Mitä vikaa on olla rehellinen ihminen?

Tarjoilija ja ylpeä

Olen ammatiltani tarjoilija ja teen töitä henkilöstöravintolassa. Monesti oon saanut kuulla haukkumisia ja jotkut ovat nauraneet kuka kehtaa opiskella tarjoilijaksi. Miksi haukutte toisten töitä? Ei kukaan teitä pakota niihin hommiin, jotka ei kiinnosta. Ensin ihmiset valittaa et miten joku voi saada sossusta enemmän rahaa kuin töistä, jos joku sossun luukulla käy. Kun on rehellisissä hommissa, niin haukutaan sitä ammattia. Minähän oon rehellinen töissäkäyvä. Eikö teitä enemmän ärsytä huonosti käyttäytyvät ja loisivat somput kuin tarjoilijat, jotka tekee leipänsä eteen töitä?

2

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kookauppias

Kaupan kassanakin saa kuulla haukkuja. On mullekin sanottu et miten voit monta tuntii istuskella kassalla. Kyllä minä hyllytänkin kassan lisäksi. Ja pidän työstäni. Kyllä haukkujiakin vituttaisi, jos kaupan kassat on lakossa ja jääkaappi on tyhjänä.

Siivoojakin tekee arvokasta työtä. Itse merkonomiopiskelujen ohella tein siivoushommia Apsilla. Olin todella tytyväinen kun näki työnsä jäljen. Tuskinpa kukaan tykkäisi kulkea paskan seassa tai siitä, jos huoltoaseman/kauppakeskuksen/minkä tahansa paikan vessasta puuttuu vessapaperia, jos kukaan ei siivoa.

• Kookauppias

Kyllä, mieluummin se paskaksi haukuttu työ kuin sossun kusettaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2875
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      39
      1584
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1222
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1085
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1009
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      322
      957
    Aihe