Onko tälläisessä perustuksessa mitään järkeä vai onko kukaan tehnyt vastaavaa, eli osa olisi rossipohjalla mh,oh,keittiö ja osa korkealla laatalla pesuhuon,khh,sauna...
onko tälläisiä virityksiä??
Hybridi Perustus..
6
426
Vastaukset
On noita tehty. Itse asiassa aika useinkin, kun tehdään rossipohjaista taloa, kosteat tilat toteutetaan kuitenkin maanvaraisella laatalla.
- Ins. maanrak.
Tuollaisia yhdistelmiä olen itse nähnyt lähinnä korjauskohteissa, joissa vanhaa, multapenkkiratkaisulla tai tuulettuvalla rossipohjalla olevaa rakennusta on laajennettu joskus menneinä vuosikymmeniä. Toinen tyyppitapaus on, kun märkätilat on tuotu em. kaltaisella alapohjalla varustetun rakennuksen sisälle, jolloin alkuper. alapohja on muutettu märkätilojen kohdalla maanvaraiseksi laataksi.
Teknisesti siis ihan mahdollista. Järkevyys on sitten harkittava tapauskohtaisesti.- kydffffgg
Miten Se ei ole järkevää? Rahallisestiko?
- Ins. maanrak.
kydffffgg kirjoitti:
Miten Se ei ole järkevää? Rahallisestiko?
Viitaten aloittajan tekstiin, niin rakennuksen ollessa rossipohjalla voi märkätilatkin perustaa rossipohjalle. Ei sitä mikään estä tai kiellä. Ei siis ole pakko perustaa märkätiloja maanvaraisesti. Jos tuulettuva alapohja on toteutettu esim. ontelolaatoilla tai liittolaatalla, niin ei ole todellakaan mitään syytä perustaa märkätiloja muuten kuin niiden varaan. Puritaanit sanovat tässä vaiheessa, että tuo ei ole rossipohja...no ei ole, mutta toimintaperiaate on sama.
Siinä sitä järkevyyden arviointia saa suorittaa.
- Tuulettuvarossi
Mitäs mieltä olette tälläisestä perutuksesta, eli jos pienen talon keskellä/takareunassa on pesutilat/sauna/khh, niin tekisi siihen kohtaan "holvivalun?" anturoiden päälle ja muuten pilarittaisi/anturittaisi muun perustan joka jäisi tuulettuvaksi ja samalla saataisiin tukia alapohjan niskoille tästä betoni latiasta ja se olisi ainoa kanto siis alapohjassa??
Onko tälläinen mahdollinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787