Käytetty VW oli täysi pommi

Kauppa peruttiin

37

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kialla nyt

      Perheessä uudemmanmallinen Passat. Ilmastointilaite rikki, lasku 2000€. Ruostuu joka puolelta. Lisäksi muita vikoja.

      Ei enää ikinä Volkswagenia. Eikä muutakaan saksalaista, jos tämä on saksalaisen laadun huippu! Oppirahat on nyt maksettu. Pitäydyn jatkossa korealaisissa, japanilaisissa ja amerikkalaisissa autoissa. Ranskalaiset on jo kokeiltu, ei kovin paljoa Volkkaria surkeampia mutta kuitenkin. Italialaista on myös kokeiltu; melkein uusi auto ei mennyt läpi katsastuksesta. Ruotsalaistakaan ei uskalla kokeilla, parilla tutulla hirveät kokemukset ja laskut!

      • lorttones

        Pöh, osta doyotä anjovis, se päheä


      • lorttones

        Pöh, osta doyotä anjovis, se päheä


    • Oppirahat maksettu

      Volkkarin 1.4 koneet on kuuluisia vesipumppurikoista ja huohottimien jäätymisestä, Passateissa pettää alatukivarret jo 50.000 km:ssä. Transportereissä on kanssa noita vesipumppuvikoja ja en tiedä onko se joku vika mutta kaikki transporterit joilla on ajettu yli 100.000 km niin pitävät sellaista fläpäti fläpäti-ääntä tyhjäkäynnillä. Muutenkin olen kuullut että usein yli 150 000 km ajetut transporterit ois aika raatoja lähes järestään ja tuntuu että paljon ajetut transporterit on aika mopoja eli tehohäviötä esiintyy. Uudessa Polossa on ollut paljon ongelmia lukkojen kanssa. Kahdella tutulla pettänyt 4motion nelivetotekniikka ja korjaus maksoi tuhansia euroja.

      • itse koettua

        Paljonpa olet kuullut juttuja mitä vikoja "tuttujen" volkkareissa on ollut. Minä kirjoitan omista kokemuksista, en huhuista. Kokemusta on autoilusta 42 v, seitsemästä eri merkistä (kaikki ostettu käytettynä). Volkkareita on perheessä ollut 3 kpl. Tuo Passatin tukivarsi ongelma oli 90-luvun lopulla esiintynyt ongelma, joka ainakin minun Passattiin vaihdettiin takuuseen uusiin, sen jälkeen tulleilla tukivarsilla olen ajanut n. 200 000 km ennen kuin on tarvinnut vaihtaa. Pihassa seisoo kaksi Passattia ( -98 ja -07 ) , vanhempi vuosimallin 1998 TDI jolla nyt ajettu n.660 000 km, ostin sen vuoden ikäisenä ja n. 40 000 ajettuna. Kaikki huoltojen lisäksi tehdyt korjauskulut ovat alle 1 sentti/ km ( alle 6600 eur), moottorille ei ole tehty muuta kuin hehkut vaihettu kerran ja laturi meni viime kesänä. Öljyä koneeseen ei ole tarvinnut 200 tkm jälkeen lisätä ja tammikuussakin lähti parinkymmenen asteen pakkasessa käyntiin lämmittämättä.
        Aion katsoa kuinka pitkään tuo kone kestää ( jos ei vaan kuskin kone petä ennen)


      • 98+7=14
        itse koettua kirjoitti:

        Paljonpa olet kuullut juttuja mitä vikoja "tuttujen" volkkareissa on ollut. Minä kirjoitan omista kokemuksista, en huhuista. Kokemusta on autoilusta 42 v, seitsemästä eri merkistä (kaikki ostettu käytettynä). Volkkareita on perheessä ollut 3 kpl. Tuo Passatin tukivarsi ongelma oli 90-luvun lopulla esiintynyt ongelma, joka ainakin minun Passattiin vaihdettiin takuuseen uusiin, sen jälkeen tulleilla tukivarsilla olen ajanut n. 200 000 km ennen kuin on tarvinnut vaihtaa. Pihassa seisoo kaksi Passattia ( -98 ja -07 ) , vanhempi vuosimallin 1998 TDI jolla nyt ajettu n.660 000 km, ostin sen vuoden ikäisenä ja n. 40 000 ajettuna. Kaikki huoltojen lisäksi tehdyt korjauskulut ovat alle 1 sentti/ km ( alle 6600 eur), moottorille ei ole tehty muuta kuin hehkut vaihettu kerran ja laturi meni viime kesänä. Öljyä koneeseen ei ole tarvinnut 200 tkm jälkeen lisätä ja tammikuussakin lähti parinkymmenen asteen pakkasessa käyntiin lämmittämättä.
        Aion katsoa kuinka pitkään tuo kone kestää ( jos ei vaan kuskin kone petä ennen)

        Vanhoja autoja sinulla. Kokeile ihmeessä uudempia.

        Suosittelen bensa-automaattia sähköisellä ohjaustehostimella.


      • EnSuosittele
        98+7=14 kirjoitti:

        Vanhoja autoja sinulla. Kokeile ihmeessä uudempia.

        Suosittelen bensa-automaattia sähköisellä ohjaustehostimella.

        Miksi ihmeessä pitäisi kokeilla (ja maksaa auton arvon alenemisesta) jos kerran vanhemmallakin pärjää. Ohjaustehostin löytyi mm itse omistamastani ihan perusmallisesta vuoden 1984 mitsubishi lancerista, ei tainut olla sähköinen mutta hintonko väliä, se toimi.

        Miksi ottaa stressiä siitä että uudehkoon autoon voi tulla kymppitonnin moottoriremontti, kun voi ajaa huoletta autolla jonka voi hajoamisen jälkeen ajaa paaliin, ja ostaa muutamalla satasella uuden tilalle?


      • ei enää vagenia
        itse koettua kirjoitti:

        Paljonpa olet kuullut juttuja mitä vikoja "tuttujen" volkkareissa on ollut. Minä kirjoitan omista kokemuksista, en huhuista. Kokemusta on autoilusta 42 v, seitsemästä eri merkistä (kaikki ostettu käytettynä). Volkkareita on perheessä ollut 3 kpl. Tuo Passatin tukivarsi ongelma oli 90-luvun lopulla esiintynyt ongelma, joka ainakin minun Passattiin vaihdettiin takuuseen uusiin, sen jälkeen tulleilla tukivarsilla olen ajanut n. 200 000 km ennen kuin on tarvinnut vaihtaa. Pihassa seisoo kaksi Passattia ( -98 ja -07 ) , vanhempi vuosimallin 1998 TDI jolla nyt ajettu n.660 000 km, ostin sen vuoden ikäisenä ja n. 40 000 ajettuna. Kaikki huoltojen lisäksi tehdyt korjauskulut ovat alle 1 sentti/ km ( alle 6600 eur), moottorille ei ole tehty muuta kuin hehkut vaihettu kerran ja laturi meni viime kesänä. Öljyä koneeseen ei ole tarvinnut 200 tkm jälkeen lisätä ja tammikuussakin lähti parinkymmenen asteen pakkasessa käyntiin lämmittämättä.
        Aion katsoa kuinka pitkään tuo kone kestää ( jos ei vaan kuskin kone petä ennen)

        Oma kokemukseni: Ajoin 190 tkm ajetulla passatilla itse seuraavat 193 tkm:ää. Jolloin siihen oli vaihdettu jo kaukolukon keskusyksikkö takaoven johtosarja ja ainakin vas vetonivelen suojakumi. Itse vaihdoin etupään ripustuksen osat kahteenkertaan. Kokoaikana passatissa oli "päällä" jotain laittoa, kuten takajarrusylinterissä jarrunestevuotoa (letkuliitos) moottorissa öljyvuotoa turbon ahtopaineen mangneettiventtiili reistas melkein koko käyttöajan pakoputken" lämpölaajenemis palkeen" murtuma (resonoi tietyllä kierrosluvulla) Virta-avaimen palautusjousi lakkasi toimimasta, joten piti aina startin jälkeen palauttaa virta-avain takaisin virtapäällä asentoon. Kun lopulta sain tarpeeksi laitosta. Vaihtui auto mutta myös merkkikin.


    • Dorkia riittää

      Just näitä Ruuvattu 100-200 tkm mittarista tuontiauto sama kuin jotku ostaa Amispojilta Bemarin jolla luukutettu radalla ei oo ihan uusia enää senjälkeen.

    • Large

      Kilometrejä oli jo sen verran paljon että useimmat nykyautot huokasee jo tuossa vaiheessa.

    • wernerska

      Se on viisainta polkasta ne kaikki kilometrit autoonsa heti alusta alkaen, ettei tule yllätyksiä.

    • hyväuskoisille

      VW on aito demaripulkka.

    • Oppirahat

      Volkkari kantsii viedä heti takuuajan päätyttyä suoraan paaliin. Pääsee paljon pienemmillä murheilla. Kuusankoski maksaa romuraudasta kilohinnan, joka ei ole ainakaan pienempi kuin volkkarin vaihtoarvo.

    • k og r

      No missäs ei mitään vikaa olisi ainoastaan , ainoastaan kiia ja toyota aianakin juttujen perusteella.
      Itsellä neljäs passatti kaupparatsun entisiä kaikkin, n, 200000km ajettu jolla itse ajelen 100000-200000 km nyt menossa siis neljäs 1.9 tdi 327000km ja kaksi kallistuksen vakaajan koiranluuta , akku, kässärin nappi , tuulilaseja siinä isommat ongelmat mallissa 2007.

      Edellinen oli mallia 2003 ja ehkä paras, ei mitään jobbarilla tampereella mittarissa 180000 km ja minulla ajossa 256000km asti ja kaupaksi meni viitasaarella vaikka oikeasti oli mittarista lähtenyt satatuhatta jo saksassa.

      1997 Passatti 1.9 tdi oli kova sana, joku turpon paineanturi kärähti sekä takaoven lukko ja luukun lukko, mutta meikä tuuppasi menemään kaksi sataa tuhatta kun pohjilla oli jo saman verran.
      Luotettavia nämä passatit kuitenkin ovat huolto määrään nähden ,kun ei ole jättänyt kuin kerran tielle ja se on tämä nykyinen 2007 ,kun koko päivän lämpöisessä parkkihallissa seisseenä lähdin taipaleella ja tankatessa se lukitsi itsensä jostain (-25 astetta) syystä ja lava-auto vie laakkoselle ja 150 ekee se teki kun se avattin ja sähköt ajettin ylös.

    • tshiii tshiii
    • Tojotero10

      Itellä ollut Toyotia 3 kpl yht. 700 000 ajettuina. Hyvin ovat toimineet, tosin huollot olleet vähän laajempia välillä. Nyt ajan Skodalla, hyvä se on sekin ollut. Seuraavaksi autoksi meinaan hankkia Passatin, varsinkin jos ajomäärät moninkertaistuvat.

      Sitten sen näkee kuinka menee, uskoisin että varmaan ihan hyvin ajomäärään nähden, varsinkin jos uutena ostaa.

      Luulisi että VW:llä ja Toyotalla ei maailman suurimpina autonvalmistajina ole varaa tyytymättömiin asiakkaisiin.

    • Saisiko olla elämä?

      Näitä palstoja jos uskoo, niin yhtään merkkiä ei uskalla ostaa, vaan typerykset haukkuvat kaikki automerkit.

      • ex-automyyjä

        Näinhän se on.


    • Oeyutta

      Omistajahistoriaselvityksellä sekaantumisen ois voinut välttää.

      Jos nimittäin joukossa yksikin kaljupäinen ukko, avoidaa Vikaveigen =)

    • Kulkuväline

      Olen pistänyt merkille näitä suomi24 palstoja lukiessani sen, etten uskaltaisi ostaa mitään automerkkiä. Toyotilla olen suurimmaksi osin ajellut ja työn puolesta VW:lla. Nyt on toinen yksityiskäytössä oleva volski menossa. Edellisessä ei ollut kuin kaksi varsinaista vikaa. Tässä nykyisessä on ollut enemmän. Ne ovat menneet kuitenkin vaihtoautotakuun piikkiin. Volskilla on mukavampi ajaa.

      Toyotalla ei ole niin mukava ajaa. Molemmista merkeistä on kilometrejä takana suunnilleen yhtä paljon, noin yhteensä toista miljoonaa eri malleilla. Toyota on minun kokemukseni mukaan vähävikaisempi varsinkin Japanissa tehdyt. Mutta kyllä niissäkin on ollut vikoja kalliitakin. On mennyt vaihdelaatikkoa, moottorinohjainyksikköä, puolimoottoriremonttia jne.

      Huoltanut olen molemmat merkit viimeisen päälle. Kumpikaan ei ole jättänyt tielle kertaakaan.

      Maailman myydyimpiä merkkejäovat molemmat. En osaa sanoa, kumpi on varsinaisesti parempi. Maanantaipäivän yksilöitä on molemmissa. Älkääkä ihan kaikkea uskoko, mitä täällä autoista ja ylipäätään automerkkejä mollataan.

      On toki niin, että vikatiheys vaihtelee merkeittäin. Varminta on kuitenkin ostaa sellainen auto, joka on huollettu asianmukaisesti ja aukottomasti. Jos ei ole ammattitaitoa tarkistaa auton kuntoa, niin apua löytyy esim. autotohtorilta. Liikkeestä luotettavasta sellaisesta kannattaa ostaa käytetty auto, jolloin saa kaupan päälle lainmukaisen kuluttajaturvan tai peräti jonkinlaisen vaihtoautotakuun tai tehdastakuun, mikäli sitä on jäljellä (muistakaa tsekata huoltokirja, että se on aukottomasti leimoin täytetty, ettei takuu raukea). Yksityisten välisissä kaupoissa sitä ei saa.

      Hyvää kevään jatkoa. En laittele linkkejä Toyotasta, enkä VW:sta kenenkään kauhuksi. Niitä löytyisi kyllä. Ranskalaisia autoja halutaan ehkäpä eniten. Minulla oli pari vuotta vm. 2001 Rellu Megane farkku. Ajoin huolettomia kilsoja sillä pari vuotta ja n 60 tkm. Joitain ei tielle jättäviä vikoja oli, muttei isompia. Kaverillani on melkein 300 tkm ajettu vastaava. Ovat erittäin tyytyväisiä ja näitä palstoja lukiessani ko merkkiin liittyen ihmettelen vähän joitain äärimollaavia kirjoituksia ja sitten niiden perusteella mollataan koko auto.

      Joillekin taas, nimenomaan miehille, joka minäkin olen, auto näyttää olevan niin pyhä asia, että jos vähänkään sanot vaikkapa rakentavassa mielessä jotain negatiivistä omistamastaan merkistä, niin hirmuinen haloo nousee ja maailma on ihan sekaisin, ja saatetaan jopa "romahtaa" :) Ihmiset ovat suunnitelleet ja tehneet autot. Ne ovat kulkuvälineitä. Yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas siitä mummosta....neljäs vielä isoäidin äidistä :)

      Hyvää kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti !

    • kulkuun

      Kulkuväline, asiallista uskonnollista pauhantaa on aika vaikea välttää sillä sitä se suurinpiirteinen on, itsellä myös toyotaa ja volkkaria on ollut nissanikin ja lada , enkä niin merkkiuskoliseksi kääntynyt työssäkin mennään väliin volkkareilla eikä mitään niin jatkuvaa oli sitten dsg tai tsi ym.

    • MatiasSK

      Tässäkin tapauksessa luettavissa oli taikasanat "käytettynä maahantuotu" ihme, että joku laki edes suojelee wajakkia joka ostaa moisen Kinder-yllätysmunan...

    • toleranssi

      totuushan on että saksalainen autonvalmistaja ei tänäpäivänä luotettavaa autoo valmista!

      • EwinrudeHomelite

        Olepas nyt kiltti ja rohkea poika, ja kerro suuri viisautesi meille tyhmille. Mikä on se viaton merkki joka kannattaa ostaa? Sain ensimmäisen ajokorttini vuonna -75 ja sen jälkeen moottoripyörät ja autot ovat aina olleet erimerkkisiä, lukuun ottamatta kahta viimeistä autoa jotka ovat samaa merkkiä. Mitä siellä päässä liikkuu jos rakastuu johonkin hengettömään toisen tekemään rautakasaan ja pää punaisena haukkuu muitten autovalintoja? Sen ymmärtäisi jos olisi auton itse suunnitellut ja rakentanut. Suhtaudutko yhtä intohimoisesti kaikkiin muihinkin tavaroihin A:sta Ö:hön? Autokin on tosiaan vain tavara muiden joukossa.


    • VwON

      Das romu

      • huono.esimerkki

        "Autolla oli ostettaessa ajettu lähemmäs 150 000 kilometriä. Se oli tuotu maahan kuusi vuotta aiemmin käytettynä." Silloin 6 vuotta aiemmin oli jo taatusti yli 300 000 km ajettu.


      • Mitähän_sinäkään
        huono.esimerkki kirjoitti:

        "Autolla oli ostettaessa ajettu lähemmäs 150 000 kilometriä. Se oli tuotu maahan kuusi vuotta aiemmin käytettynä." Silloin 6 vuotta aiemmin oli jo taatusti yli 300 000 km ajettu.

        näistä ymmärrät. Tarjolla Euroopassa on miljoonia autoja, uusia ja vanhoja, hyviä ja huonoja, halpoja ja kalliita, paljon ajettuja, vähän ajettuja ja ikäisekseen lähes ajamattomia. Tervetuloa tutustumaan.


    • Kaori

      Tyyppivika kyseessä, wag konserni ei tehnyt aikanaan takaisinvetoa koska miljoonia DSG laatikoita oli jo myyty. Näitä on tosi paljon nettiautossa myynnissää joissa koko ketjumoottori jouduttu uusimaan.

      Koko ketjukone dsg laatikolla oli todnäk. vag konsernin suurin virhe ikinä, sama vika audeissa. Työpaikalla näitä on posahtanut tosi monella.

      • taxfreet

        Onneksi valtiollakin on noita rimpuloita, melkoinen läjä!


    • eihajoa

      Meidän työpaikalla on kaikki autot vag kulkineita. En tiedä yhdenkään hajonneen. Kummallista, vaikka muka ovat kaikki paskoja. Talossa noin sata autoa. Nyt ei joku täsmää tämän palstan ja noiden autojen välillä.

      • Persaukisten.palstaa

        Just näin. TSI-DSG on ollut markkinoilla nyt kymmenen vuotta ja VW on kasvattanut myyntiään koko ajan ja noussut maailman ykköseksi nimenomaan näiden kahden menestystuotteen avulla.
        Kun myy kymmeniä miljoonia niin toki joku niistä menee rikki, mutta jos se olisi kovin yleistä niin VW olisi ollut kusessa jo vuosikausia sitten.
        Eipä näytä olevan vaan myynti käy paremmin kuin millään muulla merkillä.
        Kertakaikkisen vahva ositus tekniikan toimivuudesta ja kansan luottamuksesta. Täällä persaukiset kitisee, ei niillä ole rahaa minkäämlaisen auton ostamiseen. Eikä toisalta niillä ole edes kokemusta alle viisivuotiaista autoista, vanhoilla katiskoilla kurvailevat. Ei mitään hajua missä autotekniikka nykyään menee.
        Siksi on aivan sama mitä täällä kirjoitellaan. Niinkuin nähdään joka kuukausi kun rekisteröintitilastot julkaistaan.


      • loistovehkeitä

        Samaa mieltä. Itselläni oli 3 uutena ostettua volsua. "Ihan ok", "Vikaantuva" ja lopuksi "Täysi susi, paska ja maanantaikappale". Eli yksi kolmesta kelvollinen. Jos edellisellä on "sata autoa sadasta" palvellut moitteettomasti, niin joku tässä mättää.... En sano mikä. Mutta kaikki ei täsmää.


      • Korjaamoiden_onni
        Persaukisten.palstaa kirjoitti:

        Just näin. TSI-DSG on ollut markkinoilla nyt kymmenen vuotta ja VW on kasvattanut myyntiään koko ajan ja noussut maailman ykköseksi nimenomaan näiden kahden menestystuotteen avulla.
        Kun myy kymmeniä miljoonia niin toki joku niistä menee rikki, mutta jos se olisi kovin yleistä niin VW olisi ollut kusessa jo vuosikausia sitten.
        Eipä näytä olevan vaan myynti käy paremmin kuin millään muulla merkillä.
        Kertakaikkisen vahva ositus tekniikan toimivuudesta ja kansan luottamuksesta. Täällä persaukiset kitisee, ei niillä ole rahaa minkäämlaisen auton ostamiseen. Eikä toisalta niillä ole edes kokemusta alle viisivuotiaista autoista, vanhoilla katiskoilla kurvailevat. Ei mitään hajua missä autotekniikka nykyään menee.
        Siksi on aivan sama mitä täällä kirjoitellaan. Niinkuin nähdään joka kuukausi kun rekisteröintitilastot julkaistaan.

        Aika hyvä prosentuaalinen osuus pelkästään TSI koneista poksahtaa pelkästään ketjusta
        http://yle.fi/uutiset/3-8002604
        DSGeet nykivät aikansa ja murheet koittaa siinäkin.


    • Piiiiiipaaaaaaa

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    • Niinsiinäkävi

      Meillä on ollut yksi Volkkari, ensimmäinen ja viimeinen!

    • VWVWeheheheh

      Volkkareista saadaan kattiloita ja ruokailuvälineitä kun ne paalataan. Karsea ajatus, mutta totta Volkkareista ei pääse eroon millään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe