Tauno Palosta piti tulla kemisti

kemiat pelaa

Youtubessa on Megavisa-jakso, jossa Jukka-Pekka Palo sanoo kemiaa opiskelevalle nuorelle miehelle, että Tauno Palostakin piti tulla kemisti, mutta tulikin näyttelijä. Eihän tämä nyt ihan pidä paikkaansa. Tauno Palo työskenteli nuorena puolustusministeriön kemiallisessa koelaitoksessa, mutta ei hän kemisti ollut, vaan preparaattori.

6

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+14

      Totta. Olisihan siinä ensin pitänyt opiskella ylioppilaaksi ja suorittaa yliopistossa tutkinto. Sanotaan, että hän työskenteli kemian alalla.

      Ehkä kuitenkin oli meidän kaikkien kannalta parempi, että Tauno Palo ryhtyi näyttelijäksi. Mitä suomielokuvat olisivat olleet ilman häntä!

      • kemiat pelaa

        Niin, Wikipediassa kerrotaan, että Tauno Palo kävi vain kansakoulun, eikä ollut kovin innostunut koulunkäynnistä. Minkä verran olet katsonut hänen tähdittämiään elokuvia? Itse en oikeastaan ollenkaan. Olen aika nuori, piakkoin 28-vuotias. Näin kuitenkin kerran Thilia thalia -ohjelman yhteydessä pätkän jostakin hänen tähdittämästään elokuvasta. Kuulosti ihan siltä, kuin hän olisi käyttänyt siinä sanaa Nintendo. Olen yrittänyt kysyä tätä jo kotimaisia elokuvia käsittelevällä palstalla. Tietenkään NES:istä ei voi olla kysymys, koska hänen näyttelijäuransa päättyi jo monta vuotta ennen kuin se tuli markkinoille eikä hän silloin ollut enää elossakaan. Nintendo on kuitenkin yrityksenä jo vanha, perustettu 1889, eli hän olisi voinut viitata johonkin muuhun Nintendon valmistamaan tuotteeseen. Jos kuulin oikein, niin haluaisin myös tietää, missä elokuvassa tämä kohtaus on.


      • hekke586
        kemiat pelaa kirjoitti:

        Niin, Wikipediassa kerrotaan, että Tauno Palo kävi vain kansakoulun, eikä ollut kovin innostunut koulunkäynnistä. Minkä verran olet katsonut hänen tähdittämiään elokuvia? Itse en oikeastaan ollenkaan. Olen aika nuori, piakkoin 28-vuotias. Näin kuitenkin kerran Thilia thalia -ohjelman yhteydessä pätkän jostakin hänen tähdittämästään elokuvasta. Kuulosti ihan siltä, kuin hän olisi käyttänyt siinä sanaa Nintendo. Olen yrittänyt kysyä tätä jo kotimaisia elokuvia käsittelevällä palstalla. Tietenkään NES:istä ei voi olla kysymys, koska hänen näyttelijäuransa päättyi jo monta vuotta ennen kuin se tuli markkinoille eikä hän silloin ollut enää elossakaan. Nintendo on kuitenkin yrityksenä jo vanha, perustettu 1889, eli hän olisi voinut viitata johonkin muuhun Nintendon valmistamaan tuotteeseen. Jos kuulin oikein, niin haluaisin myös tietää, missä elokuvassa tämä kohtaus on.

        Tämän keskustelun mukaan tuo kohtaus on elokuvasta Mies tältä tähdeltä. Oletkohan sama kysyjä? :) http://www.vauva.fi/keskustelu/4391588/ketju/tauno_palo_ja_nintendo


    • 4+14

      Olen nähnyt varmaankin kaikki Tauno Palon elokuvat televisiosta, monia useampaankin kertaan. Nythän YLE1 on lähettänyt vanhoja suomalaisia elokuvia keskellä päivää joka ma-pe. Joitakin viimeisimpiä Tauno Palon elokuvia näin jopa tuoreeltaan elokuvateattereissa. Lisäksi vanhempia esitettiin Helsingissä vielä vuosikausia ensi-iltansa jälkeen. Varsinkin elokuvateatteri Unika aikanaan teki kulttuuria tässä mielessä. Se esitti näitä vanhoja elokuvia vielä aikaan, jolloin niiden suosio oli romahtanut.

      Tauno Palo levytti myös paljon kappaleita. Osa oli elokuvista, joissa hän oli mukana, suurin osa kuitenkin muita. Youtubesta löytyy näitä.

      Nintendo on outo itselleni Tauno Palon yhteydessä. Ei ole jäänyt ainakaan mieleen. Olisiko ollut kysymys Hanafuda-korteista, joita Nintendo valmisti? Tämä on pelkkä arvaus.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hanafuda

      • kemiat pelaa

        Ok. Hanafuda-korteista voisi olla kysymys. Voisin ihan mielenkiinnosta katsoa Tauno Palon tähdittämiä elokuvia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe