Sas Plus

juujuujuujuu

Kokemuksia lentämisestä SAS Plus luokassa Euroopassa? Millainen Helsingin kentällä oleva SAS Lounge on ja millaista tarjoilua? Entä Oslon ja Tukholman lounget (SAS)?

6

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stargold

      Eipä tuo SAS Plus kovinkaan ihmeellinen Euroopan lennoilla ole. Lennolla saa ruokaa ja juomaa, ja kentillä pääsee minimaalisilla jonoilla checkiniin ja joillain kentillä turvatarkastukseenkin. Ei taida olla edes mitään takuuta siitä, että keskipenkki olisi tyhjänä, kuten esimerkiksi Finnairin Euroopan bisneksessä, mutta todennäköisesti siellä etupuolella on kuitenkin sen verran tilaa, ettei joka paikkaa olla tungettu täyteen. SAS:n lounge Helsingissä on aika vaatimaton tarjoiluiltaan, Tukholmassa pikkuisen parempi mutta ei silti edes Eurooppalaisella mittakaavalla mitenkään loistokas. Mukavampi noissa tietenkin on lentoa odotella kuin muualla kentällä, jos aikaa on, mutta mitään erityistä syytä ei ole varata erikseen aikaa loungen antimista nauttimiseen.

      Pientä luksusta halvimmilla lipuilla matkustamiseen nähden, mutta tuskin hintansa arvoista, jos ei tarvitse Plus-luokan muita etuja. Mannertenvälisillä lennoilla plussassakin saa sentään tilavamman istuimen, mikä varsinkin kookkaammalle ihmiselle on jo pelkästään arvokas etu.

      • Plussallako loungeen

        Pääseekö SAS Plus -lipulla muka nykyisin loungeen? SASsin info asiasta on ristiriitaista, mutta enimmäkseen sellaista, että ei pääse tai että pääsee maksusta ihan samoilla ehdoilla kuin turistiluokan lipulla.

        SAS loungejen idea on mennyt aika epämääräiseksi sen jälkeen, kun SAS lopetti bisnesluokan (paitsi int.cont.). Kultakortilla varmaan pääsee, mutta lieneekö loungejen ylläpito vain kultakorttilaisia varten olla kannattavaa? Ennenhän lounge oli yksi niistä eduista, joilla houkuteltiin bisnesluokkaan.


      • Stargold
        Plussallako loungeen kirjoitti:

        Pääseekö SAS Plus -lipulla muka nykyisin loungeen? SASsin info asiasta on ristiriitaista, mutta enimmäkseen sellaista, että ei pääse tai että pääsee maksusta ihan samoilla ehdoilla kuin turistiluokan lipulla.

        SAS loungejen idea on mennyt aika epämääräiseksi sen jälkeen, kun SAS lopetti bisnesluokan (paitsi int.cont.). Kultakortilla varmaan pääsee, mutta lieneekö loungejen ylläpito vain kultakorttilaisia varten olla kannattavaa? Ennenhän lounge oli yksi niistä eduista, joilla houkuteltiin bisnesluokkaan.

        Pääsee Euroopan plussassakin loungeen. Sen edut vastaavat aika lailla muiden yhtiöiden Euroopan bisnesluokkia, sillä erolla, että sitä keskipaikkaa ei olla blokattu. Tosin muistaakseni KLM:n bisnes on samanlainen. Siinä mielessä voisi sanoa, että SAS:lla on vain rehellisempi nimi euroopan bisnekselle.

        http://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

        Se on sitten eri asia kuinka paljon lounge-eduista ja muista plus-luokan eduista kannattaa maksaa.


      • Näinköhän?
        Stargold kirjoitti:

        Pääsee Euroopan plussassakin loungeen. Sen edut vastaavat aika lailla muiden yhtiöiden Euroopan bisnesluokkia, sillä erolla, että sitä keskipaikkaa ei olla blokattu. Tosin muistaakseni KLM:n bisnes on samanlainen. Siinä mielessä voisi sanoa, että SAS:lla on vain rehellisempi nimi euroopan bisnekselle.

        http://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

        Se on sitten eri asia kuinka paljon lounge-eduista ja muista plus-luokan eduista kannattaa maksaa.

        Mainitsemallasi sivulla ei mainita SAS Plussaa lainkaan.

        Ja sivulla
        http://www.flysas.com/fi/fi/Matkustusinfo/Lentokentalla/Lounget/Lounge--tarjoukset/
        sanotaan:

        ”Olet tervetullut meidän Business Loungeihin – – kun lennät kansainvälisesti Plus- tai Go -luokassa.
        Sisäänpääsy maksaa 28 € henkilöltä, – –”

        Siis Plus-lipulla pääsee loungeen, kun maksaa 28 euroa. Ihan samoilal ehdoilla pääsee Go-lipulla eli turistiluokan lipulla.

        Eihän tuo ehkä ole kovin paljon mukavasta oleskelutilasta, jonkinlaisesta syötävästä, jonkinlaisesta juotavasta ja nettiyhteydestä, lentokentällä, jossa kaikki muutenkin on kallista. Mutta voisi harmittaa, jos on maksanut nelinkertaisen hinnan lipustaan ja sitten pääseekin loungeen ihan samalla maksulla kuin karvalakkipuolen matkustaja – etenkin jos jossain oli lupailtu maksutonta pääsyä.

        Mitä bisnesluokkaan tulee, niin joillakin yhtiöillä on sellainen ja joillakin ei. Rehellisyydestä tuskin on kyse, se ei peri maata lentoalalla. Enemmänkin kyse on siitä, että liian monien asiakkaiden firmat eivät salli kallista bisnesluokassa matkustamista mutta saattavat sallia jotain muunnimistä. Tämä on ideana koko New Economyssa, jota eri yhtiöt ovat myyneet eri nimillä, SAS-yhtymäkin mm. nimillä Economy Extra, Blue1 Premium ja nyt SAS Plus.

        Alun perin New Economy profiloitiin niin, että siinä on alempi palvelutaso kuin bisnesluokassa, jotta ei vietäisi bisnesluokan markkinoita. Nyt tämän idea on kateissa silloin, kun bisnesluokkaa ei ole lainkaan, mutta jokseenkin selvää on, että tasoa ei nosteta vanhan bisnesluokan tasolle, pikemminkin mennään yhä lähemmäs sitä, mikä ennen oli turistiluokka.


    • ollikko
    • Vaihteenhoitaja

      Ostin vahingossa Plus-liput perheelle ja päivää ennen aloin ihmettelemään asiaa. Johtui varaan siitä, että Hakukone ei tarjonnut halvelmpia vaihtoehtoja enää niin lähellä lähtöä.
      Hgin SAS lounge on vähän näivettyneen näköinen, mutta jotakuinkin siisti. Tarjolla olisi ollut alkoholijuomia shampanjasta alkaen, mutta jäivät kaikki ottamatta.
      Syömisen osalta oli coleshaw-salaattiia ja jotain toista salaattia, keksejä, vaaleaa näkkäriä, hurjan hyvää levitettä, mehuja erilaisia, kahvia, teetä, leipää, hedelmiä.
      Kieltämättä oli kyllä ihana istahtaa sinne hiljaisuuteen työpäivän jälkeen. Lapsetkin tykkäsivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      250
      17385
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      180
      12358
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      63
      6134
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      69
      4955
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      21
      4955
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      27
      4065
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3635
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      23
      3612
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      41
      3141
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3119
    Aihe