Sas Plus

juujuujuujuu

Kokemuksia lentämisestä SAS Plus luokassa Euroopassa? Millainen Helsingin kentällä oleva SAS Lounge on ja millaista tarjoilua? Entä Oslon ja Tukholman lounget (SAS)?

6

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stargold

      Eipä tuo SAS Plus kovinkaan ihmeellinen Euroopan lennoilla ole. Lennolla saa ruokaa ja juomaa, ja kentillä pääsee minimaalisilla jonoilla checkiniin ja joillain kentillä turvatarkastukseenkin. Ei taida olla edes mitään takuuta siitä, että keskipenkki olisi tyhjänä, kuten esimerkiksi Finnairin Euroopan bisneksessä, mutta todennäköisesti siellä etupuolella on kuitenkin sen verran tilaa, ettei joka paikkaa olla tungettu täyteen. SAS:n lounge Helsingissä on aika vaatimaton tarjoiluiltaan, Tukholmassa pikkuisen parempi mutta ei silti edes Eurooppalaisella mittakaavalla mitenkään loistokas. Mukavampi noissa tietenkin on lentoa odotella kuin muualla kentällä, jos aikaa on, mutta mitään erityistä syytä ei ole varata erikseen aikaa loungen antimista nauttimiseen.

      Pientä luksusta halvimmilla lipuilla matkustamiseen nähden, mutta tuskin hintansa arvoista, jos ei tarvitse Plus-luokan muita etuja. Mannertenvälisillä lennoilla plussassakin saa sentään tilavamman istuimen, mikä varsinkin kookkaammalle ihmiselle on jo pelkästään arvokas etu.

      • Plussallako loungeen

        Pääseekö SAS Plus -lipulla muka nykyisin loungeen? SASsin info asiasta on ristiriitaista, mutta enimmäkseen sellaista, että ei pääse tai että pääsee maksusta ihan samoilla ehdoilla kuin turistiluokan lipulla.

        SAS loungejen idea on mennyt aika epämääräiseksi sen jälkeen, kun SAS lopetti bisnesluokan (paitsi int.cont.). Kultakortilla varmaan pääsee, mutta lieneekö loungejen ylläpito vain kultakorttilaisia varten olla kannattavaa? Ennenhän lounge oli yksi niistä eduista, joilla houkuteltiin bisnesluokkaan.


      • Stargold
        Plussallako loungeen kirjoitti:

        Pääseekö SAS Plus -lipulla muka nykyisin loungeen? SASsin info asiasta on ristiriitaista, mutta enimmäkseen sellaista, että ei pääse tai että pääsee maksusta ihan samoilla ehdoilla kuin turistiluokan lipulla.

        SAS loungejen idea on mennyt aika epämääräiseksi sen jälkeen, kun SAS lopetti bisnesluokan (paitsi int.cont.). Kultakortilla varmaan pääsee, mutta lieneekö loungejen ylläpito vain kultakorttilaisia varten olla kannattavaa? Ennenhän lounge oli yksi niistä eduista, joilla houkuteltiin bisnesluokkaan.

        Pääsee Euroopan plussassakin loungeen. Sen edut vastaavat aika lailla muiden yhtiöiden Euroopan bisnesluokkia, sillä erolla, että sitä keskipaikkaa ei olla blokattu. Tosin muistaakseni KLM:n bisnes on samanlainen. Siinä mielessä voisi sanoa, että SAS:lla on vain rehellisempi nimi euroopan bisnekselle.

        http://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

        Se on sitten eri asia kuinka paljon lounge-eduista ja muista plus-luokan eduista kannattaa maksaa.


      • Näinköhän?
        Stargold kirjoitti:

        Pääsee Euroopan plussassakin loungeen. Sen edut vastaavat aika lailla muiden yhtiöiden Euroopan bisnesluokkia, sillä erolla, että sitä keskipaikkaa ei olla blokattu. Tosin muistaakseni KLM:n bisnes on samanlainen. Siinä mielessä voisi sanoa, että SAS:lla on vain rehellisempi nimi euroopan bisnekselle.

        http://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

        Se on sitten eri asia kuinka paljon lounge-eduista ja muista plus-luokan eduista kannattaa maksaa.

        Mainitsemallasi sivulla ei mainita SAS Plussaa lainkaan.

        Ja sivulla
        http://www.flysas.com/fi/fi/Matkustusinfo/Lentokentalla/Lounget/Lounge--tarjoukset/
        sanotaan:

        ”Olet tervetullut meidän Business Loungeihin – – kun lennät kansainvälisesti Plus- tai Go -luokassa.
        Sisäänpääsy maksaa 28 € henkilöltä, – –”

        Siis Plus-lipulla pääsee loungeen, kun maksaa 28 euroa. Ihan samoilal ehdoilla pääsee Go-lipulla eli turistiluokan lipulla.

        Eihän tuo ehkä ole kovin paljon mukavasta oleskelutilasta, jonkinlaisesta syötävästä, jonkinlaisesta juotavasta ja nettiyhteydestä, lentokentällä, jossa kaikki muutenkin on kallista. Mutta voisi harmittaa, jos on maksanut nelinkertaisen hinnan lipustaan ja sitten pääseekin loungeen ihan samalla maksulla kuin karvalakkipuolen matkustaja – etenkin jos jossain oli lupailtu maksutonta pääsyä.

        Mitä bisnesluokkaan tulee, niin joillakin yhtiöillä on sellainen ja joillakin ei. Rehellisyydestä tuskin on kyse, se ei peri maata lentoalalla. Enemmänkin kyse on siitä, että liian monien asiakkaiden firmat eivät salli kallista bisnesluokassa matkustamista mutta saattavat sallia jotain muunnimistä. Tämä on ideana koko New Economyssa, jota eri yhtiöt ovat myyneet eri nimillä, SAS-yhtymäkin mm. nimillä Economy Extra, Blue1 Premium ja nyt SAS Plus.

        Alun perin New Economy profiloitiin niin, että siinä on alempi palvelutaso kuin bisnesluokassa, jotta ei vietäisi bisnesluokan markkinoita. Nyt tämän idea on kateissa silloin, kun bisnesluokkaa ei ole lainkaan, mutta jokseenkin selvää on, että tasoa ei nosteta vanhan bisnesluokan tasolle, pikemminkin mennään yhä lähemmäs sitä, mikä ennen oli turistiluokka.


    • ollikko
    • Vaihteenhoitaja

      Ostin vahingossa Plus-liput perheelle ja päivää ennen aloin ihmettelemään asiaa. Johtui varaan siitä, että Hakukone ei tarjonnut halvelmpia vaihtoehtoja enää niin lähellä lähtöä.
      Hgin SAS lounge on vähän näivettyneen näköinen, mutta jotakuinkin siisti. Tarjolla olisi ollut alkoholijuomia shampanjasta alkaen, mutta jäivät kaikki ottamatta.
      Syömisen osalta oli coleshaw-salaattiia ja jotain toista salaattia, keksejä, vaaleaa näkkäriä, hurjan hyvää levitettä, mehuja erilaisia, kahvia, teetä, leipää, hedelmiä.
      Kieltämättä oli kyllä ihana istahtaa sinne hiljaisuuteen työpäivän jälkeen. Lapsetkin tykkäsivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45623
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      44
      11359
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8618
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      277
      6664
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3325
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      13
      2594
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      2
      2583
    10. Jos mä joisin

      Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2350
    Aihe