Oon jo vähän aikaa miettinyt, miten Photoshop Lightroomissa luodaan jokin teksti leimaksi. Oon nähnyt jo monia kuvaajia, joiden kuvissa on aina samassa paikassa juuri samanlainen allekirjoitus, ja väittävät että ovat tehneet tekstin leimaksi Lightroomilla. Osaisko joku kertoa, miten leimoja luodaan?
Leimojen luonti Lightroomissa
5
425
Vastaukset
- väittävät että ovat
”Osaisko joku kertoa, miten leimoja luodaan?”
—kyllä osaisi
Menee arvailuksi kun et kerro mediaa, mutta katso alkajaisiksi LR:n ”Web”-välilehden palettia Output Settings/Watermarking.
Tai/j Print-v-lilehden palettia Page/Identity Plate - kjfkwheghw
Yleiskonti, joka onnisttuu kaikilla ohjelmilla on tehdä läpinäkyvä kuva PNG tai Gif, jossa tausta on läpinäkyvä ja vain teksti näkyy.
Tuon kun lättää halutun kuvan päälle ja tallettaa niin sinä se. Jos tekstin alle jää jotakin tärkeää voi kerrosta siirtää niin kauan kuin se on valittuna. Muussa tapauksessa teksti tulee aina samaan kohtaan.
Yksinkertaisempi konsti on kirjoittaa teksti suoraan kuvaan, mutta se ei silloin osu aina samaan kohtaan.
Lightroomissa on vesileima ominaisuus, jota voi käyttää.
Se on usein vain mielikuvituksesta kiinni, mitä yksinkertaisellakin ohjelmalla voi tehdä. - LRä
Lightroomissa Edit valikon viimeinen kohta Edit watermarks...
Siellä teet sen tekstin ja sit Exportatessa se Watermarking pitää olla valittuna. - yacke_
Kiitti! Voiko tota tekstiä muuten asettaa oikeaan alanurkkaan?
Ja heii, osaisko joku vielä neuvoa, voiko (& miten) kuvia ladata koneelle tai minne vain suurempina? - L-n
Voi asettaa oikeaan alanurkkaan.
Lataamalla koneelle tai minne vain ei voi suurentaa kuvaa. Siihen tarkoitukseen on hyviä ns interpolointiohjelmia.
esim
http://www.alienskin.com/BlowUp/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991