aamun kysymys on miillaisessa tilanteessa jäätte katsomaan pitkään tai silmiin kiinni.Merkitseekö katsominen pitkään ylipäänsä mitään.Ei muuta.
MERKITSEEKÖ PITKÄ KATSE JOTAIN
25
11158
Vastaukset
- mies...
miehille merkkaa, naisille ei.. Miehet jää kattelee silmiin vain jos on todella kiinnostunut. Naisen silmiinkatselusta ei ota mitään selvää. Piti muutaman kerran tulla torjutuksi samalta naiselta kun se katteli silmiini lähes aina. Nainen joka jää silmiin tuijottelee, näkee sisimmän, silloin mies rakastuu.
- nainen...
''Naisille ei?'' Eri mieltä. ''Ei ota mitään selvää?'' Samaa mieltä -osittain.
Haastan toisinaan ihmisiä katsekontaktilla.. Ne eivät ole pitkiä, mutta toistuvia. Tälläistä katsehaastamiskukkoilua, mitä esiintyy myös mm. koirilla, kissoilla, linnuilla, leijonilla, oravilla..
Pikaisesti ohimennen (jos huomaan hänet, juuri hänet) silmäni ohjautuu aina suoraan hänen silmiinsä. Kehoni valtaa outo tunne. Hämmennyn. Toisinaan osaan reagoida ''normaalisti'', toisinaan vain tuijotan.
Pidemmissä keskusteluissa tulee näitä kiusallisen pitkiä katsekontakteja monta kertaa. Osoitan sillä, että kuuntelen ja olen aidosti kiinnostunut.
Hauskaa on se, että hänen sanansa menevät osittain ohi.. Ajattelen siinä silmiin tapittaessani, että mitäköhän hän ajattelee minusta.. Itse pyrin ''lepuuttamaan silmiäni'' katsomalla muualle. Hän ei sitä välttämättä tee, vaikka itse olisin tehnyt niin jo 3 kertaa..
Ja tämä outo tunne kehossa, joka tulee katsekontaktista. Samanlaisia tunteita kuin ahdistuessa, mutta miellyttävän tuntuisina. Esimerkiksi, hengitystiet tuntuvat ahtailta, ajatukset sekavia, ja koko keho tuntuu lievästi puutuneelta.
Minulle merkitsee, en tiedä tarkasti mitä. Ainakin pidän henkilöstä ja olen saanut hänestä luotettavan kuvan. - nainen...
Oon eri mieltä. Miehet saattaa tuijotella silmiin useita naisia ilman erityistä tarkoitusta. Naiset ei tuijota silmiin ilman syytä ja jos katsoo pitkään se on kutsu miehelle lähestymään. Jos ei lähesty ei ole kiinnostunut...
- nainen24
nainen... kirjoitti:
''Naisille ei?'' Eri mieltä. ''Ei ota mitään selvää?'' Samaa mieltä -osittain.
Haastan toisinaan ihmisiä katsekontaktilla.. Ne eivät ole pitkiä, mutta toistuvia. Tälläistä katsehaastamiskukkoilua, mitä esiintyy myös mm. koirilla, kissoilla, linnuilla, leijonilla, oravilla..
Pikaisesti ohimennen (jos huomaan hänet, juuri hänet) silmäni ohjautuu aina suoraan hänen silmiinsä. Kehoni valtaa outo tunne. Hämmennyn. Toisinaan osaan reagoida ''normaalisti'', toisinaan vain tuijotan.
Pidemmissä keskusteluissa tulee näitä kiusallisen pitkiä katsekontakteja monta kertaa. Osoitan sillä, että kuuntelen ja olen aidosti kiinnostunut.
Hauskaa on se, että hänen sanansa menevät osittain ohi.. Ajattelen siinä silmiin tapittaessani, että mitäköhän hän ajattelee minusta.. Itse pyrin ''lepuuttamaan silmiäni'' katsomalla muualle. Hän ei sitä välttämättä tee, vaikka itse olisin tehnyt niin jo 3 kertaa..
Ja tämä outo tunne kehossa, joka tulee katsekontaktista. Samanlaisia tunteita kuin ahdistuessa, mutta miellyttävän tuntuisina. Esimerkiksi, hengitystiet tuntuvat ahtailta, ajatukset sekavia, ja koko keho tuntuu lievästi puutuneelta.
Minulle merkitsee, en tiedä tarkasti mitä. Ainakin pidän henkilöstä ja olen saanut hänestä luotettavan kuvan.Itse en ymmärrä sitä miksi jutellessa ei voisi katso silmiin, itse en kiusaannu siitä millään tavalla. Mutta olen ymmärtänyt, että joku voi ottaa sen jopa seksuaalisena kiinnostuksena. Siitä syystä katson välillä muualle, koska en halua vaivaannuttaa ihmistä tai antaa muuten väärää kuvaa.
Tosin pitkään jatkuva katsekontakti ilman puheyhteyttä on jotenkin kiusallinen, mutta kiihottava samalla aikaa. Ei semmoista luoda kenen kanssa tahansa tai itse en ainakaan.
- Vaihtoehtoja:
Huono näkö. Tuijottaa, koska ei näe kunnolla.
On vaipunut ajatuksiinsa eikä näe vaikka joku olisi näkökentässä.
Miettii jotain siitä ihmisestä, esim. miettii mistä mä tuon oikein tunnen, mikä ton nimi taas olikaan, pitäskö tervehtiä, kun ei kuitenkaan silleen tunneta jne.
Ihmisellä on joku vaate tms. mitä katsoo.
Ihminen muistuttaa jotakuta toista tai hänessä on jotain muuta mitä miettii.
Huomaa toisen katsovan ja katsoo takaisin miettien, miksi tai mitä tuo katsoo.
Katsoo keskustellessa silmiin mitään sen enempiä ajattelematta.
Ja sitten tietenkin se, että katsoo haluten osoittaa kiinnostuksensa, mutta näissä tilanteissa mä ainakin ujostelen sen verran, etten pitkäksi aikaa jää katsomaan. Oikeastaan päin vastoin. Helpommin uskaltaa katsoa ihmisiä, jotka ei niin paljon herätä mitään tunteita tai jännittyneisyyttä. - vaalea karkulainen
Todellakin katse merkkaa paljonkin, siis myös naiselle.
Naisena sitä vielä analysoi ja miettiikin enemmän. Muistaa hyvin myös vuosien takaisia katseita.
Mun mielestä niitä katseita on monenlaisia:
On sellaisia uteliaan ujohkoja vilkuilukatseita.
Kauempaa tarkkailevia katseita.
Sitten on niitä katseita kun aika pysähtyy ja ohikiitävä hetki tuntuu ikuisuudelta.
Luulen kokeneeni tuollaisen viimeksi ja oli kyllä "sokat polvista"-kokemus.
Eikä siihen oikein osannut edes suhtautua oikein.
Kyllä katseet on hieno asia! Mitä kaikkea hienoa siihen sisältyykään :) - jäin kiinni
- Kaunista päivää
Katseeseen voi jäädä kiinni.Silmät on se mistä näkee paljon.
- Näin katseessas vilppiä?
Kaunista päivää kirjoitti:
Katseeseen voi jäädä kiinni.Silmät on se mistä näkee paljon.
Katse paljastaa paljon,kuin rehelliset,myös vilpilliset ajatukset ja teot.Silmistä voi lukea paljon ja ei ihme jos sanotaan,et silmät on sielun peili.
- ei pidä
Näin katseessas vilppiä? kirjoitti:
Katse paljastaa paljon,kuin rehelliset,myös vilpilliset ajatukset ja teot.Silmistä voi lukea paljon ja ei ihme jos sanotaan,et silmät on sielun peili.
paikkaansa,jotkut ei vain voi katsoa silmiin ,en itsekkään aina koska se häiritsee keskittymistä välillä
- Silmät on sielun
Näin katseessas vilppiä? kirjoitti:
peili, mutta kumman? Kohteen vai katsojan?
- Jiimies..
kyllä itse jään kiinni silmiin jos olet tosi ihastunut mutta voin kääntää välillä katseen pois kun en aina kehtaa tuijottaa niin pitkään ,mietin aina että mitä se vastapuoli ajattelee kun katson häntä,jossei se pidä esim mut katsomisessa ole mitään pahaa
- ymmh ,, yllättävissä
tilanteissa. Kun en itse edes älyä jääväni kiinni katseeseen. Vaikka ihan asiallista asiaa olisi siinä puhuttavana, niin noin voi mulle käydä. .Ilmeisesti.
Kerran kävi ja tosi pahasti jäin kiinni ja vastapuolella oli yhtä luja tuijotus, niin melkoinen mittelö siitä tulikin. En laskenut sekunteja, mut herranjee..
Se on sinä toisessa ihmisessä, jos jää ihan sukelluksiin toisen silmiin. Eikä se ole ne pelkät silmät, kun siinä tilanteessa niiden väriäkään ei edes tiedosta, se on jotain vielä muuta.
Yleensä en jää, kuin sekunniksi tai pariksi. Jotain ekstraa on siinä, mikä jumittaa sitten totaalisesti.
Pitkään katsominen merkitsee kiinnostusta, arvostusta, haluaa ottaa toisesta selvää ja mulla ainakin sitä, että luotan siihen ihmiseen kuitenkin,oli tilanne, mikä oli, jos katson pitkään.
En katso, jos en luota, enkä halua silloin hänen katsovan minua takaisin päin.- AAMEN.
Juuri näin.
- Vilkuilen vain ;)
En uskalla katsoa kovin pitkään jos olen jännittynyt/ihastunut.
- Silmiisisunihastuin
Merkitsee minulle. Jos mies katsoo silmiin, on hän paljon avoimempi ja hänen sanaansa voi luottaa.
- eräskulkijaa
osa miehistä katsoo silmiin ja valehtelee. lipevää.
- Merkitsee
eri tilanteissa eri tavalla: asiakaspalvelussa silmiin katsominen puhuessa asiaa, tuo luottamusta, lasta ohjatessa ja selittäessä oikeasta ja väärästä, silmiin katsoen teen itsestäni vakuuttavamman, eli lapsi uskoo minua paremmin. Miehen ja naisen sanaton katse...sillä on monta merkitystä; vain se mitä itse tunnen toista silmiinkatsomisen aikana, merkitsee. Sanaton signaali mieheltä minulle: olet kaunis...pidän sinun katsomisesta...olet mielenkiintoinen....on se hullu...on se niin ihana...mikä tuossa naisessa on...vittu, kun sais panna tuota ja katsoa noihin silmiin......en tiedä.
Silmien välityksellä pystyy huomaamaan todella paljon ihmisestä ja hänen ajatusmaailmastaan muun muassa.
Itse katson silmiin, kun haluan hakea sieltä: sielun. Ja sielu on se mihin minä, eli toinen sielu rakastuu. Myönnän, olen rakastunut tulisesti, vain rakastumalla sieluun. Sielu kertoo mitä se pitää sisällään ja mitä se osaa, ja mitä se tuntee, ja ennen kaikkea miten se tuntee...jos syvästi, niin näen sen. Näen myös rakkauden kaipuun, ja hyvin, hyvin paljon muuta.
Silmäillään.
Ja voin lukea sinusta kaiken.. - menetetystä
Minä katsoin häntä silmiin pitkään, koska halusin tallentaa ne verkkokalvoilleni. Tiedän, etten häntä enää näe. Katse on nyt kaunis, ihana, osin kipeäkin muisto.
- Onko kaikki selvää?
Miksi ette voi enää nähdä?
- menetetystä
Onko kaikki selvää? kirjoitti:
Miksi ette voi enää nähdä?
Näin hänen silmistään pettymystä ja häivähdyksen surua. Tiesin silloin, että mahdollisuuteni hänen suhteensa on mennyt. En kestä nähdä häntä enää ja hän tuskin on kiinnostunut näkemään minua vähimmässäkään määrin.
- Onko kaikki selvää?
menetetystä kirjoitti:
Näin hänen silmistään pettymystä ja häivähdyksen surua. Tiesin silloin, että mahdollisuuteni hänen suhteensa on mennyt. En kestä nähdä häntä enää ja hän tuskin on kiinnostunut näkemään minua vähimmässäkään määrin.
Voi että kun kuulostaa niin tutulta, mutta voi osua niin moneen tällä palstalla....
- itse voin kertoa,
että jään katseestani kiinni, jos vastapuoli ( mies) on vastustamatoman hurmaava, ja muutoinkin tiedän hänet ihanaksi. Silmäni hakevat intensiivistä katsekontaktia siksikin, että silmistä näkee joskus yllättävän helposti sen hetkisiä tunnetiloja. Otan tuossa riskin, koska samalla paljastan myös oman katseeni kautta sisimmässä käydyn kuohunnan : )
Eli, hänen katseeseensa olen jäänyt monet kerrat kiinni, ja nauttinut joka hetkestä. - hyökkäyspuolustus
katse on katse. petoja ei saa katsoa silmiin.
- Kelpaako
selitykseksi?
http://www.youtube.com/watch?v=XBDpIHH4glE
(Katso ajatuksella ja opi.)
KX2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696