Mistähän voi johtua, ettei facebook anna minun ladata joitakin tanssivideoita sinne, vaan tulee ilmoitus mahdollisesta tekijänoikeusrikkomuksesta? Olen lisännyt jopa kymmeniä tanssivideoita, koreografiat yms ovat videoilla esiintyvien henkilöiden käsialaa ja minulla on lupa niiden julkaisuun, musiikki toki ei ole itse tehtyä. Olen saanut ladattua videoita joissa on isojenkin artistien biisejä, mutta mm high school musicalissa esiintyneet biisit ja pharrel williamsin happy taustamusiikkina estävät videon lataamisen, oli artisti ja biisin nimi sitten ilmoitettu tai ei. Millä perusteella käyttäjät saavat ladata näillä biiseillä varusteltuja videoita youtubeen, mutta ei facebookiin?
Ei tekijänoikeuksia?
5
197
Vastaukset
- bxjekxjr
Koska facebookilla on parempi tunnettujen musiikkiteosten tunnistusmenetelmä. Ei se tietenkään kaikkea tunnista mutta osan kuitenkin.
Ei kumpaankaan palveluun saa laittaa toisen musiikilla varustettua videota (paitsi luvan kanssa tietenkin) mutta kun kumpaankin palveluun tulee lukematon määrä uusia videoita päivittäin niin milläs kattavasti valvot paitsi automaateilla, ja sehän jää väistämättä aukolliseksi.- ehkäpä
Käykö tämä automaattinen tunnistus koko videon läpi? Saisikohan sillä "huijattua", että alkuun kuuluisi jotain aivan muuta musiikkia, itse tanssiin liittyvä musiikki alkaisi vasta myöhemmin?
- bxjekxjr
ehkäpä kirjoitti:
Käykö tämä automaattinen tunnistus koko videon läpi? Saisikohan sillä "huijattua", että alkuun kuuluisi jotain aivan muuta musiikkia, itse tanssiin liittyvä musiikki alkaisi vasta myöhemmin?
Eipä aavistustakaan. Mutta empiirinen tutkimus epäilemättä paljastaa asian.
- Lain kuuliainen
ehkäpä kirjoitti:
Oletko siis pyytämässä avunantoa tekijänoikeusrikokseen? Paljonko ajattelit tarjota siitä korvaukseksi, vai ajattelitko, että muut ihan vain tyhmyyttään ottavat riskin oikeusseuraamuksista saamatta itse minkäänlaista etua?
- tanssityyppi
Muistan itsekin, kuinka yritin ladata viime keväänä harlem shake -videomme facebookin, mutta se ei onnistunut tekijänoikeuksien takia. Facebook varoitti, että voi jopa poistaa facebook-käyttäjätilini, mikäli tällaista sattuisi uudelleen. Pähkinänkuoressa et voi siis ladata facebookiin tai youtubeen mitään videota, johon sinulla ei ole 100 % kaikkia tekijänoikeuksia, valitan. :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962