Menee kohta hermo

SimoS

Mulla tollanen 2000 vuoden Focus ja siinä on nyt parivuotta ollut ongelma että ei vaan nesteen lähde kiertään syylärin kautta, eli lämmöt nousee lähelle punaista ja letku termostaatista syyläriin on kylmä. Vika korjaatu kerran ku järjestelmä ilmatiin, mutta ei mennyt kauaa ku sama vika jatkui. Ei vuoda nestettä mistää ja ihmettelenkin että jos siellä on taas ilma tasku niin mistä se ilmaa saa järjestelmään? Onko jollakin muulla kokemusta. Ite aattelen niin että jossain voi olla vuoto silleen että vuotokohta niin ylhäällä että ei pääse vuotamaan, mutta pystyy ottamaan ilmaa sisään.

Kertokaa viisaammat missä vika.

20

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painetta pyttyyn
      • SimoS

        Kyllä neste pinta on min ja max välillä. Joku ehdotti että kansi halki tai kansi pahvi vika, mutta eikö sillon nestettä pitäisi hävitä ja/tai öljyt ja vedet mennä sekaisin.


      • painetta pyttyyn
        SimoS kirjoitti:

        Kyllä neste pinta on min ja max välillä. Joku ehdotti että kansi halki tai kansi pahvi vika, mutta eikö sillon nestettä pitäisi hävitä ja/tai öljyt ja vedet mennä sekaisin.

        Oletko varma, etteivät nesteet ole menneet sekaisin?


    • SimoS

      no eikö paisuntasäiliöstä näe jos veden joukossa öljyä ja eikö öljystä näe jos on vettä. Molemmat näyttää minusta ok. Öljyä kyllä muuten katoaa ja sitä pitää lisäillä, mutta en tiedä liittyykö asiaan. En ole oikeen kauheen hyvä näissä auto asioissa.

      • painetta pyttyyn

        Näkee, jos tietää, miltä se näyttää, kun nestettä menee sekaisin. Jos vettä pääsee öljyn joukkoon, se muuttuu vaaleammaksi, kermamaisemmaksi.


    • SimoS

      Kun lisäsin öljyä eilen niin kyllä se öljy oli ihan kunnossa. No pitää selvitellä mikä vittu tuota vaivaa prkl.

    • köffffffffffffff

      Minä tiedän missä on vika.. autosi on katos foooordi..
      Vie auto paaliin ja osta toinen, mut ei fooooordia

      hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • oletko tarkastanut

      Termostaatti rikki ?

      • Ford-hullu

        Kittivika.. tarkista ovet


    • SimoS

      Heh ainakin huumoria löytyy vastaajilta ja joo, seuraava autoni ei todellakaan ole fordi ja onhan tuo mun auto jo vanha ja kohta joutaa jo vaihtoo, mutta aattelin että jos vielä sais kuntoon ku meni katsastuksestakin heittämällä läpi.

    • SimoS

      ja ei varmaan ole termostaatti vika ku ilmauksen jälkeen kyllä aukeaa ja nesteet kiertää sen viikon kunnes taas ei kierrä.

      • vesimäärä

        Onko vesimäärä silloin viikon jälkeen vähentynyt?


      • SimoS
        vesimäärä kirjoitti:

        Onko vesimäärä silloin viikon jälkeen vähentynyt?

        ei ole vähentynyt. samassa pysyy veden määrä


      • hakuammuntaa...
        SimoS kirjoitti:

        ei ole vähentynyt. samassa pysyy veden määrä

        Voi olla ihan hakuammuntaa mutta nykyiset vesipumput ovat aika rimpuloita. Niissä on juoksupyörä ohuesta pellistä taivuteltu. En yhtään ihmettelisi, vaikka pumppukin olisi ajan myötä kulahtanut ja kierrättäisi liian heikosti vettä.


    • Ford vaan

      Termari ja vesipumppu,joka vaihdetaan 200000 km hyvä vaihtaa,remmi mondeossa se tulee ilman muuta vaihtaa samalla kun remmi.

    • SimoS

      vesipumppu on uusittu jo. vika alkoi ku termarin muovinen koppa vaihdettiin ku vuosi.

      • onkos siinä

        Onkos siinä kopassa termari? Montikassa taisi olla sähköinen termari mutta fokkerista en tiedä mitään. Olisiko vika sittenkin termarissa?


      • Ford vaan

        Sielä termarin muovikopassa on nyt jotain ylimääräistä,onkohan sielä joku tukos jossain,parempi vaihtaa se termarikin,se ei paljoa maksa enään kaiken jälkeen,aina kun itse rupeen säästämään vitosta tulee viidenkympin kuluerä,kaiken jälkeen ?


      • SimoS
        Ford vaan kirjoitti:

        Sielä termarin muovikopassa on nyt jotain ylimääräistä,onkohan sielä joku tukos jossain,parempi vaihtaa se termarikin,se ei paljoa maksa enään kaiken jälkeen,aina kun itse rupeen säästämään vitosta tulee viidenkympin kuluerä,kaiken jälkeen ?

        tuntuu vaan ku tosiaan viaksi korjaamo sanoi että oli ilmaa järjestelmässä ja ilmaamalla korjaantuu ja korjaantuikin, mutta muutaman viikon päästä taas sama vika, eli tuntuis että jos kerran toimii ja nesteet kiertää, niin vaikea kuvitella että termarissa vika.


    • Ford vaan

      Jätä paisuntasäiliön korkki hivenen auki,eiköhän ilmaa itse itsensä ? ja jos se termari kymennen vuottakin vanha vaihtoon vaan,vaikka kesällä menisikin niin talvella saattaa olla pliisu,ja onko se termari oiken päin sielä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe