Kirjoitin tämän ensin lukio osioon, mutta en ollut varma oliko se oikea paikka, joten laitan tämän saman nyt tännekin. Sitä paitsi eikös iltalukio olekin sama kuin aikuislukio?
Olen 16, täytän syksyllä 17. Viime syksynä aloitin ihan tavallisessa päivälukiossa, mutta nyt keväällä mielenterveyteni petti ja sairastuin psykoosiin. Psykoosin oireita on ollut minulla jo pitempään, mutta satunnaisesti. Tammikuun lopulla todellisuuden tajuni kuitenkin petti täysin. Nyt tulee täyteen 12. viikko sairaslomalla. Parantuminen lähti pari viikkoa sitten yllättävän nopeasti ja pian olisi aika palata opiskelun pariin. Tämä stressaa ja ahdistaa minua, sillä lukioon jota käyn liittyy tosi ikäviä muistoja. Pelkään että kaikki alkaa taas alusta.
Olen miettinyt muita vaihtoja, jopa lukiosta välivuoden pitämistä. Nyt kuitenkin olen alkanut miettimään että olisiko iltalukio ehkä parempi vaihtoehto? Sehän on täysi-ikäislle mutta eikö sinne oteta nuorempiakin erityisistä syistä? Olisiko mielenterveysongelmat tarpeeksi pätevä syy? Kokemuksia iltalukiosta ottaisin mielelläni vastaan!
iltalukio ja mielenterveysongelmat
apua!!
2
107
Vastaukset
- Suosittelen
Uskon, että ilta/aikuislukio olisi parempi vaihtoehto sinulle! Ja uskon, että sinulla on perusteet joilla pääset sinne opiskelemaan vaikka oletkin alaikäinen.
Opiskelu sinänsä rennompaa, kun koulua on vain iltaisin. Ja tahdin, kurssien määrän saat päättää itse. Tosin iltalukiossa opinnot ovat enemmän omalla vastuulla ja eteneminen hieman nopeampaa. Kunhan teet läksysi joka kerta ja olet tunneilla niin pysyt varmasti mukana. - apua!!
Kiitos tosi paljon vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768