narsistin kyllästyminen lähteeseen

himmeli*

olen tässä pohtinut kun olen irroittautunut narsistista puoli vuotta sitten jo että onko se ominaispiirre narskulle että hän kyllästyy aina kumppaniin?

omassa on off suhteessani se oli niin näkyvä piirre.
pari kk korkeintaan ja sitten aina sama kuvio.hän kyllästyi ja ahdistui.
ja siinä sitten tietenkin kun hänen olonsa alkoi näkyä niin ahdistuin itekin.
raastavaa se oli todella.
ensihuuma kymmeniä kertoja ja aina menit mukaan itse täysillä tunteilla ja sitten huomasitkin muutaman kk päästä olevasi ihan mitätön ja kamala etkä saanut enää mitään.
suhde oli siis aina joko on tai off tilassa.

omalla narskullani oli myös jatkuva huomion tarve naisilta.
keinolla millä hyvänsä oli tultava huomatuksi.
ei piitannut yhtään loukkasiko minua käytöksellään.
minähän olin vainoharhainen,mustasukkainen ja hullu käytökseltäni :)

no eipä nuo enää minua häiritse sen koommin koska olen päässyt jnormaaliin ja ihanaan elämään takasin ja ymmärrän käytöstä koska sairaushan se narsistinen persoonallisuushäiriö on ja sille kun ei kumppani mitään voi jos ei narsku sille itse halua mitään tehdä.
oppi tästäkin tuli ja kaiken jälkeen kuitenkin luotan taas itseeni ja elämään jota en olis voinut kyllä puoli vuotta sitten uskoa todeksi kun kuoppaan putosin..
mutta tässä ollaan, elävänä ja hengissä,eheytyneenä.ja rauha sisälläni.

29

3879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt eteenpäin

      Sanoisin samoin.Olen päässyt eroon narsistista.Luulen ,että hän oli.
      Jatkuva itsekehu,kyllästymiseen asti.Hyvä käytös muualla.
      Oli myyty kun joku nainen kiinnostui.(naisen ulkonäöllä ei mitään väliä)
      Kunhan sai kuulla miten erinomainen on.Haki seuraa netistä.
      Kun näin viestit ja kuvat olinkin hullu vainoharhainen.
      Kun lopetin välittämästä alkoi todellinen haukkuminen miten sairas olen,enkä koskaan löydä ketään.
      Voi elämän kevät..Mutta nyt minulla on asiat hyvin ja tiedän mitä en enään elämääni halua.Te jotka olette samassa asemassa missä olin
      Lopettakaa kaikenlainen yhteydenpito.Se ärsyttää narsistia ja viesti ja soittorumba voi alkaa mutta aina voi vaihtaa numeroa.

      • eteenpäin tosiaan

        Ja sitten voi kuvitella vaikka mitä, kun hommaa prepaid liittymiä ja niistä soittelee p..a puheluita narskuksi leimaamalleen ex:lleen. Elää jossain fantasymaailmassa itsekin kehuja hakien pelinaisena ja saa lisäkicksejä soittelemalla leimaamansa narskun puolisolle haluten muka ohjastaa vähän tuon reppanansa puolisoa ja antaa äidillisiä ohjeita.


      • epäilen
        eteenpäin tosiaan kirjoitti:

        Ja sitten voi kuvitella vaikka mitä, kun hommaa prepaid liittymiä ja niistä soittelee p..a puheluita narskuksi leimaamalleen ex:lleen. Elää jossain fantasymaailmassa itsekin kehuja hakien pelinaisena ja saa lisäkicksejä soittelemalla leimaamansa narskun puolisolle haluten muka ohjastaa vähän tuon reppanansa puolisoa ja antaa äidillisiä ohjeita.

        Kuka haluaa soitella narsistin tai uuden puolison perään ,kun on eroon päässyt.Tuskin kukaan vaan ristii kätensä kyynärpäitä myöten.


      • pääsiäistä
        epäilen kirjoitti:

        Kuka haluaa soitella narsistin tai uuden puolison perään ,kun on eroon päässyt.Tuskin kukaan vaan ristii kätensä kyynärpäitä myöten.

        Olisiko se, joka perään soittelee se lähiriippuva vai mikä kevyempi narsissiversio se olikaan?


      • Perimmäiset vaik.
        pääsiäistä kirjoitti:

        Olisiko se, joka perään soittelee se lähiriippuva vai mikä kevyempi narsissiversio se olikaan?

        Perimmäiset vaikuttimet täytyy olla lisävauhdin antaminen... Ihmismieli on niin kiero välillä, että omaa vatsaakin kääntää, kun oikein ajattelee : ).


      • en usko
        eteenpäin tosiaan kirjoitti:

        Ja sitten voi kuvitella vaikka mitä, kun hommaa prepaid liittymiä ja niistä soittelee p..a puheluita narskuksi leimaamalleen ex:lleen. Elää jossain fantasymaailmassa itsekin kehuja hakien pelinaisena ja saa lisäkicksejä soittelemalla leimaamansa narskun puolisolle haluten muka ohjastaa vähän tuon reppanansa puolisoa ja antaa äidillisiä ohjeita.

        En usko minäkään.Kukaan ei vaivaudu narsistin perään soittelemaan.Enkä myöskään sanoisi reppanaksi.Narsisti se on joka hallitsee,eikä kukaan kaipaa ainakaan äidillisiä neuvoja.
        Narsistista eroon päässyt voi vain mielessään säälitellä seuraavaa uhria.Jos sitäkään.Toisaalta kuka kuuntelisi puolisonsa exän neuvoja ja ohjeita????"reppanansa"suhteen.??


    • Toys of boys

      Lelut ovat aluksi tosi kivoja, mutta niihin kyllästyy ja pitäisi saada uusi. Vanhoista leluista on vaikea luopua vaikka ei niitä enää käyttäisi. Ei ainakaan halua antaa niitä muille. Kun vanhan lelun laittaa kaappiin vähäksi aikaa niin sen voi kaivaa uudestaan esiin myöhemmin, ja se saattaa vähän aikaa olla taas ihan kiva. Sitten sen voi laittaa kaappiin takaisin odottamaan, josko käyttöä taas tulisi.

      • totta99

        Hyvin sanottu. Narsistisille ihmiselle ihmiset ovat omaisuutta, tavaraa, välineitä. Lievästi narsistinenkin ihminen pitää läheisiään omana jatkeenaan ja omaisuutenaan jota saa määräillä ja jolta voi odottaa mitä tahansa. Eihän leluilla ole omaa mieltä eikä yksilöllisyyttä. Lelut on sellaisia kuin nämä aikuiset lapset haluaa niiden olevan ja tekee mitä tämä narsistinen ihminen (aikuinen lapsi) tahtoo niiden tekevän. Minä, minä, minä. Minä ja minun tahto. Narsistiselle ihmiselle toiset ihmiset eivät ole erillisiä, yksilöllisiä ihmisiä joilla on oma tahto, oma mielipide ja omat ajatukset. Narstilla ei ole rajoja, tai rajat ovat hyvin häilyviä.


      • tuliko väärinkäsitys

        Onko tämä kuitenkin narsistin mielipide.Hylätyn.
        Olen eri mieltä.Narsisti ei pidä ihmisiä leluna koska leluja kohdellaan hyvin.


    • ritu-34

      toi lelu hommaon hyvä esimerkki.
      lelu minäkin olin kunnes vihdoin järki tuli.
      vitutti se alkuun ja syytteli itseään melko hölmöksikin mutta eipä enää harmita.
      kokemuksena narsistin kanssa elo on se joka lopulta vahvistaa ihmistä ja ei kaadu enää ihan pieniin asioihin.
      ja ihaninta kun huomaa että normaali ihminen jolle puhua normaalisti omista tunteistaan niin on ihana asia

    • Narsisti

      Ex-miehesi on ihan kuin minä.

      Minunkin on pakko saada huomiota naisilta ja kuulla miten erinomainen olen. Olen löytänyt tällaisia lähteitä myös fb:stä, jotka kehuvat kuviani seksikkääksi ja kertovat kuinka haluttava mies olen.

      Mutta sitten kysymykseesi.

      Kyllä, me narsistit totumme lähteeseen kun olemme aikamme sitä käyttäneet ja silloin stimuloiva vaikutus häviää. Ihan sama asia kuin jos alkoholisti juo pullonsa tyhjäksi ja sitten kun pää selviää niin on hankittava uusi pullo.

      Minun pulloni on narsistisen lähteen lähde ja pullon sisältö on se lähde eli minun huumeeni.

      Lähteen stimuloivan vaikutuksen kesto riippuu lähteen laadusta. Esim. kauniin naisen lähde riittää paljon pitempään kuin ruman tai älykkään ja rikkaan miehen lähde on paljon laadukkaampaa kuin tyhmän ja köyhän miehen.

      Kuitenkin jossain vaiheessa jokaisen lähteen teho loppuu ja silloin on hankittava uusi lähde.

    • Iina0307

      Fb onkin oiva narskujen temmellyskenttä. Aikoinaan exäni lähes päivittäin vaihtoi kuvia ja tykkäsi mistä milloinkin. Asiaa ihmetellessäni hän kertoi, että kaikki seuraavat mitä hän tekee. No niin varmaan. Fb:ssa voi kukin valehdella mielensä mukaan kuten nettideitissäkin. Se onkin toinen narskujen pelikenttä. Niin moni nainen / mies menee lankaan hyvin laadittujen profiilien takia. Tekstiä narskut ovat tuottaa ja kehua aivan vierasta ihmistä, jotta saa hänet uudeksi lähteekseen. Myös parisuhteessa olevat naiset / miehet harrastavat tätä, koska kiinnijääminen on vähäistä.

      • Narsisti.

        Totta. Fb on meille oiva temmellyskenttä. Pyrin keräämään siellä mahdollisimman paljon laadukkaita kavereita eli kauniita naisia ja menestyneitä miehiä.

        Laitan sinne myös kuvia treenatusta kropastani ja saan paljon kehuja sekä tykkäyksiä, jotka ruokkivat narsismiani.


      • Narsisti.
        Narsisti. kirjoitti:

        Totta. Fb on meille oiva temmellyskenttä. Pyrin keräämään siellä mahdollisimman paljon laadukkaita kavereita eli kauniita naisia ja menestyneitä miehiä.

        Laitan sinne myös kuvia treenatusta kropastani ja saan paljon kehuja sekä tykkäyksiä, jotka ruokkivat narsismiani.

        Jos puolisoni on fb:ssä niin vaadin häntä kertomaan jokaisesta miespuolisesta kaveristaan kaiken ja osan vaadin poistamaan kavereistaan, esim. entiset miehensä.

        Vahdin myös hänen fb-keskustelujaan enkä salli hänen tykkäävän muiden miesten kuvista ja tilapäivityksistä.

        Puolisoni saa olla kiinnostunut vain minusta.


      • ihmettelemistä on

        Aivan kuin puhuisit Iina0307 tuosta munkin exästäni. Niitä kehuja siellä pyydystelee. Valehtelee valokuvillaan omistavansa veneen, hevosia, kesmökin, asunnon ym... ja todellisuudessa onkin köyhä työtön mies jolla ei ole yhtään mitään mistä voisi kehua. Voi että kun mietin mitenkä naiset oikein kilpailevat hänestä, Ja leikkii tuolla fb estoilla. Laittaen kavereita estoon ja ottaen takaisin. Kertoen kuinka vahongossa on klikannut jotain. Narsisti vaihtelee usein kuvia ja kalastelee tykkäämisiä. Esittää sinkkua vaikka onkin varattu.


    • 17+11

      Kyllästyvät nopeasti, poikkeuksetta ja jokaiseen ihmiseen - käy tylsäksi. Pitkästymisen oireet alkaa erottaan selvästi muutamaa päivää/viikkoa ennen hylkäämistä. Se miten hylkääminen tapahtuu, jännä juttu sinäänsä osaavat yleensä provosoida toisen loukkaantumaan/hermostumaan-suuttumaan yleensä jollain täysin epäloogisella "yllärillä" ja saavat siitä hyvän syyn lähteä livohkaan. Jättäen toisen osapuolen syyllisenä kaikkeen pällistelemään. Päälle vielä pitkä epätietoisuuden aika mykkäkouluneen. Varjele jos yrität ottaa/pitää yhteyttä niin olet häirikkö ja narsisti. Tulevat takaisin jos ja kun huvittaa.

      Mykkäkoulu on erittäin huono tapa ja henkistä väkivaltaa. Oli narsisti tai ei.

    • Krts
    • voittajAolo

      tää on tuttu kuvio.
      narsisti alkoi kyllästymisensä jälkeen puuhata selän takana,etsi lähteitä menoillansa ..
      keksi kaikenmaailman selvityksiä ja yritti pitää kulissin koossa vaikka miehestä näki tuskan sisällä.
      no siinä sitten kun aina sama kuvio toistui, kerta toisensa jälkeen ahdistuin ja sanoin että nyt riittää.
      mene ja erotaan.
      eli odotti aina että minä sanon että häivi vaikka asiat oli jo kauan ollut päin persettä eikä kummankaan hyvä olla.
      sitten meni hetki kuukausi jos toinen, niin tunneviestejä satoi..
      rakkauden osoituksia ja lahjomista.
      kyttäilyä ja vainoamista.
      hain apua kymmenennen eron jälkeen ja kas kas hengissä romuttumisen jälkeen ja toive että toinenkin parantuisi ja kykenisi elämään normaalissa suhteessa mitä on ollut jo muutamia uusia puolen vuoden aikana.
      hienoja naisia on ollut hällä mutta vielä ei ole onnistunut ainakaan rauhoittumaan vaan aina sitten jossain kohti lähtenyt sotkemaan kuviot jännityksen tiimoilla ja hankkimaan lisää lähdettä kunnes puoliso on huomannut ja saanut tarpeekseen. ja taas sama kuvio meneillään jossa en enää luojan kiitos elä itse vaan olen sivusta seuraaja ja helpottunut.
      koville se otti mutta asian ymmärtämisen ja häiriöisen käytöksen nähtyäni totean vaan että ei ainakaan minun kanssa vaan jospa jonkun toisen kanssa.

      • 8+5

        No, ensinnäkään narsistilta et saa rakkauden osoituksia koska hän rakastaa vain itseään. Ohutnahkainen läheisriippuva saattaa kytttäillä ja vainota, mutta tekee sen sydämestään, tunteistaan. Siinä ero.


    • CutItCompletely.

      Välit poikki 110% Ja tuo 10 ylimääräistä prosenttia koostuu siitä luonnollisesta reaktiosta vastaanottaa/antaa energiaa/noteerata ihmisen olemassaoloon, se on vaikeaa koska ketään ei voi jättää huomioimatta normaaleissa elämän akteissa, muistat vain sen että narsisti ei ole normaali joten sinulla on oikeus suojella itseäsi ja pitää omat ihmisoikeutesi riippumatta yhtään mistään mitä hän sanoo. Pallo on sinulla kun et koskaan enään tee mitään hänen vuokseen/ota häneltä mitään/anna hänelle mitään. Ei minkäänlaista lähdettä, myös negatiivinen huomionosoitus on lähde.

      • 3+16

        Eli ollaanko sitä hieman itsekin narsun poikasta? Jokainen ihminen ansaitsee kunnioitusta.


    • Ollako vai eikö olla

      Joskus miettii kuka se on sairas ja kuka ei (narsisti).
      Tuntuu että suomalaiset on niin itsekkäitä, itsekeskeisiä, hyviä näyttelijöitä siitä että hyvin menee ja oikeasti jokainen meistä kokee joskus vastoinkäymisiä elämässään ja ihmisssuhteissaan.
      Miksi heti luokitellaan narsistiksi? Millä tavalla "sairas" ihminen hän sitten on, joka haukkuu toista narsistiksi? Ei kovin terve hänkään, jos täällä valittaa omia suhde-valintojaan?
      Sairasta kansaa me suomalaiset olemme kukin omalla tavallamme.

    • Syyllisten etsintä

      "Joskus miettii kuka se on sairas ja kuka ei (narsisti)."
      Syyllisten etsintä on sinullakin meneillään.

      "Miksi heti luokitellaan narsistiksi?"
      Missä ja kuka luokittelee "heti" narsistiksi? Jotenkin tuntuu, että se suurempi kiire on sinulla.

      "Ei kovin terve hänkään, jos täällä valittaa omia suhde-valintojaan?"
      Entä hän, joka ihan sivullisena valittaa täällä itselleen ventovieraiden kirjoittajien valinnasta kirjoittaa? Kuinka sairas/terve on hän?

      Kumpi? Olemme sairasta kansaa vai olemme sairaita kukin omalla tavallamme...

    • CutItCompletely

      Onneksi se riski on oikeus ottaa, että katkaisee välit jos intuitio kertoo jotakin poikkeavaa mitä ei terveeseen ihmissuhteeseen kuulu. Pitäisikö odottaa lausuntoa narsismiin, että voisi turvata oman mielenterveytensä jatkossakin? Sekin vielä, ettei narsisteja ole diagnosoitukaan kuin muutamia.

      Kuvitteletko nyt, että minä käskin häntä ehdontahdon katkaisemaan välit ihmiseen tilanteen ollessa mikä tahansa? En. Selväjärkinenkin sen nyt huomaa, että aloittaja tarvitsee ihmiskontaktia koska on huomannut ettei kaikki ole ollut tervettä/ en suosittelisi ainakaan jäämään selvittämään asioita sen koommin jos kokee asiat poikkeuksellisesti, ei kukaan muu niitä välejä katkaise kun itse se ihminen ketä väärinkäytetään. (Narsistin lisäksi.)

      Joskus kyse ei ole '' Narsistiksi haukkumisesta. '' koska ethän sinä suoraan sitä hänelle mene sanomaan etkä sitä hänen nimellään tee, vaan olet huomannut jotakin sairasta ja haluat vastauksia ja tulet tänne niitä hakemaan.
      ---

      Joskus miettii kuka se on sairas ja kuka ei (narsisti).
      Tuntuu että suomalaiset on niin itsekkäitä, itsekeskeisiä, hyviä näyttelijöitä siitä että hyvin menee ja oikeasti jokainen meistä kokee joskus vastoinkäymisiä elämässään ja ihmisssuhteissaan.
      Miksi heti luokitellaan narsistiksi?

      VS: Kyse on siitä, että jos pohjautetaan tämä nyt siihen että narsistista alkaa kytemään ne piirteet pikkuhiljaa ja tuhoten niin ettei sitä normaali ihminen heti välttämättä ymmärrä, hän tiedostetusti manipuloi sekä näyttelee/teeskentelee asteittain, jossakin vaiheessa kun touhu on menossa siihen että merkkejä alkaa havaita niin kyllähän sen nyt jo normaali ihminen ymmärtää.Sekä kyllähän ne merkit nyt missä vaiheessa tahansa on jo pinnalla, eri asia on se että jääkö ne uhrin mieleen kuinka väkevinä ja kuinka ne hälytyskellot alkaa soida.

      Tuo kirjoitusasu herätti epäilyksiä: Joskus miettii kuka se on sairas ja kuka ei (narsisti).

    • Sanoisin, että

      "Kyllästyvät nopeasti, poikkeuksetta ja jokaiseen ihmiseen - käy tylsäksi. Pitkästymisen oireet alkaa erottaan selvästi muutamaa päivää/viikkoa ennen hylkäämistä"

      Sanoisin, että jossain vaiheessa se uhri on tutkittu ja sen uhrin taskut käännetty nurin. Se, mitä tuosta tutkimuksesta seuraa, löytyykö rahoja tai muuta saalista riittävästi... vaikuttaa sitten siihen saaliin jättämiseen ja siihen, kannattaako uhriin kyllästyä vai ei. Nimenomaan. KANNATTAAKO.

      Myös se vaikuttaa, mitä muuta kiinnostavaa narsistilla on ympärillään. Löytyykö lupaavampia tapauksia, eli enemmän hyötymismahdollisuutta.

      "osaavat yleensä provosoida toisen loukkaantumaan/hermostumaan-suuttumaan yleensä jollain täysin epäloogisella "yllärillä" ja saavat siitä hyvän syyn lähteä livohkaan."

      Noin myös meillä. Koska oikeaa syytä jättämiseen ja ns. kyllästymiseen ei ollut olemassa, eikä ollut myöskään muuta syytä suhteeseen kuin raha, niin tarvitaanhan siihen lähtemiseen peitetarina.

      "Päälle vielä pitkä epätietoisuuden aika mykkäkouluneen. Varjele jos yrität ottaa/pitää yhteyttä niin olet häirikkö ja narsisti. Tulevat takaisin jos ja kun huvittaa."

      Niiden täytyy pitää vanhoja uhreja varalla, kun eihän sitä koskaan voi olla varma, mitä siltä uudelta saa. Ja onko sekään höveli antamaan rahojaan tai mitä hyötyä milloinkin tarvitaan.

      Ja tuleehan se sitten takaisin, sitä mukaa, kun uusien uhrien taskutkin on käännetty nurin ja tilit tutkittu, että mitä sieltä olisi mahdollista saada. Tulevat takaisin, kun ei liian tiukasti sano, että rahoja ei tipu...

      • .O.

        Niinpäs hyötymistarkoituksella narsisti suhteissa on. Mitä enemmän hyötyy sitä paremmin näyttelee rakkauttaan. Raha usein ratkaisijana. Narsistin kirjoituksesta kerran näin tälläisen lauseen.

        "Minä en rahaa tarvitse sillä minulla on oma rahasampo" Ja tästähän nyt voi tietää ketä käyttää rahasamponaan.

        Ja vanhoihin uhreihin palaaminen on yleistä ellei sitten uhri ehdi parantua jottei enään hyväksy narsistin tekoja tai tee narsistin mahdottomaksi palata ja ottaa yhteyttä.


    • "hullu"exä:)

      osaavat todella kehitellä mielessään tapoja että kumppani sanoo heipat.
      hienosti ainakin omani osasi.
      lähti omille teilleen ja jätti tavaransa lojumaan nurkkiin että saa sitten syyn tulla taas kertoilemaan tunteistaan ja rakkaudesta.
      kuukausien päästä :)
      ei helvetti! kauan meni itsellä ainakin aikaa ymmärtää mutta pääasia että asia tuli harvinaisen selväksi.
      romuttuihan siinä mutta helppo oli ymmärtää siiinä kohti kun itse oli aivan sydän palasina ja maailma mustana ja narsisti sen kun syytti ja syytti ,huusi ja raivosi kaikesta omista hölmöilyistään hulluksi ja vainoharhaiseksi ja myötätuntoa toisen tuskaan ei ollut kyllä tippaakaan!! tyyliin löi luurin korvaan kun et suostunut hänen tapaamisehdotukseen ja sanoit oman mielipiteesi niin siitä se raivo kohosi.

      luojan kiitos hain apua ja olen ja elän taas normaalia elämää onnellisena naisena

    • Anonyymi

      Natsisti kyllästyy, tylsistyy normaali arki ei kauan miellytä eikä se, että asiat on hyvin. Kaikki pitää yhtäkkiä muuttua koko elämä ja ihmissuhteet vaihtaa uusiin jännempiin kun on niin kyllästynyt. Narsisti ei kiinny keheenkään. 35 vuoden kokemus.

    • Anonyymi

      Hienoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe