Minkä takia ulkoseinän pohjamaalauksen jälkeen viimeistään 10kk. kuluttua pitää suorittaa maalaus pintamaalilla? Ja mikä tarkoitus pohjamaalilla on?
Pohjamaalauksen
6
279
Vastaukset
- vähä enempi ikä
Pohjamaali suojaa puun ja pintamaali suojaa pohjamaalin UV säteilyltä
- niinkö?
...
- perustelistko vähän
väitettäsi...
- maalariSutinen
Pohjamaalin funktio on tosiaan suojata puuta ja tasata pinnan eroja pintamaalia varten. Useinkin puun pinta on hyvinkin erisorttista sen suhteen kuinka paljon mikäkin kohta maalia imee. Oksien ja syiden kohdalla eron huomaa ku maali vain liukuu pinnalla kiinnittymättä siihen juurikaan. Kun muualla maali jää pintaan. Pohjamaali tarttuu tasaisesti kaikkialle ja parantaa näin pintamaalin tarttuvuutta.
Suosittelevat pintamaalia päälle mielellään heti kun pohjamaali on kuivaa koska pohjamaali ei ole tarkoitettu kestämään sitä samaa rasitusta kuin pintamaali. Simppeliä. Kysy lisää maalikaupasta niin saat lisää tietoa. - maalimyyjä
Perus maalausjärjestys ja niiden tarkoitus on seuraavanlainen. Pohjuste imeytyy puuhun ja suojaa sitä, pohjamaali varmistaa tartunnan, sekä suojaa puuta, pintamaali suojaa pintaa ulkoisesti, eli on suoja likaa uv-säteilyä ym. vastaan. Pohjuste haihtuu puusta n. 10kk jos siinä pinnalla ei ole mitään estettettä ts. maalia. Pohjamaali on huokoinen ja siihen tarttuu kaikki lika/home ym. erittäin helposti, koska sen varsinainen tarkoitus on olla tartunta alusta pintamaalille. Ei maalaaminen mitään rakettitiedettä ole, suomalaisilla vaan tuntuu olevan kauhea tarve oikaista jokaisessa työvaiheessa, varsinkin kaikessa mikä ei jää viimeiseksi pinnaksi.
- eka kysyjä
Jos tuo pohjamaalin ulkoseinässä olo aika on pääosin talvea, niin onko tuo
ohjeessa oleva 10kk. kestävyysaika silloin pidempi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798