellä savimajoissa ja osa on kuolemassa nälkään kun kappas ei niillä olekkaan resursseja huolehtia niistä monista lapsistaan mutta kappas kun suomessa tuommoista ei voisi edes tapahtua joten miksi valittaa olemattomasta asiasta suomi on maailman paras paikka yleensäkkin hankkia monia lapsia jostain syystä suomalaiset ei sitä tajua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei siis ile mitään järkeä. Suomessa ihmisillä on niin hyvin asiat verrattuna moneen muuhun kehitysmaahan että lapsia pitäisi hankkia ainakin 20 koska Somaliassakin monilla perheillä on 10 lasta ja lopuilla kahdeksan tai kuusi ja ne yrittää asua siellä savimajoissa ja osa on kuolemassa nälkään kun kappas ei niillä olekkaan resursseja huolehtia niistä monista lapsistaan mutta kappas kun suomessa tuommoista ei voisi edes tapahtua joten miksi valittaa olemattomasta asiasta suomi on maailman paras paikka yleensäkkin hankkia monia lapsia jostain syystä suomalaiset ei sitä tajua
Olen eri mieltä Suomi on monestakin syystä huono paikka asua tai hankkia lapsia. Kehotan jo nuoria valmistautumaan ajatukseen häipymään pois täältä hyvävelikerhon ihmemaasta missä ilman suhteita ja erinlaisena on täysi nolla ilman asuntoa tai työpaikkaa.
T. Kuntakokeilija
Musiikkialan tutkinto - Anonyymi
omituisempaa tietoa kirjoitti:
No eläkää sitten ahtaudessa valintojenne kanssa kun olette kerran valmiita 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin somalit on keksineet tehdään lapsia tusina kyllä suomi elättää mutta ei sitten tartte töihin lähteä. Mitä hyötyä on isosta kakaralaumasta kun suomen pitää elättää elättäkää itse kakaranne
- vaihtaja?
Hekan asuntoa ei saa kirveelläkään.mulla on ollut yli vuoden vaihtohakemus ja olen etsinyt myös aktiivisesti vaihtokumppania,tuloksetta.olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja yksinhuoltaja ja nykyinen asunto 66neliötä/835e tulee mulle liian kalliiksi,asumistuen jälkeenkin joudun pienestä eläkkeestä maksamaan yli 200e vuokraa,toimeentulotukea en saa.hakemukseni on kiireellinen ja haen koko helsingin alueelta,silti ei mitään kuulu.todella stressaavaa!
- Anonyymi
Ei mitään saumaa. Sori vaan.
Monet hakee pienempää vaihtoasuntoa. Just niistä pienistä halvoista on kovin pula. Et tule koskaan saamaan. - Anonyymi
Pittää olla mielellään yh ja lapsiakin, muuta todellisuudessa,,
siellä myös asustelee poste restante isukkeja samoissa asunnoissa. Suomi ei kestä tuota järjetöntä asumistukien maksamista. Heka voisi aloittaa suurimpana. Saisi karsittua asumistuki huijarit.
- 18+1
Tuurilla niitä saa, auttaa tietysti asiaa jos on vakituinen työpaikka, sitten siihen vapaakenttään voi koittaa raapustaa asuntosihteeriin vetoavan selostuksen.
Meiilä päättyi vuokrasopimus, asunto meni myyntiin. Hakemus vetämään ja kaksi kuukautta ja tarjosivat asunnon uudiskohteesta.
Oli varmaan tuuria.- hittolainen sentään
Että vakituinen työpaikka? Eikös vakituisella työpaikalla voi vuokrata asunnon yksityiseltä tai jopa voi hakea lainaa ja ostaa asunnon.
Harmi vaan, että tulorajat ja sosiaaliset perusteet poistuivat, enää ei työttömänä saa edes kaupungin asuntoa, puhumattakaan yksityiseltä vuokrattua.
Hävytöntä on, että hyvätuloiset ihmiset vievät heikompituloista edestä kaupungin asunnot! - Anonyymi
hittolainen sentään kirjoitti:
Että vakituinen työpaikka? Eikös vakituisella työpaikalla voi vuokrata asunnon yksityiseltä tai jopa voi hakea lainaa ja ostaa asunnon.
Harmi vaan, että tulorajat ja sosiaaliset perusteet poistuivat, enää ei työttömänä saa edes kaupungin asuntoa, puhumattakaan yksityiseltä vuokrattua.
Hävytöntä on, että hyvätuloiset ihmiset vievät heikompituloista edestä kaupungin asunnot!Kyllä niissä on kuule tulorajat! Keskiluokkaisella palkalla ei kaupungin asuntoon pääse.
Kiusaako sinua että esim. minä lähihoitaja sain kaupungin asunnon? Olisko pitänyt antaa se asunto jollekin työttömälle? Mitäs järkeä siinä olisi?
Työttömän ei tarvitse asua Helsingissä. Voi asua vaikka Keravalla. Vuokraat sieltä yksityiseltä edullisen asunnon ja sossu maksaa. Tai sitten menet töihin niin on joku peruste asua Helsingissä!
- työssäkäyvä
Vakituinen työpaikka ei tarkoita, että ihminen olisi hyvätuloinen. Pienipalkkaisille alkaa Helsingissä eläminen olla jo todella vaikeaa.
Monesta työstä saa sen verran rahaa, ettei kuitenkaan saa asumistukea, ei saa toimeentulotukea, mutta kaikesta saa kuitenkin maksaa kalleimman mukaan, ei tule mitään yhteiskunnan tukia.
Päivästä menee todella iso osa töiden tekoon matkoihin, on ihan normaalia, että Helsingissä on tunnin työmatka suuntaansa. Matkakortti pitää olla.
Kyllä monelle työssäkäyvällekin on vittumaista maksaa niitä yksityisten kiskurivuokria tai VVO:n tai Saton törkyvuokria. Kaikki eivät myöskään saa lainaa, lainan saamiseen tarvitaan useimmiten säästöjä tai takaaja, kaikilla ei näitä ole. Ja monella on se tilanne, että kun joutuu maksamaan niitä kiskurivuokria niin ei säästöä koskaan kerry eli oravannpyörä on valmis.
Ja suoraan sanoen vituttaa, että jos käyt töissä niin saat kuulla olevasi automaattisesti hyvätuloinen ja hävytön jos asut/haet kaupunginvuokra-asunnossa. Meidän työssäkäyvien verorahoilla maksetaan monet etuudet ja tukirahat, soisi meillekin jotain arvostusta.
Mulla jää verojen ja vuokran jälkeen 800 euroa käteen ja käyn töissä 37,5 tunnin viikkotyömäärällä matkat päälle. Ei mielestäni kovin iso summa, kun yksinasuva toimeentulotukilainen saa noin 500 euroa käteen asumismenojen jälkeen.
Nim. kaupungin vuokra-asuntoa hakeva- työtön asunnonhakija
Kyllä meidän työttömien/äitiyslomalaisten/kotihoidon tuella olevien ja muiden ns. sossupummienkin verorahoilla näitä etuuksia ja tukirahoja maksellaan. Ihan siinä missä teidän työssäkäyvienkin verorahoilla.
Esimerkiksi minä maksan 22% tuloistani veroa. - ....................
työtön asunnonhakija kirjoitti:
Kyllä meidän työttömien/äitiyslomalaisten/kotihoidon tuella olevien ja muiden ns. sossupummienkin verorahoilla näitä etuuksia ja tukirahoja maksellaan. Ihan siinä missä teidän työssäkäyvienkin verorahoilla.
Esimerkiksi minä maksan 22% tuloistani veroa.Erona on vaan se, että työssäkäyvä ansaitsee sen summan omalla työllään ja maksaa siitä veroa. Sinä saat etuuksia, jotka on kustannettu veronmaksajien maksamilla veroilla.
- Väliinputoajako
Juuri näin.Minäkin maksan SATOn kiskurivuokraa kolmiosta 1400 e/kk!ja nousee joka vuosi huimasti. Veroja maksan siis ja olen maksanut siis riittävästi, näillä verorahoilla kustannetaan mm.sosiaalituet, asumistuet ym., joita en itse saa. Asun yksin lukiolaispoikani kanssa, vakituinen työ kyllä, mutta vuokran jälkeen jää 800 euroa kaikkeen muuhun: laskut, ruoka, lukiokirjat, matkat....ja asuntoa emme näköjään kaupungilta saa..samaan aikaan kuulen koko ajan kuinka niitä jaetaan ei niin tarvitsijoille. Ikävintä on, että olen kuuluut useammalta taholta, että asuntosihteerit jakavat asuntoja omien mieltymystensä mukaan, oliko se nyt Vantaalla vai missä, kun yksi as.siht.jäi kiinni juuri asuntojen antamisesta tutuilleen tms..että sillee. Se asuntojen jakohan ei ole lainkaan läpinäkyvää, vaan on täysin yksittäisen as.siht.päätettävissä kenelle asunnon antaa..
- hahahhahhha
.................... kirjoitti:
Erona on vaan se, että työssäkäyvä ansaitsee sen summan omalla työllään ja maksaa siitä veroa. Sinä saat etuuksia, jotka on kustannettu veronmaksajien maksamilla veroilla.
harmittaako?
- Anonyymi
Väliinputoajako kirjoitti:
Juuri näin.Minäkin maksan SATOn kiskurivuokraa kolmiosta 1400 e/kk!ja nousee joka vuosi huimasti. Veroja maksan siis ja olen maksanut siis riittävästi, näillä verorahoilla kustannetaan mm.sosiaalituet, asumistuet ym., joita en itse saa. Asun yksin lukiolaispoikani kanssa, vakituinen työ kyllä, mutta vuokran jälkeen jää 800 euroa kaikkeen muuhun: laskut, ruoka, lukiokirjat, matkat....ja asuntoa emme näköjään kaupungilta saa..samaan aikaan kuulen koko ajan kuinka niitä jaetaan ei niin tarvitsijoille. Ikävintä on, että olen kuuluut useammalta taholta, että asuntosihteerit jakavat asuntoja omien mieltymystensä mukaan, oliko se nyt Vantaalla vai missä, kun yksi as.siht.jäi kiinni juuri asuntojen antamisesta tutuilleen tms..että sillee. Se asuntojen jakohan ei ole lainkaan läpinäkyvää, vaan on täysin yksittäisen as.siht.päätettävissä kenelle asunnon antaa..
Kaikkien verotuloilla on maksettu sun koulutus, terveydenhuolto, lapsesi synnytys, päivähoito, neuvolapalvelut, koulu jne. Luuletko, että sun verorahat on muiden veroja parempia tai tärkeämpiä. Olen lapseton, ilman omaa syytä, rasittaa kuunnella tällaisia voivotuksia, kun yksin/parisuhteessa elävät lapsettomat maksavat kaikesta enemmän kuin perheelliset.
Ihan turhaa on köyhän hyökätä köyhän kimppuun. Ainoastaan suomalaiset voivat olla niin kateellisia, että ovat kateellisia jopa työttömille, sairaille ja rantojenmiehille.
Kannattaisiko kasvaa aikuiseksi, kun kerran olet jo äiti-ihminen? Nolottaa, että ruikutat tyhjästä. Asuminen Hgissä on kallista, kirjoita päättäjille, vaikuta ja lopeta tuo katkeran osan esittäminen.
- 4616
Suomessa suurimmalla osalla palkansaajista on länsieuroopan alhaisin ostovoima. Meillä on siis vain keskimääräiset palkat, mutta kova verotus. Sen takia nuo yleishyödylliset vuokra-asunnontarjoajat (käytännössä vain kaupunki) ovat tärkeitä maassamme. Niitä vain pitäisi olla hurjasti enemmän.
Toinen keino järkevöittää tilannetta, on muuttaa koko järjestelmämme siten, että verotus olisi paljon kevyempää. Ja tämän toteutus vielä hallintoa minimoimalla joka portaasta. Myös lainsäädäntöä pitäisi muuttaa.
Tällaiseen totaalimuutokseen en itse kuitenkaan usko eli parempi jos aloittaisivat massiiviset vuokra-asuntorakentajaiset.
Nuo kaupungin vuokra-asunnot ovat alunperinkin olleet tarkoitettu kaupunkiin muuttaneille duunareille. Totuushan on, ettei edes keskituloinen 2 lapsen yksinhuoltaja selviä ison uuden kolmion vuokrasta ja muista kuluista edes kaupungin asunnossa ilman erittäin tarkkaa taloudenpitoa. Toisinsanoen yllätyksiä ei saa tulla tai muuten menee sossuiluksi tai lainailuksi.- että tällaista
Suomessa on kaikki paljon kalliimpaa kuin muualla. Esim. ruoka aivan järkyttävän kallista. Missään muualla ruoka ei maksa näin paljon.
Miten muuten ajattelit että se yksinhuoltaja sitten asuu jos ei kaupungin vuokra-asunnossa. Ajattelitko jättää yksinhuoltajat lapsineen asumaan porttikäytäviin ja roskalaatikoihin. Nimittäin nyt on jo havahduttu siihen, että asunnottomuus tulee Helsingin kaupungille hyvin hyvin kalliiksi. Nämä asunnottomat kun joudutaan asuttamaan hotelleihin ja hostel tyyppisiin väliaikaismajoituksiin ja se vasta kallista on. Kuukaudessa hintalappu on yhden perheen osalta jo tuhansia euroja. Ja kukas sen sitten maksaa, no veronmaksajat tietenkin.
Kyllä nimenomaan tulee halvemmaksi se kaupungin vuokra-asunto niille pienituloisille kun ei täällä mitään muitakaan edullisia asuntoja ole. Ja se on ollut alun perin tarkoituskin. Väittämäsi että kaupungin asunnot olisi tarkoitettu alun perin muualta muuttaville duunareille ei pidä paikkaansa. Kyllä ne oli tarkoitettu Helsingissä kirjoilla oleville. Nyt on sääntöjä muutettu ja samalla on mennyt koko järjestelmä sekaisin. Asunnottomuus vaan lisääntyy.
Pienituloiset palkkatöissä olevat tai työttömät ovat niitä joilla ei ole varaa muualta asuntoa hankkia. Se, että töitä ei kaikille riitä ei ole työttömien vika. Tälläkin hetkellä juuri Helsingissä vuoden 2014 tammi-maaliskuussa työttömiä on enemmän kuin kertaakaan aikaisemmin koko 2000-luvulla vastaavaan aikaan eli heikosti menee. Heikommin siis kuin taantumavuosina 2008-2010.
Hallintoa muuten tullaan minimoimaan ihan lähivuosina uusien paperittomien järjestelmien myötä ja lisää taas tulee lisää työttömiä. Tosin nuokin työttömät tulevat sieltä suorittavasta portaasta ja ne asiantuntijat jäävät näpertämään sinne suurella palkalla. - Anonyymi
Asiaa!
Meillä asuntomarkkinat on ammattiyhdistyksillä, vakuutusyhtiöillä, valtiolla, kunnilla ja yksityisillä. Joillain säätiöillä saattaa myös olla vuokraustoimintaa, mutta HOASilla on massiivista vuokrausta Helsingissä.
Valtio, päättäjät, eivät suostu tekemään asialle mitään, kannattaa miettiä ketä äänestää ja lähettää postia.
1980-luvulla mulla meni palkasta 1/5 osa vuokraan, asuin kantakaupungissa 29 vuotta. Kummasti euro muutti tuloja ja vuokria. Viime aikoina vuokraan on mennyt 2/5 osaa tuloista. Eihän siinä voi olla mitään ostovoimaa, kun vuokranantajat nettoavat eniten.
Jos 1300€ vuokrista pudotettaisiin vaikkapa 300€/kk, saisi moni meistä vuodessa 3600€ enemmän ostovoimaa, mutta kuka siitä hyötyisi? Suomalaiset eivät kuluttaisi niitä rahoja suomalaiseen työhön, eivät luultavasti kävisi sen useammin kulttuuririennoissa, ravintolassa syömässä, kampaajalla, jalkahoidossa, manikyyrissa, kukkakaupan asiakkaana, ostaisi kotimaisia tuotteita. Suomalaiset tuntien rahat menisi ulkomaille, koska siellä on halvempaa.
Jos suomalaiset eivät tue suomalaista työtä, kasvata kysyntää, ei työllisyys nouse eikä hinnat halpene. Ihmiset ovat itsekkäitä, mieluummin tilataan ulkomailta rättejä ja roinaa, käydään Ikeassa kuin suositaan mitään kotimaista. Ansaitsevatko suomalaiset veronalennuksia, jos raha ei jää Suomeen?
Nyt korona-aikana ihmiset ovat osasyyllisiä siihen, että talous on kuralla. Täällä lakattiin ostamasta palveluita, kun olisi pitänyt tukea yrittäjiä. Lopputulos on, että rahaa jäi säästöön, osa osti mökin, monet sijoitetti rahaa. Mitä kohta tapahtuu on se, että säästetty raha lähtee ulkomaille, kun on mahdollista lentää.
Suomalaiset itse tuhoavat meidän taloutta. Eivät opi mitään tästä asiasta.
On ihan oikein, että verotus on mitä on. Ainakin osa rahoista jää kotimaahan.
- 13+3
Juhuu, saan asumistukea 18 € / kk, nyt juhlitaan :) Vielä kun saisi Hekan asunnon. Pienestä palkasta menee puolet vuokraan muut laskut ruoka/hygienia matkalippu jne. Mitään ylimääräistä ei koskaan voi ostaa paitsi tietenkin osamaksulla. Ei matkustelua juurikaan, joku pätkä lehtitilausta tarjouksessa, kampaamokäynti tai uusi vaate alennusmyynnistä on luksusta. Teen jo nyt kokopäiväisesti työtä eikä meillä oikeastaan voi tehdä ylitöitä. Jos joskus se sallitaan, niin korvaukset saa vain vapaana, ei rahana. Ärsyttäähän se välillä, että vaikka tekee niska limassa duunia, niin ei ole varaa mihinkään muuhun kuin asumiseen ja ruokaan.
- DDR?
Hauskaa että täältä häviää asap ne kommentit, joissa kerrotaan faktaa miten Hekan asunnon on saanut :D
- kommarhommari
Pashaa saa kirjoitella, se on ja pysyy, mutta jos Hekaa arvostellaan tai asiaa kirjoitetaan, eiköhän joku seriffi ole sitä jo poistamassa.
Eläköön sananvapaus 2000-luvun Suomessa!!!
- klfdmkl
Vaikea niitä asuntoja on saada. Ei ole olemassa mitään automaatiota. Ainoa automaatio on silloin kun Helsingin kaupunki antaa kuntapaikan oleskeluluvan saaneelle turvapaikanhakijalle ja samalla häätää tämän vastaanottokeskuksesta. Silloin häädettävä saa kämpän koska muuten sitä ei voisi heittää ulos sieltä vastaanottokeskuksesta. Mutta tämä on ainut automaatiotilanne käsittääkseni. Kaikki muut ovat jonossa ja siellä jonossa on paljon enemmän niitä kiireisimmän luokan hakijoita kuin on vapautuvia asuntoja.
Ei kannata laskea sen stadin kämpän varaan. Lapsiperheen kannattaa mielestäni pääkaupunkiseudulla katsella reilusti vähän kauempaa sitä asuntoa. Ei tarvitse kovin pitkälle Vantaan metsiin mennä kun voi saada järkevän kämpän ihan yksityiseltäkin sellaiseen hintaan, että sen vielä pystyy maksamaan. - Anonyymi
Vanha kysymys, mutta vastaan kuitenkin. Kaikki mun tutut ovat saaneet asunnon Hekalta 3h, kun ovat saaneet perheenlisäystä. Yksinelävät ei niitä asuntoja helposti saa, ehkä häädön alla, sairaana tai muussa poikkeustapauksessa. Asuntoja pitää hakea ja joustaa aluevaatimuksissa. Sitten kannattaa varata aika asumisneuvojalta ja kertoa siellä omasta tilanteestaan. Hekalla ei tunneta tulorajoja, asunnoissa asuu paljon hyvätuloisia, joten tuloilla ei pitäisi olla niin suurta väliä.
Hgissä on erikoinen tilanne, asuntoja on vapaana vaikka kuinka paljon, mutta vuokrat katossa. Ilmeisesti kannattaa pitää asuntoja tyhjillään, esim Sato ym lafkat, kuin vuokrata 100-200€ edullisemmin. - Anonyymi
Olen saanut Hekalta asunnon kolmesti.
Ensimmäisellä kerralla olin 19-vuotias, valmiina muuttamaan pois kotoa. Haimme asuntoa poikaystäväni kanssa kaikilta alueilta ja tarjouksen saimme parissa viikossa.
Toisella kerralla asuin Hoasilla ja suunnittelimme silloisen poikaystävän kanssa yhteenmuuttoa. Saimme Hekalta tarjouksen reilussa viikossa hakemuksen lähettämisestä.
Nyt viimeisellä kerralla asuin kaupungin työsuhdeasunnossa ja vuokrasopimus oli määräaikainen. Hain Hekalta suurempaa asuntoa ja hakemukseni ehti olla voimassa joku 2,5 vuotta. Kun työsuhdeasunnon jatkoajalla oleva vuokrasopimus oli loppumaisillaan, sain asuntotarjouksen Hekalta.
Tuon jälkeen olen pariin otteeseen vaihtanut asuntoa keskinäisen vaihdon kautta. Vuokra-asunnon haku (ent. Stadin asunnot) ei tarjonnut vaihtoasuntoa vaikka meitä oli kaksi henkeä pienessä yksiössä. - Anonyymi
Sato asunnot . Sato.fi
- Anonyymi
Ei kannata ainakaan hakea suomensuontielle, jos siellä kerran on peruskorjatut asunnot tehty ihan päin persettä...
https://www.stadinraksat.fi/hekan-peruskorjatuissa-asunnoissa-ilmennyt-ongelmia-asukkaat-raivoissaan/ - Anonyymi
Minä asun Hekalla.
Hankitte häädön tai muuten jäätte asunnottomaksi. Sillä sen kaupungin asunnon saa. Itse sain siinä kohtaa kun ilmoitin sinne poste restante osoitteen eli oli asunnoton.
Niillä on niin monta asunnotonta jonossa että yksikään jolla on katto päällä ei heiltä kämppää saa. Paitsi tietysti jos on erityisryhmää kuten nuori jälkihuollossa, vammainen tai mielenterveys kuntoutuja. Tai ulkomaalainen. - Anonyymi
Minä sain kaupungin asunnon ihan helposti. Asunto löytyi melkein heti hakemuksen tekemisen jälkeen. En ollut jäämässä asunnottomaksi, halusin vain muuttaa pois kotoa vanhempien hoivista.
- Anonyymi
Miten jotkut saavat heka asunnon ”helposti” tiedän tapauksen jossa nuori ei saanut asuntoa hekalta, vaikka asuikin vanhempiensa kanssa. Pitipä sitten hommata muualta. Tasan ei käy kyllä onnenlahjat😩
- Anonyymi
Ainakin Hekan omat työnjohtajat asuvat ihan huippuasunnoissa. Jos veisit heille konjakkipullon. Kuulemma niin pääsee tekemään remppaakin heille. Tiedä sitte, isot pojat kertoneet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363925- 851925
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151801Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531400Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311337VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033