Terve!
Olen hommannut laitteen operaattorilta kytkynä. Laitteen arvo noin 600€
Operaattori oli purkanut laitesopimuksen 8.4 maksamattomien laskujen takia, mutta minulla oli enää tuona päivänä 1 lasku maksettavana jonka suuruus oli noin 22€. Laitesopimuksessa lukee seuraavaa:
Operaattorilla on oikeus purkaa maksuaikasopimus ja eräännyttää loput maksuerät heti maksettavaksi, jos asiakas on jättänyt laitteen kuukausierän sisältämän laskun maksamatta, maksu on viivästynyt vähintään kuukauden ja viivästynyt maksu on vähintään 5% maksuaikasopimuksella hankitun laitteenkokonaishinnasta tai asiakkaan muu sopimusrikkomus on olennainen.
Mielestäni tuo 5% ei täyty laitteen kokonaishinnasta tuolla 22€?
Operaattori oli lähettänyt kehoituksen maksaa kaikki erääntyneet maksut 28.3 10 päivän sisällä tai sopimus puretaan, mutta mielestäni laki sanoo näin:
Operaattori ei voi muuttaa määräaikaisen sopimuksen ehtoja sopimuskauden aikana, paitsi jos muutos johtuu lainsäädännön muutoksesta tai viranomaisen päätöksestä.
Mielestäni ainoastaan näillä asioilla on suurin painoarvo tässä asiassa viime kädessä? Vai voiko operaattori ladella itse omat sääntönsä kesken sopimuskauden?
Operaattori rikkoo laitesopimusta?
5
207
Vastaukset
- 167-176
"Mielestäni tuo 5% ei täyty laitteen kokonaishinnasta tuolla 22€?"
Ei täyty, 5% 600:sta on 30, eli alle jää. Nuo operaattorit ovat aika ilkeitä, vuosi sitten myivät mulle toimimattoman laajakaistan. 2 kuukautta "tapeltiin" asiasta ja kuluttajaviraston kanssa saatiin se sopimus purettua, samoin siihen liittynyt laitesopimus, hankalaa oli.
Tuonne vaan yhteyttä, kyllä noin selvissä tapauksissa asian pitäisi hoitua nopeasti:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/ - kannattiko
Siis 22€ takia menetit suhteet pysyvästi tuohon operaattoriin sillä et ikinä saa tuolta edes liittymää saati sitten mitään laitteita kytkyllä.Ei auta sitten kitistä sillä jokainen yritys saa valita asiakkaansa eli vaikk aolisi luottotiedot niin ei ole pakko silti myydä mitään sinulle.Samoin operaattorit ikävä kyllä vaihtaa tietoja salaisesti hankalista asiakkaista eli voi olla vaikeaa ja kaikki 22€ takia mitä et viitsinyt maksaa.
- Pikkaisen perässä
No enhän minä tahallani sitä jättänyt maksamatta. Se mitä jäi alkuperäisestä tekstistä puuttumaan oli se että he lähettivät minulle laskut väärään sähköpostiosoitteeseen ja ensinnäkään en ollut pyytänyt sähköpostiin niitä, mutta omana vikana pidän sitä etten reagoinut asiaan riittävän nopeasti.
- 167-176
Myös asiakas saa valita operaattorinsa, ja sen kyllä teenkin. *****lahti ei voi ainakaan minulle tehdä sellaista tarjousta jonka hyväksyisin.
Noilla tiedoilla on operaattoi menetellyt sopimuksen ja ken ties lainkin vastaisesti, sopimus kun sitoo molempia osapuolia. En ostaisi mitään sellaiselta operaattorilta joka ei osaa edes prosenttilaskua, numerot eivät valehtele.
Jos operaattorit saa tehdä mitä haluaa niin muutaman vuoden kuluttua ei kukaan noudata sopimuksia. Suomi on tainnut muuttua sopimusyhteiskunnasta k*setusyhteiskunnaksi, koskee muitakin asioita kun tätä. - Anonyymi
Pitääkö laite lähettää takaisin jos esim. puolet on maksamatta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812