Mitä vikaa on olla rehellinen ihminen?

Tarjoilija ja ylpeä

Olen ammatiltani tarjoilija ja teen töitä henkilöstöravintolassa. Monesti oon saanut kuulla haukkumisia ja jotkut ovat nauraneet kuka kehtaa opiskella tarjoilijaksi. Miksi haukutte toisten töitä? Ei kukaan teitä pakota niihin hommiin, jotka ei kiinnosta. Ensin ihmiset valittaa et miten joku voi saada sossusta enemmän rahaa kuin töistä, jos joku sossun luukulla käy. Kun on rehellisissä hommissa, niin haukutaan sitä ammattia. Minähän oon rehellinen töissäkäyvä. Eikö teitä enemmän ärsytä huonosti käyttäytyvät ja loisivat somput kuin tarjoilijat, jotka tekee leipänsä eteen töitä?

2

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kookauppias

Kaupan kassanakin saa kuulla haukkuja. On mullekin sanottu et miten voit monta tuntii istuskella kassalla. Kyllä minä hyllytänkin kassan lisäksi. Ja pidän työstäni. Kyllä haukkujiakin vituttaisi, jos kaupan kassat on lakossa ja jääkaappi on tyhjänä.

Siivoojakin tekee arvokasta työtä. Itse merkonomiopiskelujen ohella tein siivoushommia Apsilla. Olin todella tytyväinen kun näki työnsä jäljen. Tuskinpa kukaan tykkäisi kulkea paskan seassa tai siitä, jos huoltoaseman/kauppakeskuksen/minkä tahansa paikan vessasta puuttuu vessapaperia, jos kukaan ei siivoa.

• Kookauppias

Kyllä, mieluummin se paskaksi haukuttu työ kuin sossun kusettaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2875
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.