Rekkojen Nopeudenrajoittimet POIS !

Bonde

Otetaanpa esim, Konginkankaan turma. Rekkakuskilta lähti kärri heittämään laidalta laitaan. Siinä vaiheessa ei jarruun parane koskea tai oot ite metässä. Mutta minkäs teet kun rajotin iskee päälle 95 km/h Ja vauhtia oli jo 70
Km/h. Jos rajoitinta ei olisi ollut niin kärri olisi ehkä saatu oikaistua ennen törmäystä.

Ja mitä tulee vauhdinottoon ennen ylämäkeä niin se on mahdotonta koska vauhtia raskaaseen rekkaan on saatava n, 100-120 km/h ettei rekka hyytyisi ylämäkeen. Mutta taas on rajotin esteenä ja henkilöautoilijat kiroilee et taas on yks juntti rekkamies eessä tunaroimassa. Tietämättömät hallituksen tunarit ehdottavat nopeudenrajoittajan aktivoimista 70-80 km/h.
SIIS IHAN IDIOOTTIMAISTA.

Taaskaan ei mitään opittu vaan odotetaan ja odotetaan kunnes rytisee ja lujaa ja tulee vielä enemmän kuolonuhreja ja surevia omaisia.
Alentakaa vain nopeudenrajoittimen rajaa niin näette et siitä ei seuraa muutakuin ruumiita ja varsinkin talvella.

T: Ammattirahtari

15

1993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marx...

Onnettomuuden todennäköisin syyhän oli nopeudenrajoitin, vaikka eihän sitä haluta myönttää.

• yrmö

Fiksu kuski ei manaa rekkakuskia, kyllähän sen ymmärtää ettei sellainen painolasti voi nousta mäkeä ylös tasaista 80-90km/h vauhtia.
      Ne on ne juppiöykkärit kun kaikkia hiillostaa ja kiihkoilee ratin takana.

• kkk

Johan se on huomattu ettei tässä maassa ole maalaisjärjellä enää mitään käyttöä. Vaan kaikki tehdään suurin piirtein päin helvettiä

• Unski

noista rekoista,ihan omatoimisesti hiukan piristetty noita rajoittimia? Kun ei tavallisella autolla 110 lasissa saa rekkaan yhtään hajurakoa.

• Simo

"Alentakaa vain nopeudenrajoittimen rajaa niin näette et siitä ei seuraa muutakuin ruumiita ja varsinkin talvella."

Onko tämä uhkaus vai lupaus?

• -Pöllikuski-

Vaan kyseessä on fysiikan lakien sanelema juttu jonka ymmärtää jokainen raskaampaa ajoneuvoa talviliukkailla kuljettanut...

• Bonde

Jos tuo on LUPAUS niin minä lähen pois rekkahommista koska omatuntoni ei kestä kantaa nopeuderajoittimen aiheuttamaa kolaria jossa kuolee viattomia kansalaisia.

• On varsin pitkälle mennyttä spekulointia (jossittelua), että rajoitin olisi syynä yhteenkään onnettomuuteen. Keväisen tapauksen tutkintakaan ei ole valmis. Muutenkin tämä "ehkä" voi merkitä sitä, että jälki suuremmasta nopeudesta johtuen on vielä pahempaa.

Ja tästä hyytymisestä: pidetäänpä ne kuormat kohtuullisina.

Olen pari kertaa joutunut n. 85 vauhdissa sakeassa lumisateessa rekkatunarin ohittamaksi, joten kannatan ehdottomasti rajoittimia. On muuten turha edes yrittää selittää mittarivirheellä.

Tie- ja ajoneuvokohtaiset rajoittimet tulkoot kaikkiin ajoneuvoihin, koska tekniikka taitaa olla varsin pitkällä.

• Bonde

Jos rekkojen ajonopeudenrajoittajat laitetaan toimimaan 70/80 km limittiin niin seurauksena on talvella ruumiita ja kesällä vihaisia henkilöautoilijoita jotka väittävät meidän hidastelevan. Ja turha tulla sanomaan että rajoittajassa ei ollu vika kun Konginkankaan onnettomuus tapahtui. Itse olen jutellut tämän kyseisen kuljettajan ja muidenkin rekkamiestovereiden kanssa kyseisestä aiheesta ja vaikka kuinka asiaa miettii lopputulos on aina sama. AJONOPEUDENRAJOITIN.

Herrat ne vaan lakeja säätää kun me syyttömät rekkamiehet saamme kantaa seuraukset.

KYSYMYS!..
        Onko Suomen hallituspellet niin samperin jääräpäisiä ettei jo tuosta Kolarista voitu ottaa oppia. Kun uhreja oli liiaksiasti ja vieläpä LAPSIA. Kuinka paljon vielä pitää tulla uhreja että hallitus oppii että Nopeudenrajoitin on vain haitaksi raskaalle liikenteelle.

• ????
        Bonde kirjoitti:

Jos rekkojen ajonopeudenrajoittajat laitetaan toimimaan 70/80 km limittiin niin seurauksena on talvella ruumiita ja kesällä vihaisia henkilöautoilijoita jotka väittävät meidän hidastelevan. Ja turha tulla sanomaan että rajoittajassa ei ollu vika kun Konginkankaan onnettomuus tapahtui. Itse olen jutellut tämän kyseisen kuljettajan ja muidenkin rekkamiestovereiden kanssa kyseisestä aiheesta ja vaikka kuinka asiaa miettii lopputulos on aina sama. AJONOPEUDENRAJOITIN.

Herrat ne vaan lakeja säätää kun me syyttömät rekkamiehet saamme kantaa seuraukset.

KYSYMYS!..
        Onko Suomen hallituspellet niin samperin jääräpäisiä ettei jo tuosta Kolarista voitu ottaa oppia. Kun uhreja oli liiaksiasti ja vieläpä LAPSIA. Kuinka paljon vielä pitää tulla uhreja että hallitus oppii että Nopeudenrajoitin on vain haitaksi raskaalle liikenteelle.

rekat ajaa hyvillä keleillä ylinopeutta,ehkä se on aiheuttanut rajoittimen käyttöönoton.olisiko aika katsoa rekkamiesystäviesi kanssa peiliin.

• Bonde
        ???? kirjoitti:

rekat ajaa hyvillä keleillä ylinopeutta,ehkä se on aiheuttanut rajoittimen käyttöönoton.olisiko aika katsoa rekkamiesystäviesi kanssa peiliin.

Mietis nyt hetkinen!

Rahtiliikenne kulkee kelloaikataululla ja trukkikuskit tekevät joskun lähdöstä vaikean tai lasti on edeltävällä kuskilla myöhässä.

Niin silloin on annettava laulaa että tavara kerkee ajoissa perille. Sama koskee Linja-autoja joilla on vieläkin kovempi kiire. Ja parhaimpia nopusrajoituksen rikkojia ovat nuo Vanabee jupit jotka kaahaavat mersuilla ja bemareilla tuhatta ja sataa tiellä. Ja nehän ei sakkoja juurin paskaakaan saa. Mutta ainahan meitä rekkamiehiä on sorsittu.

Mutta me emme piittaa paskaakaan mitä henkilöautoilijat meille urppaavat koska meidän varassa on Suomen tavaraliikenne. Ja jos rekkamihiä ja rekkoja ei olisi niin Suomi olisi aika paskassa jamassa.

• Alex-Reg
        Bonde kirjoitti:

Mietis nyt hetkinen!

Rahtiliikenne kulkee kelloaikataululla ja trukkikuskit tekevät joskun lähdöstä vaikean tai lasti on edeltävällä kuskilla myöhässä.

Niin silloin on annettava laulaa että tavara kerkee ajoissa perille. Sama koskee Linja-autoja joilla on vieläkin kovempi kiire. Ja parhaimpia nopusrajoituksen rikkojia ovat nuo Vanabee jupit jotka kaahaavat mersuilla ja bemareilla tuhatta ja sataa tiellä. Ja nehän ei sakkoja juurin paskaakaan saa. Mutta ainahan meitä rekkamiehiä on sorsittu.

Mutta me emme piittaa paskaakaan mitä henkilöautoilijat meille urppaavat koska meidän varassa on Suomen tavaraliikenne. Ja jos rekkamihiä ja rekkoja ei olisi niin Suomi olisi aika paskassa jamassa.

Moi !

Eikös ne rajoitukset tulleet nimenomaan siitä syystä että rekat ajoivat massaan/hidastuvuuteen nähden aivan liian suurilla nopeuksilla?

Mielestäni paras tapa vähentää ruumiita olisi rekkojen maksimipainojen alentaminen. Tämä edesauttaisi myöskin teiden rakenteiden kestävyyttä.

Jos aikataulut ovat liian tiukat niin vika ei kylläkään ole tieliikennelaissa tai nopeudenrajoittimissa. Sama juttu niin rekoilla, linja-autoilla kuin henkilöautollakin.

Kunkin liikennevälineen suurin sallittu nopeus tulisi riippua sen hallittavuudesta ja kyvystä pysähtyä. Ajoneuvo tulisi kyetä pysäyttämään aina näkyvän tien matkalla. Suurin osa henkilöautoista pysähtyy 100km/h nopeudesta kesäkelillä 40 metrin matkalla.

Teiden mekaanista kunnossapitoa tulisi parantaa. Ei ole mitään järkeä ajella kymmenien tonnien painoisilla peleillä jäärataa pitkin. Seurauksena on aina ennenpitkään kasa ruumiita.

--

• yhdistelmällä

reilu sata ennen mäkeä,mitähän sanoo edessä olevassa autossa kun lyhdyt hipoo puskuria,väliä ennen mäkeä tuskin on kuitenkaan riittävästi kun tuppaa tasasellakin rekan keula olla aikas lähellä.omassa yhdistelmässä huiput on 88km/h eli 8 ylinopeutta silti olen tientukkona useimmille rekoille.jos henkilöautot ei pääse ohi olkoot menemättä jos ja kun yhdistelmä hyytyy mäkeen mitä te siitä stressaatte.jos duuni ahistaa vaihda työtä.

• jake

olisko tossa konginkankaan turmassa auttanut vaikka ei rajottaja oliskaan, ei varmmaan hyvin enää tehot riitä oikasee raskaassa kuormaassa ja jos olisikin niin kuskin olisi pitänyt ajaa hitaammin jotta oikasu onnistus! eli laki nopeus talvella 60km/h ja rajoitin 90km/h jotta voi oikasta jos heittelee vielä!

• T: Ammattilahtari

Siis rekoille pitäisi sallia 120 km/h nopeus tiellä, jossa muita liikkujia koskee esimerkiksi 80 km/h? Miten edellä ajavan pitäisi toimia kun 80 km/h ajaessa rekka alkaa mäkeen vauhtia ottaessaan pyrkiä 120 km/h nopeudella takalasista sisään? Vai voiko rekka sitten ylämäessä ohittaa hitaammin ajavan? Ja mitäs ammattirahtari tekee kun alamäessä 120:n nopeudessa kärri pyrkii ohi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe