Kuinka vaara

Kiitän

Sähköpostiin tulee niitä "osta" ja "voita arvonnassa" jotka näyttävt turvallisilta kun niissä toistuu samoja lähettäjänimiä ja tuttujakin tuotteita.

Nyt on ruvenna tullee englanninkielisiä ja pikkusäikähdyksekseni huomasin jo avanneeni ajatuksissani, niin siinähän on itse kirje "nyt sitä & tätä" ja "klikkaa tästä" .
Kun siinä vain luvattiin dollareita niin sehän haiskahtaa jo, ja havahtuessani en ollut kerennyt lukeakaan liitettä kun suljin ja rupesin poistamaan,

siis jää pelon kuvatus että sieltä tuli sähköpostiohjelmaan jonkinlainen ohjelma joka odottaa sopivia tietoja minulta joita sitten lähettää takaisin, joista aiheutuu lopulta lasku.

Kuinka todennäköistä on uhka. Onko mitään helppoa tehtävissä ?

Engl. kieliset saattanevat tulla mistä päin vain jolloin lähettäjällä ei ole poliisin pelkoakaan.

Nykyään poistan avaamattomina engl. kieliset kaupustelut, näkyy usein olevan vaikeaa muutenkin "unsubscribe" eli peruuttaa jatkolähetykset.

Onko hyviä menettelytapoja ?

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin tuli mitään ohjelmaa. Mistä sähköpostipalvelusta on kyse?

• Kiitän

On Luukku.com ja nyt pitäisi uusien engl. kiel. tarjousten mukaan mm. rupatella venakoiden kanssa, hankkia kalifornianhyvää, kaikki tulevat eri osoitteista.

Käsitän kaikkiaan muitakin palstan viestejä silmänneenä että vaara on oikeastaan olemattoman pieni kun vaan haeskelee sitkeästi "unsubsribea" ja puurtaa päätökseen yrittäen

• Tuo "unsubscribe" eli poiskirjautumispyyntö lähettäjälistalta toimii vain rehellisten ja kunniallisten yrittäjien kanssa, ei venäläisten rikollisten. Netin roistojen kanssa siitä on vain haittaa.

Ollessasi missään yhteydessä näihin rottiin vain ilmoitat heille toimivasta sähköpostiosoitteesta, jonka voivat myydä edelleen, yhtä kunnialliselle yrittäjälle.

• Kunhan ei avaa mitään linkkejä niin säästyy aika hyvin haittaohjelmilta.

• Kiitän

Kun ensimmäinen viesti / myyntitarjous tulee on osoite jo tiedossa, jos antaa aihetta, saa lähettäjä varmistuksen että osoite on käytössä ja voi jälleenmyydä sen

Pelkällä viestin poistamisella ei uskoisi syntyvän tietoa osoitteen "aktiivisuudesta" ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      64
      3510
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      64
      3262
    3. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      72
      3077
    4. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      54
      2562
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      71
      2372
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      56
      2131
    7. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      42
      1128
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1055
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1032
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1018
    Aihe