Kertokaa kenellä on kokemusta,vai odotanko 1,6 konetta,dieseliä en osta kun ajoa alle 15 tkm vuodessa
Millainen kulutus uudella Qashqain 1,2 koneella
36
7905
Vastaukset
- tessu
1.6 on tosi mielenkiintoinen kone. Vääntävä ja bensapihi. Harmi kun siitä ei ole youtubessakaan testejä.
Itse odottelen tätä automaatilla.
Syksyllä pitäisi olla myynnissä. - pössöö
jos on noin vähän ajoa..mitä järkeä ostaa uusi auto ? tosin, tehkööt muut rahoillaan mitä huvittaa :D
- onneton moottori
Jaksaako se edes liikkua ruohonleikkurin koneella?
- Qassuttelija
Kävin kokeileen ja aika voimattoman oloinen auto oli alakierroksilla. Esim. Fordin 100 heppanenkin litran turbo tuntuu voimakkaammalta. Suuremmilla kierroksilla alkoi hieman vääntöä löytymään, mutta väittäisin, että kone on käytännössä liian pieni/voimaton tuohon koriin ainakin täydellä kuormalla.
Myös kulutus ajotietokoneen mukaan 7,6 l/100km pitkähköllä ja pääosin rauhallisella koeajolenkillä oli mielestäni suurehko. Ajoin perään saman lenkin vanhalla 1,6 Qashqaillani ja ajotietokone näytti 6,8 l/100km Keskimäärin ajotietokoneeni on näyttänyt 0,3 litraa tankkimittausta vähemmän, mutta vaikka uudessa tietska näyttäisi oikein, niin silti kulutus oli siinä puoli litraa enemmän. Koeajoautolla oli jo ajettukin yli 5000 km, joten kulutus ei selity uudenkarheudellakaan.
Ajo-ominaisuuksiltaan uusi malli oli aika lailla samanlainen kuin vanhakin on. Ehkä pientä mukavuuden tunnetta ja pehmeyttä on tullut lisää. Ulkonäkö on edelleen hyvä ja juuri sopivasti uudenaikaisemman oloinen.Melutaso on aika sama eli suht hiljainen auto edelleen. Takana jalkatilaa on ehkä pari senttiä enemmän ja takakontti näyttää aika saman kokoiselta eli tiloissa ei ole oikeasti tullut mitään harppausta suurempaan, vaikka monissa lehdistöjutuissa näin kerrotaan.
Asia mikä on uudessa mallissa kaikkein ikävin juttu on se, että sitä ei saa ilmeisesti jatkossakaan ahtamattomalla koneella. Ainakin VAG:n pikkuturbot ovat osoittauneet erittäin vikaherkiksi jo pienilläkin kilometreillä, joten hieman skeptisesti suhtaudun myös tähän Relluyhteistyönä kehitettyyn pienturboon. Toistaiseksi ajelen rauhassa tällä pommin varmalla 1,6 bensavaparilla. Se kestää ja saattaa olla, että sen arvostus nousee arvoon arvaamattomaan, mikäli nämä uudet turbot osoittautuu yhtä huonoiksi kuin VAG:n koneet. Katsotaan aikaisintaan kolmen vuoden päästä, että uskaltaako turbo Nissania ostaa. Tosin vapari voi tehdä nopeankin come backin, jos turbot alkaa pian porsimaan.- vanha vai uusi
Edellisestä kirjoituksesta paistaa aika selkeästi läpi se, että kirjoittajalla on iso huoli oman vanhanmallisen qashqain arvosta.
Voi olla, että vanha säilyttää arvonsa tai sitten ei. Aika näyttää, että löytyykö qashqaille kysyntää vaihtoautojen ostajilta esim. nuoremmalta sukupolvelta? - Nissan asentaja
vanha vai uusi kirjoitti:
Edellisestä kirjoituksesta paistaa aika selkeästi läpi se, että kirjoittajalla on iso huoli oman vanhanmallisen qashqain arvosta.
Voi olla, että vanha säilyttää arvonsa tai sitten ei. Aika näyttää, että löytyykö qashqaille kysyntää vaihtoautojen ostajilta esim. nuoremmalta sukupolvelta?Ei tarvitse olla huolissaan vanhan vaparin arvon säilymisestä, mutta jos nyt uuden mallin 1,2 turbon ostaa, niin sen arvon putoaminen on vielä arvoitus. Joka tapauksessa se putoaa nopeammin kuin nyt pari vuotta vanhan arvo seuraavan kahden vuoden aikana. Me, jotka näitä autoja töiksemme huollamme ja korjaamme olemme melko varmoja, että turbojen kanssa tulee ongelmia. Monella meistä on Qashqai, mutta en tiedä ketään, joka olisi uuden mallin uskaltanut tilata. Volkkarin ongelmat niiden pienten turbojen kanssa on kaikkien ammattilaisten tiedossa ja ne ovat olleet paljon suurempia kuin julkisuudessa tiedetään.
- perusteluja
Nissan asentaja kirjoitti:
Ei tarvitse olla huolissaan vanhan vaparin arvon säilymisestä, mutta jos nyt uuden mallin 1,2 turbon ostaa, niin sen arvon putoaminen on vielä arvoitus. Joka tapauksessa se putoaa nopeammin kuin nyt pari vuotta vanhan arvo seuraavan kahden vuoden aikana. Me, jotka näitä autoja töiksemme huollamme ja korjaamme olemme melko varmoja, että turbojen kanssa tulee ongelmia. Monella meistä on Qashqai, mutta en tiedä ketään, joka olisi uuden mallin uskaltanut tilata. Volkkarin ongelmat niiden pienten turbojen kanssa on kaikkien ammattilaisten tiedossa ja ne ovat olleet paljon suurempia kuin julkisuudessa tiedetään.
Hyvä tietää, että ammattilaiset ennustavat näin. Miten muitten merkkien pikkuturbot, ford esimerkiksi. Onko ne yhtä huonoja kuin VW tai mikä rellun turboissa on ollut vikana? Eli kyse on siitä, että onko kaikki pikkuturbot huonoja?
Onko niiltä tullut takaisinkutsuja?
Työskenteletkö muuten valtuutetussa merkkihuollossa vai "monimerkkihuollossa"?
Ja oma ennustukseni on se, että vanhakoppaisia on parin vuoden sisällä paljon myynnissä ja silloin niiden hinta laskee. Markkinat tekevät silloin hinnan määrityksen ;-) - auli 45
perusteluja kirjoitti:
Hyvä tietää, että ammattilaiset ennustavat näin. Miten muitten merkkien pikkuturbot, ford esimerkiksi. Onko ne yhtä huonoja kuin VW tai mikä rellun turboissa on ollut vikana? Eli kyse on siitä, että onko kaikki pikkuturbot huonoja?
Onko niiltä tullut takaisinkutsuja?
Työskenteletkö muuten valtuutetussa merkkihuollossa vai "monimerkkihuollossa"?
Ja oma ennustukseni on se, että vanhakoppaisia on parin vuoden sisällä paljon myynnissä ja silloin niiden hinta laskee. Markkinat tekevät silloin hinnan määrityksen ;-)Minä kyselin kulutusta en muuta joutavaa ja koska olen nainen ja sen verran rahoissani ja etenkin haluan ajaa uudella autolla ja etenkin juuri Qashqailla,mutta sain juuri tietoa tänään Laakkoselta myyjältä milloin tulee 1,6 koneella,että pääsee vertailemaan.
- jotain rajaa
auli 45 kirjoitti:
Minä kyselin kulutusta en muuta joutavaa ja koska olen nainen ja sen verran rahoissani ja etenkin haluan ajaa uudella autolla ja etenkin juuri Qashqailla,mutta sain juuri tietoa tänään Laakkoselta myyjältä milloin tulee 1,6 koneella,että pääsee vertailemaan.
Jos sulla on ajoa alle 15 tkm vuodessa, niin onko mitään väliä kuluttaako auto 6 l/100 km tai 7 l/100 km.
Tulevalla 1.6 koneella auton hinta on 2000-3000 euroa kalliimpi kuin 1.2. Ajoneuvovero ja vakuutusmaksut on myös siinä kalliimmat. - auli 45
jotain rajaa kirjoitti:
Jos sulla on ajoa alle 15 tkm vuodessa, niin onko mitään väliä kuluttaako auto 6 l/100 km tai 7 l/100 km.
Tulevalla 1.6 koneella auton hinta on 2000-3000 euroa kalliimpi kuin 1.2. Ajoneuvovero ja vakuutusmaksut on myös siinä kalliimmat.ei se kulutus tärkein mutta se 1,2 oli aika laiska ja koe ajossa tietokone näytti melkein 8 keskik.ja vedän kärriä mökille tuon puuta ja soutuvene kulkee melkein aina mukana
- harkintaa
auli 45 kirjoitti:
ei se kulutus tärkein mutta se 1,2 oli aika laiska ja koe ajossa tietokone näytti melkein 8 keskik.ja vedän kärriä mökille tuon puuta ja soutuvene kulkee melkein aina mukana
Tuollaiseen tarpeeseen löytyy muilta merkeiltä parempia vaihtoehtoja jos diesel qashqai ei käy.
C-rv, Sportage ja Yeti tuli ensimmäisenä mieleen melkein samassa hintaluokassa olevina. - Nissan asentaja
harkintaa kirjoitti:
Tuollaiseen tarpeeseen löytyy muilta merkeiltä parempia vaihtoehtoja jos diesel qashqai ei käy.
C-rv, Sportage ja Yeti tuli ensimmäisenä mieleen melkein samassa hintaluokassa olevina.Kyllä diesel Qashqai on paras vaihtoehto edellamainittuihin verrattuna. C-rv on Suomessa ylihinnoiteltu ja uusi malli aika rumakin, Sportage taas on ohjaukseltaan surkea ja muutenkin kömpelö, Yeti on jetipeli, mutta porukan rumin. Uusi ja vanhakin Qashqai ovat käteensopivan hyviä ajaa ja hyvännäköisiä. Uudessa todennäköisesti kannattaa valita 1,6 diesel, sillä se on uuden koneista varmin. Vanhakoppanen vähän käytetty ja vielä ihan ajamattomankin saa 1,6 bensalla on kuitenkin tällä hetkellä järkevin vaihtoehto.
- auli 45
Nissan asentaja kirjoitti:
Kyllä diesel Qashqai on paras vaihtoehto edellamainittuihin verrattuna. C-rv on Suomessa ylihinnoiteltu ja uusi malli aika rumakin, Sportage taas on ohjaukseltaan surkea ja muutenkin kömpelö, Yeti on jetipeli, mutta porukan rumin. Uusi ja vanhakin Qashqai ovat käteensopivan hyviä ajaa ja hyvännäköisiä. Uudessa todennäköisesti kannattaa valita 1,6 diesel, sillä se on uuden koneista varmin. Vanhakoppanen vähän käytetty ja vielä ihan ajamattomankin saa 1,6 bensalla on kuitenkin tällä hetkellä järkevin vaihtoehto.
Kyllä mie Qashgai vaihdan uudestaan ja ehdottomasti tekna varustetaso siinä on kaikki mitä tarvitsen ja lasikatto aivan yliveto,älkää nyt alkako siitä lasikatosta,minulla on nytkin ja kellä ei ole niin ei voi edes tietää miten hyvä kesällä on tulee lisävaloa kivasti,
- 100A takaisin
Nissan asentaja kirjoitti:
Kyllä diesel Qashqai on paras vaihtoehto edellamainittuihin verrattuna. C-rv on Suomessa ylihinnoiteltu ja uusi malli aika rumakin, Sportage taas on ohjaukseltaan surkea ja muutenkin kömpelö, Yeti on jetipeli, mutta porukan rumin. Uusi ja vanhakin Qashqai ovat käteensopivan hyviä ajaa ja hyvännäköisiä. Uudessa todennäköisesti kannattaa valita 1,6 diesel, sillä se on uuden koneista varmin. Vanhakoppanen vähän käytetty ja vielä ihan ajamattomankin saa 1,6 bensalla on kuitenkin tällä hetkellä järkevin vaihtoehto.
Nissanin asentajalle kysymys: Onko vanhakoppaisia paljonkin vielä myymättä, kun sitä markkinoit uuden mallin kustannuksella?
Takuuhan korvaa, jos uudessa 1.2 bensassa on jotain ongelmia. Tietysti silloin joutuu merkkihuolto tekemään ylimääräisiä hommia ja kun tekniikka kehittyy, niin vikojen etsintä/korjaaminen vaikeutuu. Nykyisen merkin kohdalla huomasin sen, että yksinkertaisenkin vian etsintä voi olla joskus vaikeaa. Esim. kerran syynä oli se, että testeriä ei oltu päivitetty ajantasalle! Siinä meni ylimääräistä ja turhaa aikaa kaikilta.
Itse harkitsen 1.2 teknaa ja ostan todennäköisesti sen. Myyjän mukaan kauppa käy hyvin, joten autoja vaan joutuu odottamaan melko pitkäänkin. Vanhakoppaista harkitsin silloin, kun se tuli markkinoille v.2007 ( ei miellyttänyt ). Mutta nyt on vuosi 2014, joten jätän vanhakoppaisen suosiolla menneisyyden miehille. Uusi qashqai on huomattavasti modernimpi kuin vanha. - auli45
100A takaisin kirjoitti:
Nissanin asentajalle kysymys: Onko vanhakoppaisia paljonkin vielä myymättä, kun sitä markkinoit uuden mallin kustannuksella?
Takuuhan korvaa, jos uudessa 1.2 bensassa on jotain ongelmia. Tietysti silloin joutuu merkkihuolto tekemään ylimääräisiä hommia ja kun tekniikka kehittyy, niin vikojen etsintä/korjaaminen vaikeutuu. Nykyisen merkin kohdalla huomasin sen, että yksinkertaisenkin vian etsintä voi olla joskus vaikeaa. Esim. kerran syynä oli se, että testeriä ei oltu päivitetty ajantasalle! Siinä meni ylimääräistä ja turhaa aikaa kaikilta.
Itse harkitsen 1.2 teknaa ja ostan todennäköisesti sen. Myyjän mukaan kauppa käy hyvin, joten autoja vaan joutuu odottamaan melko pitkäänkin. Vanhakoppaista harkitsin silloin, kun se tuli markkinoille v.2007 ( ei miellyttänyt ). Mutta nyt on vuosi 2014, joten jätän vanhakoppaisen suosiolla menneisyyden miehille. Uusi qashqai on huomattavasti modernimpi kuin vanha.Asiaa puhuu hän,mutta koe ajattiin se 1,2 niin kyllä ei se kone ole meidän vaan odotan 1,6 tai sitten menee siihen 1,6 diesel,mutta kyllä sillä 1,2 kerkiää,entinen on 1,6 ja riittää ihan hyvin
- topi551
auli45 kirjoitti:
Asiaa puhuu hän,mutta koe ajattiin se 1,2 niin kyllä ei se kone ole meidän vaan odotan 1,6 tai sitten menee siihen 1,6 diesel,mutta kyllä sillä 1,2 kerkiää,entinen on 1,6 ja riittää ihan hyvin
eikö kellään ole uutta 1,2 koneella ajossa että mikä lie kulutus
- käskai
auli 45 kirjoitti:
Minä kyselin kulutusta en muuta joutavaa ja koska olen nainen ja sen verran rahoissani ja etenkin haluan ajaa uudella autolla ja etenkin juuri Qashqailla,mutta sain juuri tietoa tänään Laakkoselta myyjältä milloin tulee 1,6 koneella,että pääsee vertailemaan.
Ja milloinhan se 1.6 litrainen bensa mahtaa tulla myyntiin? Suostuisitkos Auli jakamaan tietosi meille muillekin?
- 1,2 turbo
topi551 kirjoitti:
eikö kellään ole uutta 1,2 koneella ajossa että mikä lie kulutus
Kolmen tankillisen jälkeen n. 1500 km 7,7 litraa näytöllä ja 7,9 litraa tankilta mitattuna 100km kohden. Ei kovin taloudelliset siis ensimmäiset tankilliset. Toivottavasti sissänajon jälkeen pienenee. Vanha 2011 1,6 bensiinikoneinen vei koko kolmen vuoden aikana 7,5 litraa/100km tankilta laskettuna. Täytyy vain toivoa, että uuden kulutus putoisi aikaa myöten samalle tasolle.
- Nissan asentaja
100A takaisin kirjoitti:
Nissanin asentajalle kysymys: Onko vanhakoppaisia paljonkin vielä myymättä, kun sitä markkinoit uuden mallin kustannuksella?
Takuuhan korvaa, jos uudessa 1.2 bensassa on jotain ongelmia. Tietysti silloin joutuu merkkihuolto tekemään ylimääräisiä hommia ja kun tekniikka kehittyy, niin vikojen etsintä/korjaaminen vaikeutuu. Nykyisen merkin kohdalla huomasin sen, että yksinkertaisenkin vian etsintä voi olla joskus vaikeaa. Esim. kerran syynä oli se, että testeriä ei oltu päivitetty ajantasalle! Siinä meni ylimääräistä ja turhaa aikaa kaikilta.
Itse harkitsen 1.2 teknaa ja ostan todennäköisesti sen. Myyjän mukaan kauppa käy hyvin, joten autoja vaan joutuu odottamaan melko pitkäänkin. Vanhakoppaista harkitsin silloin, kun se tuli markkinoille v.2007 ( ei miellyttänyt ). Mutta nyt on vuosi 2014, joten jätän vanhakoppaisen suosiolla menneisyyden miehille. Uusi qashqai on huomattavasti modernimpi kuin vanha.Vanhakoppaisia ei kovin paljoa ole tietääkseni myymättä. Lähinnä karvalakkimalleja ja 360 style malleja myös joitakin. Halutuin eli myydyin Acenta on loppuunmyyty. Eli kiire tulee, jos vielä pakasta vedetyn vanhan haluaa.
Uusiakin on myyjien mukaan myyty ihan mukavasti ja vaihdossa on tullut melko paljon vanhoja Qashqaita, mutta yllättävän paljon myös muita automalleja. Vaihdossa tulleet Qashqait ei kauaa notku vaihtoautohalleissa vaan menevät useimmiten alta viikon kaupaksi. Erittäin kysyttyjä autoja ovat etenkin facelift -mallit. Niiden maine kestävinä, näppärinä ja arvonsa pitävinä autoina on levinnyt kansan tietoisuuteen ja myös ulkonäkö(faceliftissä) on useimpien mieleen.
Ja takuusta sen verran, että se korvaa tietysti turbon ongelmat takuuaikana, mutta korvattavuus päättyy tasan tarkkaan samalla päivämäärällä kuin takuu. Eli jos turbo osoittautuu huonoksi kestävyydeltään, niin auton jälleenmyyntiarvo putoaa takuun jälkeen selvästi. Tällaista vaaraa ei ole vanhoissa 1,6 bensoissa. Ovat kestoltaan idiootivarmoja. En ole kuullut yhdestäkään vakavasta moottoriongelmasta kyseisen mallin kohdalla. Toki ei uusissa 1,2 turboissakaan ole vielä mitään ongelmia ollut, mutta aika vasta näyttää. - virhevastuu alkaa
Nissan asentaja kirjoitti:
Vanhakoppaisia ei kovin paljoa ole tietääkseni myymättä. Lähinnä karvalakkimalleja ja 360 style malleja myös joitakin. Halutuin eli myydyin Acenta on loppuunmyyty. Eli kiire tulee, jos vielä pakasta vedetyn vanhan haluaa.
Uusiakin on myyjien mukaan myyty ihan mukavasti ja vaihdossa on tullut melko paljon vanhoja Qashqaita, mutta yllättävän paljon myös muita automalleja. Vaihdossa tulleet Qashqait ei kauaa notku vaihtoautohalleissa vaan menevät useimmiten alta viikon kaupaksi. Erittäin kysyttyjä autoja ovat etenkin facelift -mallit. Niiden maine kestävinä, näppärinä ja arvonsa pitävinä autoina on levinnyt kansan tietoisuuteen ja myös ulkonäkö(faceliftissä) on useimpien mieleen.
Ja takuusta sen verran, että se korvaa tietysti turbon ongelmat takuuaikana, mutta korvattavuus päättyy tasan tarkkaan samalla päivämäärällä kuin takuu. Eli jos turbo osoittautuu huonoksi kestävyydeltään, niin auton jälleenmyyntiarvo putoaa takuun jälkeen selvästi. Tällaista vaaraa ei ole vanhoissa 1,6 bensoissa. Ovat kestoltaan idiootivarmoja. En ole kuullut yhdestäkään vakavasta moottoriongelmasta kyseisen mallin kohdalla. Toki ei uusissa 1,2 turboissakaan ole vielä mitään ongelmia ollut, mutta aika vasta näyttää.Myyjän virhevastuu jatkuu takuun päättymisen jälkeenkin.
- Nissan asentaja
virhevastuu alkaa kirjoitti:
Myyjän virhevastuu jatkuu takuun päättymisen jälkeenkin.
Jatkuu toki, mutta jälleenmyyntiarvoon mahdolliset tulevat ongelmat vaikuttavat. Hyvä esimerkki on esim. Octavia ja Golf. Nämä vielä pari vuotta sitten kaksi ehkä parhaiten arvonsa säilyttänyt automallia on kokenut hitaan mutta varman arvon pudotuksen johtuen juuri pikkuturbojen, jakoketjujen ja DSG-vaihteistojen ongelmista.
2010-2012 vuosien myydyimmät automallit tämän kolmen vuoden aikana olivat juuri Golf 16024 kpl, Octavia 15976 kpl ja Qashqai 13715 kpl. Hyvänä nelosena tuli Avensis 13576 kpl. Mutta se mikä kertoo käytetyn auton haluttavuudesta on se paljonko tuon ikäisiä kyseisiä autoja on myymättömänä myynnissä tällä hetkellä. Lukemat kertovat karua kieltä siitä miksi Golfin ja Octavian arvo putoaa käytettynä koko ajan. Niitä ongelmapesiä ei tiedostavat ihmiset halua ostaa ja ne jää kauppoihin ja hinta putoaa.
Eli nettiautossa myynnissä olevat 2010-2012 malliset Golfit 762 kpl, Octaviat 641 kpl, Qashqait 252 kpl ja Avensikset 557 kpl. Näiden tilastojen vertailu kertoo suoraan, että Qashqai on näistä ylivoimaisesti halutuin auto käytettynä ja Golf selkeesti vähiten haluttu ja Octavia melkein yhtä vähän haluttu. Avensiksen haluttavuus käytettynä ei sekään ole kovin hyvä sen legendaariseen maineeseen verrattuna, mutta selkeesti parempi kuin Vaggineilla.
Luvut ovat täyttä faktaa ja otettu trafin tilastoista ja nettiautosta. Luvut eivät valehtele vaan kertoo totuuden ihmisten ostokäyttäymisestä ja ohjaa siten autojen arvoa.
Tiedoksi vielä, että jos takuun jälkeen vaikka moottori hajoaa, niin vaikka autolla olisi ajettu vasta vähänkin, niin joudut maksamaan kuitenkin vähintää kolmaosan remontista. Saksassahan joku oli joutunut ottamaan Jetan remonttiin osaa 4000 eurolla eli lähes auton arvon verran sielläpäin. - trollia pukkaa
Nissan asentaja kirjoitti:
Jatkuu toki, mutta jälleenmyyntiarvoon mahdolliset tulevat ongelmat vaikuttavat. Hyvä esimerkki on esim. Octavia ja Golf. Nämä vielä pari vuotta sitten kaksi ehkä parhaiten arvonsa säilyttänyt automallia on kokenut hitaan mutta varman arvon pudotuksen johtuen juuri pikkuturbojen, jakoketjujen ja DSG-vaihteistojen ongelmista.
2010-2012 vuosien myydyimmät automallit tämän kolmen vuoden aikana olivat juuri Golf 16024 kpl, Octavia 15976 kpl ja Qashqai 13715 kpl. Hyvänä nelosena tuli Avensis 13576 kpl. Mutta se mikä kertoo käytetyn auton haluttavuudesta on se paljonko tuon ikäisiä kyseisiä autoja on myymättömänä myynnissä tällä hetkellä. Lukemat kertovat karua kieltä siitä miksi Golfin ja Octavian arvo putoaa käytettynä koko ajan. Niitä ongelmapesiä ei tiedostavat ihmiset halua ostaa ja ne jää kauppoihin ja hinta putoaa.
Eli nettiautossa myynnissä olevat 2010-2012 malliset Golfit 762 kpl, Octaviat 641 kpl, Qashqait 252 kpl ja Avensikset 557 kpl. Näiden tilastojen vertailu kertoo suoraan, että Qashqai on näistä ylivoimaisesti halutuin auto käytettynä ja Golf selkeesti vähiten haluttu ja Octavia melkein yhtä vähän haluttu. Avensiksen haluttavuus käytettynä ei sekään ole kovin hyvä sen legendaariseen maineeseen verrattuna, mutta selkeesti parempi kuin Vaggineilla.
Luvut ovat täyttä faktaa ja otettu trafin tilastoista ja nettiautosta. Luvut eivät valehtele vaan kertoo totuuden ihmisten ostokäyttäymisestä ja ohjaa siten autojen arvoa.
Tiedoksi vielä, että jos takuun jälkeen vaikka moottori hajoaa, niin vaikka autolla olisi ajettu vasta vähänkin, niin joudut maksamaan kuitenkin vähintää kolmaosan remontista. Saksassahan joku oli joutunut ottamaan Jetan remonttiin osaa 4000 eurolla eli lähes auton arvon verran sielläpäin.Kukaan oikea nissanin asentaja ei roiku täällä pitkin päivää ja kirjoittele pitkiä tarinoita kesken työpäivän. He ovat töissä.
- auli 45
käskai kirjoitti:
Ja milloinhan se 1.6 litrainen bensa mahtaa tulla myyntiin? Suostuisitkos Auli jakamaan tietosi meille muillekin?
kuules myyjä vahingossa sanoi että paljon ennen uusia lumia tulee Suomeen ja esittely alku kesällä,tiedä sitä sitten,mutta seuraava on sellainen sitten minulla ja jos ei tule automaattia ostan diesel automaatin
- Nissan asentaja
trollia pukkaa kirjoitti:
Kukaan oikea nissanin asentaja ei roiku täällä pitkin päivää ja kirjoittele pitkiä tarinoita kesken työpäivän. He ovat töissä.
Ruokatunnilla kirjottelin aikani kuluksi. Useimmat lähtee ulos syömään raskaan lounaan. Itse en pysty päivällä syömään kuin kevyet eväät, jotta ei nukahda iltapäivällä:) Luppoaikaa jää näin aika paljon tunnista. Nyt oli kiva auringon paisteessa pihalla näpytellä tablettiin. Nyt odotellaan Kärpät-Tappara pelin huippujännittävää viimestä erää. Tilanne 1-1 ja mestaruus valitettavasti Tapparalle katkolla. Mutta ei hätää Kärpät vie 3-1 ja pelit jatkuu perjantaina!
On kyllä aika koomista, että tällä palstalla leimataan useimmat asianpuhujat trolliksi ennemmin tai myöhemmin?!
Nyt erä alkaa, moi moi! - motivointia
Nissan asentaja kirjoitti:
Ruokatunnilla kirjottelin aikani kuluksi. Useimmat lähtee ulos syömään raskaan lounaan. Itse en pysty päivällä syömään kuin kevyet eväät, jotta ei nukahda iltapäivällä:) Luppoaikaa jää näin aika paljon tunnista. Nyt oli kiva auringon paisteessa pihalla näpytellä tablettiin. Nyt odotellaan Kärpät-Tappara pelin huippujännittävää viimestä erää. Tilanne 1-1 ja mestaruus valitettavasti Tapparalle katkolla. Mutta ei hätää Kärpät vie 3-1 ja pelit jatkuu perjantaina!
On kyllä aika koomista, että tällä palstalla leimataan useimmat asianpuhujat trolliksi ennemmin tai myöhemmin?!
Nyt erä alkaa, moi moi!Pitääkin laittaa vinkkiä Nissanin maahantuojalle, että heidän organisaation työntekijänä esiintyvä kyseenalaistaa merkin tärkeän uutuuden kestävyyden.
Saattaa kirjoittajalle tulla pitkä ruokatunti (=lopputili) jos kyseessä on oikeasti nissanin tyyppi. - Nissan asentaja
motivointia kirjoitti:
Pitääkin laittaa vinkkiä Nissanin maahantuojalle, että heidän organisaation työntekijänä esiintyvä kyseenalaistaa merkin tärkeän uutuuden kestävyyden.
Saattaa kirjoittajalle tulla pitkä ruokatunti (=lopputili) jos kyseessä on oikeasti nissanin tyyppi.En ole kyseenalaistanut hienon uutuuden kestävyyttä, vaan kertonut, että vastaavat kilpailijan tuotteet ovat osoittautuneet epävarmemmiksi tekniikaltaan kuin esim. Nissanin vanha 1,6 bensakone. Tosissani toki toivon, että Nissan-Renault-yhteistyön moottori osoittautuu kilpailijoitaan paremmaksi. Renulla ei ainakaan ole vielä ollut ongelmia.
Joka tapauksessa uusi Qashqai on todella hieno auto ja uuteen saa käytännössä neljän vuoden takuun, sillä jatkoturvan neljänneksi vuodeksi saa Nissan you ohjelmaan liittymällä kaupan päälle ja viideennenkin vuoden muutamalla satasella. Ilman muuta kannattaa käydä tutustumassa tuotteeseen. Business-varustemalli on järkevin hinta/varustesuhteeltaan. Perusmalli Visia toki säilyttänee parhaiten arvonsa.
- noteristi
Saas ny sitten nähä miten nuo nissanin turbot kestää, kattellaan muutaman vuoden piestä vai joko on kestotesti tehtynä, näppärä tuo turbo mosa! Voi että
- Uudet mallit
Aika näyttää, mikä 1.2 on kestävyyden suhteen. VAG konsernin 1,2 ja 1,4 ovat osoittautuneet aika ongelmallisiksi, mutta eiköhän nuo paremmaksi yllä. Toivottavasti.
Mutta onhan tuo 1.2 käytökseltään aivan pätevä perusmoottori QQ:n. Tietenkin tuolla pitää osata ajaa, vaihtaa tarpeeksi pienelle ohituksissa ja kierrättää konetta tarvittaessa.
Äkäisemmältä tuo kone tuntuu kuin aikaisemmat 1,6 ja 1,8 vaparit Nissanilta.
On mielenkiintoista päästä kokeilemaan tulossa olevaa 1,2 ja CVT automaatin yhdistelmää, puhumattakaan 1,6 turbosta.
Kunhan aika hieman kuluu ja käyttökokemukset lisäntyvät, uskon vanhojen QQ vapari 1,6:lla tipauttavan hintansa. Ovathan ne hintansa pitäneetkin todella hyvin, nyt on vain uuden mallin ja tekniikan aika.- Nissanisti
Juu kyllä vanhojen Qashqaitten hinta putoaa koko ajan, mutta erittäin hitaasti verrattuna vastaavan luokan autoihin. Todennäköisesti parhaiten arvonsa säilyttävä auto vielä monta vuotta. Useimmat käyttäjät ovat autoon erittäin tyytyväisiä ja siksi niitä on tarjolla käytettynä keskivertoa vähemmän ja toisaalta myyntiin tulevat menevät nopeasti kaupan. Tämän vuoksi auton jälleenmyyntiarvo on todella hyvä.
- topias 45
Voi pyhä tavaton mitä soopaa jos Auli kyseli kulutusta
- junttieinarit
Joo jätkä on kirjotellu ruokatunnilla, kello 15,30 iltapäivällä näkyy olleen viesti tullu.
- Snadi on..
Oli tässä hiljattain koeajettavana yhdessä suomalaisessa auto-ohjelmassa tämä 1,2l-Qashqai ja siinä tuo moottori sai kyllä moitteita->liian pieni ja alitehoinen tuon kokoiseen autoon.
Ja kyllähän tuo nyt vähän vaikuttaakin turhan lennokkaalta combolta..
Et voisihan tuo 1,6 litrainen olla ainakin vähän parempi vaihtoehto, varsinkin jos kuskaat isompia kuormia jne. Ja tuo 1,6 litrainen on vielä hyvänkokoinen pannu siinä mielessäkin, että polttoainekulutus on järkevissä mitoissa. - kulutus laskee
Nyt on pidempi matka ajettuna omalla 1,2 turbolla maantiellä nopeudella 80 -120 km/h. Ajotietokone näytti kulutukseksi 6,2 l/100 km.
- Qashgai1.2xtronic
MINULLA ON TUO 1.2 AUTOMAATTI JA AIVAN HYVIN PYSYY MUUN LIIKENTEEN MUKANA. KIIHTYYKIIN IHAN TARPEEKSI HYVIN. KULUTUS TUUSULA JYVÄSKYLÄ NASTARENKAILLA JA ILAMSTOINTI PÄÄLLÄ 6.8 100KM/H. OIKEIN MUKAVA JA HYVÄ AUTO AJAA. RENKAAT 215/60/17. RENGASKOKOA EI KANNATA MUUTTAA. PAKSUA RENGASTA VAAN ALLE NIIN ON MUKAVA AJAA. TEHDASTAKUUN SAA VIIDEKSI VUODEKSI. KAKSI VIKAA VUOTTA MAKSAA 800
- Anonyymi
Nastarenkaat ja ilmastointi🤔 nyt ei jompikumpi kuulu joukkoon...
- Anonyymi
Mutta korvaako Nissanin takuu edes jakoketjun rikkoutumisen aiheuttamia vaurioita?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ff87c7e0-4258-4a33-b5ce-be6fe22e66cf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389