Grundig Satellit 3400

luugle

olisko jollain halvalla ! myydä tuo legendaarinen vastaanotin ? maksasin 200€€ uudenveroisesta .

53

3485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratiomörökölli

      Voin myydä omani mut hinta on 500eur

    • toimii se

      mulla olis siemensin RK 641 !

      Ei hassumpi vehje sekään.

    • Kaiken tietävä

      Kun ei niillä nykyään enää ole muuta ohjelmaa tarjottavanalaan kuin rdio novaa, niin pääset halvimmalla kun osta parinkympin vehkeen mistä hyvänsä marketin tiskiltä.

      Jos joku väittää myyvänsä jotain laitetta millä kuulee vaikka maapallon toiselta puolelta, niin käy ensin toteamassa, että näin tosiaan on. Niitä lähettäviä asemiakaan nimittäin ei ole nukyään enää olemassa. Internetistä kuulee mitä haluaa.

      Vanhoja romuja ei kannata edes käydä kattelemassa.

      Jos haluaa keräilytarkoituksissa, niin tyhjiä kuoria on tarjolla mukahienona.
      Eihän ne tietysti voi edes toimia.

      Joka tapauksessa oli tilanne mikä hyvänsä, niin asiasta selviää alle 50 euron!

    • luugle

      tässä minun tapauksesaon kyse siitä että olen harrastanut dx kuuntelua 35 vuotta ja kerään ( on hyllyssä n 20 toimivaa lyhtaaltoradiota) kauniita radioita.
      3400 0n kaunein tai ainakin melkein.

      omistan esim
      gs 650
      sangean ats 909X
      sony icf 7600
      telefunken pajazzo
      putkitoosa
      lidlin radioita

      kelpaisi myös vaikka vanha putki trio ja yaesu frg 7700 tai 7 -
      panasonicilla myös oli 70 luvulla hienoja koneita.
      -

    • luugle

      mulla ei ole varaa siksi ostan halvalla. koskaan en myy mitään. jobbaria must aei saa tekemälläkään.
      vien kierrätyskeskukseen ne joita en osaa korjata.
      kyl mä tuosta panasonicista 600 maksasin jos olis rahaa.

    • sitroen.

      Vieläköhän jostakin saisi Riga -merkkisen matkaradion?
      Saattaisi kiinnostaa leluna...

    • luugle

      riga olis kova peli. minulla oli selena oli aikoinaan.

      barlow wadleyta ei taida kanssa löytää enää ehjänä ?

    • radiopörhö

      Toinen legendaarinen on Grundig Satellit 650(markkinoille 1986), joka on yhtä hyvä kun se 3400 mutta lisäominisuuksilla, mutta siltikin siitäkin löytyy vielä analoginäyttö, joka on nätti(digitaalisen lisäksi). Tästäkin sä varmaan maksasit vaan 200 eur, vaikka todellinen hinta on samalla tasolla kuin tuon 3400-mallin.(arvo noin 400-500eur/kpl kummastakin mallista)

      Tuosta eteenpäinhän ei tullut mitään, eli nää Grundigit on parhaita ja haluttuja, ei niitä halvalla saa.

      • Radiooo.hki

        Tiedän erään noin 75 vuotiaan muijan jolla on tuollainen Grundig, Helsingin Käpylässä. Eiköhän se ollut kallein malli, mitä näkyi melko yleisesti mainostettavan. En tiedä, mistä on aikanaan saanut päähänsä ostaa sen. Voisin kysäistä. Veikkaan että hän oli halunnut ostaa hyvän radion ja kysynyt joltain neuvoja, mikä on hyvä radio. Se oli varmaan kallein radio, johon ei-harrastelija saattoi törmätä. Itselläni on joku halvempi Grundig, se on ollut omassa styrox-paketissaan varmaan koko sen ajan, eli 20 vuotta, mitä olen nykyisessä osoitteesssani asunut.

        Minulla on Boston Acoustics Recepter radio, tämä on selvästi uudempaa tekoa

        https://www.crutchfield.com/S-LxjlBK1GYNV/p_065BRADIOC/Boston-Acoustics-Recepter-Radio-Charcoal.html
        Juuri tuollainen, ehkä viimeinen saatavilla ollut kappale Suomessa.
        Siinä on lanka-antenni. Erittäin harvoin sitä kuuntelin, mutta töpseli on on ollut seinässä vuosikausia. Viime vuonna yritin sitä kuunnella, niin radiosta ei kuulunut juuri mitään. Sama paikka sillä on hyllyssä ollut kun yli 10 vuotta sitten kun sen ostin. Vuosiluvusta ei ole oikein muistikuvia. Kaupassakin se oli seissyt pitkään. Olisikohan siinä jotain kondensaattorivikoja?
        Nyt olen ottanut radion pois hyllyltä. Johonkin sen laitoin talteen.
        Lyhytaikaisia ovat minun radio- ja skanneri-innostukseni olleet.


    • luugle

      hei radiopörhö !

      etkö huomannut tuossa listassa mitä minulla on ? gs 650 ,
      eli tuo GRUNDIG SATELLIT 650 ! heh.

      maksoin siitä 3990mk vuonna 1991
      ihan uusi oli ja vieläkin aivan kuin
      uusi paitsi nestekide näytön lamppu
      on sammunut pitäs korjata kun viitsis.

      en ole kuunnellut paljon muuta kun FM aluetta, paitsi sw alueella kuuluu hyvin amatöörit siellä 3699khz joskus tulee kuunneltua.

      EN MYY KUIN 1300 eurolla ! .....on niin hyvä laite . no onneks kukaan ei maksa siitä tuota joten pidän sen elämän loppuun asti itselläni jos suinkin mahdollista.

      haluaisin 3400 satellitin koska se on paremman näkönen vaikka onkin huonompi ominaisuuksiltaa kuin 650 .

    • ratioihminen

      Mulla onkin Nordmende globetraveler eikä maksa maltaita tori.fi:ssä. Ihan hyvin näytti soivan.

    • kuusioskari69

      Taisin antaa muutaman Grundigin johonkin museontapaiseen 3400 samassa nipussa.
      Tuossa on jotain pölyttymässä eli
      -Grundig C 6000 eli ensimmäinen jossa oli kasettisoitin samassa,vm 1974
      -National Panasonic RQ-554 LDS,hyväkuntoinen
      -Lafayette HE-80 ,ei toimintakuntoinen eli HE-30:n vanhempi,jämerämpi veli
      -Sony CF-270 L
      -Sony HST-39A
      -Sony ST-S361 Viritin ,hyvä
      Yamaha TX-350 viritin,hyvä
      -WARD Airline FM/UHF
      -Unitra Diora DMP-404 puulaatikko puolalainen,hyväkuntoinen
      -1972 Dux,joka oli eka stereo,kasetti viritin vahvistin.Käytössä vieläkin.Ekat mw- jenkit sillä tuli kauhottua 40 vuotta sitten.Aika se vaan näköjään kuluu.

    • Kovia koneita ennen

      Mahtavat Grundig Satellit-mallit olivat vastaanottokyvyltään ylivertaisia vielä 70-luvulla. Sitten alkoi muovirimpuloitten aika, jolloin esim. kaikki aaltoalueen valitsimien muoviset palikat murtuivat käytössä ihan muuten vaan. Nykyään taitavat olla tehty missä lie muualla paitsi Saksassa. Eihän niitä kukaan järkevä ihminen voisi ostaa.

      Ainoa havittelemisen arvoinen kone on Barlow-Wadley, jonka ottaisin milloin vain, jos jostain löytäisin.

    • grunni

      No Grundigit olivat ylimainostettuja ja kalliita.Halvimmatkin liikkarit pesi ne mennen tullen.ULA niissä oli kohtuullinen senaikaisiksi vehkeiksi.

    • sitroen.

      Minulla on laivasta ostettu Schaub Lorenz Touring 80 Universal jostakin 1960 -luvulta ja toimii yhä kuin uutena. Hinta 350 mk; kaupassa olisi ollut 518 mk.
      Samoin itsetekemäni verkkolaite vuodelta 1968. Muuntajan käämin itse, kytkennän suunnittelin itse vaikka en vieläkään tiedä miten se toimii. Osina rikkinäisen (?) Lucaksen vaihtovirtalaturin jännitteensäätäjän osia, ostettuna yksi zenerdiodi ja pari konkkaa, kytkin ja verkkojohto. Radion virtapistokekin piti tehdä itse, koska pitää olla L:n muotoinen ja niitä ei ainakaan silloin saanut kaupasta. Kaikki pakattu siististi kiinalaisen teepurkkiin.
      On testattu, että se Riga on herkempi. Grundig saattaa olla myös, mutta en ole vertaillut.
      Autotelineenkin sille tein. Ja telineeseen pienitehoinen vaihtosuuntaaja muuntajineen, että sain Philishaven pyörimään. Menivät sulattoon auton mukana.
      Kaikkea piti kokeilla itse nyhrätä kun ei ollut varaa ostaa kaupan tuotteita tai niitä ei ollut saatavana.

    • Ryminä

      Omistan Grundig Satellit Internatiol 650 , mistä löytäisin sille asiantuntevan korjaus exspertin .
      Kysyy epätietoinen !

    • Harvalla

      Barlow Wadley moitteeton. 250e.
      Paras vastaanotin ikinä.

      • liianhyväx

        Tuo kone on reilusti yli 500 €.


    • ostahyvämerkki

      joku tollo ei ymmärtänyt, Minun eduksen ,ja myi kirpparilla
      20E kpl nämä, kuin uudet, täysin kunnossa olevat:
      Sony ICF 7600 GR, National Panasonic RF B 65.

      toisessa paikassa oli Tivoli audio model one kymmenellä eurolla , myös aivan uuden veroinen ja naarmuton.
      Tandbrg TD 20A kelanauhurin sain 20 eurolla, tosin toinen kanava soi huonosti.
      YAmaha Cd soitin CDX 530E, 20E .
      Sony minidisc MDS JE 480 ,10 euroa .
      Technics SL B3 vinyylisoitin 20 euroa tosin jouduin ostaan äänirasian ja neulan , yhteensä 50€.
      loistavin ehkä oli putkivahvistin PHILIPS 9016 vuodelta 1964, paketissa, 20€ !!!!

      telefunken bajazzo TS myös 20euroa, tosin hihna joka pyörittää FM osaa ei toimi.vaikea korjata itse,,,,,,,... .

      jotain 10 muuta laitetta vielä alle 20 eurolla ostettu ja muutama rikkinäinen joita ei olis kannatanut ostaa. kyllä sitä joutuu joskus huijatuksi mutta..... kuten huomaat... aarteita on löytynyt lähe s ilmaiseksi.

      eniten harmittaa tupla- dekki joka denon joka pyörii liian nopeesti ???? en osaa korjata.

      uusi malli Sagean ats 909X on pettymys kaikinpuolin, tunung pyärä toimii milloin toimii hyvin. liian huono sw SSB, Sony ICF 7600GR hakkaa selvästi.

      asun kaupungissa jossa tekee löytöjä. ja tämä ei ole rovaniemi eikä mikkeli

      • etelänmummu

        Ei taida Pihtiputaa olla kovin hääppönen kaupunki (?) jos tuollaista romua vain tarjolla.


    • ostahyvämerkki

      heheheh. se on pihtipudas . en ole siellä. tuttu paikka on. lähellä sitä syntynyt ja asunut . nyt ollaan etelämmässä. kateus on ihan ymmärrettävää , ei tollasii aarteita ole siellä suonenjojella.

    • ostahyvämerkkiLUUGLE

      niin muuten ..... unohdin. 2015 sain tuon National Panasonic DR 49 vastaanottimen 45 eurolla !! AIVAN TAJUTTOMAN HIENO. EI NAARMUN NAARMUA EIKÄ MITÄÄN MISTÄ HUOMAA OLEVAN JO VANHA. LISÄKSI KIILLOTIN VIELÄ JOLLAIN IHME AINEELLA KOKO LAITTEEN,

    • luugle

      maksasin ainakin 400€ uudenveroisesta GS 3400 :sta. ?

      tai saat vaihdossa sangean 909X . plus 100€

    • luugle

      Barlow Wadley on niin hiton ruma laite etten ottas vaikka sillä kuulis asemia kuusta!

      • wrwrwrwr

        Annat täydellisen kuvan radiotekniikan ymmärryksestäsi.


    • luugle

      niin, eipä kiinnosta radiotekniikka vaan mitä sillä kuulee ja miltä se näyttää, BW on ruma ja sillä siisti. maksasin toimivasta 100€ en yhtään enempää.
      saatan saada myös puoli-ilmiaseksi kierrätyskeskuksesta jossa usein käyn.
      ei tuota ole ennenkään kukaan kehunu olen jo vuodesta 1977 kuunnellut ja kerännyt radioita eli ihan täys nolla en ole vaikka niin luulet.

      • ei_rasisti

        Noh, kai transsutkin saa radioa kuunnella, ostaa vain kauniita transistoreja ja konkkia :)


      • tavanhetero

        Tekniikkaan, ja elektroniikkaan pätee se että, mitä rumempi sitä parempi.


    • luugle

      ahaa, moskvitsh on parempi auto kuin merseedes bends ?

      • voivoivio

        Et taida vielä olla yläasteellakaan edes?


    • luugle

      onko kelläänn kokemusta millainen on PITKILLÄ AALLOILLA Sangean PRD3 ?
      kuuluuko sillä muuta kun FM MW & LW Alueet ?
      onko se sama kun CC CRANE 2 ?

    • luugle

      Trio 9R 59 on muuten kiva laite sain kun maksoin itseni kipeeks.
      korjailin hiukan ja nyt toimii kaikki.

      • Trio_9R59_komerossa

        Miksi nostat vanhan keskustelun ylös?

        Trio 9R59 on oman kokemukseni perusteella selektivisyydeltään ja sabiilisuudeltaan varsin onneton putkikapistus. Sen alkuperäinen välitaajuusfiltteri on aivan liian leveä ja johtuen 455 kHz:n välitaajuudesta ei laitteella tee muutaman MHz:n yläpuolella mitään ilman erillistä preselektoria. Sen taajuus vaeltelee minne sattuu verkkojännitteen vaihteluiden tahdissa.

        DX - kuuntelijat käyttivät Trioa nimenomaan keskipitkien aaltojen kuunteluun. Matalilla taajuuksilla taajuuden vaeltelu ei juurikaan haitannut.


      • MinäKanssa
        Trio_9R59_komerossa kirjoitti:

        Miksi nostat vanhan keskustelun ylös?

        Trio 9R59 on oman kokemukseni perusteella selektivisyydeltään ja sabiilisuudeltaan varsin onneton putkikapistus. Sen alkuperäinen välitaajuusfiltteri on aivan liian leveä ja johtuen 455 kHz:n välitaajuudesta ei laitteella tee muutaman MHz:n yläpuolella mitään ilman erillistä preselektoria. Sen taajuus vaeltelee minne sattuu verkkojännitteen vaihteluiden tahdissa.

        DX - kuuntelijat käyttivät Trioa nimenomaan keskipitkien aaltojen kuunteluun. Matalilla taajuuksilla taajuuden vaeltelu ei juurikaan haitannut.

        "Miksi nostat vanhan keskustelun ylös?"

        Ja vastaa?


    • luugle

      kyllä tällä kuuluu 80m bandillaä tiitataatat hyvillä keleillä.
      hyvin kuuluuu yleisradioasemat aina tonne15mhz asti sitten hiljenee.
      ei tässä kummonen keskiaaltoalue ole.
      Nostalgiaa tämä on mutta kun en enää ala kerään qsl kortteja. ei nappaa.

    • tosivehje

      Kyllä kaikki alueet kuuluu hyvin. Näinä aikoina vaan ei ole kelejä ollenkaan mitä kuunnella. Radio itessään on hyvä.
      Voin omani myydä 700 eurolla jos kiinnostaa.

      • vanhaputkilaite

        Trio ei ollut tuon arvoinen edes 20 vuotta sitten, jolloin sitä MW-kuuntelussa suosittiin. Siitä pyydettiin alle 250 euroa markkoina 80 - luvun puolella, jolloin se oli jo suorituskyvyltään varsin rajoittunut.

        ijl.mbnet.fi/trio_9r59ds.html

        Nyt jos olisikin Collinseja myynnissä kunnon välitaajuussuodattimin niin sitten voisi hinnoistakin keskustella.


    • luugle

      Olisko kellään myyrä Kenwood R 300 ? liikkaria ???
      sekä nationalpanasonic rf 3100 ? maksan molemmista hyvin.
      kauniista , toimivasta yksilöstä kenwood 140€ ja natikka 90€.
      kerään hyvännäkösiä 80 luvun ja vähän vanhempia radioita . nuo on nyt ne jotka puuttuu .

      • oioiko

        Rahat tilille nii natikka lähtee.


    • luugle

      Lisäksi Lubava S olis kiva ylläri, kunnon venäläinen radio.

    • signaalejasatelliiteista

      Mutta jos on tehokas tietokone millä vastaanottaa ja dekoodata koodattujakin digitaalisia satelliittilähetyksiä, niin hän ilmeisesti haluaa harrasteena kokeilla sellaista.

      Itse ajattelinkin samankaltaista mökille itselleni harrasteena..

    • luugle

      Minä en tietokoneella kuuntele satelliitti radioasemia, se on itsepetosta !

      höökaan vaan omalla anteennilla , vaan se on aitoa dx kuuntelua .

      • dxchacha

        Vain lälläri-idiootit höökaa anteenilla.


    • luugle

      Kerään radioita ( on hyllyssä n 20 toimivaa lyhtaaltoradiota) kauniita radioita.
      3400 0n kaunein tai ainakin melkein.

      omistan esim:
      gs 650
      sangean ats 909X
      sony icf 7600
      telefunken pajazzo
      putkitoosa
      lidlin radioita
      panasonic rf b65
      sangean ats 404


      kelpaisi myös vaikka vanha putki trio ja yaesu frg 7700 tai 7 -
      panasonicilla myös oli 70 luvulla hienoja koneita.

      28..8 .2019:
      - uusimmat ostokseni lahessa mm.
      ITT shaub lorenz touribng CD 12€.
      GRAETZ Page netzautomatic 10€
      Tecsun Green 88f 12€

    • shudlörenzsteauriinibing

      Minullakin on vanha bajazzo liiterissä Joskus pelaan sillä iltaisin ja voitan isot rahat.

    • Anonyymi

      Minulla olisi edesmenneen enoni jäämistöstä myytävänä Satellit 3400. Vieläkö jotakuta kiinnostaa?

    • Anonyymi

      Olen luugle , aloittaja.
      paljon pyydät, onko missä kunnossa? onks naarmuja ?
      laita kuvia.

    • Anonyymi

      Olisi myynnissä tätini vuoden -87 lähes uudenveroinen Grundig Satellit 650 Professional. Kiinnostaisiko kellään?

      • Anonyymi

        Lisäsin tämän ilmoituksen Tori.fi -palveluun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe