ylipitkät remontit!

kaikkiko sallittua

eikö kerrostaloissa,missä pitäisi ottaa huomioon muidenkin asukkaitten viihtyvyys ym,niin eikö ylipitkät remontit ole korvausvelvollisia?!Koska silloin asumis taso ja viihtyvyys kärsii pahan kerran niin kyllä oikeus ja kohtuus olisi saada korvausta!toivon jonkun lakimiehen tai lakia tuntevan vastausta!

8

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 452353

      Hohhoijaa...

      Kauanko tämä ylipitkä remontti nyt sitten on kestänyt? Onko koko ajan piikattu, porattu tai muuten tuotettu meteliä, vai oletko pitänyt kirjaa miltä ajalta asumismukavuutesi tosiasiassa on kärsinyt? Miten mittaat kärsimyksen hinnan?

      Ei muuta kun onnea vaan riita-asiassasi.

      Mitäpä muuten luulet, kuka siitä remontista eniten kärsii? Onkohan hänellä intressiä pidentää remonttia tarpeettomasti?

    • Oivander

      Työttömiä, eläkeläisiä tai joutilaan elämän valinneita häiritsee työn äänet. Mutta kyllä se remppa joskus loppuu, koska kukaan ei huvikseen maksa remonttimiehille. Ymmärrän vinkunan siinä tapauksessa, että remppaaja on asunnonomistaja, joka ryhtyy hommiin työpäivänsä jälkeen.

      • gftgjj

        Kyllä sitä työpäivänsä jälkeen saa ihminen remontoida jos nyt sitten ei puhuta iltavuoroa tekevästä, joka yötä myöden remppaa.


      • Kulliksen
        gftgjj kirjoitti:

        Kyllä sitä työpäivänsä jälkeen saa ihminen remontoida jos nyt sitten ei puhuta iltavuoroa tekevästä, joka yötä myöden remppaa.

        On se vinkuna aiheellista, jos tuollainen työn sankari remppailee viikko- tai kuukausikaupalla. Joskus olen käyttänyt kesälomani yhden huoneen remontointiin ja jälkeenpäin todennut, että ammattilainen olisi selvinnyt 3-4 päivässä.


      • 6+1000
        Kulliksen kirjoitti:

        On se vinkuna aiheellista, jos tuollainen työn sankari remppailee viikko- tai kuukausikaupalla. Joskus olen käyttänyt kesälomani yhden huoneen remontointiin ja jälkeenpäin todennut, että ammattilainen olisi selvinnyt 3-4 päivässä.

        Hoh, hoijaa. Meillä alakertalainen päätti purkaa tarpeettoman saunan ja muuttaa sen vaatehuoneeksi. Remontin hän tietysti teki itse työpäivän jälkeen ja pyhisin. Poraamisen meteli oli niin kova, ettei tv:n katselusta tullut illalla mitään, eikä remonttikaan kestänyt kuin puolisen vuotta, mutta mitenkäs siihen puutut.


      • gftgjj
        Kulliksen kirjoitti:

        On se vinkuna aiheellista, jos tuollainen työn sankari remppailee viikko- tai kuukausikaupalla. Joskus olen käyttänyt kesälomani yhden huoneen remontointiin ja jälkeenpäin todennut, että ammattilainen olisi selvinnyt 3-4 päivässä.

        Varmaan, ja ottanut ammattilaisen hinnan toisen mokoman valtiolle meneviä korvauksia työstään.
        Jos on aikaa rempata, niin miksi maksaa siitä toiselle? Ja jos 3-4 päivän remppaa tehtiin kuukausikaupalla (olettaen nyt, että todella uskomme liioitteluasi), niin eipä se tahti kovin kova ole voinut olla, eikä poraamista ole joka päivä yötäpäivää tehty.


      • Kulliksen
        gftgjj kirjoitti:

        Varmaan, ja ottanut ammattilaisen hinnan toisen mokoman valtiolle meneviä korvauksia työstään.
        Jos on aikaa rempata, niin miksi maksaa siitä toiselle? Ja jos 3-4 päivän remppaa tehtiin kuukausikaupalla (olettaen nyt, että todella uskomme liioitteluasi), niin eipä se tahti kovin kova ole voinut olla, eikä poraamista ole joka päivä yötäpäivää tehty.

        Oletko kuullut kotitalousvähennyksestä?

        "Ja jos 3-4 päivän remppaa tehtiin kuukausikaupalla (olettaen nyt, että todella uskomme liioitteluasi), niin…"

        Minuunko viittaat? Puhuin kesälomasta. Taisit paljastua opettajaksi, joka lomailee kuukausikaupalla. Parketin asentaminen (välillä purkamista koska meni alvariinsa pieleen), seinät ja parven nikkarointi veivät tosiaan sen 3½ viikkoa. Olisin luovuttanut, jos lomarahat ei olisi tuhlattu etukäteen.


      • gftgjj
        Kulliksen kirjoitti:

        Oletko kuullut kotitalousvähennyksestä?

        "Ja jos 3-4 päivän remppaa tehtiin kuukausikaupalla (olettaen nyt, että todella uskomme liioitteluasi), niin…"

        Minuunko viittaat? Puhuin kesälomasta. Taisit paljastua opettajaksi, joka lomailee kuukausikaupalla. Parketin asentaminen (välillä purkamista koska meni alvariinsa pieleen), seinät ja parven nikkarointi veivät tosiaan sen 3½ viikkoa. Olisin luovuttanut, jos lomarahat ei olisi tuhlattu etukäteen.

        Olen kuullut ja olen sitä käyttänytkin, mutta sinä ilmeisesti et, jos et tiedä, että sitä saa vain 45% työn osuudesta. Lopun joudut edelleen maksamaan sille duunarille itse kaikkine sivukuluineen.

        En ole opettaja, mistä ihmeestä moisen ajatuksen päähäsi sait? Kesälomaa on tänä vuonna reilu kolme viikkoa, ja se on elokuussa. Mutta kyllä, vietän sen jossain ihan muualla kuin kotonani kyykkien, joten rempatkoot naapurit ihan rauhassa niin paljon kuin haluavat. Sehän on ihan valintojen maailma säästääkö vähän rahaa sitä varten, että voi lomailla muualla kuin kotonaan.

        En nyt tiedä mitä kaikkea parvekkeen ja seinien nikkarointiin kuuluu, voi kai niistä jotain meteliä tullakin. Tosin jos nyt asut sellaisessa talossa, että sinulla on seinänaapureita, niin tuskin se naapuri nyt vallan kahuheasti on uusia seiniä rakentanut tai vanhoja purkanut. Ja tapetoinnista tai maalaamisesta nyt ei juuri ääntä lähde.
        Mutta jos todella häiriinnyt parketin asentamisesta, niin muuta omakotitaloon keskelle metsää. Sitten voitkin myrkyttää koko lähimetsän, jotta metsäneläinten äänetkään eivät riko hiiskumattoman hiljaisuuden vaatimustasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe