Olen kiinnostunut eräästä kesämökistä, ja sen myynti-ilmoituksessa mainitaan olevan omaa vesialuetta n. 3000 m2.
Olen näissä asioissa täysin ummikko ja tiedustelenkin, että mitä mahdollista etua on, jos mökillä on omaa vesialuetta?
Mitä etua omasta vesialueesta?
19
1614
Vastaukset
- vesialue
Metsästys ja kalastus ensimmäiseksi tulee mieleen. Oikeastaan muuta ei tulekaan..
- Ei suurta merkitystä
Se riippui vähän kohteesta, onko asialla mitään merkitystä.
- omalla vesialueella voi kalastaa esim. verkoilla, mikä on yleensä kyllä mahdollista myös yhteisillä vesialueilla.
- jos teettää ruoppauksen, niin ei tarvitse tietenkään saada suostumusta vesialueen osakaskunnalta.
- ei tarvitse koskaan lunastaa vesijättömaita.
Eipä noin pienellä omalla vesialueella kovin suurta merkitystä ole.- Joormakko
Ei siitä alueesta mitään hyötyä ole. Tai oleppa hiljaa, kun mietin vähän... oikestaan , kun oikein tarkoin mietin...
Kuvitteellinen tilanne ,kaksi samanarvoisia (yhtä rikasta) kilpakosijaa...toisella sattuis olemaan 10 000m2 vesialuetta, ja toisella 0m2 samaa tavaraa. Ei tarvitse olla selvännäkijä kummanko vaimoehdokas valitsee. - Onko etua:.????
Joormakko kirjoitti:
Ei siitä alueesta mitään hyötyä ole. Tai oleppa hiljaa, kun mietin vähän... oikestaan , kun oikein tarkoin mietin...
Kuvitteellinen tilanne ,kaksi samanarvoisia (yhtä rikasta) kilpakosijaa...toisella sattuis olemaan 10 000m2 vesialuetta, ja toisella 0m2 samaa tavaraa. Ei tarvitse olla selvännäkijä kummanko vaimoehdokas valitsee..
Onko etua jos mainostaa olevansa vesijättömaan ikoni??????
. - Mökitön...
Oli vesialue oma tai yhteinen, isompaan ruoppaukseen tarvitaan lupa aina. Naapuri sai sakot, kun ruoppasi ilman lupaa ja savivesi levisi kilometrien päähän. Naapurit voivat hakea korvausta veden pilaantumisesta joksikin aikaa.
- ,kiva
Esim. kesämökki jos et omista vesialuetta ollenkaan et voi pitää esim laituria sallitusti.
Yleensä siihen ei puututa mutta tulevaisuudessa kuitenkin,vesialueen omistaja voi pistää 2000€ vuokran laiturille......................................... ,kiva kirjoitti:
Esim. kesämökki jos et omista vesialuetta ollenkaan et voi pitää esim laituria sallitusti.
Yleensä siihen ei puututa mutta tulevaisuudessa kuitenkin,vesialueen omistaja voi pistää 2000€ vuokran laiturille.........................................Voit pitää laituria "sallitusti", kunhan se on ponttonilaituri ja olet lunastanut mahdollisen vesijätön.
- 7644
Jos tällä vesialueen omistajalla on pieni pippeli ja toisella ehdokkaalla kunnon meisseli niin kuinka valinta silloin menee ??
- börje
Kummasta pidät enemmän, valitse se.
- börjre
Näin perstuntumalta on aika vaikea sanoa, mutta jos näkisi olis varmaan helpompi kommentoida...
- Sitä etua
että jos alueella ei ole jakovesiä jonka osakkaaksi voi liittyä (esim kalastuskuntia) vaan pelkkiä omistuspohjaisia vesialueita niin et voi kalastaa muuten kuin onkimalla ja läänikohtaisella vieheluvalla virvelillä. Katiskat ja verkot saa vesialueen omistaja nostella rannalle. Meren rannikoilla tilanne on useinkin juuri tämä.
- Oma Vesi näköala
Suoraansanottuna jos oletetaan et huvila tai sen sauna on ihan oikeesti "omalla vesialueella" eli siinä "omassa" rannassa se on huomattavasti rahallisesti arvokkaampi
ainakin oletusarvoisesti myyntihinnaltaan.
Kun semmoinen metsän keskellä sijaitseva suvimökki missä on juost..käveltävä 300metrii yhteisrantaan "omasta" saunasta,
Nykyään harvassa maaseutu kunnassa saa rakentaa mökkiä 200metrii likemmäs rantaa kun ei e myönnä lupaa siihen viranomaiset. - tämmöttistä
Tämmösen oman vesialueen saa käytönnössä luotua kun laittaa muutaman satametrisen verkon sopivasti siihen mökkilaiturin eteen. Lain mukaan siihen ei sen jälkeen ole asiaa veneellä eikä myöskään kalastamaan.
Kaikenlisäksi saa sapuskaa pöytään.- aamu-uninen.
Oli kerennyt naapuri laittaa sen verkon ennen minua.
- Oyutta
Jos joku tulee veneellään mato-ongelle tai muutenkin tuolle vesialueellesi, voit mennä laiturillesi ja alkaa karjumaan naama punaisena =) Varsinkin saaristossa tuo on joka keväistä hupia kiusata vanhoja ukkoja...
- huvinsa kullakin
Huvinsa kullakin. Tämän jälkeen varmaan kampitat eläkeläismummoja ostarilla?
- Joku vaan
huvinsa kullakin kirjoitti:
Huvinsa kullakin. Tämän jälkeen varmaan kampitat eläkeläismummoja ostarilla?
Jokin provo tuo on. Ei noin pieniä vesialueita olekaan, n. 50 m x 50 m.
- hyvaveli
Maannousema alueella on 'jo lunastettu' kun/jos kohoaa.
Naapuri ruoppasi rantaansa ja läjitti 300m2 meidän rantaan, puolet jo lunastetulle... rakennusvalvonta ja ely meinasi että pientä. Jos poistan läjän minun pitää lunastaa ei-lunastetun 'vesijätön'. Oikeusturvaa ei ole tässä maassa.
Samoja tarinoita uudestaan ja uudestaan. Osa porukasta saa mällätä. Tosin on suhteet kunnossa kh kv ja rakvalvontaan. - Huijaustavv
Nuo kaikki satua.. Ota selvää ko alueen vesiosuuskunnasta mitä merkitystä asialla on. Ei paljon mitään. Omaa vettäsi ei ole oikeasti olemassakaan ja katsikan saa naapurin ukko laittaa rantapusikkoosi, samoin siinä saa kalastaa, veneillä jne. Ei ne sinun vesiäsi ole ollenkaan. Ihan rantahielkalla ei saa olla, mitte ei saa vaikka sulle ei olisi vesiosuuttakaan. Ja kaikki vesipäätökset tehdään esm seillä vesiosuuskunnassa. Ei tule sulle mitään vesioikeuksia, niinkuin jotkut pösilöt luulee
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006