Onko lupatarkastajaa pakko laskea kotiini
mitä sanoo laki.
Lopetin TV-luvan kun televisio hajosi ja netistä näkee uutiset media playerillä.
Muuta virkaa telkulla ollutkaan kun v--tutti niin jatkuvat mainokset televisiossa ettei voinut enää katsoa mitään leffaa kun kesken leffaa tuli varoittamatta mainoksia niin meni koko TV-leffojen katselu pelkäämiseen koska yllätys mainokset tulee niinkuin nelosella ja mtv:eellä on tapana yhtäkkiä kesken leffaa varoittamatta näyttää taffelia tai jotain pizzafirman mainoksia että oikein säikähti siksi lopetin TV-katselun ja muutoinkin liian jankuttavia mainoksia ja liian pitkiä jankuttavia tulevien ohjelmien esittelyjä.
TV1 ja 2 aivan paskaa ohjelmaa ja vielä pitäisi digilaitteet väkisin ostaa mainosten katseluun.
Uuden telkun sijasta ostan TV-kortin PC:seeni mutta lupamaksuja en maksa paska ohjelmista ja jankutus mainoksista.
Voinko häätää lupakyttääjän kotioveltani pois vetoamalla yksityis alueeseen joka asuntoni on.
TV lupatarkastaja
8
2034
Vastaukset
- sori
näin on varmistuttu, että kaikki maksaa, tai kärsii tv-lupatarkastajista niin kauan, että eivät osta tv:tä mutta maksavat tv-lupamaksun. näin välttyy tältä häirinnältä. jotkut pitävät hintaa kalliina, jotkut halpana. onhan kotirauha sentään aika arvokas juttu. kannattaa harkita sen maksamista, vaikka tv ei kiinnostaisikaan.
- Töllö Peloton
Tulipa kerran TV-maksutarkastaja soittelemaan ovikelloani. Oven avattuani tarkistin tietenkin ensimmäisksi tarkastajan valtuudet. Sen jälkeen kehoitin käyttämään kerrostalomme ulko-ovea samalla ilmottaen, että turha ovikelloani soitella uudelleen. Onnittelin myös ettei Arska ollut kotona, on muuten ihan kiva tyyppi, mutta vetää armotta turpiin kaikkia, jotka vähänkin haiskahtaa virkamieheltä. Eipä ole sen jälkeen tarkastajaa näkynyt. Ihan rauhassa oon saanu telkkaria katsella.
En siis uhkaillut tarkastajaa, vaan varoitin kaveristani Arskasta, jota ei tietenkään ole olemassakaan.
- Minä
Tv-maksutarkastajaa ei tarvitse päästää asuntoon sisälle.
Tv-kortista on maksettava tv-maksu. (Yhden tv-maksun maksaminen riittää kattamaan sekä television että tv-kortin.)- swe
Kuinka se voisi tunkeutua mun asuntooni siellä on
3 rikkinäistä teeveetä aivan tosissaan on rikki enkä ole vielä viitsinyt kantaa roskiin kun joutuu maksaa jätemaksua telkusta heitän ne joskus jonnekin metsään tai järveen.
Siis pystynkö kieltää lupa-äijältä pääsyn asuntooni ja sanoa painu h-tiin.
Saako rikkinäisiä telkkuja pitää asunnossa ilman tv-lupaa.
Jos ei niin täytyy tänään kantaa telkut vinttiin. - nakki
swe kirjoitti:
3 rikkinäistä teeveetä aivan tosissaan on rikki enkä ole vielä viitsinyt kantaa roskiin kun joutuu maksaa jätemaksua telkusta heitän ne joskus jonnekin metsään tai järveen.
Jos ei niin täytyy tänään kantaa telkut vinttiin.Kyllä voit kieltää, jopa poliisikkin tarvitsee luvan asuntoon tunkeltumiselle.
Tälläisellä tv-lupatarkastajalla ei ole edes poliisin oikeuksia, saati sitten että pääsisi ilman lupaa toisten koteihin. - Saara
swe kirjoitti:
Jos ei niin täytyy tänään kantaa telkut vinttiin.Jos nyt kuitenkin ottaisit selvää paikkakuntasi elektroniikkaromun kierrätyksestä ennen kuin tuhoat luontoa nuukuuttasi. Olen viimeisen vuoden aikana vienyt kierrätykseen kaksi rikkinäistä telkkaria, toisen isossa kaupungissa ja toisen pienessä maalaiskunnassa, enkä joutunut kummassakaan maksamaan mitään.
- Maanmittari
Saara kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin ottaisit selvää paikkakuntasi elektroniikkaromun kierrätyksestä ennen kuin tuhoat luontoa nuukuuttasi. Olen viimeisen vuoden aikana vienyt kierrätykseen kaksi rikkinäistä telkkaria, toisen isossa kaupungissa ja toisen pienessä maalaiskunnassa, enkä joutunut kummassakaan maksamaan mitään.
Helsingin seudulla tv:n lailinen hävittäminen (kaatopaikka) maksaa 9 euroa koska se on kuvaputkellinen laite. Hinnat sinänsä riippuu ihan kunnasta paljonko ne veloittaa kaatopaikoilla. Mutta jos odottelet pari kuukautta niin ensi vuonna sen hävittäminen on ilmaista koska tuo hävittämiseen/kierrätykseen menevät rahat otetaan uusien telkkareiden ostajilta ns. kierrätysmaksuna.
- mie
No asuntoosi ei saa tulla kuin poliisi, ja sekin vain silloin kun sinua on tarvetta epäillä todennäköisin perustein rikoksesta, jonka tuomio on yli 6kk ehdotonta vankeutta. Sellaisiin rikoksiin kuuluu mm. paritus, huumeiden kauppaaminen ja henkirikos. Miksi muuten vaivautuisit edes sanomaan mitään jollekin joka kolkuttaa ovelle. Noh, sanoin kyllä minäkin että "Äiti on kieltänyt avaamasta ovea vieraalle miehelle". p.s.TV- lupatarkastajat on usein poliiseja toiselta ammatiltaan. Minä en sanoisi enää mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750