Nyt on vihdoinkin selvinnyt tämä pitkään kristittyjä askaruttanut kysymys: oliko Jeesuksella vaimoa vai ei - lopullinen vastaus on: kyllä oli: http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288675966363.html
Nyt jäämme odottelemaan suurella mielenkiinnolla milloin selviää, että montako lasta Jeesuksella oli ja mitä hänen perillisilleen nykyään kuuluu?
Jeesuksella oli sittenkin ikioma vaimo!
21
159
Vastaukset
Sensaatiohakuisista uutisista huolimatta ammattitutkijoiden konsensus on edelleen, että Jeesus oli naimaton. Sinänsä minulle ei olisi ongelma, vaikka hän olisi ollutkin naimisissa, mikään ensimmäisen vuosisadan lähteissä ei vain anna sille tukea.
- Minnuli2
Kannattaa lukea linkittämät linkit:
"Uudet tutkimukset eivät todista, että Jeesuksella olisi ollut vaimo tai naispuolisia opetuslapsia, New York Times kertoo".
"Brownin yliopiston egyptologian professori Leo Depuydt on kuitenkin jättänyt siihen eriävän mielipiteensä. Sen mukaan papurys on "niin selvä väärennös, että se voisi olla suoraan Monty Pythonin käsikirjoituksesta."
Joillakin on tarve vääntää kaikki omaa vakaamusta palvelemaan, vaikka sitten valheen voimalla. - 1213
Positiivista on, jos nyt ollaan saatu varmuus siitä, että Jeesus todella oli. :)
- 6969
Minä löysin kerran paperinpalan jossa kerrottiin että teräsmies oli pihkassa Lois Lane -nimiseen naiseen. Positiivista on, jos nyt ollaan saatu varmuus siitä, että teräsmies todella oli. :)
Jospa aloittaja lukisi uudelleen Iltasanomien jutun. Tutkimus ei todistanut, että Jeesus oli naimisissa, vaan on siis vahvistettu, että lappunen on antiikin ajalta, luultavasti n. 300-600-luvuilta. Ei se ole mikään avioliittotodistus, vaan täysin vailla kontekstia oleva, muuten tuntemattomasta teoksesta peräisin oleva katkelma, joka todistaa vain sen, että vuosisatoja Jeesuksen jälkeen joku väitti hänen olleen naimisissa.
- Siisuksella
Kaksi vaimoa(Maria ja Lydia) ja yksi tytär?
- a-nonyymi
Tsiisus perusti ministeriönsä kolmekymppisenä - miksi hänellä ei olisi ollut perhettä? Tätä näkökulmaa tietenkin sotkee myöhempi kristillinen perinne Jeesuksesta Jumalana.
Tuolla itse uutisen paperinlapulla ei ole mitään todistusarvoa. - turhaa kohua
Ei Jeesus ollut naimisissa. Ei Raamattu viittaa mitenkään siihen suuntaan. Jeesuksen aikaan Itämailla oli Jeesus hvyin yleinen miehen nimi.
Muistan jo peruskoulussa, kun uskonnonopetteja sanoi, että on aina tärkeä muistaa ja puhua Jeesus Kristus, koska nimenä Jeesus voi viitata ihan toiseen persoonaan.- Jope.48.
Messias (voideltu) oli alun perin muinaisen Israelin kuninkaista käytetty arvonimi, mutta myöhemmin nimitys tuli tarkoittamaan profeettojen lupamaa pelastajakuningasta. Kristinuskon käsitysten mukaan Jeesus oli tuo, profeettojen lupaama Messias, minkä vuoksi hänestä käytetään myös nimitystä Kristus, joka on Messias-nimen kreikankielinen käänös. WikipediA Messias.
- ihminen.....
Vaimo mainitaan useaan otteeseen Raamatussa, täytyy vain ymmärtää mikä vaimo on. Jumala sanoo esim. Johanneksen ilmestyksessä:
Revelation 19:7 Let us be glad and rejoice, and give honour to him: for the marriage of the Lamb is come, and his wife hath made herself ready.
Revelation 21:2 And I John saw the holy city, new Jerusalem, coming down from God out of heaven, prepared as a bride adorned for her husband.
Revelation 22:17 The Spirit and the bride say, "Come." And let the one who hears say, "Come." And let the one who is thirsty come; let the one who wishes take the water of life without cost. - turhaa kohua
26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.
Aivan niin. Jeesus puhui omalle äidilleenkin - vaimo ja kun oli pois menossa tästä maailmaasta, antoi äitinsä opetuslapsen hoiviin, sanoen opetuslapselle: katso äitisi.
Raamatulla on oma arvovaltansa. Joku ylhäällä perustelee, että positiivista uutisessa on, että se todistaa että Jeesus oli. Ei Jumalan sana tarvitse noin hepposia todisteita. >Jeesuksella vaimoa vai ei - lopullinen vastaus on: kyllä oli< todellinen vastaus ei olut vaimoa. 1Kor 7:8 Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin.
Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa. Jae 9
Eernesti Evaneva- Aamuruskon poika.
Jeesukselle löytyy, myös maallinen isä Raamatusta. Room.1.2-3. Jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä. Ilm.22:16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.
Aamuruskon poika. kirjoitti:
Jeesukselle löytyy, myös maallinen isä Raamatusta. Room.1.2-3. Jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä. Ilm.22:16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.
Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. Matt 1:20
Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:
matt 1:22
Aamuruskon poika
- bää
no nyt sitten samainen nahkan palanen on tutkittu uudelleen ja tultu tulokseen, että se on väärennös sittenkin. eli se siitä. olihan se odotettavissa.
- vanha ja vakaa
minua taas askarruttaa se että oliko John Lennon ollut jossain aikaisemmassa elämässään jeesus.
- mr nöyrä
Lähes vuosittain kristinuskonnossa listään mielinmäärin ties mitä uutta oppia ja uuta kaikkeja,eikö se täyttää harha oppinaisuuden merkit sekä uskonnon korruption,eikö uskonnon täyttysi pitää puhtaana ja todenmukaisena ilman että piilottellaan jotain sinne tänne?
- vää ren nös
Aivan vapun alla tutkijat kuitenkin löysivät ”savuavan aseen”, joka osoittaa kiistatta, että kohufragmentti ei ole aito, vaan moderni väärennös.
Tohtori Christian Askeland (Tyndale House, Cambridge) kertoo miten useat koptinkielen asiantuntijat huomasivat, että Jeesuksen vaimo –tekstissä oli katkelmia, jotka oli kopioitu suoraan internetistä pdf:nä löytyvästä Tuomaan Evankeliumin tekstistä.
Tuomaan evankeliumi on säilynyt ainoastaan koptinkielisenä versiona. Kopioidessaan tekstin väärentäjä oli samalla luonut useita kieliopillisesti mahdottomia lauseita. ”Erityisesti väärentäjä oli huomaamattaan kopioinut myös kirjoitusvirheen, joka paljasti käytetyn lähteen. Ajatus, että molemmat tekstit voisivat sisältää täsmälleen saman typografisen virheen (ja juuri tällaisen typografisen virheen) on tilastollisesti äärimmäisen epätodennäköistä,” Askeland selvittää.
http://ntweblog.blogspot.fi/
http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304178104579535540828090438?mg=reno64-wsj&url=http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304178104579535540828090438.html Jeesus kertoo tässä omin sanoin vaimostaan Maria Magdaleenasta ja perhe-elämästään täällä:
http://www.whoneedslight.net/page/482381728- Kale Vala
Tärkeämpää meille suomalaisille on selvittää oliko Väinämöisellä vaimoa...
Nyt on vihdoinkin selvinnyt tämä pitkään kristittyjä askaruttanut kysymys ettei Jeesuxella ollut vaimo !! Tätä ei tarvitsee sitten askeruttaa ketään sitten enää : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36339214Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1057648Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315710Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214218Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi593552Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523347Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D702814- 262542
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182301En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122174