Parvekepuutarhan lannoitus

tomaatit

Tartteisin vähän apua lannoituksessa. Miulla kasvaa tomaattia ja chiliä sekä pari eri yrttiä. Ostin kekkilän kastelulannoitetta ja nyt kysyisin että kuinka usein tuolla pitäisi lannoittaa ja millä suhteella? Kasvatan sisällä tällä hetkellä ja parvekkeell siirrän heti kun vain sää sallii sen. Myös muita neuvoja otan vastaan paremman sadon saamiseksi :) Lannoitus purkin kyljessä oli ohjeita, mutta en ollut varma mitä niistä käyttää joten ajattelin muualta kysyä apua. Neuvoista ja vinkeistä olis paljon apua! :)

1

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Purkin kyljessä on varmaan ohje jatkuvaan lannoitukseen, eli sopivan mieto liuos, jolla voi kastella joka kerta. Siis itse kastelisin joka kerta lannoitteelle, sillä tomaatti tarvitsee paljon ravinteita, tasaisen kastelun ja lannoituksen, jotta tulisi tasaisesti satoa.

Paitsi käytännössä lannoitan lähestulkoon kaikki kasvini, sisällä ja ulkona, kanankakkarakeilla. Ja seuraan tomaatin lehtien väriä, onko lannoitus riittävä; lehtien pitäisi olla vahvan vihreät, ja pari ylintä, aukeavaa lehteä kippuralla. Jos nuo uudet lehdet kasvavat suorina ja vaaleanvihreinä, lannoitus on todennäköisesti liian vähäistä.

Paprikoita ja chilejä en ole aivan noin paljoa lannoittanut kuin tomaattia, mutten olekaan mikään varsinainen chili-harrastaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5050
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3522
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3345
    4. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2541
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2513
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2207
    7. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2069
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1809
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1699
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1678
    Aihe