Oon jo vähän aikaa miettinyt, miten Photoshop Lightroomissa luodaan jokin teksti leimaksi. Oon nähnyt jo monia kuvaajia, joiden kuvissa on aina samassa paikassa juuri samanlainen allekirjoitus, ja väittävät että ovat tehneet tekstin leimaksi Lightroomilla. Osaisko joku kertoa, miten leimoja luodaan?
Leimojen luonti Lightroomissa
5
416
Vastaukset
- väittävät että ovat
”Osaisko joku kertoa, miten leimoja luodaan?”
—kyllä osaisi
Menee arvailuksi kun et kerro mediaa, mutta katso alkajaisiksi LR:n ”Web”-välilehden palettia Output Settings/Watermarking.
Tai/j Print-v-lilehden palettia Page/Identity Plate - kjfkwheghw
Yleiskonti, joka onnisttuu kaikilla ohjelmilla on tehdä läpinäkyvä kuva PNG tai Gif, jossa tausta on läpinäkyvä ja vain teksti näkyy.
Tuon kun lättää halutun kuvan päälle ja tallettaa niin sinä se. Jos tekstin alle jää jotakin tärkeää voi kerrosta siirtää niin kauan kuin se on valittuna. Muussa tapauksessa teksti tulee aina samaan kohtaan.
Yksinkertaisempi konsti on kirjoittaa teksti suoraan kuvaan, mutta se ei silloin osu aina samaan kohtaan.
Lightroomissa on vesileima ominaisuus, jota voi käyttää.
Se on usein vain mielikuvituksesta kiinni, mitä yksinkertaisellakin ohjelmalla voi tehdä. - LRä
Lightroomissa Edit valikon viimeinen kohta Edit watermarks...
Siellä teet sen tekstin ja sit Exportatessa se Watermarking pitää olla valittuna. - yacke_
Kiitti! Voiko tota tekstiä muuten asettaa oikeaan alanurkkaan?
Ja heii, osaisko joku vielä neuvoa, voiko (& miten) kuvia ladata koneelle tai minne vain suurempina? - L-n
Voi asettaa oikeaan alanurkkaan.
Lataamalla koneelle tai minne vain ei voi suurentaa kuvaa. Siihen tarkoitukseen on hyviä ns interpolointiohjelmia.
esim
http://www.alienskin.com/BlowUp/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294