Oon vasta nuori, mutta mietin silti. Mä olen sairastanut lapsuusiän epilepsian, äiti sairasti lapsuusiän epilepsian, äidin äidilläkin oli tietääkseni lapsuusiän epilepsia ja isäni puoleinen vaari sairasti koko ikänsä Jos tulen saamaan lapsia, onko miten mahdollista että nekin tulee sairastumaan?
Sairastuvatko lapseni?
2
177
Vastaukset
- ep_
Voisi olettaa, että tuolla sukurasituksella sinunkin lapsesi tulevat sairastumaan epilepsiaan, vaikka mitään todennäköisyyksiä en osaakaan laskea.
Taitaisi olla melkoinen ihme, jos niin ei kävisi. Tietenkin osansa on myös tulevien lapsiesi isän neurologinen taustalla, mutta sinun puoleltasi rasite on melkoinen. Asiaa kannattaa ottaa puheeksi esim. ehkäisyneuvolassa, jos se on sinulle ajankohtaista, tai vaikka koulu- tai opiskelijaterveydenhuollossa. - Suomalainen potilas
Jos geeneissä, niin voi olla. Paras kysyä lääkäriltä. Ei ole helppoja asioita. Esim. minulla geeneissä, mutta tietoni mukaan lapseni ei tulisi sairastumaan, kun hyppää taudinkantajan yli.
Suvussani ei muuten epilepsiaa ja kaikki sisarusteni lapset terveitä ja ennen lasten tekoa tehtiin geenitutkimukset, että voiko saada tämän epilepsian. Molempien olisi pitänyt olla taudin piilevästi omaavia.
Tiedot kutakuinkin oikeita ja vaan suuntaa-antavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851558Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251279- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62755