Miksi esimerkiksi metso katoaa ihan eteläisemmästä suomesta vaikka ajatellaan niin että ravinto ei periaatteessa lopu vaikka vanha metsä lähtee?
Miksi ei elä city metsoja ja miksi taas elinympäristön kadottua ei lintu määrä nouse reuna alueilla missä on elinvoimainen metsokanta?
Vaikka on hakkuuaukeaa ja peltoa riittää myös siellä marjoja ja viljaa metsoille. Metsohan ei periaatteessa ole ronkeli ja syö ainoastaan mustikkaa vanhan metsän marjaa vaan sille kelpaa kaikki marjat. Katajan ja pihlajanmarjojen lisäksi puolukka yms joita löytyy runsaasti etelän rikkonaisilta alueiltakin. On talvella hakomis mäntyjä jätettyinä aukkoihin siemen puiksi ja muutenkin mäntyä löytyy etelästäkin runsaasti.
Myös varvikkoa ja hyönteisiä poikasille riittää.
Mihin metsot vaan häviää?
Elinympäristön tuhoutuminen
HavukkaAhonAjattelij
1
194
Vastaukset 1
- ei menesty takapihoi
Alueet on sirpaloituneet liikaa, ei menesty metso Etelä Suomen sirpalemetsissä.
Puutetta tulee soidinpaikoista ja sirpaloituneissa metsissä populaatio on liian pieni soitimille. Metso on isojen metsien laji, ollut rauhoitettu Uudellamaalla jo 70-luvun alun, mutta sillä ei ole ollut kantaa nostavaa vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201398Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3361325- 1061112
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 105991
- 106940
- 111792
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22787- 70643
- 101643