Kyllä käy sääliksi USAn Minnesotan osavaltion asukkaita

on tää

7

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaanis luupus

Ota nyt ihan iisisti vaan. Kato nääs isossa maassa on isot huolet ja täällä Suomessa monille suurin huoli on 150 sutta.
      Oletko muuten ottanut selville, miten paljon siellä mahtaa sudet syödä marjastajia tai lapsia kun niitä noin vallan kauhiasti on. Saattaisi vastaus jopa yllättää, itse en ole kuullut sieltäpäin kauhu-uutisia, toi Sinun oli ihan eka.
      No, asiallista tietoahan vaan jaoit meille, kiitos siitä.

• eri olosuhteet

Siellä ei marjastajat pääse susien asuinalueille, koska tiestö on siellä vähäistä.
      Luontoa ja erämaata riittää susien asustaa.
      Meillä taas kaikki sudet pyörii ihmisten pihoissa.

• 18+4

Et ottanut huomioon että Minnesotassa susien metsästys on yleistä ja laillista kannan kurissa pitämiseksi. Metsästys pitää kannan ihmis arkana ja ongelma susia ei ole. Suomessa susi on ihmistäkin suojellumpi yksilö ja täällä suojellaan myös geneettiset epäpuhtaudet koirasudet joten ongelmakin on suurempi. Minnesota ilmiö näkyy myös Virossa. Sutta saa huoletta metsästää ja kantakin on suurempi sekä arempi näinollen. Normaali susien metsästys kasvattaisi täälläkin susikannan äkkiä moninkertaiseksi ja pitäisi sudet ihmisarkoina.

• jghhjkb

Suomessahan salametsästetään koko ajan, aina paukkuu kun susi näkyy.

• petoyhdyshenkilö

Hmm.. koirasudet...meillä? Kerrohan lisää niitten suojelusta meillä, kun tiedät.
      Taisi Vennäältä pari v. sitten muutama tulla ja kyllä ne heti täällä poistettiin. Missäspäin niitä on suojeltu? Nyt kelpaa pelkkä fakta.
      Perhon susivainaat ei sovi tähän, ne tutkittiin ja puhtaiksi susiksi todettiin.

• 2.petoyhdyshenkilö

Minäkin olen petoyhdyshenkilö, mukavaa kun löytyy kollegakin. Eiköhän tuo kirjoittaja tarkoittanut koirasusilla sitä, että ovat risteytyneet koiran kanssa ja suojelu tulee sitten ihan automaattisesti. Eli meidän susikannan puhtaudesta hänellä on epäilys.
      Minä en ota tuohon kantaa, koska minulla ei ole tietoa asiasta puoleen, tai toiseen.

Todennetaan me nyt että olemme petoyhdyshenkilöitä. Kerro kuinka me lisäämme havaintomme Tassu-järjestelmään. Eli minkälainen on meidän tunnuksemme kyseiseen järjestelmään ?

• tää on niin tätä

Aloittajalle: oliko tarkoituksesi kertoa, että "pakkohan siellä on elämän olla mahdotonta kun noin paljon susia", kun täälläkin katastrofi päällä paljon pienemmän kannan tiheyden vallitessa.
      Yritin jo tavoitella kaveria Ms:stä mutta jostain syystä ei vastannut puhelimeen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3683
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2364
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1935
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1689
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1659
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1578
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1437
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      86
      1413
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1389
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      89
      1272
    Aihe