Onko tälläisessä perustuksessa mitään järkeä vai onko kukaan tehnyt vastaavaa, eli osa olisi rossipohjalla mh,oh,keittiö ja osa korkealla laatalla pesuhuon,khh,sauna...
onko tälläisiä virityksiä??
Hybridi Perustus..
6
464
Vastaukset
On noita tehty. Itse asiassa aika useinkin, kun tehdään rossipohjaista taloa, kosteat tilat toteutetaan kuitenkin maanvaraisella laatalla.
- Ins. maanrak.
Tuollaisia yhdistelmiä olen itse nähnyt lähinnä korjauskohteissa, joissa vanhaa, multapenkkiratkaisulla tai tuulettuvalla rossipohjalla olevaa rakennusta on laajennettu joskus menneinä vuosikymmeniä. Toinen tyyppitapaus on, kun märkätilat on tuotu em. kaltaisella alapohjalla varustetun rakennuksen sisälle, jolloin alkuper. alapohja on muutettu märkätilojen kohdalla maanvaraiseksi laataksi.
Teknisesti siis ihan mahdollista. Järkevyys on sitten harkittava tapauskohtaisesti.- kydffffgg
Miten Se ei ole järkevää? Rahallisestiko?
- Ins. maanrak.
kydffffgg kirjoitti:
Miten Se ei ole järkevää? Rahallisestiko?
Viitaten aloittajan tekstiin, niin rakennuksen ollessa rossipohjalla voi märkätilatkin perustaa rossipohjalle. Ei sitä mikään estä tai kiellä. Ei siis ole pakko perustaa märkätiloja maanvaraisesti. Jos tuulettuva alapohja on toteutettu esim. ontelolaatoilla tai liittolaatalla, niin ei ole todellakaan mitään syytä perustaa märkätiloja muuten kuin niiden varaan. Puritaanit sanovat tässä vaiheessa, että tuo ei ole rossipohja...no ei ole, mutta toimintaperiaate on sama.
Siinä sitä järkevyyden arviointia saa suorittaa.
- Tuulettuvarossi
Mitäs mieltä olette tälläisestä perutuksesta, eli jos pienen talon keskellä/takareunassa on pesutilat/sauna/khh, niin tekisi siihen kohtaan "holvivalun?" anturoiden päälle ja muuten pilarittaisi/anturittaisi muun perustan joka jäisi tuulettuvaksi ja samalla saataisiin tukia alapohjan niskoille tästä betoni latiasta ja se olisi ainoa kanto siis alapohjassa??
Onko tälläinen mahdollinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702034
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371445Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321144Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56882- 55836
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195617