Olen ollut sairauslomalla yli kolme kuukautta ja työnantaja ei maksa minulle koko sairauspäivärahaa. Kertoi, että on oikeus pidättää palkasta 33,33 %. Nyt KELA on maksanut työnantajalle enemmän kuin minä olen saanut bruttopalkkaa. Onko tämä oikein, että työnantaja vetää sairauspäivärahoistakin välistä itselleen?
Työnantaja veti sairaupäivärahoja itselleen
3
155
Vastaukset
- kuintiedän
Eiköhän bruttopalkkasi ylittävä osa sairauspäivärahasta kuulu sinulle. Jossain vaiheessa palkanmaksu loppuu, jos sairausloma jatkuu pitkään, ja silloin koko sairauspäiväraha kuuluu sinulle.
- Menikö vaikeesti
Kuulin vataavasta tapauksesta, jossa työnantaja luuli että sairauspäiväraha kuuluu heille.
Oikeasti se osa kelan sairaspäivärahasta maksetaan, joka on enemmän kuin palkka, niin se kuuluu sairaallle - Paranemisia
Kenenkään sairauspäiväraha kuukaudessa ei ole suurempi kuin normaali kuukauden bruttopalkka. Toivottavasti työnantajasi on maksanut sinulle normaalia palkkaa sairauslomalla ollessasi niin pitkään kuin tessssä on sovittu. Joillakin aloilla palkkaa saa joitain viikkoja, joillain toisilla useita kuukausia tessistä riipuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329