Lapsi koirapuistoon

Saako tulla ?

Yleensä käyn kahdestaan koirani kanssa kerran viikossa koirapuistossa.
Nyt kun mieheni on 2 kk ulkomailla työhommissa niin otin 4 v tyttöni mukaan koirapuistoon.
Yllätyksekseni meidät otti vastaan 2 vihaista naista jotka sanoivat että heidän koiransa eivät tykkää lapsista joten minulla ei ole mitään oikeutta tulla puistoon lapseni kanssa.
Enkä olisi varmaan tyttöä ottanutkaan mukaan, mutta tyttö on rauhallinen, ei huuda ja osaa olla koirien kanssa. Ja sovittiin tytön kanssa jo ennen lähtöä ettei vieraisiin koiriin kosketa ennen lupaa.

Yleensä tuona aikana kun ollaan puistossa käyty niin siellä ei ole ollut ketään muita...

188

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+11

En suosittelisi. Puisto on ensisijaisesti koirille tarkoitettu, ja kaikki koirat eivät tosiaankaan ole tottuneet lapsiin. Jos lapsi vaikkapa on nätisti kokoajan penkillä, ei mene koirien luo leikkimään ja juoksemaan, niin tuskin sattuu mitään. Mutta jos annat lapsesi juosta puistossa koirien kanssa, voi sattua. Siinä on myös turha syyttää koiranomistajia, sillä puisto on koirille tarkoitettu, ei lasten leikkipaikka.
      Omalla vastuullasi siis otat lapsesi mukaan. Koirasi varmaan pärjää ilman puistoakin tuon 2kk, tai sitten harvennat käyntejä, jos lapsi mukana.

• 20+11

ja ennen kuin joku tulee mussuttamaan, selvennän mitä ajoin takaa.

Eli omistaja vastaa siis tottakai koiransa mahdollisesta hyökkäyksestä lasta vastaan myös puistossa, mutta meinasin, että syy ja vastuu tapahtumasta ei ole yksin koiran omistajan, vaan myös äidin tulee katsoa peiliin. Koirapuisto on koirien oma temmellysalue, ei lasten. Lapsilla ei ole mitään asiaa koirapuistoon leikkimään, jos paikalla on vieraita koiria.

• Joustavuutta

No periaatteessa saa, mutta onhan se riski lapsellesi, kun puistossa on vieraita koiria vapaana leikkimässä, juoksemassa täysiä jos eivät tosiaan ole tottuneet lapsiin ( näkisin, että kilteillä lapsiin tottumattomilla koirilla on ensisijainen puistoikuoikeus lapseesi nähden). Lisäksi, jos teidän koira puolustaa lasta, voi aiheuttaa tappeluita. Mutta tyhjään puistoon tietty. Tai voithan kysyä, onko ok tulla lapsen kanssa :) Saisitko jonkun kaverin mukaan lenkille, jolloin hän voisi olla lapsen kanssa vaikka leikkipuistossa?
      Se täytyy vielä lisätä, että naiset olisivat voineet käyttäytyä paremmin, esim. pyytää teitä odottamaan jonkin aikaa, ja sitten antaa tilaa(poistua). Mutta se hyvä puoli asiassa on, että kertoivat, etteivät heidän koiransa pidä lapsista niin et vienyt lastasi mahdolliseen vaaratilanteeseen. Eli: joustavuutta.

• bhgjhhk

Minä en ottaisi riskiä ja koiranomistajat maksaa aina ei lasten vanhemmat.

Eli minun aikaan ei saa tulla missään nimessä eli ehdoton ei lapsille.

• Liljank
        bhgjhhk kirjoitti:

Minä en ottaisi riskiä ja koiranomistajat maksaa aina ei lasten vanhemmat.

Eli minun aikaan ei saa tulla missään nimessä eli ehdoton ei lapsille.

et sinä sitä päätä, et sanele sääntöjä puistoon.
        Meidän vanhempi lapsi on nyt 10v ja isokokoisena ja koiriin tottuneena pärjää kyllä.

• äiteeitsekin

No ei tietenkään saa mennä lapsen kanssa, pitäisi olla itsestään selvää!!!

Syyt luulisi käsittävän itsekin.

Kaikki koirat ei tule lapsiperheistä ja kaikki koirat ei pidä lapsista.

Koirapuisto on suunnattu koirien olemiseen ei lasten.

Koirat juoksee ja voi juosta päin.

Kun olet lapsen kanssa ja tulee koiratappelu niin sinun pitäisi huomioida koirasi ja tilanne ennen sitä ja olla valmis erotteleemaan koirat jos näin ikävästi menisi.
      Ja lapsi voi jäädä vahiongossa tilanteeseen.

Koirille koirien paikka!

Lapset riekkuu puistossa ja vie huomion koirien eleiden tarkkailulta.

• juuri niin.

Ei lapsia rakkipuistoon eikä rakkeja mihinkään muihin puistoihin tai edes kaduille ilman kuonokoppaa. Kannattaa muistaa, että suuri osa rakin omistajista vihaa lapsia.

• neljä lasta+koira
        juuri niin. kirjoitti:

Ei lapsia rakkipuistoon eikä rakkeja mihinkään muihin puistoihin tai edes kaduille ilman kuonokoppaa. Kannattaa muistaa, että suuri osa rakin omistajista vihaa lapsia.

Joo, niin me vihataan lapsia, jopa omiamme....

• telkien taa hullut
        juuri niin. kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että suuri osa koirattomista ovat henkisesti hyvin sairaita, jolloin ulosanti on sen mukaista. Tuollaisia mielisairaan haihatuksia ei kannata ottaa tosissaan. Kannattaa myös muistaa, että suuri osa koirattomista vihaavat koiria, ja ovat täten suuri uhka koirille sekä niiden omistajille.

• huolestuttavaa
        neljä lasta+koira kirjoitti:

Joo, niin me vihataan lapsia, jopa omiamme....

Monet täällä tosiaan kertoneet vihaavansa lapsia ja että rakki tärkeämpi kuin omatkin lapset, puhumattakaan vieraista. Eipähän kukaan vastuullinen ihminen jättäisi rakkia lapsen lähelle ainakaan valvomatta tai antaisi nuoleskella lasta tartuttaen karieksen lisäksi jopa tappavia bakteereja.

Syöttötuolit, lelut ja kaikki muu täytyy olla mahdollismman turvallisia, mutta sitten kuitenkin arvaattomien elukoiden annetaan olla lasten lähellä jopa ilman valvontaa, täysin käsittämätöntä.

• Saako tulla ?

Kiitos vastauksista! Tajuan kyllä että koirapuisto on ensisijaisesti tarkoitettu koirille eikä lapsille. Ja todellakin vien tytön sinne omalla vastuullani. Naisten "viha" vain pääsi yllättämään. Olimme siis aidan toisella puolella ja olisin kysynyt kyllä heiltä että onko ok tulla rauhallisen tytön kanssa, mutta en edes ehtinyt kun rupesivat räyhäämään....

• eiolenormaalia

Ihan normimeininkiä. Kyllä nämä koiranaiset oikeasti vihaavat "kakaroita", siihen tulokseen olen itse tullut. Ei kai kukaan lapsirakas ota tappajakoiria. Jotain kauhean kummallista on tässä nykyisessä koiratouhussa, mennyt ihan sairaaksi koko homma. Tavalliset seurakoirat eivät kelpaa, vaan hankitaan outoja rotuja, joilla pelotellaan muita ihmisiä koiria ja esitetään kuinka vain MINÄ PÄRJÄÄN tämän vasikankokoisen hirvityksen kanssa. Minulle ei tulisi mieleenkään pitää koiraa joka "ei pidä lapsista". Mitä ihmeen touhua se oikein on? Mikä helvetin koira ei muka pidä tai ainakin siedä lapsia ellei ole ihan pentu joka saattaa ymmärtämättömyyttään näykkästä leikin tiimellyksessä.

• Äo:si 5 ??
        eiolenormaalia kirjoitti:

Ihan normimeininkiä. Kyllä nämä koiranaiset oikeasti vihaavat "kakaroita", siihen tulokseen olen itse tullut. Ei kai kukaan lapsirakas ota tappajakoiria. Jotain kauhean kummallista on tässä nykyisessä koiratouhussa, mennyt ihan sairaaksi koko homma. Tavalliset seurakoirat eivät kelpaa, vaan hankitaan outoja rotuja, joilla pelotellaan muita ihmisiä koiria ja esitetään kuinka vain MINÄ PÄRJÄÄN tämän vasikankokoisen hirvityksen kanssa. Minulle ei tulisi mieleenkään pitää koiraa joka "ei pidä lapsista". Mitä ihmeen touhua se oikein on? Mikä helvetin koira ei muka pidä tai ainakin siedä lapsia ellei ole ihan pentu joka saattaa ymmärtämättömyyttään näykkästä leikin tiimellyksessä.

Ihan mikä vaan rotu tai paremminkin yksilö ei välttämättä pidä vaan lapsista jos ei ole lasten kanssa ollut koskaan tekemisissä, tai ei siis tule lapsiperheestä. Ja erittäin moni lapsirakas ottaa koiran, rotuvalinta on sitte erikseen. Ei mikään rotu ole automaattisesti lapsien vihaaja, se on ihan mihin sen totuttaa.

• 7 + 20
        Äo:si 5 ?? kirjoitti:

Ihan mikä vaan rotu tai paremminkin yksilö ei välttämättä pidä vaan lapsista jos ei ole lasten kanssa ollut koskaan tekemisissä, tai ei siis tule lapsiperheestä. Ja erittäin moni lapsirakas ottaa koiran, rotuvalinta on sitte erikseen. Ei mikään rotu ole automaattisesti lapsien vihaaja, se on ihan mihin sen totuttaa.

Juu ei ole pitit ja laumanvartijat muita vaarallisempia, ei tokikaan... uskokoon ken tahtoo...

Ihan aikuisten oikeesti, ikinä ei ole meidän koirat purreet lapsia, ei edes riehuvia, vaikka emme ole lapsiperhe.

On koiria ja on Tappajakoiria, taidat omistaa jälkimmäisen.

• Live'n'learn
        7 + 20 kirjoitti:

Juu ei ole pitit ja laumanvartijat muita vaarallisempia, ei tokikaan... uskokoon ken tahtoo...

Ihan aikuisten oikeesti, ikinä ei ole meidän koirat purreet lapsia, ei edes riehuvia, vaikka emme ole lapsiperhe.

Googlaa: the children's nanny dog

Oppia ikä kaikki. Ko. rotu ei välttämättä siedä aikuisena toisia koiria yhtä hyvin kuin useimmat muut rodut.

• äiteeitsekin

Kyllä se vastuu tulee sille koiranomistajalle jos koira puree tyttöäsi..et voi olla noin vastuuton että riskeeraat tyttösi!!

Totta kai naiset hermostuu koska ei halua maksaa korvauksia ja pahimmassa tapauksessa menettää koiraansa jos jotain sattuu. Ja näitä on paljon jotka ei ajattele nenäänsä pidemmälle ja luultavasti törmänneet aiemminkin samaan ja toiset ei uskoneet että koirilla on ensisijainen oikeus olla puistossa. :(

Ja kerran itsekin olen nähnyt jonkun vievän jopa rattaat puistoon. Ja toisella kertaa bokseri tuuppasi lapsen kumoon ja lapsi pelästyi. Yksi valitti likaisista vaatteista jne.

Itse teen lenkin puistoon ilman lapsia ja otan sen ajan koiralle. Muulloin tehdään yhteislenkit muualle.

• äiteeitsekin
        äiteeitsekin kirjoitti:

Kyllä se vastuu tulee sille koiranomistajalle jos koira puree tyttöäsi..et voi olla noin vastuuton että riskeeraat tyttösi!!

Totta kai naiset hermostuu koska ei halua maksaa korvauksia ja pahimmassa tapauksessa menettää koiraansa jos jotain sattuu. Ja näitä on paljon jotka ei ajattele nenäänsä pidemmälle ja luultavasti törmänneet aiemminkin samaan ja toiset ei uskoneet että koirilla on ensisijainen oikeus olla puistossa. :(

Ja kerran itsekin olen nähnyt jonkun vievän jopa rattaat puistoon. Ja toisella kertaa bokseri tuuppasi lapsen kumoon ja lapsi pelästyi. Yksi valitti likaisista vaatteista jne.

Itse teen lenkin puistoon ilman lapsia ja otan sen ajan koiralle. Muulloin tehdään yhteislenkit muualle.

Tässä että vien vain koiran puistoon on se etu että pystyn kunnolla tarkkailemaan koirani eleet ja muiden koirien eleet jolloin pystyn välttämään tappelut..lapsi vie aina huomion pois koirista.

• 12+33
        Live'n'learn kirjoitti:

Googlaa: the children's nanny dog

Oppia ikä kaikki. Ko. rotu ei välttämättä siedä aikuisena toisia koiria yhtä hyvin kuin useimmat muut rodut.

http://sgbrown.hubpages.com/hub/The-Pit-Bull-Dog-Once-Knows-as-the-Nanny-Dog-What-Happened

Yleensähän argumentti on, että kun niin pitkään noita on koulittu myös koiratappeluihin, agressiiviselsi koiria vastaan siis, se ei sieltä mihinkään se ominaisuus häviä. Samalla logiikalla ei häviä uskollisuus ja sietäminen oma perhettä kohtaan.

>>In temperance tests, given by the American Temperance Test Society, the pit bull rated as the second MOST TOLERANT. The most tolerant dog breed was the Golden Retriever. The least tolerant was the Chihuahua.

• ....
        12+33 kirjoitti:

http://sgbrown.hubpages.com/hub/The-Pit-Bull-Dog-Once-Knows-as-the-Nanny-Dog-What-Happened

Yleensähän argumentti on, että kun niin pitkään noita on koulittu myös koiratappeluihin, agressiiviselsi koiria vastaan siis, se ei sieltä mihinkään se ominaisuus häviä. Samalla logiikalla ei häviä uskollisuus ja sietäminen oma perhettä kohtaan.

>>In temperance tests, given by the American Temperance Test Society, the pit bull rated as the second MOST TOLERANT. The most tolerant dog breed was the Golden Retriever. The least tolerant was the Chihuahua.

Kannattaa lukea, niin voi ymmärtää taustat "pittiasialle". Yleiselle "totuudelle" vs. Totuudelle.

http://www.alternet.org/civil-liberties/pitbulls-used-be-considered-perfect-nanny-dogs-children-until-media-turned-them?paging=off¤t_page=1#bookmark

Muistakaa että Suomi ei oo amerikan osavaltio.

• Hum.

Tädeillä oli vaan vaippa vinossa. Kahakkatilanteessa sun voi olla vaikea repiä omaa koiraasi pois tilanteesta, ja huolehtia muksustasi samaan aikaan.
        Mene tilanteen mukaan.

• Äo:si 5 ??
        7 + 20 kirjoitti:

Taas meni pointtini ohi sulta:
        On rotuja jotka ovat todennäköisemmin aggressiivisia/hyökkääviä kuin toiset (esim juuri pitti), mutta ei ole ole rotua olemassa josta rotumääritelmä kertoo: "vihaa lapsia". Jos koiraYKSILÖ ei pidä lapsista, on kyse siitä että sitä ei ole totutettu lapsiin. Kaikki 3 omaa koiraani ovat varauksellisia lasten seurassa koska kakarat ovat "outoja" koska niihin ei ole totuttu. Koirat välttelevät ja kiertävät vähän kauempaa ne. Aikuiset tavataan kaikki hännät huiskuttaen. Yksikään koirani ei ole aggressiivinen kuitenkaan lapsia kohtaan, vain arka.
        Taas, jos koira on aggre lapsille vaikka on totutettu, se on luultavasti sitä myös aikuisille.

• ölö
        eiolenormaalia kirjoitti:

No omani ei ole tottunut lapsiin, ei toki päälle käy mutta esim. pienempien lasten kanssa ei oikeen osaa olla koska on kova vouhottamaan ja siinä tiimellyksessä saattaa muksu vaikka kaatua pahasti, joten en mieluusti vie koiraani paikkoihin jossa on pieniä lapsia. Isommat jotka pienestä töytäisystä ei heti kaadu on ok ja voivat ja leikkivätkin koirani kanssa. Ikinä en kyllä sano ettei koirani pitäisi lapsista, mutta huomautan koiran vauhdikkuudesta/soveltumattomuudesta leikkiä pienten lasten kanssa.
        Rotuna ihan maantiejalostettu norjanharmaa, että ei mikään outo tapaus..

• Ei lapsia

En itsekkään suosittele alle 10 vuotiaitten mene mistä koira puistoihin juuri sen takia että kaikki koirat eivät pidä/ pelkäävät lapsia pidän esimerkkinä omaa koiraani joka kammoaa kirkuvia lapsia ja muutenkin lasten olemusta oli lapsi rauhallinen tai ei oma koirani ei vain lapsista tykkää ja jos todellakin joku niin sanoo että koira lapsista ei tykkää kannattaa neuvosta ottaa kiinni ja mennä muualle tai pian lapsea koristaa koiran purennat josta sitten voi vain lapsen vanhempia syyttää että miksi siten veivät lapsen koira puistoon

• 1+17

Huh, olipas paljon asiaa saatu yhteen lauseeseen. =)

• Ihmettelenpä vain

Kuinka sellaista koiraa voi viedä kaupunkialueella yhtään mihinkään, joka ei pidä lapsista?

• taas kouluttakaa koirann

Mitäs kun koirani ei ole tottunut mustiin ihmisiin,sanonko sille ettei koirani ole tottunut siihen,lähe vetään
        EI vaan jos koiralla on ongelma Se väistyy.oma piha ainoa paikka missä voitte mesota koiranne säännöillä.toki lapsi pitää olla myös lapasessa.

• ...
        taas kouluttakaa koirann kirjoitti:

Mitäs kun koirani ei ole tottunut mustiin ihmisiin,sanonko sille ettei koirani ole tottunut siihen,lähe vetään
        EI vaan jos koiralla on ongelma Se väistyy.oma piha ainoa paikka missä voitte mesota koiranne säännöillä.toki lapsi pitää olla myös lapasessa.

...mutta Omaa rasavilliä poikaa en ota puistoon koska sillä olisi tylsä ulkoilu seisoskella k.puistossa.onhan sitä toki mukavampiakin koko perheen harrastuksia/leikkejä kuin nököttää k.puistossa

• äiteeitsekin

On myös niin että koira voi olla raju ja pomppia vasten ja kaataa lapsen!

Ja jos lapset kiusanneet voi viedä aikaa saada asioita reilaan pois peloistaan ja koirien puisto ei ole koulutuskenttä jossa pitäisi totuttaa lapsiin. Ja jos stressaantuu lapsista ei puisto silloin toimi koiralle hyvin stressin poistoon ja leikin hakemiseen muiden koirien kanssa.

Lapset vie huomion pois koirista joita pitää tarkkailla ettei tule tappelua ja kaikki sujuu hyvin.

On siis monta syytä miksi paikasta halutaan tehdä stressitön ja puhtaasti koirille suunnattu.

• sakun kanssa herkkää

Aiemmat kirjoittajat ovat sanoneet jo kaikki asiapointit. Ei ole suotavaa lasten tuonti koirapuistoihin, osa koirista voi olla lapsiin tottumattomia jne. Ja sitten on vielä se, että erityisesti isojen koirien puolella meno voi olla juoksuralleissa semmoista, että on oikeasti mennyt aikuisiltakin venähdystä yms kun koirien lauma on vauhdissa laukannut päin jalkoja. Vahingossa voi siis lapsi jäädä koirien jalkoihin.
      Kannattaa ja pitääkin kysyä portilla voiko lapsen kanssa tulla puistoon, jos niin haluaa (mutta ei kannattaisi, kaikkien kannalta kun tosiaan meno on välillä vauhdikasta jne) - kyse on siitä, mitä ihmisiä ja koiria paikalla. Ollaan oltu samaan aikaan lastenkin kanssa puistossa (neuvoteltu portilla, että jos rauhallisesti ovat ettei juoksenteluita vaan aikuisen vierellä), mutta itse en myöskään kannata lasten tuloa puistoon vaikka koirani onkin tottunut lapsiin, kuitenkin on vauhdikas menijä ja nuori koira, niin jos lapsi lähtee ohjeistuksesta huolimatta juoksemaan ja sitten kyykkimään, saattaa koira lähteä perään ja vaikka koettaa "humpauttaa" kyykkivää. Olen ollut vanhempia enemmän "vanhempana" näissä samaan aikaan puistoiluissa, itselle stressiä ja todettuna, nähtynä on etteivät lapset muista ohjeita vaan pian jo juostaan ja KIERITÄÄN maassa jne. Joten koirapuistot koirapuistoina mieluusti. :)

Olisivat voineet mukavammin sanoa asiansa ne aloittajan mainitsemat ihmiset, luultavasti tai aika selkeästi niin että aiempaa taustajuttua joidenkin tuloista perheineen ja heti olivat jo stresseissä ettei taas samaa härdelliä tms. Asiat voi neuvotella ookoosti.

• manzy

Ei tietenkään kakaroita koirapuistoon-koirat voi pelkää tai muuten ei tykkää. Mutta entäs kun kävelen kahden isohkon koirani kanssa lapsille verorahoilla rakennetun leikkipaikan ohi ja jos pysähdyn vähänkään niin ihan takuulla ryntää mamma tai pari heti mesomaan että ei saa koiria tuoda lasten leikkipaikoille. Kakaroiulle kyllä yhteiskunta rakentaa päiväkkodit ja koulut ja harrastuspaikat ja puistot ja maksaa vielä kaikkia tukia mutta koiraihmiset kustantaa lemmikkinsä elatuksen ja harrastukset ite. Valitsen lasten sijasta elämääni koirat ja säästän paljon yhteiskunnan rahaa.

• just...

Aina on joku lesbo räkyttämässä.
        laitappa vauhtia niihin kahteen isohkoon pakaraasi niin säästetään verorahoja sunkin hoitamisessa.
        mikään ei ole niin tyhmä kuin toinen koiran omistaja.

• Amores perros

Mä esitän hieman eriävän mielipiteen. Ainakin täällä on koirapuiston säännöissä kielto, että vihaisia koiria ei sinne saa viedä. Lapsikieltoa ei siellä ole. Kuolaa ja tassunjälkiä voi tulla, ja likaisia kenkiä, mutta ne saa pestyä. Olen useinkin nähnyt koirapuistossa lapsia, nuorin ollut siinä n.3, mutta osasi käyttäytyä rauhallisesti. Vanhempien vastuulla lasten käytös, koiranomistajilla koiriensa. Kaksi kertaa olen jättänyt menemättä koirapuistoon, joku pittimixi egoili, menimme ohi. Toisen kerran oli sekä pienten että isojen koirien puolet vallattu, ladyja (juuri varmaan näitä mistä aloitusviestissäkin avauduttiin...) tipsuineen, cottoneineen ja terriereineen. Nyrpistelivät saksanpaimenkoiralleni ja jonkun silmiin tuo näytti vihaiselta. Jaaha. Kyseinen lady taatusti vihaisempi... Omia lapsia mulla ei ole, avopuolisollani 2, molemmat yli 10. Käyvät usein meillä kylässä. Joka kerta ovat innoissaan, kun koirat päästävät heikkopäisinä santaa ruopien ja löytävät toisilta jääneitä palloja yms. Molemmat osaavat käyttäytyä, kysyä aina saako silittää, eivät arkaile vaikka norsunkokoinen leonberginkoira tulisi haistelemaan, osaavat tulkita koiria, ja varsinkin nuoremmasta kaikki tapaamansa koirat ovat pitäneet, ja ymmärtäneet että se on vielä pieni. Enhän voisi jättää muksuja kotiin koirapuistoreissun ajaksi, niinkuin jätän koirat leikkipuiston ajaksi. Omaa järkeä saa käyttää ja sitä olisi suotavakin käyttää. Tunnettava oma(t) koiransa ja lapsensa, tajuttava vastuunsa. Sitä en ymmärrä, että vaunuissa tai rattaissa täytyy lapsi tuoda itkemään koirapuistoon, tai joku villimpi junnu, joka päästää eestaas jahdaten koiria kenenkään komentamatta, sellaistakin kun nähnyt.

• gfdghgjuyt
        Amores perros kirjoitti:

Mä esitän hieman eriävän mielipiteen. Ainakin täällä on koirapuiston säännöissä kielto, että vihaisia koiria ei sinne saa viedä. Lapsikieltoa ei siellä ole. Kuolaa ja tassunjälkiä voi tulla, ja likaisia kenkiä, mutta ne saa pestyä. Olen useinkin nähnyt koirapuistossa lapsia, nuorin ollut siinä n.3, mutta osasi käyttäytyä rauhallisesti. Vanhempien vastuulla lasten käytös, koiranomistajilla koiriensa. Kaksi kertaa olen jättänyt menemättä koirapuistoon, joku pittimixi egoili, menimme ohi. Toisen kerran oli sekä pienten että isojen koirien puolet vallattu, ladyja (juuri varmaan näitä mistä aloitusviestissäkin avauduttiin...) tipsuineen, cottoneineen ja terriereineen. Nyrpistelivät saksanpaimenkoiralleni ja jonkun silmiin tuo näytti vihaiselta. Jaaha. Kyseinen lady taatusti vihaisempi... Omia lapsia mulla ei ole, avopuolisollani 2, molemmat yli 10. Käyvät usein meillä kylässä. Joka kerta ovat innoissaan, kun koirat päästävät heikkopäisinä santaa ruopien ja löytävät toisilta jääneitä palloja yms. Molemmat osaavat käyttäytyä, kysyä aina saako silittää, eivät arkaile vaikka norsunkokoinen leonberginkoira tulisi haistelemaan, osaavat tulkita koiria, ja varsinkin nuoremmasta kaikki tapaamansa koirat ovat pitäneet, ja ymmärtäneet että se on vielä pieni. Enhän voisi jättää muksuja kotiin koirapuistoreissun ajaksi, niinkuin jätän koirat leikkipuiston ajaksi. Omaa järkeä saa käyttää ja sitä olisi suotavakin käyttää. Tunnettava oma(t) koiransa ja lapsensa, tajuttava vastuunsa. Sitä en ymmärrä, että vaunuissa tai rattaissa täytyy lapsi tuoda itkemään koirapuistoon, tai joku villimpi junnu, joka päästää eestaas jahdaten koiria kenenkään komentamatta, sellaistakin kun nähnyt.

Kielto pitäisi ehdottomasti saada sinne kun kaikki ei ymmärrä ettei lapset kuulu sinne. Ei lasten puistoonkaan ole koirakieltolappua mutta jokainen tietää ilmankin!!

• ei tottunut
        Amores perros kirjoitti:

Vihainen koira ei ole sama, kuin lapsiin tottumaton. Minun koirani ei ole vihainen, mutta se pelkää lapsia. Ymmärrätkö eron.

• Amores perros kirjoitti:

Niinmpä, Amores perros, koulutuskysymys. Tai niinkuin joku ihmetteli, miten on mahdollista kuljettaa kaupunkialuieella lapsin tottumatonta koiraa... Ihmettelen samaa kun niitä kauniina päivänä oikein vilisee tuolla puistossa, kaiken kokoista nappulaa.

Itsellä kun on periaate että kaikkien kanssa on tultava juttuun. Mikä siinä on niin vaikeaa treenata vähän lapsia koiran kanssa, koulutusmateriaalia kävelee ihan ilmaiseksi vastaan joka päivä. Itellä ei ole ensimmäistäkään lasta, eikä tule, ei ole lastenvaunuja, pyörätuoleja, rollaattoreja, ei mitään näistä kenelläkään lähipiirissä, mutta silti kaikki omistamani eläimet on totutettuja niihin. Kun koira on koulutettava, sosiaalistettava ja totutettava kaikenlaisiin asioihin niin ettei siitä ole ympäristölle vaara.

Ja mitä sitten jos joku ipana on joskus kiusannut koiraa, sitten treenataan hiukan lisää. Mahottoman iso homma antaa naapurin pikkunappulalle koirannameja käteen ja pyytää sitä syöttämään ne koiralle... Ellei sitten ole tarkoitus vahvistaa (laiskuuttaan) koiranhuonoa käytöstä, ja hihnan päässä on niin epäsosiaalinen 2-jalkanen ettei mikään suju.

• Amores perros
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

Niinmpä, Amores perros, koulutuskysymys. Tai niinkuin joku ihmetteli, miten on mahdollista kuljettaa kaupunkialuieella lapsin tottumatonta koiraa... Ihmettelen samaa kun niitä kauniina päivänä oikein vilisee tuolla puistossa, kaiken kokoista nappulaa.

Itsellä kun on periaate että kaikkien kanssa on tultava juttuun. Mikä siinä on niin vaikeaa treenata vähän lapsia koiran kanssa, koulutusmateriaalia kävelee ihan ilmaiseksi vastaan joka päivä. Itellä ei ole ensimmäistäkään lasta, eikä tule, ei ole lastenvaunuja, pyörätuoleja, rollaattoreja, ei mitään näistä kenelläkään lähipiirissä, mutta silti kaikki omistamani eläimet on totutettuja niihin. Kun koira on koulutettava, sosiaalistettava ja totutettava kaikenlaisiin asioihin niin ettei siitä ole ympäristölle vaara.

Ja mitä sitten jos joku ipana on joskus kiusannut koiraa, sitten treenataan hiukan lisää. Mahottoman iso homma antaa naapurin pikkunappulalle koirannameja käteen ja pyytää sitä syöttämään ne koiralle... Ellei sitten ole tarkoitus vahvistaa (laiskuuttaan) koiranhuonoa käytöstä, ja hihnan päässä on niin epäsosiaalinen 2-jalkanen ettei mikään suju.

Vitikonpaarustaja (mikä muuten on 'vitikko'? :D ), juuri näin. Meitä kulkee täällä vaikka mitä kansalaista, koirakoita, vanhuksia rolluilla, sauvakävelijöitä, skeittaajia, lenkkeilijöitä, rullaluistelijoita, autoilijoita, pyöräilijöitä, lapsiperheitä, pyörätuolipotilaita, sokkoja, kehitysvammaisia. Kaikilla meillä on oikeus täällä kulkea, mutta velvollisuus noudattaa sääntöjä, käyttää sekä järkeä ja logiikkaa että myös jotakin tunneälyn tapaista. Ymmärrän toki, että lapsiin tottumaton ja vihainen koira eivät poikkeuksetta ole sama asia, mutta lapsilla on oikeus tulla koirapuistoon (vanhempiensa/vanhempansa kanssa, tai miksi ei vain keskenään katselemaan), koirien sopii tottua lapsiin, ja lapset täytyisi totuttaa koiriin. Tämä menee hieman ot, mutta olin kävelyllä pikimustan saksanpaimeneni kanssa, vastaan tuli äiti kahden pienen (n. 3 ja 5?) kanssa, ja varmasti höntti koirani näytti pienemmän silmissä möröltä. Osoitti sormella ja alahuuli meni mutrulle. Äitinsä kertoi että niin, se on iso hauva. Mä kerroin että ei tarvitse pelätä, tää on vielä lapsi niinkuin säkin. Rapsutin koiraani, joka vähän villiintyi. Sanoin pikkumuksulle, että kato nyt kun tää on hassu! :D Alkoi hymyilyttää ja ujostuttaa, mutta molempien matka jatkui suuntiinsa, eikä tuosta kohtaamisesta traumoja kenellekään jäänyt, paitsi koiralleni, kun tyhmä Amo piti aisoissa eikä päästänyt pomppimaan pientä kumoon. :D Mun mielestä asiassa ei ole, pitäisi olla..., mitään vaikeaa.

• manzy 2
        just... kirjoitti:

Aina on joku lesbo räkyttämässä.
        laitappa vauhtia niihin kahteen isohkoon pakaraasi niin säästetään verorahoja sunkin hoitamisessa.
        mikään ei ole niin tyhmä kuin toinen koiran omistaja.

1. En oo lesbo mutta en vaan halua koskaan lapsia, se on mun valinta- Onko jotaki vikaa?
        2. Mun pakarat-jos ne nyt jotakin tähän kuuluu, on takuulla timmimmät kun yhelläkään poikineella mammalla
        3- Onko puiston ohi menevä tie jotenki kakaroiden yksityisalue vai eikö saa ohi kävellä ihan omaa vauhtia

• Yksi mielipide
        manzy 2 kirjoitti:

1. En oo lesbo mutta en vaan halua koskaan lapsia, se on mun valinta- Onko jotaki vikaa?
        2. Mun pakarat-jos ne nyt jotakin tähän kuuluu, on takuulla timmimmät kun yhelläkään poikineella mammalla
        3- Onko puiston ohi menevä tie jotenki kakaroiden yksityisalue vai eikö saa ohi kävellä ihan omaa vauhtia

Veljeni sai koirahullun akan kanssa kaksi lasta ja koirat meni aina lasten edelle..... Lapsiparat...nykyään tämä koiralta pahasti haiseva lihava manta elelee yksin koiriensa kanssa. Onneksi et halua lapsia ja toivottavasti luoja niitä ei sinulle koskaan suo. Muista se, että äitisi on sinutkin tänne maailmaan "poikinut". Ja tiedoksesi, että vaikka olenkin kahden lapsen äiti, myös minun pakarat on erittäin timmit. Jonain päivänä se sinäkit saatat elellä vanhain kodissa verovaroin, mutta koirat sinua tuskin sinne tulee katsomsa...Ymmärrän hyvin jos joku valitsee lapsettomuuden, sillä silloin säästyy monelta pelolta mutta jää paitsi elämää suuremmalta rakkaudelta. Ps. meillä on kaksi koiraa

• näin meillä

Kaupungissa ja taajamissa asuva koira kyllä tottuu lapsiin ilman totuttamistakin sen verran, ettei tuota ongelmia kuljettaa kaupunkialueella ihmistenilmoilla. Lasten ääniä ja itse lapsia näkee kyllä miltei joka paikassa, että eivät ne uutta koiralle enää ole.
      Tällainen koira voi silti reagoida ikävästi, jos lapsi tulee ihan iholle tai tarraa kiinni, jos ei ole siis elänyt lasten parissa.

Minun koirani ei ole moksiskaan lapsista, elleivät tule iholle, tarraa kiinni tai koske peräpäähän. Ohi juoksentelevat ja meluavat ja ympärillä leikkivät lapset eivät ole ongelma. Lähipiirissä ei lapsia ole, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi kouluttaa sietämään lasten kohtelua.

Eri asia on sitten oikeasti lapsia pelkäävä koira, joka muuttuu levottomaksi ja arvaamattomaksi jo kun näkeekin lapsia juoksevan vaikka kivenheiton päässä, tai kuulee niiden ääniä. Koiran voi pilata noin eristämällä se täysin ulkomaailmasta ja vieraista ihmisistä.

• jippii

Vitikko ja Amores,kiitos teille.kiva todeta että vielä on normaaleja koiran omistajia.hyvää kevättä.

• dogeja
        jippii kirjoitti:

Vitikko ja Amores,kiitos teille.kiva todeta että vielä on normaaleja koiran omistajia.hyvää kevättä.

Niin, säännöissä ei kielletä lasten tuloa alueelle, joten sen puolesta aikuinen voi, vastuunsä ymmärtäen, tulla lapsensa kanssa puistoon. Lapselta tätä oikeutta ei ole pois viety. Tottakai odotetaan lapsen osaavan käyttäytyä ja/tai vanhemman hanskaavan lapsensa silloin.

Säännöt taas sanovat ettei vihaista koiraa saa tuoda puistoon. Näin ei ongelmaa pitäisi olla. Jos koira taas arkailee lapsia, tulee siitä ilmoittaa alueelle lapsensa tuovalle, joka voi sitten huomioida asian. Arka koira ei kuitenkaan hyökkää, vaan kiertää lapsen kaukaa, jos vaan suinkin voi.

Järjenkäyttö on sallittua. On hyvä tietää mikä on säännöissä kiellettyä ja mikä ei. Eli on paljon erilaisia tilanteita ja näin on järjen köyhyyttä ykskantaan sanoa, että ei käy. Esimerkki: Iso puisto, sisällä 2 koiraa, jotka pitävät lapsista ja eivät ole vihaisia tietenkään muutenkaan -> ei käy? No tasan käy. Lapsensa voi ottaa puistoon mukaan.

• jippii:lle :):):)
        dogeja kirjoitti:

Niin, säännöissä ei kielletä lasten tuloa alueelle, joten sen puolesta aikuinen voi, vastuunsä ymmärtäen, tulla lapsensa kanssa puistoon. Lapselta tätä oikeutta ei ole pois viety. Tottakai odotetaan lapsen osaavan käyttäytyä ja/tai vanhemman hanskaavan lapsensa silloin.

Säännöt taas sanovat ettei vihaista koiraa saa tuoda puistoon. Näin ei ongelmaa pitäisi olla. Jos koira taas arkailee lapsia, tulee siitä ilmoittaa alueelle lapsensa tuovalle, joka voi sitten huomioida asian. Arka koira ei kuitenkaan hyökkää, vaan kiertää lapsen kaukaa, jos vaan suinkin voi.

Järjenkäyttö on sallittua. On hyvä tietää mikä on säännöissä kiellettyä ja mikä ei. Eli on paljon erilaisia tilanteita ja näin on järjen köyhyyttä ykskantaan sanoa, että ei käy. Esimerkki: Iso puisto, sisällä 2 koiraa, jotka pitävät lapsista ja eivät ole vihaisia tietenkään muutenkaan -> ei käy? No tasan käy. Lapsensa voi ottaa puistoon mukaan.

Hyvää kevättä myös sinulle!!! :)

• hillma1

Ei tosiaankaan lapsia koirapuistoon. Koira joka ei ole tottunut lapsiin voi olla hyvinkin arvaamaton....Eihän koiriakaan saa viedä lasten leikkipuistoihin !! Voisin kuvitella mikä huuto tulis kun menis koiran kanssa leikkipuistoon.....mammat varmaan kivittäis !! Lapsia vastaan mulla ei ole mitään, itsekkin äiti ja pari lastenlasta 2 koiraa.

• järjenkäyttö sallitt

Koirat on KIELLETTY lasten leikkipuistoissa. Tässä ero. Ei näitä voi siis verrata!

Jos koirapuistossa on pari koiraa, jotka on kilttejä ja tottuneita lapsiin, miksei sinne saisi lasta ottaa mukaan? Äly hoi! Ajattele nyt omaa napaasi ja tilannettasi pidemmälle! Sinä et varmasti veisi lasta koirapuistoon, vaikka siellä ei olisi kun omia koiria?! koska eihän koiratkaan saa tulla lasten leikkipaikoille?

• Ei lapsia sinne
        järjenkäyttö sallitt kirjoitti:

Koirat on KIELLETTY lasten leikkipuistoissa. Tässä ero. Ei näitä voi siis verrata!

Jos koirapuistossa on pari koiraa, jotka on kilttejä ja tottuneita lapsiin, miksei sinne saisi lasta ottaa mukaan? Äly hoi! Ajattele nyt omaa napaasi ja tilannettasi pidemmälle! Sinä et varmasti veisi lasta koirapuistoon, vaikka siellä ei olisi kun omia koiria?! koska eihän koiratkaan saa tulla lasten leikkipaikoille?

Nyt en ymmärrä tätä väittelyä että saako lapset viedä koirapuistoon, koska faktat ovat nämä
        - koirapuisto on koirille, ei lapsille
        - koirapuisto on kielletty vihaisilta koirilta
        - puistossa koirat leikkivät, välillä rajusti, ja juoksevat kovaa

Aina ei ole kyse siitä että osaako lapsi käyttäytyä koirien seurassa vaan siitä osaako koira käyttäytyä lasten seurassa. Puistoilemassa käy myös irliksiä, bernejä, nöffejä jne, joilla painoa 60kg ylöspäin. Olkoon kuinka kilttejä tahansa, joka ikinen kerta joku koira rynnii ihmistä päin into piukeena tietenkin. 30kg kakru kun saa päälleen 7kk ikäisen 60kg koiran joka juoksee eteensä katsomatta, itku on melkoinen ja sitten äippä syyttää koiraa ja koiranomistajaa.
        Itsellä tapahtunut myös niin että tälläisenä alle 60kg painavana naisena, ihana kaverini irlis juoksi koirakavereitten kanssa. Tulivat siihen lähelle pyörimään ja yhtäkkiä koira vaihtoi metrin päässä suuntaa ja juoksi päin jalkojani, ja kyllä sattui.
        Eikä pelkästään tää rynnimisasia, vaan että on myös lapsiarkoja koiria, eikä ole oikein että sinne mennään arkoja koiria hermostuttamaan. Mikäs siinä jos kaikille osapuolille on ok, kellään ei ole mitään syytä miksi lapsille ei annettaisi lupaa, ja lapset ovat kiltisti, kuitenkin ovat aina vanhemman vastuulla, silloinkin jos se koira juoksee päin. Vihaista koiraa ei saa sinne viedä joten mitään hyökkäysjuttuja ei pitäiskään tulla.

Pääasiassa kuitenkin ihan turvallisuussyistä, EI niitä lapsia koirapuistoon, varsinkaan isojen koirien seuraan tai jos tiedätte että aitauksessa on minkään kokoisia koiria jotka eivät ole lapsiin tottuneet, pelkäävät. Koirapuisto on koirien leikkipaikka, ei ihmisten.

• Ei lapsia sinne
        Ei lapsia sinne kirjoitti:

Nyt en ymmärrä tätä väittelyä että saako lapset viedä koirapuistoon, koska faktat ovat nämä
        - koirapuisto on koirille, ei lapsille
        - koirapuisto on kielletty vihaisilta koirilta
        - puistossa koirat leikkivät, välillä rajusti, ja juoksevat kovaa

Aina ei ole kyse siitä että osaako lapsi käyttäytyä koirien seurassa vaan siitä osaako koira käyttäytyä lasten seurassa. Puistoilemassa käy myös irliksiä, bernejä, nöffejä jne, joilla painoa 60kg ylöspäin. Olkoon kuinka kilttejä tahansa, joka ikinen kerta joku koira rynnii ihmistä päin into piukeena tietenkin. 30kg kakru kun saa päälleen 7kk ikäisen 60kg koiran joka juoksee eteensä katsomatta, itku on melkoinen ja sitten äippä syyttää koiraa ja koiranomistajaa.
        Itsellä tapahtunut myös niin että tälläisenä alle 60kg painavana naisena, ihana kaverini irlis juoksi koirakavereitten kanssa. Tulivat siihen lähelle pyörimään ja yhtäkkiä koira vaihtoi metrin päässä suuntaa ja juoksi päin jalkojani, ja kyllä sattui.
        Eikä pelkästään tää rynnimisasia, vaan että on myös lapsiarkoja koiria, eikä ole oikein että sinne mennään arkoja koiria hermostuttamaan. Mikäs siinä jos kaikille osapuolille on ok, kellään ei ole mitään syytä miksi lapsille ei annettaisi lupaa, ja lapset ovat kiltisti, kuitenkin ovat aina vanhemman vastuulla, silloinkin jos se koira juoksee päin. Vihaista koiraa ei saa sinne viedä joten mitään hyökkäysjuttuja ei pitäiskään tulla.

Pääasiassa kuitenkin ihan turvallisuussyistä, EI niitä lapsia koirapuistoon, varsinkaan isojen koirien seuraan tai jos tiedätte että aitauksessa on minkään kokoisia koiria jotka eivät ole lapsiin tottuneet, pelkäävät. Koirapuisto on koirien leikkipaikka, ei ihmisten.

Vielä toi yks juttu minkä joku mainitsikin jo, jos pitää pitää skidistä huolta, ei voi täysillä seurata koiran tekemisiä. Välillä tulee aitauksissakin koirien välillä tappeluita, ja ihmiset ne joutuu siellä valitettavasti usein irrottamaan. Siellä on tärkeää seurata mitä koirat tekee ja tulevatko toimeen.

• Tirriäisen kaa
        Ei lapsia sinne kirjoitti:

Vielä toi yks juttu minkä joku mainitsikin jo, jos pitää pitää skidistä huolta, ei voi täysillä seurata koiran tekemisiä. Välillä tulee aitauksissakin koirien välillä tappeluita, ja ihmiset ne joutuu siellä valitettavasti usein irrottamaan. Siellä on tärkeää seurata mitä koirat tekee ja tulevatko toimeen.

Koirapuistossa oli yksi kääpiöpinseri tai muu tirriäinen ja kokonainen perhe. Joo, tosiaan mentiin sinne puistoon muksun ja meidän koiran kanssa, miksi ei olis saatu mennä?

• järkeä mukaan
        Tirriäisen kaa kirjoitti:

Koirapuistossa oli yksi kääpiöpinseri tai muu tirriäinen ja kokonainen perhe. Joo, tosiaan mentiin sinne puistoon muksun ja meidän koiran kanssa, miksi ei olis saatu mennä?

No ei miksikään, kun molemmat koirat lapsiin tottuneita jne. Mutta jos olis ollut muita koiria, olisi kannattanut harkita. Ihan vaan lasten turvallisuuden takia.

Lapsen kanssa puistoilevan onkin kohteliasta kysyä aidan takaa voiko tulla, eikä mennä välinpitämättömästi sekaan olettaen, että kaikki koirat ovat ok lasten suhteen.

• Amores perros dioa
        järkeä mukaan kirjoitti:

No ei miksikään, kun molemmat koirat lapsiin tottuneita jne. Mutta jos olis ollut muita koiria, olisi kannattanut harkita. Ihan vaan lasten turvallisuuden takia.

Lapsen kanssa puistoilevan onkin kohteliasta kysyä aidan takaa voiko tulla, eikä mennä välinpitämättömästi sekaan olettaen, että kaikki koirat ovat ok lasten suhteen.

Kyllä, aina kysytään, varmuuden vuoksi, järki siis on päässä.:)
        Toisekseen kiukkuisten koirien olemme _ystävällisesti pyytäneet_ siirtymään vsikkapa pienten koirien puolelle_ ,(yleensä siis pieniä!), tulos ja kommentteja vaihtelevasti. Toiset ymmärtävät, monetkin, liian monet eivät... :/

• kummaa rutinaa
        Amores perros dioa kirjoitti:

Kyllä, aina kysytään, varmuuden vuoksi, järki siis on päässä.:)
        Toisekseen kiukkuisten koirien olemme _ystävällisesti pyytäneet_ siirtymään vsikkapa pienten koirien puolelle_ ,(yleensä siis pieniä!), tulos ja kommentteja vaihtelevasti. Toiset ymmärtävät, monetkin, liian monet eivät... :/

Missä ihmeen laissa sanotaan ettei koiraa saa viedä lasten puistoon?kyllä meillä käydään molemmissa puistoissa,järkeä käyttäen.

• ota marsu
        kummaa rutinaa kirjoitti:

Missä ihmeen laissa sanotaan ettei koiraa saa viedä lasten puistoon?kyllä meillä käydään molemmissa puistoissa,järkeä käyttäen.

Järjestyslaissa, idiootti! Mistä näitä sikiää? Kyllä hävettää koiranomistajien puolesta, ei saisi koiria kelle tahansa myydä...

• koira ja lapset huostaan
        ota marsu kirjoitti:

Järjestyslaissa, idiootti! Mistä näitä sikiää? Kyllä hävettää koiranomistajien puolesta, ei saisi koiria kelle tahansa myydä...

Anteeksi tyhmyyteni,niinhän Se olikin.miksi pitää aina käydä heti kimppuun kovalla kädellä. No onneksi meidän puistoilu ei haittaa sun lapsia kun ei siellä muitakaan ole.missä lie nykyään vetämässä subua tai myymässä persettä.

• käppänän emäntä
        Tirriäisen kaa kirjoitti:

Yksik kääpiöpinserikin voi olla todella suojeluviettinen, ja lapset ei osaa aina sitä ajatella, eli koira keksiikin puolustaa emäntäänsä, isäntäänsä tai oman perheensä lapsia. Kääpiöpinseri saa kyllä ihon rikki. Oma koirani on pikkutirriäinen, kääpiösnautseri ja suojeluviettinen, esim. minua kohti ei kannata ihmisten eikä koirien juosta = koira välissä. Siksi itse en halua lapsia puistoon, vaikka näyttääkin että tuo pikkuinen tirriäinen leikkii muiden koirien kanssa, se on alta sekunnin minun ja "uhkan" välissä.

• koiria ja lapsia
        käppänän emäntä kirjoitti:

Yksik kääpiöpinserikin voi olla todella suojeluviettinen, ja lapset ei osaa aina sitä ajatella, eli koira keksiikin puolustaa emäntäänsä, isäntäänsä tai oman perheensä lapsia. Kääpiöpinseri saa kyllä ihon rikki. Oma koirani on pikkutirriäinen, kääpiösnautseri ja suojeluviettinen, esim. minua kohti ei kannata ihmisten eikä koirien juosta = koira välissä. Siksi itse en halua lapsia puistoon, vaikka näyttääkin että tuo pikkuinen tirriäinen leikkii muiden koirien kanssa, se on alta sekunnin minun ja "uhkan" välissä.

Höpöhöpö- Nyt olisi aika sosiaalistaa se koira. Tai muuttaa korpeen. Miten ihmeessä voitte edes kadulla kulkea? Ties milloin koira päättää, että joku pyöräilijä tai ohikulkija on uhka? Kun katsos, koira ei sitä asiaa saa päättää. Sinun pitää pystyä hallitsemaan koirasi. Oli sillä vartiointiviettiä taikka suojeluviettiä, tai vaikka se olisi vaan pilallelellitty. Jos koirasi tuntee lapsen uhkaksi sinulle, niin jotain on pahasti pielessä. Et ole vaan kouluttanut koiraasi. Montako tuntia on tullut treenattua oikeasti häiriössä, ja oletko koirallesi oikeasti kertonut, että mikä on normaalia, ja mikä ei? Vai oletko vaan antanut koiran ihan itse päättää, mitä se suvaitsee ja mitä ei? Ratkaisun avaimet ovat itselläsi. Kysymys kuuluu, haluatko asua kaupungissa, vai olisiko paikkasi jossain korvessa? Vai alkaisitko oikeasti kouluttamaan koiraasi? Kyllä meitä kohti saa tavalliset ihmiset juosta, ja vaikka välistäkin. Ei ne päätä pureksia fillaristeja nilkasta, eikä tartte kiroilla, miten ne pyöräilijät eivät varoittele kilikelloillaan tulostaan. Koska koira tietää lähestymiset aina. Ja itse tiedän koirasta, milloin joku lähestyy. Kun me emme kulje lenkillä puhelimiin puhuen, taikka musiikkia kuunnellen. Ja nämä kaikki on pentuna opeteltu hakeutumalla tilanteisiin, joissa koira altistuu niille, ja toistojen kautta koira on oppinut, että tällaista se vaan on elämä kaupungissa. Joku saattaa olla lenkillä ja joku fillaroida työmatkaansa. Kukaan ei ole ikinä päälle ajanut, eikä koiran ole tarvinnut harkitakkaan puolustavansa NORMAALISSA tilanteessa. Suojeluvietti on laitettu aisoihin, ja koirale on kerrottu, missä tilanteissa sitä ei tarvitse käyttää. Ja nyt puhun oikeasti hyvin suojeluviettisest koirasta. En mistään pinseristä taikka snautserista. Oma koirasi on vain ja ainoastaan sosiaalistamaton, jos oikeasti joudut tuollaisia asioita miettimään :D

• pysy pois puistoista
        koiria ja lapsia kirjoitti:

Höpöhöpö- Nyt olisi aika sosiaalistaa se koira. Tai muuttaa korpeen. Miten ihmeessä voitte edes kadulla kulkea? Ties milloin koira päättää, että joku pyöräilijä tai ohikulkija on uhka? Kun katsos, koira ei sitä asiaa saa päättää. Sinun pitää pystyä hallitsemaan koirasi. Oli sillä vartiointiviettiä taikka suojeluviettiä, tai vaikka se olisi vaan pilallelellitty. Jos koirasi tuntee lapsen uhkaksi sinulle, niin jotain on pahasti pielessä. Et ole vaan kouluttanut koiraasi. Montako tuntia on tullut treenattua oikeasti häiriössä, ja oletko koirallesi oikeasti kertonut, että mikä on normaalia, ja mikä ei? Vai oletko vaan antanut koiran ihan itse päättää, mitä se suvaitsee ja mitä ei? Ratkaisun avaimet ovat itselläsi. Kysymys kuuluu, haluatko asua kaupungissa, vai olisiko paikkasi jossain korvessa? Vai alkaisitko oikeasti kouluttamaan koiraasi? Kyllä meitä kohti saa tavalliset ihmiset juosta, ja vaikka välistäkin. Ei ne päätä pureksia fillaristeja nilkasta, eikä tartte kiroilla, miten ne pyöräilijät eivät varoittele kilikelloillaan tulostaan. Koska koira tietää lähestymiset aina. Ja itse tiedän koirasta, milloin joku lähestyy. Kun me emme kulje lenkillä puhelimiin puhuen, taikka musiikkia kuunnellen. Ja nämä kaikki on pentuna opeteltu hakeutumalla tilanteisiin, joissa koira altistuu niille, ja toistojen kautta koira on oppinut, että tällaista se vaan on elämä kaupungissa. Joku saattaa olla lenkillä ja joku fillaroida työmatkaansa. Kukaan ei ole ikinä päälle ajanut, eikä koiran ole tarvinnut harkitakkaan puolustavansa NORMAALISSA tilanteessa. Suojeluvietti on laitettu aisoihin, ja koirale on kerrottu, missä tilanteissa sitä ei tarvitse käyttää. Ja nyt puhun oikeasti hyvin suojeluviettisest koirasta. En mistään pinseristä taikka snautserista. Oma koirasi on vain ja ainoastaan sosiaalistamaton, jos oikeasti joudut tuollaisia asioita miettimään :D

Koirani on sosiaalinen ja tykkää toisista koirista, ei sen pidä jokaisen ihmisen kaveriksi alkaakaan. Et siis tiedä mikä koira on sosiaalinen ja mikä ei ? Ei koiran pidä vieraiden kaveriksi alkaa, EIKÄ LAPSILLA OLE ASIAA KOIRAPUISTOON VAI MENENKÖ KOIRANI KANSSA LASTEN PUISTOON ? Minun koirani suojeluvaistostaan huolimatta ei välitä pyöräilijöistä, ei kävelijöistä, ei hölkkääjistä, ei ulkoilijoista, mutta minua eikä koiraani kohti tarvitse kenenkään juosta ! Varsinkaan koirapuistossa.

• ei kaveriksi
        pysy pois puistoista kirjoitti:

Koirani on sosiaalinen ja tykkää toisista koirista, ei sen pidä jokaisen ihmisen kaveriksi alkaakaan. Et siis tiedä mikä koira on sosiaalinen ja mikä ei ? Ei koiran pidä vieraiden kaveriksi alkaa, EIKÄ LAPSILLA OLE ASIAA KOIRAPUISTOON VAI MENENKÖ KOIRANI KANSSA LASTEN PUISTOON ? Minun koirani suojeluvaistostaan huolimatta ei välitä pyöräilijöistä, ei kävelijöistä, ei hölkkääjistä, ei ulkoilijoista, mutta minua eikä koiraani kohti tarvitse kenenkään juosta ! Varsinkaan koirapuistossa.

Tuollaista elukkaa ei kuitenkaan pidä todellakaan kuljettaa jalkakäytävillä, koska siellä tosiaan on oikeus liikkua myös juoksijoilla ja pyöräilijöillä, jotka väkisinkin tulevat usein myös kohti. (Mielisairailla) rakeilla oltava kuonokoppa jos niiitä julkisilla paikoilla kuljettaa.

• mene pois jo täältä
        ei kaveriksi kirjoitti:

Tuollaista elukkaa ei kuitenkaan pidä todellakaan kuljettaa jalkakäytävillä, koska siellä tosiaan on oikeus liikkua myös juoksijoilla ja pyöräilijöillä, jotka väkisinkin tulevat usein myös kohti. (Mielisairailla) rakeilla oltava kuonokoppa jos niiitä julkisilla paikoilla kuljettaa.

Sinunkaan ei todellakaan pidä liikkua kaduilla, koska siellä on myös koiranulkoiluttajia, ja tahdomme kävellä turvassa ja rauhassa.

• ..........
        pysy pois puistoista kirjoitti:

Koiran sosiaalistamisen tavoitteena on yhteiskuntakelpoisuus. Se, että se tietää, mitä elämän tavalliset asiat ovat. Se, että koirasi osaa olla mahdollisesti muiden koirien kanssa, tarkoittaa vain sitä, että olet sosiaalistanut sen muihin koiriin. Monta muuta osa-aluetta on jätetty ilmeisesti hoitamatta. Ei minunkaan koirani ole kaikkine kaveri. Mutta se sietää, ja osaa suhtautua välinpitämättömästi normaaleihin asioihin, kuten juoksijoihin, lapsiin, autoihin, mopoihin, yleensä niihin asioihin, joissa arjessa törmäämme. Oli se arki sitten koirapuistossa taikka kadulla, taika kotonamme. Suhtautuminen on sama, oli se löysässä hihnassa taikka tiukassa. Sitä on sosiaalistaminen. Ei sitä, että jokaisen kaveriksi kuuluu alkaa. Mutta kaikki normaalit asiat on osattava ottaa tarpeeksi lunkisti. Ilman, että omistaja joutuu pelkäämään, että se koira päättää vaikka villisti lähestyvää lasta puraista. Kaduilla taikka koirapuistossa. Ihan sama. Agressiivinen käytös, se on vaan kitkettävä pois. Ihan joka ympäristössä- . Ja kyllä, ainakin minunlapseni opettelevat vastuullista koiran omistamista. Se tarkoittaa sitä, että lapseni käyvät kanssani opettelamassa myöskin koirapuistoilun salat, ja etiketit. Ja niihin kuuluu tpodellakin se, että agressio-ongelmaista ei puistoon viedä, ja jokainen vastaa omasta koirastaan, vaikka vastaan tulisi elefantti. Yhdessä kuljetaan eri paikoissa oikeasti vuosia, ennen kuin edes harkitsisin päästää lastani koiran kanssa kahden. Varsinkin, kun koirapuistoissa, ja muuallakin on oikeasti pelottavan tyhmiä aikuisia ihmisiä. Järjestyslaki rajaa koirien pääsyä moniin paikkoihin. Huomattavasti vähemmän on rajoituksia lasten kulkemisesta. Toki lapset ovat sitten huoltajiensa vastuulla. Mutta aika rohkeaa olisi yrittääkään ajaa lasta pois koirapuistossa, oli se vaunuissa taikka rattaissa, taikka itse kävelevä. Ihan lain kannalta. Laintuntemus, se sen sijaan on monilta aika tavalla hukassa.

• annnu-

No tuota, kaksipiippuinen juttu. Tottakai saat ottaa lapsesi mukaan koirapuistoon mutta vahinkoja voi käydä vaikka ei kukaan koira hyökkäisikään. Esimerkiksi omani on 9kk jättirotuinen joka kyllä rakastaa lapsia mutta saattaa pusutellessa kaataa lapsen, ja siinä voi käydä ikävästi, itse tuossa tilanteessa selittäisin mitä pelkään ja ehdottaisin että lapsi odottaa ja katselee telmimistä aidan toisella puolella tai minun vieressäni ( koira ei juokse minua päin) sen aikaa että olemme juosseet tarpeeksi :)

• hohhoijaa5

Ei todellakaan ole kaksipiippuinen juttu.

Huomio pitää keskittää koiriin ei lapsiin puistossa jotta näkee koirien eleet ettei tule tappelua niiden kesken.

Lapset ei kuulu koirapuistoon monesta syystä ja tämä koirien eleiden tarkkailu yksi. Sama silloin jos heität koiran tarhaan ja jäätte autoon oottelemaan.

• just joo.

Hölmö! meillä on koirapuistokavereita jotka ei tappele meidän koiran kanssa. ei kertaakaan ollu ongelma! kapeasta putkesta sinäkin koitat tihrustaa. voi voi.

• yuiyuiuy

• heh heh

• thhii
        heh heh kirjoitti:

Kiitos nojaan omiin kokemuksiini. 4.5 vuotta jo takana! Kuvittelet tietäväsi asiani paremmin kuin minä - PYH!! pieleen meni!

Siinähän luulet idiotismi on sallittua

• älä käy puistossa
        just joo. kirjoitti:

Hölmö! meillä on koirapuistokavereita jotka ei tappele meidän koiran kanssa. ei kertaakaan ollu ongelma! kapeasta putkesta sinäkin koitat tihrustaa. voi voi.

Eli siis kuka täällä hölmö on ? Luuletko todella ettei ikänsä kavereina olleet koirat voi alkaa tappeleen ? Kuule, täälläpäin on niin tyhmiä idiootteja, että tuovat juoksunarttuja puistoon, jossa on useampi uroksia jo, arvaa mitä siitä seuraa kavereiden kesken ? Samoin koirilla voi leikit muuttua totiseksi hyvin yllättäen.

• 18+13

Sanonpa, ettei tähän ole ainoaa yhtä ratkaisua. Ei voi sanoa kyllä, mutta ei myöskään ei.

Vaan joustavasti ja järkeä käyttäen. Jos puistossa on jo perhe ja koira, niin ei mikään estä toista koirallista lapsiperhettä menemään puistoon.

Jos puistossa on vain aikuisia ja koiria, lapsen kanssa menevän tulee kysyä, sopiiko tulla lapsen kanssa. Jos ei sovi, niin sitten ei pidä mennä. Koska ensisijaisesti puisto on koirille.

Jos menee lapsen kanssa ja paikalla on myös muita, niin ei anna lapsen riehua ja touhuta omiaan, koska puistossa täytyy keskittyä ensisijaisesti koiriin. Lapsen tulee olla puistossa rauhassa, ei aiheuttaa lisää vahdittavaa, eikä häiritä toisia koiria. Myös lapsen oman turvallisuuden tähden on tärkeää, ettei lapsi hyöri ja pyöri koirien (vieraiden koirien) mukana.

Jos puistoilee yksin lapsen ja koiran kanssa, eikä muita ole, niin pitäkää hauskaa :)

• ghhjb

Ei lapsia koirapuistoon järkikin sen sanoo vaikkei ihan. Kaikille näköjään.

• äly hoi älä jätä
        ghhjb kirjoitti:

Ei lapsia koirapuistoon järkikin sen sanoo vaikkei ihan. Kaikille näköjään.

Kuinka dami sinäkin voit olla? Vaikka olisi tyhjä puisto, niin jotkut urpot ne ei vaan sinne salli menevän silti lapsen kanssa, ihan periaatteesta!! Onneksi ihmiset osaavat käyttää järkeään!

• en veisi

En todellakaan veisi lasta koirapuistoon.Kiva kun pikkunen nappaa kikkareita suuhun ja voi saada tappavan taudin.Esimerkiksi nuolaisusta on jo viime vuonnakin kullut 3 ihmistä sillä joillakin koirilla se tappava bakteeri suussa.Syypää ei ole silloin koiran omistaja eli ei joudu mihinkään vastuuseen siitä.
      Vain hullu vie oman lapsensa koirien sekaan joss avoi sattua mitä tahansa ja vedota siihen.,, jotta kyllä se koiran omistaja korvaa jos jotain sattuu.Noilta pitäisi ottaa lapset huostaan selvästi.Koiranomistaja ei ole edes muuten vastuussa jos koirat juoksee lapsen kumoon ja sattuu pahasti.Tuosta on ollut jo aikaisemmin juttua oikeudenpäätösten kanssa täällä jos viitsii selata.

• rotikka

Meillä kävi kerran sellainen tilanne, että puistossa oli nainen arviolta 2 ja 4 vuotiaiden lastensa kanssa. Yllättäen hänen koiransa kävi minun koiraani kiinni. Koirani on 20 kiloinen terrieri, jä hänen koiransa rotweiler. Lopputulos oli, että minä sain mennä fleksin sillä muovisella oslla hakkaamaan sitä rotikkaa päähän, jotta se päästäisi irti, sillä naisen prioriteettihan oli nostaa omat lapset turvaan.

Eli kyse ei ole ainoastaan siitä, miten lapsesi toimii, eikä edes siitä, käykö jonkun koira hänen kimppuunsa. Myös sinä olet vastuussa koirastasi, etkä pysty välttämättä toimimaan tilanteen vaatimalla tavalla, jos jotain yllättävää sattuu.

Tietysti puistossa olevat voivat miettiä raivonsa määrää, että kannattaisiko kuitenkin ihan asiallisesti ja rauhallisesti pyytää toista poistumaan. Varsinkin kun on pieni lapsi kuulemassa, ja mallia ottamassa.

• neljä lasta + koira

1. lapsille on omat puistot
      2. koirapuistossa koirat on irti, kaupunki-ja taajama-alueilla ainut paikka missä saa pitää koiria irti, on koirapuisto. Jossa taas koirien ei pidä edes miettiä ja väistellä lapsia
      3. sinä otat riskin jos viet lapsen puistoon, koirat voi vahingossa juosta päin lasta = lapsi kaatuu = vaatteet menee sotkuun.
      4. puistossa käy myös suojeluviettisiä koiria, eivätkä erota lasta ja aikuista.

Lapsesi osaa kyllä odotella aidan ulkopuolella kun sinä menet koiran kanssa puistoon. Lapset ovat tervetulleita puistoon, jos osaavat istua penkillä, vanhempiensa koiran kanssa. Mutta malttaako 4-vuotias kauaa istua ? Tuskin.
      Sama homma lastenrattaiden ja -vaunojen kanssa, niiden paikka ei ole puistossa, minä en ainakaan vahdi koiraani puistossa nostaako jalkaa vaunuihin/rattaisiin. Enkä todellakaan halua suojeluviettisiä koiria vaunuja/rattaita samaan puistoon.

• en suosittele sitä

Jätä tyttö pois koirapuistosta.
      Lapsi ja leikkivät koirat voi olla vaikea yhdistelmä, vaikka "omistaja" sanoisi mitä lapsesta tai koirasta.

• koiria ja lapsia

MInä en ainakaan katsoisi lainkaan pahalla lasta koirapuistossa. Yhteiskuntakelpoisen koiran on hyväksyttävä kaikki ihmiset piste. Sen on osattava elää samassa aidatussa tilassa, missä on hui, kauheaa., lapsen rattaat. Jos ei koira tällaiseen kykene, sitä ei ole yhteiskuntakelpoiseksi koulutettu ja sosiaalistettu. Se sitten, että se lapsi ei saa myöskään ahdistella koiria. Eli lapsen vanhemman on pidettävä huoli, että lapsi ei saa toiminnallaan aiheuttaa ongelmia. Mutta lähtökohtaisesti, koiran on kestettävä lapsen läheisyys. Ja jos ei kestä, niin koiran omistajan on tehtävä asialle jotain. Kiireesti. Kaikki koirat eivät lapsista tykkää. Mutta agressiivisuus ja ylenmääräinen pelokkuus lasta kohtaan on ongelma. Kaupungeissa kun niitä lapsia on, ja aikuisia, siellä on vanhuksia ja pyörätuolejakin. Kaikkea, minkä yhteiskuntakelpoisen koiran on siedettävä. Rakastaa ei tartte, mutta on osatta käyttäytyä.

Minun koirilleni vieraat lapset tekevät jälkiä. Tekevät omatkin, mutta erityisesti vieraat. Leikkivät piilosta. Leikkivät muutenkin. Meille on erityistilaisuus, jos meille saapuu vaikka kylään lapsi, joka haluaa tehdä koiran kanssa istu-seuraa juttuja. Joskus tulee yhteentörmäyksiä, mutta lapsista on rakennettu koirtille tietoisesti mukava asia. On meillä omiakin lapsia, tulleen koiraharrastuksen aikana. Omat osaavatkin olla koirien kanssa, kaikki vieraat eivät, mutta se on minun vastuullani vahtia, että ohjaan oikeaan. Jos lapsi kovasti pelkää, laitan koirani esimerkiksi portin taakse. Eikä ole tullut vastaan yhtään niin pelkäävää lasta, joka ei olisi pikkaisen pelkoaan raottanut jo ensimmäisen vierailun aikana. Eikä aikuistakaan. Molemminpuolinen kunnioitus on meillä se, millä mennään. Ja väitän, että kukaan ei kärsi. Mutta meidän koirat on ihan opettamalla opetettu, miten lapsiin pitää suhtautua. Niiden perään ei säntäillä, ja lapsia ei hätyytellä. Mutta kauniisti saa lähestyä. Ja uusiin ihmisiin tutustutaan, ja lapset voittavat pelkojaan syöttämällä kädestä. Jotain pikku tempuja, joista pääsee palkitsemaan. Tepsii erityisen hyvin lapsiin se, että näyttää jonkun pienen tempun, jota lapsi saa koiralle "opettaa".

Se, että en koirapuistoissa juuri käy, johtuukin aikuisista. Ja siitä, että koirapuistoissa tuppaa törmäämään melkein sekopäisimpiin koiriin ikinä. Siellä tapaa koiria, jotka eivät osaa koirien, eikä ihmisten kieltä. "koirapuistokoira" ei ole kehu minun sanavarastossani. Eikä "kaupunkilaiskoira".

Joku sanoi, ettei halua suojeluviettistä koiraa ja lastenvaunuja samaan aikaan puistoon. Toivottavasti ei tarkoittanut omaa koiraansa. Oikein kohdeltu suojeluviettinen koira kyllä suojelee "laumaansa". Mutta suojeluvietti on oltava hanskassa. Ei meillä ainakaan suojeluvietti pääse valloilleen vaarattomissa tilanteissa. Meidän koiramme kyllä tietää tasan tarkkaan, milloin ei suojella tarvitse. Ja ne asiat on koirale kerrottu.- Elämme hyvin vahti-ja suojeluviettisen koiran kanssa ihan ongelmatonta elämää taajamassa. Koska meillä hoidan suojeluhommat minä taikka mieheni. Toki tiedostan riskin, että, jos joudun itse toimintakyvyttömäksi, koira ottaa homman. Mutta en ihan heti näe tilannetta missä niin voisi käydä. Pahoja paikkoja on ollut kyllä. Mutta kun tiedän koiran tavat ja ominaisuudet, huomioin ne. Ja tiedän myös sen, että koira tietää, milloin ihminen tulee auttamaan. Esimerkiksi tilanne, jossa minä vammautuisin, ja pitäisi päästä ambulanssihenkilöstön lähelleni, voisi olla koiralle paha. Mutta minua lohdutti eräs näihin tilanteisiin usein joutunut ammattilainen, että kyllä he osaavat noita tilanteita ennakoida. Enkä todellakaan olisi vaihtanut rotua papilloniin pelkästään pahimman kauhukuvan perusteella. Olen halunnut monipuolisen ja hyvän harrastuskoiran.Siihen pakettiin kuuluu myöskin ominaisuuksia, jotka voivat aiheuttaa riskin. Mutta joku lapsi koirapuistossa, ei ikinä. Koska kunnon koiran kuuluu osata elää sovussa ympäristönsä kanssa. Kaikki perustelut jossain koirapuistossa ovat tekosyitä. Ja sellaisten esittäjällä on kiire mennä peilin eteen, ja katsoa tarkkaan ja kysyä samalla, että mitä olen tehnyt väärin!

Joku sanoikin, että agressiivisten koirien vienti koirapuistoon on kiellettyä, lasten ei. Koiranomistajat kyllä tietävät, että vahinkoja voi sattua, ja lapsi voi kaatua. MUtta maailma ei siihen lopu. Ainakaan meidän perheessämme. Vaatteet pestään, ja os törmäys tuli, niin noustaan ylös, ja jatketaan.

Ja sekin, että joku perusteli, ettei aio vahtia ettei oira nosta koipeaan lasten vaunuihin tai rattaisiin; Ei meidän koiristamme yksikään ole ikinä tuollaista edes yrittänyt. Mutta ei meidän koiramme muutenkaan merkkaile jokaista lumipaakkua ja postilaatikkoa. Eikä asia ole ongelma. Niille on opetettu, milloin merkkailua on jees, ja missä ei merkkailla. Eikä ne kyllä merkkaile ihmisiä taikka lastenvaunuja. Todella yksinkertainen asia opettaa koiralle, joten tekosyinä nuokin todella surkeita. Ei ole ihme, että näiden ihmisten koirilla on usein hankaluuksia ympäristönsä kanssa.

• penskat pois

Koirapuisto on koirapuisto, ei lastenpuisto. Koirilla on tapana merkkailla, varsinkin uroksilla ja kun sekaan tulee narttuja ja muita uroksia takuulla tervepäinen uros nostaa kinttuaan, mihin vain myös lastenrattaisiin. Turha on kehua itseään tai koiraansa "ei minun koira" tuollaista tee. LAPSET EI KUULU KOIRAPUISTOON PISTE.

Ja kyllä, sinä tai miehesi hoidatte suojelun, mutta koiralta ei voi missään tilanteessa kytkeä viettiä pois, ei edes hakkaamalla ja alistamalla. Joten pysy sinä lasten ja heidän rattaiden kanssa pois puistosta, jos siellä on muita koiria. Kaikkien koirienkaan ei pidä lasten kanssa tulla toimeen.

ps. minulla on itsellä lapsia, enkä heitä koirapuistoon vie.

• canarian4

Minä en kiellä koiraa hyppimästä päin lapsia koirapuistossa tai jos pentumaisesti ottaa puntista kiinni ja repii vaatteista. Tai jos innostuu haukkumaan lapsia jos ne kiljuu tai juoksee..koirani menee perään kun pentukoira on vaikka isokokoinen. Vanhemmat ne ottaa vastuun lapsistaan jos sinne tulee.

Jos vanhemmat ei tykkää koirani rajuudesta niin voivat itse valita. Jostain kumman syystä eivät riskeeraa ;)

Koiria kohtaan puolestaan sosiaalistaan tarkkaan ja katson että leikkii tasapainoisesti..mutta tosiaan lapsista minulla ei ole vastuuta kuten joku sanoikin omalla vastuullaan joku lapsensa tuo puistoon.

• Provoooo

Haha, provo :)
        Koska normaali koiranomistaja ei anna koiransa hyppiä ketään vierasta ihmistä vastaan koskaan eikä missään, tai muutenkaan tehdä mitään mitä koiran ei kuulu, tai kuulu oppia tekemään.
        Pieni sauma tietysti että kirjoittaja on vain kusipää ja idiootti, joka yrittää kasvattaa koirastaan mahdollisimman huonosti käyttäytyvää :)

• canarian4
        Provoooo kirjoitti:

Haha, provo :)
        Koska normaali koiranomistaja ei anna koiransa hyppiä ketään vierasta ihmistä vastaan koskaan eikä missään, tai muutenkaan tehdä mitään mitä koiran ei kuulu, tai kuulu oppia tekemään.
        Pieni sauma tietysti että kirjoittaja on vain kusipää ja idiootti, joka yrittää kasvattaa koirastaan mahdollisimman huonosti käyttäytyvää :)

No ainakin toimii noin.. ;)

Tosin pomppimista voi sattua tahattomastikin kuten yliinnokkaalle kultsille joka juoksi lasta päin ja lapsi kumoon. Itkuhan siitäkin tuli. Ja vanhempi lähti kiukkuisena pois puistosta. Yritti myöhemmion laskuttaa lapsen takin repeämisestä.

Mutta kuten alussa sanottiin vanhemmat ottaa itse vastuun jälkipolvistaan jos jotain sattuu ja hyvä niin.

Minä en komenna koiraani juoksemasta. Provo tai ei. Se on koirien rentoa vapaa-aikaa :)

Koirani siis ei ole kiukkuinen mutta innostuu lapsista kun niillä on kimeät äänet ja usein innostuu juoksemaan..jolloin koira perään leikkimään. ... ;)

• 1+2

"Yhteiskuntakelpoisen koiran on hyväksyttävä kaikki ihmiset piste. Sen on osattava elää samassa aidatussa tilassa, missä on hui, kauheaa., lapsen rattaat. Jos ei koira tällaiseen kykene, sitä ei ole yhteiskuntakelpoiseksi koulutettu ja sosiaalistettu."

Tuskinpa moni koira rattaita pelkää, mutta on äärimmäisen typerää tuoda rattaat puistoon. Koirat kun juoksevat ja riehuvat, voivat vahingossa kaataa rattaat. Siinä ei kyllä syytellä edes koiranomistajia, vaan tasan tarkkaa sitä äitiä, joka rattaansa koirapuistoon toi. Lasten oman turvallisuuden kannalta on siis paljon parempi, etteivät puistoon tule, etenkään vieraiden koirien ja suurten koirien kanssa.

• isät ja äidit

" Siinä ei kyllä syytellä edes koiranomistajia, vaan tasan tarkkaa sitä äitiä, joka rattaansa koirapuistoon toi. "

Tarkoittanet sitä VANHEMPAA, joka rattaat toi. Lapsella on kaksi vanhempaa ihan syystä, jos on vaan yksi, se voi olla kumpi tahansa. Eletään vuotta 2014, puhutaanpa sen mukaisesti.

• koiria ja lapsia

En oikein ymmärrä, millaisia rattaita ja koiria teillä on. Minulla on olut riehakkaita koiria. Ei ne törmäile edes toisiinsa kuin äärimmäisen harvoin. Jos juoksuradat kohtaavat, toinen hyppää yli ja toinen hiukan kyyristyy. Jotain lasten rattaita eivät ole kuunaan saaneet nurin, ja ne rattaa voi sijoittaa vaikka penkin taakse taikka aidan varteen. Koirat eivät tunne mitään halua törmäillä. Ehkä törmäävät kerran, ja sitten oppivat siitä, ja väistävät seuraavalla kerralla. Enkä itse ainakaan näissä käyttökoirapiireissä ole kuunaan törmännyt äitiin, joka asiasta härkäsen tekisi. Ehkä se sitten on seurakoiraihmisillä eri asia. Mutta herkästi puututaan kyllä, jos havaitaan, että lapsi on koiralle pelon taikka epäilyksen asia, siinä annetaan sitten namuja lapsellekkin käteen, ja hoidetaan asia siinä paikalla, kun on tilaisuus. Kute muutkin kommellukset, mitä sattuvat. Oma koirani jäi nuorena kahden tappelevan koiran jalkoihin. Traumoja olisi voinut kyllä jäädä, mutta onneksi noiden koirien omistajat, ja itse tajusimme hoitaa homma heti kuntoon. Pennulle ei jäänyt niin pienimmäistäkään pelkotilaa, vaan se palautui nopeasti, kun asia hoidettiin. Toki se säikähti. Ja tapaus oli valitettava vahinko. Samaan tapaan on hoidettu nämä vaarattomat kupsahdukset lastenkin kanssa. Heti vaan pois päiväjätrjestyksestä järkäämällä se positiivinen kokemus negatiivisen päälle. Ja kellää ei ole mitään hampaankolossa varmaan ketään vastaan. Miksi ihmeessä en tunne näitä ihmisiä, jotka vinkuvat likaantuneiden vaatteiden perään? Asioita sattuu, ja jos sattuu, niin homma hoidetaan. Lapset, eikä koiratkaan mene herkästi rikki. Mutta jos asioista tehdään liian hankalia aikuisten toimesta, niin ongelmia saadaan aikaan. Kyllä ne koirat jo silloin hermostuvat, jos niiden omistajat vetävät pikkuasiasta herneen nenään, eikä ole ihme, jos vinksahtaneita oppeja saadaankin aikaiseksi. Koirat ovat mestareita lukemaan ihmisiä ja ennenkaikkea tunnetiloja. Mutta jos ne ohjaajat ottavat asiat normaalisti, eivätkä ala ylireagoimaan, osaavat koiratkin suhtautua niihin ihan yhtä rennosti. Tämä vajaan kymmenen käyttökoiran kokemuksella. Koiran maailma rakentuu pitkälti sen varaan, millainen ohjaaja/omistaja sillä on. Ja jos halutaan tehdä asioista isoja ongelmia, niin se on takuuvarma keino saada niitä ongelmia aikaiseksikin. En jaksa ymmärtää ikinä, miksi me koiraharrastajat emme muka mahtuisi samaan puistoon. Ehkä meitö ihmisiä on liian moneen junaan. Itse kuitenkin valitsen sen, että koirien kanssa on helppo elää arkea. Ja siksikin otse olen enemmän kuin iloinen, jos saan mahdollisuuden siihen, että koirani ja taaperotkin viettävät yhdessä aikaa. Omat lapseni alkavat olla jo isompia. Ja ne osaavat käsitellä koiria. Mutta koska tiedän, etteivät kaikki osaa, niin katson ilooiseksi velvollisuudekseni antaa myös koirieni olla tilanteissa, missä ne kaikki eivät olekkaan koiriin tottuneita. Oli ne sitten vauvoja taika rollaattorivanhuksia. Elämä vaan on niin paljon helpompaa, kuin hoitaa nämä asiat koiran kanssa kuntoon. Voi sitten enemmän keskittyä siihen, että koira kanssa elämä on mukavaa.

Eikä joka asiaa muuten tarvitse edes erikseen opetella. Vain haastavimmissa asioissa me erikseen treenaamme. Mutta sellaiset perusasiat tulevat jo ihan arjessa. Koira lukee omistajaansa, ja tämän viestejä. Eikä edes ala hermoilemaan läheskään kaikista uusista asioista. Mutta sen sanon, että jos koirani ikinä alkaisi pienintäkään vihjettä antamaan agressiosta taikka hyökkäyshalusta ihmistä kohtaan, niin asiaa treenattaisiin ihan järjestetysti ja tarkkaan. Vahingot ovat eri asia. Koirat eivät halua luontaisesti vahingoittaa yhtään ketään. Kun se vauva kerran alkaa itkemään, niin moni koira oppii jo siitä, että olipas ikävä homma, en tee enää uudestaan. Ainakin viisas koira. Tyhmiä en ole juurikaan tavannutkaan.

• bhghjhjgh
        koiria ja lapsia kirjoitti:

En oikein ymmärrä, millaisia rattaita ja koiria teillä on. Minulla on olut riehakkaita koiria. Ei ne törmäile edes toisiinsa kuin äärimmäisen harvoin. Jos juoksuradat kohtaavat, toinen hyppää yli ja toinen hiukan kyyristyy. Jotain lasten rattaita eivät ole kuunaan saaneet nurin, ja ne rattaa voi sijoittaa vaikka penkin taakse taikka aidan varteen. Koirat eivät tunne mitään halua törmäillä. Ehkä törmäävät kerran, ja sitten oppivat siitä, ja väistävät seuraavalla kerralla. Enkä itse ainakaan näissä käyttökoirapiireissä ole kuunaan törmännyt äitiin, joka asiasta härkäsen tekisi. Ehkä se sitten on seurakoiraihmisillä eri asia. Mutta herkästi puututaan kyllä, jos havaitaan, että lapsi on koiralle pelon taikka epäilyksen asia, siinä annetaan sitten namuja lapsellekkin käteen, ja hoidetaan asia siinä paikalla, kun on tilaisuus. Kute muutkin kommellukset, mitä sattuvat. Oma koirani jäi nuorena kahden tappelevan koiran jalkoihin. Traumoja olisi voinut kyllä jäädä, mutta onneksi noiden koirien omistajat, ja itse tajusimme hoitaa homma heti kuntoon. Pennulle ei jäänyt niin pienimmäistäkään pelkotilaa, vaan se palautui nopeasti, kun asia hoidettiin. Toki se säikähti. Ja tapaus oli valitettava vahinko. Samaan tapaan on hoidettu nämä vaarattomat kupsahdukset lastenkin kanssa. Heti vaan pois päiväjätrjestyksestä järkäämällä se positiivinen kokemus negatiivisen päälle. Ja kellää ei ole mitään hampaankolossa varmaan ketään vastaan. Miksi ihmeessä en tunne näitä ihmisiä, jotka vinkuvat likaantuneiden vaatteiden perään? Asioita sattuu, ja jos sattuu, niin homma hoidetaan. Lapset, eikä koiratkaan mene herkästi rikki. Mutta jos asioista tehdään liian hankalia aikuisten toimesta, niin ongelmia saadaan aikaan. Kyllä ne koirat jo silloin hermostuvat, jos niiden omistajat vetävät pikkuasiasta herneen nenään, eikä ole ihme, jos vinksahtaneita oppeja saadaankin aikaiseksi. Koirat ovat mestareita lukemaan ihmisiä ja ennenkaikkea tunnetiloja. Mutta jos ne ohjaajat ottavat asiat normaalisti, eivätkä ala ylireagoimaan, osaavat koiratkin suhtautua niihin ihan yhtä rennosti. Tämä vajaan kymmenen käyttökoiran kokemuksella. Koiran maailma rakentuu pitkälti sen varaan, millainen ohjaaja/omistaja sillä on. Ja jos halutaan tehdä asioista isoja ongelmia, niin se on takuuvarma keino saada niitä ongelmia aikaiseksikin. En jaksa ymmärtää ikinä, miksi me koiraharrastajat emme muka mahtuisi samaan puistoon. Ehkä meitö ihmisiä on liian moneen junaan. Itse kuitenkin valitsen sen, että koirien kanssa on helppo elää arkea. Ja siksikin otse olen enemmän kuin iloinen, jos saan mahdollisuuden siihen, että koirani ja taaperotkin viettävät yhdessä aikaa. Omat lapseni alkavat olla jo isompia. Ja ne osaavat käsitellä koiria. Mutta koska tiedän, etteivät kaikki osaa, niin katson ilooiseksi velvollisuudekseni antaa myös koirieni olla tilanteissa, missä ne kaikki eivät olekkaan koiriin tottuneita. Oli ne sitten vauvoja taika rollaattorivanhuksia. Elämä vaan on niin paljon helpompaa, kuin hoitaa nämä asiat koiran kanssa kuntoon. Voi sitten enemmän keskittyä siihen, että koira kanssa elämä on mukavaa.

Eikä joka asiaa muuten tarvitse edes erikseen opetella. Vain haastavimmissa asioissa me erikseen treenaamme. Mutta sellaiset perusasiat tulevat jo ihan arjessa. Koira lukee omistajaansa, ja tämän viestejä. Eikä edes ala hermoilemaan läheskään kaikista uusista asioista. Mutta sen sanon, että jos koirani ikinä alkaisi pienintäkään vihjettä antamaan agressiosta taikka hyökkäyshalusta ihmistä kohtaan, niin asiaa treenattaisiin ihan järjestetysti ja tarkkaan. Vahingot ovat eri asia. Koirat eivät halua luontaisesti vahingoittaa yhtään ketään. Kun se vauva kerran alkaa itkemään, niin moni koira oppii jo siitä, että olipas ikävä homma, en tee enää uudestaan. Ainakin viisas koira. Tyhmiä en ole juurikaan tavannutkaan.

Itselläni meni ihan vain polvi kun vieras leikkisä ja nopea dalmatialialainen juoksi jalkaani päin. Muljahti ikävästi. Ja nykyisin katson että jalkani on siten kun seison että jos joku juoksee päin niin ei mene toistamiseen noin.

Kuulin erään bokseriomistajan joskus sanoneen että koiransa juoksenteli toisten koiran kanssa ja bokserilta meni selkä ja kallis leikkaus..eli kaikkea voi sattua aina haavereista kuolemaan asti koirilla ja haaveri riski on myös lapsilla jos sattuu jäämään kahden tappelevan koiran väliin. Ja aikuiselta menee huomio lapseen vaikka pitäisi ennakoida ettei tappelua synny.

Ja bokseri juoksi yhden isomman lapsen kumoon ja innostui siitä ja pomppi koiran tavalla leikkien rajusti lapsen päällä painien mikä peläytti vieraan lapsen pahasti. Koiralle se oli leikkiä.

Olen 20v käynyt koirapuistossa ja kaikkea nähnyt ja ei todellakaan ole lasten paikka. Aikuisten pitää seurata koiriaan ja koirilla pitää olla vapaus juosta rauhassa.

• ei puistoon

Lapsille on ihan omat puistot.Saattaa lapsi jäädä leikkivien riehakkaiden koirien jalkoihin, ja viellä loukata.Ei kannata tuoda puiston puolelle.

• niinpä . .

Samasta syystä rakkeja ei pitäisi kuljettaa missään julkisilla paikoilla, koska siellä liikkuu lapsia, vanhuksia, vammaisia ja voivat käydä terveen aikuisenkin kimppuun tai vaan kaataa. Tiukasti lyhyessä hihnassa ja kuonokoppa pitäisi olla vähimmäisvaatimukset.

• ...urpo
        niinpä . . kirjoitti:

Samasta syystä rakkeja ei pitäisi kuljettaa missään julkisilla paikoilla, koska siellä liikkuu lapsia, vanhuksia, vammaisia ja voivat käydä terveen aikuisenkin kimppuun tai vaan kaataa. Tiukasti lyhyessä hihnassa ja kuonokoppa pitäisi olla vähimmäisvaatimukset.

AHAHAHAHAAAHAAAHAAA oot hauska

• totta.
        ...urpo kirjoitti:

AHAHAHAHAAAHAAAHAAA oot hauska

Kaduillakin on paljon hauskempaa ilman rakkeja ja rakin omistajat eivät ole koskaan hauskoja.

• Dogs

Koirapuisto on koirille, joten sinänsä ei sinne lapsia kannata viedä.

Toki pienten koirien seassa usein lapsellakin on ihan turvallista, mutta kyllä itsellänikin menee hermot koirapuistossa kun ihmiset tuovat pikkulapsia sinne aitauksen sisälle.

Vaikka omat koirani ovat kilttejä lapsille, mutta koirapuistossa riehutaan muiden kanssa niin kovaa, että ei huomata pikkunaperoita ja juostaan niitä päin ja arvata saattaa mitä käy kun 90 kiloinen jössikkä juoksee päin lapsia!

Itsellänikin menee aina koirapuistoreissu pilalle kun sinne tuodaan lapsia, ja sitten saankin koko ajan miettiä ja pelätä, että milloinkahan joku koira törmää siihen lapseen, joten LAPSIA EI KOIRAPUISTOON!

• samaa mieltä

Pienten puolella lapset ovat pienille koirille vaara, jos kaatuvat päälle mitä jää chihusta jäljelle ?

• yfyhtdrtgdrgdrg
        samaa mieltä kirjoitti:

Pienten puolella lapset ovat pienille koirille vaara, jos kaatuvat päälle mitä jää chihusta jäljelle ?

chihusta nyt ei mitään tarvitsekkaan jäädä jäljelle. on se niin raivostuttava "koira".

• jhkjkljlj
        samaa mieltä kirjoitti:

Silloinkin pitää olla valveutunut omistaja joka katsoo koiriensa perään jotta tappelua ei tule koirien kesken!!! Cockeri on jo huomattavan vs chihuahua. Ja jos ne tappelee voi chihulle käydä todella huonosti.

Ei pieniä lapsia puistoon edes pienelle puolelle!!

• ghjhkj
        samaa mieltä kirjoitti:

Pienet koirat voi pelätä isokokoisia lapsia puolestaan :(

Ja koirapuistoissa pitäisi olla koirille stressitön aika olla vapaana.

Ei siis lapsia koirapuistoon edes pienten puolelle!!

• olet paras
        ghjhkj kirjoitti:

Pienet koirat voi pelätä isokokoisia lapsia puolestaan :(

Ja koirapuistoissa pitäisi olla koirille stressitön aika olla vapaana.

Ei siis lapsia koirapuistoon edes pienten puolelle!!

Samaa mieltä ja vielä.

Pienet lapset voi pelätä isokokoisia rakkeja puolestaan :(

Ja kaupungit pitäisi olla lapsille stressitön paikka liikkua.

Ei siis rakkeja kaupunkiin edes hihnassa!!

• olet paras
        jhkjkljlj kirjoitti:

Silloinkin pitää olla valveutunut omistaja joka katsoo koiriensa perään jotta tappelua ei tule koirien kesken!!! Cockeri on jo huomattavan vs chihuahua. Ja jos ne tappelee voi chihulle käydä todella huonosti.

Ei pieniä lapsia puistoon edes pienelle puolelle!!

Kaupungit ovat tosiaan liian stressaavia paikkoja rakeille kun liikkuu paljon lapsia ja aikuisia, niille voi käydä todella huonosti.

Ei rakkeja kaupungille edes hihnassa.

• paska olet
        olet paras kirjoitti:

Samaa mieltä ja vielä.

Pienet lapset voi pelätä isokokoisia rakkeja puolestaan :(

Ja kaupungit pitäisi olla lapsille stressitön paikka liikkua.

Ei siis rakkeja kaupunkiin edes hihnassa!!

DH mene pois, olet vain harmiksi.

• Vastuunsa.

Tunteva vanhempi, ei tuo pieniä lapsia koirapuistoon. Eikai kukaan vanhempi päästä lastaan tallustelemaan moottoritiellekään? Nämä asiat pitäisi olla jokaiselle vanhemmalle itsestään selvyyksiä.

• niinpä.

Tunteva omista ei tuo rakkejaan julkisille paikoille ilman kuonokoppaa. Ei kai kukaan vanhempi päästä rakkejaan tallustelemaan moottoritiellekään? Nämä asiat pitäisi olla jokaiselle omistajalle itsestään selvyyksiä. Onhan se kurjaa kun joutuu rakit lopettamaan kun purevat ja vielä isot korvaukset päälle.

• Sä tarviit apua
        niinpä. kirjoitti:

Tunteva omista ei tuo rakkejaan julkisille paikoille ilman kuonokoppaa. Ei kai kukaan vanhempi päästä rakkejaan tallustelemaan moottoritiellekään? Nämä asiat pitäisi olla jokaiselle omistajalle itsestään selvyyksiä. Onhan se kurjaa kun joutuu rakit lopettamaan kun purevat ja vielä isot korvaukset päälle.

Kuonokoppaa ei tarvitse käyttää kuin arvaamattomilla yksilöillä, eli erittäin harvalla. Jos sä et vieläkään pääse tosta sairaasta pelostas eroon, suosittelen ihan psykologia. Koska sun harhat on niin naurettavia ja surullisia että itku pääsee, iso mies! Ehkä se olet sä jonka tarvii kulkea jossain haarniskassa etteivät vaan koirat pure, huiapua. Me normaalit ihmiset tullaan kyllä hauvojen kanssa toimeen ihan hyvin.

• ei oo sairaampaa
        niinpä. kirjoitti:

Tunteva vanhempi ei päästä häiriintynyttä lastaan julkisille paikoille ilman pakkopaitaa. Ei kai kukaan vanhempi päästä lastaan moottoritiellekään? Nämä asiat pitäisi jokaiselle vanhemmalle itsesäänselvyyksiä. Onhan se kurjaa kun joutuu häiriintyneen eläinvihaajan vanhemmaksi, ja vielä isot korvaukset päälle, kun ko. henkilö ryhtyy lahtaamaan koiria ja niiden omistajia fantasioidensa mukaan, kun todetaan, ettei pahasti päästään seonnut henkilö ole kykenevä korvauksiin.

• kulkukoira

Joka kylässä on penskoille leikkipaikkoja mutta joka kaupungissa ei ole edes koirapuistoa. Koirapuistot on koirille eikä ihmispennuille.

Miten voi olla noin vaikea tajuta että oma "ihmeellinen" lapsi ei ole ollenkaan kiva yllätys koiran omistajille jotka vartavasten toivat koirapuistoon koiransa juoksemaan.

• Lempeys

Onpas täällä nyt pääsiäisviha valloillaa. Yhtä-äkkiä koirat ovat rakkeja ja lapset vaikka mitä ... selvittäkä nyt päänne ja sitten ajatelkaa uudelleen. Meidän Thelma, Podenco Andaluz, ulkoilutetaan pitkin maastoa ja lenkkipolkuja, käymme harvoin koirapuistossa. Thelma rakastaa lapsia ja muutaamaa koiratuttuansa. Koiran kanssa on helppo elää keskellä kaupunkiakin, kun pitää koiran psyykkisesti ja fyysisesti tasapainossa. Edellisen koirani kanssa kävin palvelutalossa dementisá osastolla. Thelmankin kanssa voisi sitä tehdä, oma tilanteeni ei ole suonut lisätehtäviä.
      Hyvät ihmiset rakastakaa toisianne ja pankaa hyvä kiertämään.

• Lupa leikkii

Totta kai lasten pitää päästä koirapuistoon. On väärin rajoittaa lasten tekemisiä, lapsi kasvaa ja kehittyy ja lapsen on saatava toteuttaa itseään. JOs joku koira ei voi sietää lapsia poistukoon koira omistajineen pois koirapuistosta. Sillä eihän äkäisiä koiria saa tuoda puistoon. Meidän perheessä ei tule kuuloonkaan että lapsia kiellettäisiin leikkimästä koirapuistossa, lasten kuuluu leikkiä eikä jököttää penkillä

• Voi tyhmiä.....

EI EI EI ! LAPSIA EI KOIRAPUISTOON !
        Se ei ole niiden paikka. Se on koirien leikkipaikka jossa lain mukaankin koirat saa juosta vapaana. Ei ole kyse koirien vihaisuudesta pelkästään, ja yleensäkään koirapuistoissa ei saa vihaisia koiria käyttää. Ongelma tulee koirien riehaantumisesta. Silloin ei auta jonkun hätääntyneen äiti-ihmisen tulla huutamaan kun koira kaataa sen 7vuotiaan tessan kumoon. Minä en ainakaan varo, koirat saa intoaan juosta pois ja jos joku kakara tulee tielle niin voivoi. Pitäkää ne kakarat muualla. Koiriltakin on kielletty meno lasten puistoihin.

• Edellinen vastaaja
        Voi tyhmiä..... kirjoitti:

EI EI EI ! LAPSIA EI KOIRAPUISTOON !
        Se ei ole niiden paikka. Se on koirien leikkipaikka jossa lain mukaankin koirat saa juosta vapaana. Ei ole kyse koirien vihaisuudesta pelkästään, ja yleensäkään koirapuistoissa ei saa vihaisia koiria käyttää. Ongelma tulee koirien riehaantumisesta. Silloin ei auta jonkun hätääntyneen äiti-ihmisen tulla huutamaan kun koira kaataa sen 7vuotiaan tessan kumoon. Minä en ainakaan varo, koirat saa intoaan juosta pois ja jos joku kakara tulee tielle niin voivoi. Pitäkää ne kakarat muualla. Koiriltakin on kielletty meno lasten puistoihin.

Ja hei, Lupa leikkiä. Itse oot sitten vastuussa kakarastas, omalla vastuulla ne sinne viet. Muista se.
        Muutenkin on tosi lyhytnäköistä tuo touhu, on myös koiria jotka ei ole lapsiin tottuneet. Koirapuiston ei kuulu olla koiralle stressin paikka, ja toiset koirat todella pelkää niitä. Ei kuitenkaan tarkota että kaikki pelkääjät puris. Ei, vaan pelkäävä koira ahdistuu ja se ei ole oikein, paikassa johon tuli leikkimään. Äläkä nyt väitä että "lapsivihaiset koirat pois puistosta" ja blaablaa. EI! Vaan LAPSET POIS KUN NE EI SINNE KUULU!

• Lupa leikkiii
        Edellinen vastaaja kirjoitti:

Ja hei, Lupa leikkiä. Itse oot sitten vastuussa kakarastas, omalla vastuulla ne sinne viet. Muista se.
        Muutenkin on tosi lyhytnäköistä tuo touhu, on myös koiria jotka ei ole lapsiin tottuneet. Koirapuiston ei kuulu olla koiralle stressin paikka, ja toiset koirat todella pelkää niitä. Ei kuitenkaan tarkota että kaikki pelkääjät puris. Ei, vaan pelkäävä koira ahdistuu ja se ei ole oikein, paikassa johon tuli leikkimään. Äläkä nyt väitä että "lapsivihaiset koirat pois puistosta" ja blaablaa. EI! Vaan LAPSET POIS KUN NE EI SINNE KUULU!

Kyllä lapseni vaan käy koirapuistossa. Ei siintä ole mitään haittaa. Ensinnäkin koirapuisto on lähin leikkipaikka jossa on mukavia laitteita putkitunnelia esteitä. Samalla lapset tottuu koiriin eikä pelkää niitä. Uskaltavat jo töniäkin koiria arkuus on kadonnut kun ovat tottuneet. Jotkut tosin lähtevät pois kun lapseni menee koirapuistoon mutta se osoittaa miten suvaitsemattomia koiranomistajat on

• 9+8
        Lupa leikkiii kirjoitti:

Kyllä lapseni vaan käy koirapuistossa. Ei siintä ole mitään haittaa. Ensinnäkin koirapuisto on lähin leikkipaikka jossa on mukavia laitteita putkitunnelia esteitä. Samalla lapset tottuu koiriin eikä pelkää niitä. Uskaltavat jo töniäkin koiria arkuus on kadonnut kun ovat tottuneet. Jotkut tosin lähtevät pois kun lapseni menee koirapuistoon mutta se osoittaa miten suvaitsemattomia koiranomistajat on

Huono provo. Tai sitten olet vaan äärimmäisen huono vanhempi, jolle lasta ei olisi koskaan saanut siunaantua. Tai sitten kohtelet lastasi koirana, en ihmettelisi.

• Hihi.
        9+8 kirjoitti:

Huono provo. Tai sitten olet vaan äärimmäisen huono vanhempi, jolle lasta ei olisi koskaan saanut siunaantua. Tai sitten kohtelet lastasi koirana, en ihmettelisi.

Ei nää vatipäät tunnista provoa, meuhkaavat täällä ihan turhaan. Siitä vaan.

• pääsiäistrulli
        Lupa leikkiii kirjoitti:

Kyllä koirani vaan käy leikkipuistossa. Ei siitä ole mitään haittaa. Ensinnäkin puistoja on lähellä, jossa on mukavia laitteita vaikka agilityn harjoittamiseen. Samalla koira tottuu lapsiin eikä pelkää niitä. Uskaltaa jo töniä lapsia kumoon juostessaan. Jotkut tosin lähtevät pois kun koirani menee leikkipuistoon, mutta se osoittaa miten suvaitsemattomia lapsen omistajat ovat.

• niin totta . .
        Edellinen vastaaja kirjoitti:

Ei todellakaan lapsia rakkipuistoon, vain rakkihullut voi olla niin tyhmiä.Samoin ei rakkeja mihinkään muualle kaupungilla kuin korkeintaan kuonokopan kanssa. Rakit ahdistuu, lapset ahdistuu ja aikuisetkin ahdistuu kun tulee rakkeja vastaan. Olisipa enemmän kaltaisiasi, rakit vain rakkipuistoon ja sinne ei lapsia.
        RAKIT POIS MUUALTA KAUPUNGISTA, NE EI SINNE KUULU!

• lapsikoirakuiskaaja

onko tämä koiranelämää suurempi asia : yksinkertaista.
      koirapuisto on koirien paikka, ei lasten. mikä tässä on niin vaikeaa.
      hauska lukea ihmekoirista jotka ovat inhimillistetty ihmisen tasolle. ja toisaalta lapsista jotka osaavat käsitellä koiria.
      sellanen tositeevee ohjelma meiltä taitaakin puuttua, kun lapsi
      käy kouluttamassa ongelmakoiria.

• Hui, ei saa sanoa tuollaisia ääneen; kohta joku himmeillä kulkeva toteuttaa sen...

• Ei suvaitsevaisuutta

Minun puolestani saa tulla puistoon, kunhan pysyy vanhempiensa helmoissa siellä laidalla. Ihan vain lapsen itsensä takia, ettei jää jalkoihin. Jos joku puistossa oleva ei ole viitsinyt tai osannut koiraansa totuttaa lapsiin (ts. sosiaalistaa kunnolla), sitten voi olla parempi olla menemättä puistoon. Kaikki koirapuiston koirat ja omistajansa eivät ole varsinaisesti mitään mallikansalaisia, onhan tuo nähty. Idiootteja löytyy joka ryhmästä, niin koirallisista kuin koirattomistakin.
      Omien kokemusten mukaan 95% tapauksista mitään ongelmaa ei ole ja harvemmin ihan pieniä puistossa näkeekään. Jos joku tuo lapsensa puistoon eikä katso perään, on muiden velvollisuus silloin vinkata, että tuossa voi käydä hullusti.

• ghujyyiu

"Jos joku tuo lapsensa puistoon eikä katso perään, on muiden velvollisuus silloin vinkata, että tuossa voi käydä hullusti. "

Ei todellakaan ole muiden velvollisuus huolehtia muiden lapsista jos aikuinen ei kykene ja koirapuistoon ei lapsia tuoda sillä koirakin vaatii huomion. Lapset voi jättää aitauksen ulkopuolelle kivelle leikkimään siksi aikaa.

Yksinkertaista sinne ei tuoda lapsia.

• No just joo!
        ghujyyiu kirjoitti:

"Jos joku tuo lapsensa puistoon eikä katso perään, on muiden velvollisuus silloin vinkata, että tuossa voi käydä hullusti. "

Ei todellakaan ole muiden velvollisuus huolehtia muiden lapsista jos aikuinen ei kykene ja koirapuistoon ei lapsia tuoda sillä koirakin vaatii huomion. Lapset voi jättää aitauksen ulkopuolelle kivelle leikkimään siksi aikaa.

Hei idiootti, se on todellakin parempi silloin sanoa sille vanhemmalle että tuossa voi käydä huonosti, jos ei vanhemman oma arviointikyky riitä!
        Sinäkö ennemmin annat lapsille käydä pahasti vai, kuin neuvot tämän vanhempaa että muksunsa voi tulla kohta teilatuksi?! Vastuuntunnoton idiootti!!!

Meillä on olleet muksut sisäpuolella, ja on vastedeskin, koska tiedetään mitä tehdään. Hajoa sinä periaatteen ihminen siihen.

• huhhuh1
        No just joo! kirjoitti:

Hei idiootti, se on todellakin parempi silloin sanoa sille vanhemmalle että tuossa voi käydä huonosti, jos ei vanhemman oma arviointikyky riitä!
        Sinäkö ennemmin annat lapsille käydä pahasti vai, kuin neuvot tämän vanhempaa että muksunsa voi tulla kohta teilatuksi?! Vastuuntunnoton idiootti!!!

Meillä on olleet muksut sisäpuolella, ja on vastedeskin, koska tiedetään mitä tehdään. Hajoa sinä periaatteen ihminen siihen.

Jos sinä tulet puistoon lasten kanssa ja niiden seuraamisen ja vahtimisen ja muille ihmisille juttelun lomassa vahinko sattuukin lapsellesi, on se SINUN vikasi. JOKAINEN ON VASTUUSSA OMISTA JÄLKELÄISISTÄÄN, myös sinä koirapuistossa ollessasi. Lisäksi jos koirasi joutuu kränään toisen koiran kanssa ja sinä sillä välin lellit kakaroitasi, on myös SINUN asiasi samaan aikaan revetä irrottamaan koiraasi tappelusta. Mietipä sitä.
        Sinä luulet että täällä vastustetaan "tyhminä" ihmisinä tätä asiaa ihan huvikseen, silloin sulta hutii ohi ja pahasti. On yritetty toitottaa että LASTEN SEKÄ KOIRIEN TURVALLISUUDEN KANNALTA on parempi ettei niitä kakruja sinne tuoda. Piste. Mun koirat saa ainakin juosta siellä pää kolmantena jalkana jos haluaa, enkä todellakaan mitään kakaroita varottele.

• ghujyyiu
        huhhuh1 kirjoitti:

Jos sinä tulet puistoon lasten kanssa ja niiden seuraamisen ja vahtimisen ja muille ihmisille juttelun lomassa vahinko sattuukin lapsellesi, on se SINUN vikasi. JOKAINEN ON VASTUUSSA OMISTA JÄLKELÄISISTÄÄN, myös sinä koirapuistossa ollessasi. Lisäksi jos koirasi joutuu kränään toisen koiran kanssa ja sinä sillä välin lellit kakaroitasi, on myös SINUN asiasi samaan aikaan revetä irrottamaan koiraasi tappelusta. Mietipä sitä.
        Sinä luulet että täällä vastustetaan "tyhminä" ihmisinä tätä asiaa ihan huvikseen, silloin sulta hutii ohi ja pahasti. On yritetty toitottaa että LASTEN SEKÄ KOIRIEN TURVALLISUUDEN KANNALTA on parempi ettei niitä kakruja sinne tuoda. Piste. Mun koirat saa ainakin juosta siellä pää kolmantena jalkana jos haluaa, enkä todellakaan mitään kakaroita varottele.

Hyvin tiivistetty. huhuh1

Käsittämätöntä ettei muut lapsiperheet voi ymmärtää miksi on säännöt olemassa.
        Edesvastuutonta tosiaan koirien ja lastensakin kannalta.

Ja en todellakaan ala valvomaan muiden lapsia vapaaajallani omani riittää vallan mainiosti ja ne on turvallisesti kotona sillä aikaa mummolassa josta haen paluulenkillä jos ovat halunneet tulla mukaan muuten touhuavat sen aikaa omiaan kotosalla. Ei voi olla noin vaikeata ymmärtää minne lapsia voi ottaa mukaan ja aikuinen ihminen osaa sanoa lapsilleen myös ein.

• Hajoa :)
        huhhuh1 kirjoitti:

Kuten jo sanoin, olet idiootti ja ennemmin katsot miten jonkun toisen lapselle käy huonosti, kuin että yrittäisit auttaa ihmisiä joiden oma arviointikyky ei riitä.

Tiedän kyllä koirapuiston säännöt ja vastuut, ja muksuni EDELLEEN tulee koirapuistoon. Siihen sinulla ei ole mitään urputtamista :) Seuraavaksi varmasti haluat kertoa minulle, että vasta vihreillä ylitetään, maapallo on pyöreä, ja että yön jälkeen tulee aamu :)

• oma vika emä sika
        Hajoa :) kirjoitti:

Kuten jo sanoin, olet idiootti ja ennemmin katsot miten jonkun toisen lapselle käy huonosti, kuin että yrittäisit auttaa ihmisiä joiden oma arviointikyky ei riitä.

Tiedän kyllä koirapuiston säännöt ja vastuut, ja muksuni EDELLEEN tulee koirapuistoon. Siihen sinulla ei ole mitään urputtamista :) Seuraavaksi varmasti haluat kertoa minulle, että vasta vihreillä ylitetään, maapallo on pyöreä, ja että yön jälkeen tulee aamu :)

Hei äläpä sitte syytä ketään, jos lapsesi kaatuu ja satuttaa itsensä koiran takia.

• Oma napa paras napa
        ghujyyiu kirjoitti:

Hyvin tiivistetty. huhuh1

Käsittämätöntä ettei muut lapsiperheet voi ymmärtää miksi on säännöt olemassa.
        Edesvastuutonta tosiaan koirien ja lastensakin kannalta.

Ja en todellakaan ala valvomaan muiden lapsia vapaaajallani omani riittää vallan mainiosti ja ne on turvallisesti kotona sillä aikaa mummolassa josta haen paluulenkillä jos ovat halunneet tulla mukaan muuten touhuavat sen aikaa omiaan kotosalla. Ei voi olla noin vaikeata ymmärtää minne lapsia voi ottaa mukaan ja aikuinen ihminen osaa sanoa lapsilleen myös ein.

No kerrohan nyt mitä ne säännöt sanoo lapsienkin tulemisesta alueelle vanhempiensa kanssa :)

Meillä aina pelannut asia oikein hyvin, koska tiedetään mitä tehdään. Ja MINÄ välitän kanssaihmisita sen verran, että vinkkaan heille, jos lapsensa eivät osaa käyttäytyä. Toivokaa he vain heille pahaa, tai ajakaa pois.
        Olkaa vihamielisiä, älkääkä asiallisia, kuten ap:n tapauksessa.

Kusipäitä täällä aina riittää...

• ......
        oma vika emä sika kirjoitti:

Hei äläpä sitte syytä ketään, jos lapsesi kaatuu ja satuttaa itsensä koiran takia.

Miksi syyttäisin, enkö juuri kertonut sinulle että tiedän puiston säännöt ja vastuut?

• 10+3
        oma vika emä sika kirjoitti:

Niin, nim. Hajoa, se ei ole sitten meidän vastuulla jos sun muksu katkoo koipensa. Saat sitten ne kurat niskaan myös jos se muksu ei osaa käyttäytyä, ja lapsi se on jonka itse pistäsin pihalle jos kiusaa tai häslää arkojen koirien tykönä. Ihmetouhua, ajatusmaailma MULLA on lapsi ja MUN lapsi saa tehä mitä tykkää, syötätkö vielä tissistä ja pyyhit pyllynki????
        On niille äideillekin sääntöjä tässä maailmassa, ette te ole mitään ylijumalia. Koirapuistot ovat koirille ja that's it. Lapset ei kuulu pieninä sinne, isommista voi joustaa.

• oma vika emä sika
        ...... kirjoitti:

Miksi syyttäisin, enkö juuri kertonut sinulle että tiedän puiston säännöt ja vastuut?

Hyvä, oletkin varmaan ensimmäinen kohtaamani vanhempi, joka tietää oman vastuunsa. Minulle et ole kertonut, en ole kanssasi tästä täällä puhunut.

Minun mielestä lapset ovat ok koirapuistossa niin kauan, kun ne ovat siivosti ja vanhempi pitää lapsestaan sekä koirastaan huolen, eikä keskity vaan jompaan kumpaan.

• 10+3
        ...... kirjoitti:

Riskeeraat siis lapsesi terveyden ihan vaan siksi että sä olet päättänyt että lapsi tulee puistoon? Ja et myöskään välitä muiden ihmisten mielipiteistä, paikallaolijoiden? Ja muiden koirien luonteista, peloista?

Onneks et ole mun äiti.

• 10+3
        ...... kirjoitti:

Sinä et pysty sitäpaitsi valvomaan lasta ja koiraa samaan aikaan. Molemmat ovat siellä sun vastuulla. Ymmärrätkö?

• Edelleen...
        10+3 kirjoitti:

Niin, nim. Hajoa, se ei ole sitten meidän vastuulla jos sun muksu katkoo koipensa. Saat sitten ne kurat niskaan myös jos se muksu ei osaa käyttäytyä, ja lapsi se on jonka itse pistäsin pihalle jos kiusaa tai häslää arkojen koirien tykönä. Ihmetouhua, ajatusmaailma MULLA on lapsi ja MUN lapsi saa tehä mitä tykkää, syötätkö vielä tissistä ja pyyhit pyllynki????
        On niille äideillekin sääntöjä tässä maailmassa, ette te ole mitään ylijumalia. Koirapuistot ovat koirille ja that's it. Lapset ei kuulu pieninä sinne, isommista voi joustaa.

Tiedän kyllä koirapuiston säännöt ja vastuut, edelleen.
        Muksuni osaa käyttäytyä puistossa, en ala tähän selventämään.
        Miksi lapsi saisi käyttäytyä miten haluaa, missä olen niin sanonut? EN MISSÄÄN!

• Pieleen!
        10+3 kirjoitti:

Riskeeraat siis lapsesi terveyden ihan vaan siksi että sä olet päättänyt että lapsi tulee puistoon? Ja et myöskään välitä muiden ihmisten mielipiteistä, paikallaolijoiden? Ja muiden koirien luonteista, peloista?

Onneks et ole mun äiti.

Joo, totta kai riskeeraan, sehän on mun elämäntehtäväni, saada vähän jänskää elämääm, tuleeko lapsi ehjänä takas vai ei :)
        Pieleen meni syyllistämisesi ertä soi :)

• 10+3
        Pieleen! kirjoitti:

Joo, totta kai riskeeraan, sehän on mun elämäntehtäväni, saada vähän jänskää elämääm, tuleeko lapsi ehjänä takas vai ei :)

Sinä et pääse siitä yli etkä ympäri että kaikki eivät vaan toivota lastasi tervetulleeksi koirapuistoon. Yritä vaan minkä jaksat. Ja riski siinä oikeasti on, sitä et vaan myönnä etkä tajua. Käsittämättömän itsekästä touhua. Siellä saa aikuisetkin osumaa, vammat on sitten suuremmat lapsilla. Mutta vie vaan kun et anna periksi, vastuu on silti edelleen sinun ja ketään muuta on turha syyttää kuin itseäsi sitten jos vahinkoja tulee. Muista sitten myös revetä kahteen paikkaan samaan aikaan kun koira tappelee yhden koiran kanssa ja lapsesi kaatuu toisen koiran tultua päälle. Onnea vaan ihmetyttöilyyn!

• Kapeaa iltaa
        10+3 kirjoitti:

Sinä et pääse siitä yli etkä ympäri että kaikki eivät vaan toivota lastasi tervetulleeksi koirapuistoon. Yritä vaan minkä jaksat. Ja riski siinä oikeasti on, sitä et vaan myönnä etkä tajua. Käsittämättömän itsekästä touhua. Siellä saa aikuisetkin osumaa, vammat on sitten suuremmat lapsilla. Mutta vie vaan kun et anna periksi, vastuu on silti edelleen sinun ja ketään muuta on turha syyttää kuin itseäsi sitten jos vahinkoja tulee. Muista sitten myös revetä kahteen paikkaan samaan aikaan kun koira tappelee yhden koiran kanssa ja lapsesi kaatuu toisen koiran tultua päälle. Onnea vaan ihmetyttöilyyn!

Kertoisitko vielä kenen on vastuu, jos koira juoksee lasta päin puistossa, en usko että se on vielä ihan tullut selväksi......

Järkyttävä periaatteellinen kapeakatseisuutesi jatkuu aina ja aina vain; oletat etten selvitä voiko lapsen kanssa puistoon mennä, oletat että marssin sinne lapsen kanssa noin vain, oletat että koirani joutuu tappeluihin, oletat etten tiedä miten siellä on lapsen kanssa oltava, oletat ettei lapseni osaa käyttäytyä, oletat että olen nainen, oletat monta muutakin asiaa joita en jaksa enää luetella tähän edes.

Minä ja vaimoni ei oleteta yhtään mitään, vaan tehdään juuri niin kuin asia on tähänkin saakka KÄYTÄNNÖSSÄ toiminut, kellekään ei olla oltu haitaksi koskaan. Järkeä saa käyttää.

Kapeakatseista iltaa vielä, minä olen sanottavani nyt sanonut.

• 10+3
        Kapeaa iltaa kirjoitti:

Kertoisitko vielä kenen on vastuu, jos koira juoksee lasta päin puistossa, en usko että se on vielä ihan tullut selväksi......

Järkyttävä periaatteellinen kapeakatseisuutesi jatkuu aina ja aina vain; oletat etten selvitä voiko lapsen kanssa puistoon mennä, oletat että marssin sinne lapsen kanssa noin vain, oletat että koirani joutuu tappeluihin, oletat etten tiedä miten siellä on lapsen kanssa oltava, oletat ettei lapseni osaa käyttäytyä, oletat että olen nainen, oletat monta muutakin asiaa joita en jaksa enää luetella tähän edes.

Minä ja vaimoni ei oleteta yhtään mitään, vaan tehdään juuri niin kuin asia on tähänkin saakka KÄYTÄNNÖSSÄ toiminut, kellekään ei olla oltu haitaksi koskaan. Järkeä saa käyttää.

En sano että varmasti jotain varmasti tapahtuu, jotain VOI tapahtua joka sinun tajuntaasi pitäisi myös mennä, aikuinen kun olet. Itse osaan ottaa myös muut huomioon monessa eri asiassa, ja koirapuisto kun ei ole lapsipuisto niin en sinne lapsia veisi, koska en voi taata että kykenen seuraamaan kaikkea samaan aikaan. Oman kokemukseni mukaan kahden koiran kanssa koirapuistossa aika menee siihen että koko ajan seurataan koiria, ja ehkä jutellaan muiden puistolaisten kanssa jotain.

Sinä viet jatkossakin lapsesi sinne, kyllä se nyt on tullut jo selväksi. Minä en jatkossakaan siitä periaatteessa pidä. Oliko tämä keskustelu nyt tässä.

• olet paras
        ghujyyiu kirjoitti:

Täysin samaa mieltä, lisäksi.

Ei todellakaan ole muiden velvollisuus huolehtia muiden rakeista kun rakkihullu ei kykene ja kaupunkiin ei rakkeja tuoda sillä ihmisetkin vaatii huomion. Rakit voi jättää kaupungin ulkopuolelle kivelle leikkimään siksi aikaa.

Yksinkertaista sinne ei tuoda rakkeja.

• juuri niin . .
        huhhuh1 kirjoitti:

Ja lisäksi.

Jos sinä tulet kaupunkiin rakkien kanssa ja niiden seuraamisen ja vahtimisen ja muille ihmisille juttelun lomassa vahinko sattuukin rakilllesi tai puree ihmistä, on se SINUN vikasi. JOKAINEN ON VASTUUSSA OMISTA RAKEISTAAN, myös sinä kaupungissa ollessasi. Lisäksi jos koirasi joutuu kränään toisen koiran kanssa ja sinä sillä välin lellit muita rakkejasi, on myös SINUN asiasi samaan aikaan revetä irrottamaan koiraasi tappelusta. Mietipä sitä.
        Sinä luulet että täällä vastustetaan "tyhminä" rakkihulluina tätä asiaa ihan huvikseen, silloin sulta hutii ohi ja pahasti. On yritetty toitottaa että LASTEN SEKÄ RAKKIEN TURVALLISUUDEN KANNALTA on parempi ettei niitä rakkeja kaupunkiin tuoda. Piste. Mun lapset saa ainakin juosta siellä pää kolmantena jalkana jos haluaa, enkä todellakaan mitään rakkeja varottele.

• täysin totta
        10+3 kirjoitti:

Se ei ole sitten meidän vastuulla jos sun rakki katkoo koipensa. Saat sitten ne kurat niskaan myös jos se rakki ei osaa käyttäytyä, ja rakki se on jonka itse pistäsin piikille jos kiusaa tai häslää arkojen ihmisten tykönä. Ihmetouhua, ajatusmaailma MULLA on rakki ja MUN rakki saa tehä mitä tykkää, syötätkö vielä tissistä ja pyyhit pyllynki????
        On niille rakin omistajiillekin sääntöjä tässä maailmassa, ette te ole mitään ylijumalia. Kaupungit ovat ihmisille ja that's it. Rakit ei kuulu sinne, pennuista voi joustaa.

• Tuota
        täysin totta kirjoitti:

Se ei ole sitten meidän vastuulla jos sun rakki katkoo koipensa. Saat sitten ne kurat niskaan myös jos se rakki ei osaa käyttäytyä, ja rakki se on jonka itse pistäsin piikille jos kiusaa tai häslää arkojen ihmisten tykönä. Ihmetouhua, ajatusmaailma MULLA on rakki ja MUN rakki saa tehä mitä tykkää, syötätkö vielä tissistä ja pyyhit pyllynki????
        On niille rakin omistajiillekin sääntöjä tässä maailmassa, ette te ole mitään ylijumalia. Kaupungit ovat ihmisille ja that's it. Rakit ei kuulu sinne, pennuista voi joustaa.

Eipä näytä täällä aivan kaikilla olevan ne vastuut selvillä vaikka pitäisi. Koiranomistaja vastaa koiransa tekemisistä ja lasten vanhempi tai vastuullinen henkilö lapsen tekemisistä.

• bfghhjhjg
        Kapeaa iltaa kirjoitti:

Tyypillinen lapsiperhehöyrypäitä..jotka tekee mitä lystää säänöistä piittaamatta.

• minä
        Pieleen! kirjoitti:

No Se hän on kiva haluat varmaan näköjään lapsesi kuolevan

• ghujyyiu
        Hajoa :) kirjoitti:

Jos arviointikyky ei riitä että tuo koirapuistoon lapsensa niin siitä vaan mutta älköön luulko että alan vahtimaan muiden lapsia.

Omistani pidän hyvän huolen ja se riittää vai pitääkö minun mennä näiden arviointikyvyttömien vanhempien perässä katsomaan ettei vain kävele vaikka moottoritielle tai jos muksu menee keinujen eteen ja saa keinusta päähän..

Kyllä se on niin että jokainen huolehtii lapsistaan ja jos koirapuistoon ei lapsia saa viedä niin sinne ei sitten viedä.

Ja jos on noin tyhmät vanhemmat niin evoluutiohan siinä vain toimii kun heidän geneettisellä pohjalla olevia lapsia karsiutuu tyhmyyden takia.. ;)

• m.j.
        bfghhjhjg kirjoitti:

Tyypillinen lapsiperhehöyrypäitä..jotka tekee mitä lystää säänöistä piittaamatta.

mitä sääntöö rikkoo?

• Nimimerkk11
        ghujyyiu kirjoitti:

Jos arviointikyky ei riitä että tuo koirapuistoon lapsensa niin siitä vaan mutta älköön luulko että alan vahtimaan muiden lapsia.

Omistani pidän hyvän huolen ja se riittää vai pitääkö minun mennä näiden arviointikyvyttömien vanhempien perässä katsomaan ettei vain kävele vaikka moottoritielle tai jos muksu menee keinujen eteen ja saa keinusta päähän..

Kyllä se on niin että jokainen huolehtii lapsistaan ja jos koirapuistoon ei lapsia saa viedä niin sinne ei sitten viedä.

Ja jos on noin tyhmät vanhemmat niin evoluutiohan siinä vain toimii kun heidän geneettisellä pohjalla olevia lapsia karsiutuu tyhmyyden takia.. ;)

>>ja jos koirapuistoon ei lapsia saa viedä niin sinne ei sitten viedä

• 54fdgdg45r
        Nimimerkk11 kirjoitti:

Ihan sama tykkääkö lapsesi vai ei, mutta ota huomioon myös muiden koirat. Puistossa koirilla tulee olla kivaa, ja jotkut ovat hyvin säikkyjä lasten takia. Kyllä vituttaisi, jos oman koirani puistoilu menisi pilalle jonkun minäminämamman takia.

• massaaintoa
        Nimimerkk11 kirjoitti:

Ja taas yksi arviointikyvytön yksilö- nimimerk11 ;)

Tuo vaan kakarasi minulla on isoja koiria ja ne rullaa niitä kivasti tantereella ja pitää leikkikaluina kun vielä nuoria koiria ja ilahtuu kimeistä äänistä. Ja toisella mukavasti hormoneita veressä niin voi yrittää nylkyttää .Saanpa viihdettä ;)

• .....
        54fdgdg45r kirjoitti:

Ihan sama tykkääkö lapsesi vai ei, mutta ota huomioon myös muiden koirat. Puistossa koirilla tulee olla kivaa, ja jotkut ovat hyvin säikkyjä lasten takia. Kyllä vituttaisi, jos oman koirani puistoilu menisi pilalle jonkun minäminämamman takia.

Sosiaalistakaa ne vitun piskinne, koska koirapuistossa saa olla koko perhe. Minä pidän huolen kyllä omistani.
        Hävettää tollasten puolesta!
        Onneksi oikeassa elämässä meillä koirapuistoilu toimii, aina toiminut. Tollasia tiukkaperseitä ei ole vielä tullut vastaan, mikä on vaan hyvä, ei tarvi suorittaa nenän niistämistä, kyllä se vanhakin oppii.

• olet huono vanhempi
        ..... kirjoitti:

Sosiaalistakaa ne vitun piskinne, koska koirapuistossa saa olla koko perhe. Minä pidän huolen kyllä omistani.
        Onneksi oikeassa elämässä meillä koirapuistoilu toimii, aina toiminut. Tollasia tiukkaperseitä ei ole vielä tullut vastaan, mikä on vaan hyvä, ei tarvi suorittaa nenän niistämistä, kyllä se vanhakin oppii.

Huolestuttavaa tekstiä vanhemmalta. Hävettää ihan.

Vaikea sosiaalistaa kun ei lähipiirissä ole lapsia. Ei koirani lapsia pelkää vaan on välinpitämätön. Mutta ei anna lasten koskea, eikä tarvi antaakaan, edes koirapuistossa.

Puistosta lähtee ensisijaisesti lapsi, jos koira ei tykkää. Koska puisto on koirille, ei llapsille.

Lasten ei pidä lähestyä vieraita koiria.

Huono vanhempi riskeeraa lapsensa turvallisuuden kun antaa kakaransa telmiä muiden koirien kanssa.

• Sosiaalista ite
        ..... kirjoitti:

Opettakaa ne teidän vitun äpäränne ettei niitä vieraita koiria lääpitä ja kiljuta ja lähestytä ilman että omistajalta kysytään lupa! Saat*** tollasten vitun kuningasvanhempien takia tulee niitä lapsipelkoisia koiria, sekä lisäksi niitä murhamiehiä kun niille KAKAROILLE EI OPETETA KÄYTÖSTAPOJA VITTU nii ime siitä!

Joka vitun kerta saa vieraalle kakrulle kertoa että älä tule juosten ja huutaen kohti vaan kyykyssä ja anna koiran haistaa sinua. Jos vanhemmat opettais pentujaan ni ei kellään niitä kauhukakaroita tulis. Ja ei, koirapuistoon ei tarvi tulla niiden lasten kanssa! Antaa jossain olla edes rauha koirillakin!

• Surullista
        olet huono vanhempi kirjoitti:

Huolestuttavaa tekstiä vanhemmalta. Hävettää ihan.

Vaikea sosiaalistaa kun ei lähipiirissä ole lapsia. Ei koirani lapsia pelkää vaan on välinpitämätön. Mutta ei anna lasten koskea, eikä tarvi antaakaan, edes koirapuistossa.

Puistosta lähtee ensisijaisesti lapsi, jos koira ei tykkää. Koska puisto on koirille, ei llapsille.

Lasten ei pidä lähestyä vieraita koiria.

Huono vanhempi riskeeraa lapsensa turvallisuuden kun antaa kakaransa telmiä muiden koirien kanssa.

Haluaisin nähdä miten se lapsi sitten lähtee jos koira ei siitä tykkää. Voisi tulla hieman sanomista. Ja hups, sosiaalistamaton, laiskuutta tai muuta, piski on poikke :)
        Saahan sitä yrittää. Ja voi voi, eikä ne lapset nyt tulleet oven taakse sitä koiraa sosiaalistamaan, olisko kitään voinu tehdä, kun kerran ihmisten ilmoilla käyskentelette? Surullista selittelyä. Jos pystyy matkaamaan koirapuistoon, pystyy matkaamaan ihmisten ilmoille, missä niitä lapsiakin on!

• Topeliukselle
        Sosiaalista ite kirjoitti:

Opettakaa ne teidän vitun äpäränne ettei niitä vieraita koiria lääpitä ja kiljuta ja lähestytä ilman että omistajalta kysytään lupa! Saat*** tollasten vitun kuningasvanhempien takia tulee niitä lapsipelkoisia koiria, sekä lisäksi niitä murhamiehiä kun niille KAKAROILLE EI OPETETA KÄYTÖSTAPOJA VITTU nii ime siitä!

Joka vitun kerta saa vieraalle kakrulle kertoa että älä tule juosten ja huutaen kohti vaan kyykyssä ja anna koiran haistaa sinua. Jos vanhemmat opettais pentujaan ni ei kellään niitä kauhukakaroita tulis. Ja ei, koirapuistoon ei tarvi tulla niiden lasten kanssa! Antaa jossain olla edes rauha koirillakin!

Minunkin muksuni kyllä osaavat käytöstavat ja ovat fiksuja. Minulla taas tuo pinna ei ole mitä pisin tiukkaperseiden suhteen. Vaan eipä ole FIKSUJEN ihmisten kanssa ollut puistoillessa ongelmaa, eikä kyllä muuallakaan. Ehdotan että katsot peiliin, tai menet satuilemaan muualle :) onneksi ääliöt miehittävät nettiä, eivätkä tule meidän puistoon.

• Sosiaalista ite
        Topeliukselle kirjoitti:

Minunkin muksuni kyllä osaavat käytöstavat ja ovat fiksuja. Minulla taas tuo pinna ei ole mitä pisin tiukkaperseiden suhteen. Vaan eipä ole FIKSUJEN ihmisten kanssa ollut puistoillessa ongelmaa, eikä kyllä muuallakaan. Ehdotan että katsot peiliin, tai menet satuilemaan muualle :) onneksi ääliöt miehittävät nettiä, eivätkä tule meidän puistoon.

Tiukkaperse olet itsekin kun väität vastaan. Luehan sitten täältä ketjusta kaikki asiat mitä täällä on syiksi mainittu, miksei ne lapset kuulu koirapuistoon. Kun en jaksa tässä tyhmälle toistaa. Samaa saa jauhaa ja silti ei joillekin mene koskaan jakeluun. Tekisi mieli jankata mutta en jaksa, lue ketjusta. Herrarouva itsepäinen täydellinen muita ajatteleva vanhempi jolla on täydelliset lapset.

• Tiukka arse
        Sosiaalista ite kirjoitti:

Tiukkaperse olet itsekin kun väität vastaan. Luehan sitten täältä ketjusta kaikki asiat mitä täällä on syiksi mainittu, miksei ne lapset kuulu koirapuistoon. Kun en jaksa tässä tyhmälle toistaa. Samaa saa jauhaa ja silti ei joillekin mene koskaan jakeluun. Tekisi mieli jankata mutta en jaksa, lue ketjusta. Herrarouva itsepäinen täydellinen muita ajatteleva vanhempi jolla on täydelliset lapset.

Luehan täältä ne syyt miksi sen lapsen voi sinne puistoon tuoda :)

• niinkö luulet
        Tuota kirjoitti:

Eipä näytä täällä aivan kaikilla olevan ne vastuut selvillä vaikka pitäisi. Koiranomistaja vastaa koiransa tekemisistä ja lasten vanhempi tai vastuullinen henkilö lapsen tekemisistä.

Rakin omistaja aina vastuussa jos rakki puree julkisella paikalla.

• kannan vastuuni myös
        niinkö luulet kirjoitti:

Rakin omistaja aina vastuussa jos rakki puree julkisella paikalla.

Niin? Kyllä tälläkin palstalla kutakuinkin jokainen tietää sen. Se, että jossain uutisessa koiranomistaja on kusipää eikä kanna vastuuta, ei tarkoita, että kaikki olisi sellaisia. Täällä on ainakin minun nähdäkseni tuettu uhria ja toivottu vastuuttomalta omistajalta koiria pois.

• olet huono vanhempi
        Surullista kirjoitti:

Haluaisin nähdä miten se lapsi sitten lähtee jos koira ei siitä tykkää. Voisi tulla hieman sanomista. Ja hups, sosiaalistamaton, laiskuutta tai muuta, piski on poikke :)
        Saahan sitä yrittää. Ja voi voi, eikä ne lapset nyt tulleet oven taakse sitä koiraa sosiaalistamaan, olisko kitään voinu tehdä, kun kerran ihmisten ilmoilla käyskentelette? Surullista selittelyä. Jos pystyy matkaamaan koirapuistoon, pystyy matkaamaan ihmisten ilmoille, missä niitä lapsiakin on!

Vaikka sitten niskaperse-otteella.

Koiran ei tarvitse sietää lasten kohtelua, jos niitä kakaroita ei perheessä tai lähipiirissä ole. Koira ei normaalistikaan ole lasten kanssa tekemisissä koskaan, joten miksi väkisin totuttaa. Satunnainen makupalan ojentaminen silloin tällöin by naapurinkersa ei kyllä vastaa sosiaalistamista. Asun lähiössä ja täällä on lapsia joka kulmassa, ja kuten sanoin, koira on välinpitämätön, mutta ei vaan anna koskea, eikä tarvi antaakaan. Lasten ei tarvitse koiraani silitellä. Ja jos annat lapsesi koskea vieraaseen koiraan, HÄPEÄ!

Mahtaa sinua nyt tympiä, kun joku ei pidäkään koiraa kuten sinä, voi että. Surullista, jos sinunlaisella on vielä lapsiakin, lapsiparat, sanonko! No, kohtele heitä edes hyvin.

• 8+2
        Surullista kirjoitti:

Todella säälittää tuollaiset, joiden mielestä omat lapset saavat tehdä mitä haluavat. On kyllä väärät ihmiset lisääntynyt, mitähän lapsistakin tulee kun jo vanhemmat tuollaisia.

Ette tosiaankaan voi olettaa, että kakaranne saa koskea ja lähestyä jokaista koiraa. Ei siinä taida lapsen terveys ja hyvinvointi paljoa painaa. Lapsiin tottunutkin koira voi reagoida ikävästi vieraisiin kakaroihin, on sekin nähty, miten paljon perheellisetkin koirat purevat.

Sukulaisperheessäkin (3 lasta) lapsiin tottunut koira puri vierasta lasta, koska lapsi koski koiran tavaroihin. Toinen kerta oli, kun koira tulkitsi tilanteen niin, että piti suojella oman perheen lasta. Omiin ei olisi koskaan kajonnut, sitä sai kyllä retuuttaa, häiritä ruokakupilla ja rymytä päällä, koira kesti sen. Mutta vieraat lapset koira pisti ojennukseen. Myöhemmin koira lopetettiin, koska nämä vietit olivat niin voimakkaat, nuori uros kyseessä, jonka koulutuskin oli lasten takia (aikapula) vähän luistanut.

Että älkää päästäkö lapsianne vieraiden koirien luo ikinä!!!

• Ei noin
        olet huono vanhempi kirjoitti:

Vaikka sitten niskaperse-otteella.

Koiran ei tarvitse sietää lasten kohtelua, jos niitä kakaroita ei perheessä tai lähipiirissä ole. Koira ei normaalistikaan ole lasten kanssa tekemisissä koskaan, joten miksi väkisin totuttaa. Satunnainen makupalan ojentaminen silloin tällöin by naapurinkersa ei kyllä vastaa sosiaalistamista. Asun lähiössä ja täällä on lapsia joka kulmassa, ja kuten sanoin, koira on välinpitämätön, mutta ei vaan anna koskea, eikä tarvi antaakaan. Lasten ei tarvitse koiraani silitellä. Ja jos annat lapsesi koskea vieraaseen koiraan, HÄPEÄ!

Mahtaa sinua nyt tympiä, kun joku ei pidäkään koiraa kuten sinä, voi että. Surullista, jos sinunlaisella on vielä lapsiakin, lapsiparat, sanonko! No, kohtele heitä edes hyvin.

Jos sinä koskisit minun lapseeni tikullakaan, niin vetelisin sinua turpaan oikein antaumuksella. Joten kehottaisin sinua miettimään ennenkuin kajoat toisten muksuihin kiinni, ei kovin fiksua. Tosin luulen että etpä uskaltaisi edes päin katsoa. Ei-fiksuun toimeen seuraamukset ovat yhtä fiksut. Ota tämä opiksesi, niin säästyt turhilta vammoilta, ja jätä toisten lapset rauhaan :)

• Puhut omiasi
        8+2 kirjoitti:

Todella säälittää tuollaiset, joiden mielestä omat lapset saavat tehdä mitä haluavat. On kyllä väärät ihmiset lisääntynyt, mitähän lapsistakin tulee kun jo vanhemmat tuollaisia.

Ette tosiaankaan voi olettaa, että kakaranne saa koskea ja lähestyä jokaista koiraa. Ei siinä taida lapsen terveys ja hyvinvointi paljoa painaa. Lapsiin tottunutkin koira voi reagoida ikävästi vieraisiin kakaroihin, on sekin nähty, miten paljon perheellisetkin koirat purevat.

Sukulaisperheessäkin (3 lasta) lapsiin tottunut koira puri vierasta lasta, koska lapsi koski koiran tavaroihin. Toinen kerta oli, kun koira tulkitsi tilanteen niin, että piti suojella oman perheen lasta. Omiin ei olisi koskaan kajonnut, sitä sai kyllä retuuttaa, häiritä ruokakupilla ja rymytä päällä, koira kesti sen. Mutta vieraat lapset koira pisti ojennukseen. Myöhemmin koira lopetettiin, koska nämä vietit olivat niin voimakkaat, nuori uros kyseessä, jonka koulutuskin oli lasten takia (aikapula) vähän luistanut.

Että älkää päästäkö lapsianne vieraiden koirien luo ikinä!!!

Hahaha, koitat laittaa sanoja suuhuni :)
        Ei onnistu :)
        Lapseni osaa puistossa käyttäytyä.

• Nyt hyihyi vanhempaa
        Puhut omiasi kirjoitti:

Hahaha, koitat laittaa sanoja suuhuni :)
        Ei onnistu :)
        Lapseni osaa puistossa käyttäytyä.

Etkö osaa lukea???!!!! EI SE PELKÄSTÄÄN ETTÄ LAPSI OSAA KÄYTTÄYTYÄ VAAN SE ETTÄ KAIKKI KOIRAT EIVÄT PIDÄ LAPSISTA EIKÄ SUN TARVI NIITÄ TULLA SINNE AHDISTAMAAN!!!!!! Ei lapsella ole siellä mitään tekoa, lapsille on ihan omat paikkansa! JA SITÄ KAATAMISASIAAKAAN ET TAJUA, PIKKUNULIKAT SIELLÄ KUMOON JUOSTAAN EKANA!

Hitto teitä minäjamunlapsetmeininkiä. Tehdään kersoja ja sitten ollaankin maailmanomistajia!

• Hihi, ei ei
        Nyt hyihyi vanhempaa kirjoitti:

Etkö osaa lukea???!!!! EI SE PELKÄSTÄÄN ETTÄ LAPSI OSAA KÄYTTÄYTYÄ VAAN SE ETTÄ KAIKKI KOIRAT EIVÄT PIDÄ LAPSISTA EIKÄ SUN TARVI NIITÄ TULLA SINNE AHDISTAMAAN!!!!!! Ei lapsella ole siellä mitään tekoa, lapsille on ihan omat paikkansa! JA SITÄ KAATAMISASIAAKAAN ET TAJUA, PIKKUNULIKAT SIELLÄ KUMOON JUOSTAAN EKANA!

Hitto teitä minäjamunlapsetmeininkiä. Tehdään kersoja ja sitten ollaankin maailmanomistajia!

Vastasin vain tähän:

Olen oppinut sinun länkytyksesi kyllä jo muuten ohittamaan. Säännöt sallivat lapset puistoon, ja eivät ole ongelma olleet vielä kertaakaan, eikä se länkytyksestäsi muutu :) Sosiaalistaist sinäkin koirasi, kuten muutkin kunnolliset koiranomistajat :) koirapuistoon saa tulla koko perhe, ja siten me yleensä käydäänkin, jos en koiran kanssa kaksin mene.

Ps. Sulla on näppiksessä vikaa kun koko ketjun ajan jääny välillä caps lockki päälle.

Pps. Olisko lääkkeetkin jääny ottamatta?

• Eri vastaaja
        Ei noin kirjoitti:

Jos sinä koskisit minun lapseeni tikullakaan, niin vetelisin sinua turpaan oikein antaumuksella. Joten kehottaisin sinua miettimään ennenkuin kajoat toisten muksuihin kiinni, ei kovin fiksua. Tosin luulen että etpä uskaltaisi edes päin katsoa. Ei-fiksuun toimeen seuraamukset ovat yhtä fiksut. Ota tämä opiksesi, niin säästyt turhilta vammoilta, ja jätä toisten lapset rauhaan :)

Jos sinun koirasi koskee kynnelläkään koiraani väkivaltaisesti sillä välin kun sinä sössötät kakarallesi, se olet sinä joka lentää sieltä niskaperseotteella koko katraineen pihalle. Joten kehottaisin sinua miettimään ennen kuin tuot kakarasi koirien leikkipaikkaan!

• Nyt hyihyi vanhempaa
        Hihi, ei ei kirjoitti:

Vastasin vain tähän:

Olen oppinut sinun länkytyksesi kyllä jo muuten ohittamaan. Säännöt sallivat lapset puistoon, ja eivät ole ongelma olleet vielä kertaakaan, eikä se länkytyksestäsi muutu :) Sosiaalistaist sinäkin koirasi, kuten muutkin kunnolliset koiranomistajat :) koirapuistoon saa tulla koko perhe, ja siten me yleensä käydäänkin, jos en koiran kanssa kaksin mene.

Ps. Sulla on näppiksessä vikaa kun koko ketjun ajan jääny välillä caps lockki päälle.

"Olen oppinut länkytyksesi..." Jännä kun en ole sinun kanssasi jutellut. Ja capslock on joskus päällä tarkoituksella, only for special people:/ huom. muutkin sitä osaavat näemmä käyttää, ei minulla ole sen käyttöön erityisoikeuksia.

• ....
        Eri vastaaja kirjoitti:

Jos sinun koirasi koskee kynnelläkään koiraani väkivaltaisesti sillä välin kun sinä sössötät kakarallesi, se olet sinä joka lentää sieltä niskaperseotteella koko katraineen pihalle. Joten kehottaisin sinua miettimään ennen kuin tuot kakarasi koirien leikkipaikkaan!

Väkivalta-DH täältä vielä puuttuikin, ehkä isoisoäiti, ihan sama.
        Partaani nauran teidän uhoillenne, kun on varaa :))

• huono vanhempi olet
        Hihi, ei ei kirjoitti:

Vastasin vain tähän:

Juu ei tolla provolla kyllä lapsia ole.

Koirani on sosiaalinen, mutta lasten ei sitä tarvitse silitellä. Se ei ole mikään pehmolelu, jota saa repiä korvista ja kaulailla. Ymmärrä se, että kaikki eivät päästä lapsia koiransa lähelle. Sentään ajattelemme lapsiasi enemmän kuin sinä.
        Ei ole myöskään mitään syytä, miksi lasten pitäisi antaa lääppiä jokaista vastaantulevaa koiraa. Onko vaikea ymmärtää? Voi itku sentään, jos kullannuppusi ei saakaan tehdä mitä haluaa.

Ps. tässä on kyllä useampi kirjoittaja, kenen kanssa kirjoitat.

• vai lastensuojeluun
        Ei noin kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa käytöstä lapsen vanhemmalta!!! Sossulleko vois ilmottaa?

• lapsi on koskematon
        vai lastensuojeluun kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa käytöstä lapsen vanhemmalta!!! Sossulleko vois ilmottaa?

Kaikki eivät sulata lapseen kohdistuvaa väkivaltaa.

• dadadam
        lapsi on koskematon kirjoitti:

Kaikki eivät sulata lapseen kohdistuvaa väkivaltaa.

Tikulla koskeminen ei ole kyllä väkivaltaa.

• Kaksi lenkkeilijää

Saa tulla!

Tietysti sitä oikeutta ei kannata väenvängällä käyttää, jos huomaa, että koirapuistoon on eksynyt vitipäitä koiria vitipäiden omistajiensa kanssa. Lapsen terveyttä tai henkeä ei kannata uhrata periaatteen vuoksi.

Itselläni on isoja ja pieniä koiria, sekä lapsia. Totta kai lapset lähtevät koirapuistoon mukaan, jos haluavat. He ovat koiriin tottuneita, ja tietävät, miten vieraidenkin koirien parissa ollaan.

Itseasiassa yksi koiristamme on 10-vuotiaan tyttäremme. Hän lenkittää koiran, sekä käyttää näyttelyissä ja agilityssa. On siis täysin luonnollista, että hän tulee koiransa kanssa myös koirapuistoon.

Käsittämätöntä, miten tietyt koiraihmiset ovat vieraantuneet normaalista sosiaalisesta elämästä. Yhteiskuntaan nyt sattuu kuulumaan monenlaisia ihmisiä, ja koira pitäisi sosiaalistaa niin, että sen kanssa on turvallista liikkua heidän kaikkien lähellä. Koirapuistot ovat alueita, joissa koiria on luvallista pitää irti. Ne eivät ole alueita, jotka on tarkoitus eristää normaalista elämästä vastaamaan epäsosiaalisten koirien ja niiden epäsosiaalisten omistajien tarpeita.

Eli tervetuloa lapsetkin (koiriin sosiaalistetut) koirapuistoihin. Vaarallisten ja ihmisiin tottumattomien koirien paikka lienee jossakin muualla.

• voi huoh tätä

Mitä on sitten lapsiin sosiaalistettu koira? Sellainenko, että sietää ja kestää lasten kovakouraisen kohtelun? Vai sellainen, että on välinpitämätön (tottunut, rauhallinen, ei pelkää), jos lapsia lähellä?

Ja aina kyse ei ole siitä, että onko koira tottunut lapsiin, vaan siitä, miten lapsi itse käyttäytyy puistossa. Emme halua mukana leikkiviä, riehuvia ja juoksentelevia lapsia koirapuistoihin, sillä ne jäävät koirien jalkoihin, ja siitäpä vasta vanhemmat riemastuu sitten syyttämään, eivätkä kanna omaa vastuuta omasta lapsestaan. Lapset eivät kuulu puistoon leikkimään ja juoksemaan. Se on koirille suunnattu irrottelupaikka.

• Emäntä
        voi huoh tätä kirjoitti:

Mitä on sitten lapsiin sosiaalistettu koira? Sellainenko, että sietää ja kestää lasten kovakouraisen kohtelun? Vai sellainen, että on välinpitämätön (tottunut, rauhallinen, ei pelkää), jos lapsia lähellä?

Ja aina kyse ei ole siitä, että onko koira tottunut lapsiin, vaan siitä, miten lapsi itse käyttäytyy puistossa. Emme halua mukana leikkiviä, riehuvia ja juoksentelevia lapsia koirapuistoihin, sillä ne jäävät koirien jalkoihin, ja siitäpä vasta vanhemmat riemastuu sitten syyttämään, eivätkä kanna omaa vastuuta omasta lapsestaan. Lapset eivät kuulu puistoon leikkimään ja juoksemaan. Se on koirille suunnattu irrottelupaikka.

"voi huoh tätä" ei ymmärtänyt lukemaansa =).

• huhhuh1

Sinullekin Kaksi lenkkeilijää tiedoksi kun et ymmärrä selvää suomea:
        Tuhannennen kerran, LAPSIA EI KOIRAPUISTOON koska saattavat jäädä jalkoihin ja kuka korvaa, äipän mielestä tietysti koiranomistaja! Ei hyvää päivää pidä se ihmisenrääpäleesi aidan toisella puolella vaan!
        Kuka vatipää edes antaa vastuun koirasta kokonaan lapselle?? 10vuotiaalle?? Itse talutin 12v ikäisena naapurin kultsia vakituisesti, ja oli kyllä omistajilla paskat housussa kun pelkäsivät antaa sen minulle yksin lenkille. Noh, hyvin kaikki aina meni mutta oli kyllä piteleminen, oli meinaan niin innokas suuri nuorehko koira, onneksi kiltti kaikille. Ei lapselle kuulu antaa yksin vastuuta koirasta, häpeä! Itse jos joku naapurin pentu tulisi kysymään omaa 25kg:stani lenkille, toivottelisin tervetuloa uudestaan vähän vanhempana.
        Sorry mutta olet aika vastuuton vatipäävanhempi.

• Kaksi lenkkeilijää
        huhhuh1 kirjoitti:

Sinullekin Kaksi lenkkeilijää tiedoksi kun et ymmärrä selvää suomea:
        Tuhannennen kerran, LAPSIA EI KOIRAPUISTOON koska saattavat jäädä jalkoihin ja kuka korvaa, äipän mielestä tietysti koiranomistaja! Ei hyvää päivää pidä se ihmisenrääpäleesi aidan toisella puolella vaan!
        Kuka vatipää edes antaa vastuun koirasta kokonaan lapselle?? 10vuotiaalle?? Itse talutin 12v ikäisena naapurin kultsia vakituisesti, ja oli kyllä omistajilla paskat housussa kun pelkäsivät antaa sen minulle yksin lenkille. Noh, hyvin kaikki aina meni mutta oli kyllä piteleminen, oli meinaan niin innokas suuri nuorehko koira, onneksi kiltti kaikille. Ei lapselle kuulu antaa yksin vastuuta koirasta, häpeä! Itse jos joku naapurin pentu tulisi kysymään omaa 25kg:stani lenkille, toivottelisin tervetuloa uudestaan vähän vanhempana.
        Sorry mutta olet aika vastuuton vatipäävanhempi.

"Ei lapselle kuulu antaa yksin vastuuta koirasta..."

Olen täysin samaa mieltä. Jos olisit lukenut tekstini huolellisesti, olisit huomannut, että lapsi lenkittää koiran, ja harrastaa sen kanssa. Koiran hoidon kokonaisvastuuseen kuuluu paljon muutakin: ruokinta, turkin huolto, rokotukset, hoito koiran sairastuessa, sosiaalistaminen, käytöstapojen opettaminen ym. Niistä meillä huolehtivat luonnollisesti aikuiset.

Joten, kumpihan meistä on se vatipää ;).

• huhhuh1
        Kaksi lenkkeilijää kirjoitti:

"Ei lapselle kuulu antaa yksin vastuuta koirasta..."

Olen täysin samaa mieltä. Jos olisit lukenut tekstini huolellisesti, olisit huomannut, että lapsi lenkittää koiran, ja harrastaa sen kanssa. Koiran hoidon kokonaisvastuuseen kuuluu paljon muutakin: ruokinta, turkin huolto, rokotukset, hoito koiran sairastuessa, sosiaalistaminen, käytöstapojen opettaminen ym. Niistä meillä huolehtivat luonnollisesti aikuiset.

Joten, kumpihan meistä on se vatipää ;).

Vastuullinen ihminen ei anna lapselle yksin talutettavaksi koiraa, koska jos koira äkkää kissan tai vastaavan, se on menoa. Tai suutahtaa ja hyökkää jonkun kimppuun, lapsi on siinä ihan avuton. Aikuisella on kuitenkin jotain edellytyksiä näiden ehkäisyyn. Joten kumpihan meistä on se vatipää ;)

• huono äiti se
        huhhuh1 kirjoitti:

Vastuullinen ihminen ei anna lapselle yksin talutettavaksi koiraa, koska jos koira äkkää kissan tai vastaavan, se on menoa. Tai suutahtaa ja hyökkää jonkun kimppuun, lapsi on siinä ihan avuton. Aikuisella on kuitenkin jotain edellytyksiä näiden ehkäisyyn. Joten kumpihan meistä on se vatipää ;)

Tai sitten joku hyökkää koiran kimppuun, on lapsi siinäkin ihan avuton. Laiskat vanhemmat pistää lapsensa lenkittämään koiran.

• Idril
        huono äiti se kirjoitti:

Tai sitten joku hyökkää koiran kimppuun, on lapsi siinäkin ihan avuton. Laiskat vanhemmat pistää lapsensa lenkittämään koiran.

Juurikin näin. Koirapuisto on tarkoitettu koirille jotka saavat purkaa energiaa muiden koirien kanssa, eli vaatimus on siis: omistajan hallussa ja tulee toimeen koirien kanssa. Lapsia koira saa vierastaa, jos puistoon tulee lapsia, on lapsen poistuttava koirien alueelta. Jos lasten leikkupaikalle tulee koira, kumpi poistuu, lapsi vai koira?

• laki ja järjestys
        Idril kirjoitti:

Juurikin näin. Koirapuisto on tarkoitettu koirille jotka saavat purkaa energiaa muiden koirien kanssa, eli vaatimus on siis: omistajan hallussa ja tulee toimeen koirien kanssa. Lapsia koira saa vierastaa, jos puistoon tulee lapsia, on lapsen poistuttava koirien alueelta. Jos lasten leikkupaikalle tulee koira, kumpi poistuu, lapsi vai koira?

toinen on laissa kielletty, toinen ei.

• gfhgfhfgh
        laki ja järjestys kirjoitti:

Taidankin käydä mustin kanssa nostamassa jalkaa leikkipuistoon ei sitäkään ole lailla kielletty. Tulkinnallista.. ;)

• väärin.
        gfhgfhfgh kirjoitti:

Taidankin käydä mustin kanssa nostamassa jalkaa leikkipuistoon ei sitäkään ole lailla kielletty. Tulkinnallista.. ;)

Järjestyslaissa on kielletty viemästä koiria lasten leikkipaikkoihin, torille toriaikana, jne. jne. Yleisistä puistoistakin, eli hoidetulta alueelta, kuuluu kakat kerätä pois.

• laki ja järjestys

• 13+2
        laki ja järjestys kirjoitti:

Mitä väliä? Aina ei tarvitse tulkita lakia pilkun tarkkaan joka tilanteessa, jos koiranomistajat eivät mukeloita halua koirapuistoon, ei kenenkään tantan tarvitse sinne niiden kanssa väkisin tulla.

• fghgjj
        väärin. kirjoitti:

Järjestyslaissa on kielletty viemästä koiria lasten leikkipaikkoihin, torille toriaikana, jne. jne. Yleisistä puistoistakin, eli hoidetulta alueelta, kuuluu kakat kerätä pois.

Hautausmaalle saa viedä josta moni yllättyy ja leikkipuistoon vien kanssa ..en vie lasta pelkästään vaan istun penkillä sen aikaa..ja se on sallittua. Leikkipaikan osuudelle en ota koiraa. :)

Moni luulee että puisto on pelkästään lapsille mutta penkeille saa mennä koira mukanaan. :)

Koirapuistoon en ota lasta mukaan..tai jos on niin jää aidan toiselle puolelle siis vanhemmat lapset..pienempi jää kotiin kokonaan.

• bgfhfjjh
        väärin. kirjoitti:

Järjestyslaki ei ole laki.

• bgfhfjjh
        bgfhfjjh kirjoitti:

Järjestyslaki ei ole laki.

vaan suositus. :)

• gfhgfhfgh
        väärin. kirjoitti:

Ihan sama. Ei haittaa vai luuletko että poliisi tulee pidättämään. :)

• entä jos
        13+2 kirjoitti:

Mitä väliä? Aina ei tarvitse tulkita lakia pilkun tarkkaan joka tilanteessa, jos koiranomistajat eivät mukeloita halua koirapuistoon, ei kenenkään tantan tarvitse sinne niiden kanssa väkisin tulla.

Entä jos vanhemmat eivät halua koiria lasten leikkipuistoon-aika usein niitä omistajineen sinne vain tunkee. Ja koska tuossa aiemmmin joku sanoi että koiralla on oikeus olla pitämättä lapsista, onkos sitten lapsella oikeus olla pitämättä koirista-ei tunnu olevan koska suurin osa omistajista jää ohi yritettäessä selittämään että ei tää mitään tee ja ei tää oo vihanen. Jos ei tee eikä oo niin hyvä sitten mutta jos ei vaan kiinnosta. Ja nykyisin on muuten enenevässä määrin lapsia jotka onnettomien sattumusten ja holtittomien koiranomistajien vuoksi pelkäävät koiria.

• tytyhyyfht
        entä jos kirjoitti:

Entä jos vanhemmat eivät halua koiria lasten leikkipuistoon-aika usein niitä omistajineen sinne vain tunkee. Ja koska tuossa aiemmmin joku sanoi että koiralla on oikeus olla pitämättä lapsista, onkos sitten lapsella oikeus olla pitämättä koirista-ei tunnu olevan koska suurin osa omistajista jää ohi yritettäessä selittämään että ei tää mitään tee ja ei tää oo vihanen. Jos ei tee eikä oo niin hyvä sitten mutta jos ei vaan kiinnosta. Ja nykyisin on muuten enenevässä määrin lapsia jotka onnettomien sattumusten ja holtittomien koiranomistajien vuoksi pelkäävät koiria.

Ihan turhaan siinä sössötät vastaan, harvemmin niitä koiria kukaan vie kieltomerkillä varustettuun puistoon. Ja lastenpuistosta koira on se, joka lähtee. Koirapuistosta lähtee häiriötekijä eli vihainen koira TAI lapsi.

• Hovbcgfv
        entä jos kirjoitti:

Ensinnäkin, harvoin tulevat koiralliset lasten leikkipuistoon. Useammin tulevat lapset koirapuistoon

Toisekseen, koirien tulo leikkipuistoon on kielletty lähinnä yhdestä syystä; pissiminen ja kakkaaminen. Lasten tuloa koirapuistoon halutaan rajoittaa lapsien oman turvallisuuden sekä koirien leikkirauhan vuoksi. Näissä syissä on vissi ero.

Yleensä koiria ei edes viedä lasten leikkipaikoille ja jos viedään niin ne ei välttämättä sinne edes kaki. Ja jos kakkii niin sowhat, pökäleet saa pois

• tiiget

Mun mielestä lapsetkin saa mennä koirapuistoon jos ne on rauhallisesti ja kiltiti siellä! Koira mikä on agressiivinen pitäis lopettaa! Ei koirapuistoon,semmosethan voi hyökätä akuistenkin päälle!

• 10+2

Koira joka ei pidä lasten lähentelystä ei välttämättä ole lainkaan aggressiivinen! On turhaa sekoittaa kaikkia lapsiin tottumattomia koiria aggressiivisiksi! Lapsiperheet eivät myöskään voi vaatia, että jokainen koira sietää lasten käsittelyä vaan jotta heidän kullannuppunsa saavat tehdä mitä huvittaa!

Lasten oltava juurikin rauhallisesti ja kiltisti, ei ryntäillä vieraiden koirien perään saatika häiritä niiden touhuja! Ihan vaan lapsen oman turvallisuuden tähden!

• säännöt vielä
        10+2 kirjoitti:

Koira joka ei pidä lasten lähentelystä ei välttämättä ole lainkaan aggressiivinen! On turhaa sekoittaa kaikkia lapsiin tottumattomia koiria aggressiivisiksi! Lapsiperheet eivät myöskään voi vaatia, että jokainen koira sietää lasten käsittelyä vaan jotta heidän kullannuppunsa saavat tehdä mitä huvittaa!

Lasten oltava juurikin rauhallisesti ja kiltisti, ei ryntäillä vieraiden koirien perään saatika häiritä niiden touhuja! Ihan vaan lapsen oman turvallisuuden tähden!

Juuri noin, alla vielä koirapuisto säännöt, jossa ei lue, että koiran pitää tulla lasten kanssa toimeen. Ja huomatkaa, usein lapset alkavat heittelemään keppejä, kiviä jne. koirille, joka on kiellettyä:

"Koirapuistojen säännöt saattavat vaihdella jonkin verran paikkakunnittain, tässä kuitenkin muutamia yleisiä ohjeita, joita olisi hyvä noudattaa:

- Älä tuo puistoon sairasta, vihaista tai kiimaista koiraa

- Huolehdi, että koirasi rokotukset ja madotukset ovat kunnossa

- Varmista, että koirasi tulee toimeen muiden koirien kanssa

- Pidä puiston portti / portit aina suljettuna

- Pidä koira aina irallaan, myös kaulapanta tai valjaat on syytä ottaa pois

- Koiraa ei saa jättää yksin ja valvomatta aitaukseen

- Jokainen koiranomistaja on vastuussa lemmikistään ja sen tekemisistä

- Älä heitä keppejä, lumipalloja tai kiviä, äläkä tuo puistoon omia leluja

- Pidä puisto siistinä keräämällä koirien jätökset niille tarkoitettuihin astioihin

- Huolehdi, ettei koirasi haukunnallaan häiritse ihmisten yörauhaa (klo 22 – 07)"

• 12+22
        säännöt vielä kirjoitti:

Juuri noin, alla vielä koirapuisto säännöt, jossa ei lue, että koiran pitää tulla lasten kanssa toimeen. Ja huomatkaa, usein lapset alkavat heittelemään keppejä, kiviä jne. koirille, joka on kiellettyä:

"Koirapuistojen säännöt saattavat vaihdella jonkin verran paikkakunnittain, tässä kuitenkin muutamia yleisiä ohjeita, joita olisi hyvä noudattaa:

- Älä tuo puistoon sairasta, vihaista tai kiimaista koiraa

- Huolehdi, että koirasi rokotukset ja madotukset ovat kunnossa

- Varmista, että koirasi tulee toimeen muiden koirien kanssa

- Pidä puiston portti / portit aina suljettuna

- Pidä koira aina irallaan, myös kaulapanta tai valjaat on syytä ottaa pois

- Koiraa ei saa jättää yksin ja valvomatta aitaukseen

- Jokainen koiranomistaja on vastuussa lemmikistään ja sen tekemisistä

- Älä heitä keppejä, lumipalloja tai kiviä, äläkä tuo puistoon omia leluja

- Pidä puisto siistinä keräämällä koirien jätökset niille tarkoitettuihin astioihin

- Huolehdi, ettei koirasi haukunnallaan häiritse ihmisten yörauhaa (klo 22 – 07)"

Missäs siellä kiellettiin tulemasta puistoilemaan koko perheen voimin?

• Zeus---
        12+22 kirjoitti:

Missäs siellä kiellettiin tulemasta puistoilemaan koko perheen voimin?

Ei ole kirjoitettu sääntö, mutta kohdat "älä heitä keppejä.." ja "koiraa ei saa jättää valvomatta..." ja "jokainen omistaja on vastuussa...". Niitä ei kukaan lapsiensa perään katsova vastuuntuntoinen vanhempi voi noudattaa. Aina tulee ennemmin seurattua sitä pikku-mattia kuin mustia. Lapset leikittää koiria ties millä.

Omat koirani ei ole yhtään vihaisia, vaikkakin hieman lapsiarkoja, ja varsinkin pienempi koira herättää aina lasten mielenkiinnon. A-I-N-A ryntäävät lapset hellimään, kysymättä onko koira kiltti. Onneksi on, kyllähän koira vähän väistelee mutta alistuu silti lääppimisiin, kun ei tykkää. Ja miksi siis niiden lasten täytyy sinne puistoon tulla? Joku taas valistaa tietenki nyt sosiaalistamisesta. Tervetuloa meidän elämään, ei ole ystävillä lapsia, läheisillä sukulaisilla eikä naapureilla pieniä lapsia. Ja asun hiljaisella alueella omakotitalossa. Ja omia lapsia ei ole eikä tule. Mitenkäs sosiaalistat sitten? Juokset joka päivä 10km päässä ihmisten ilmoilla pyörimässä?

Eikä se kellekään kuulu miten muut elävät. Ihan sama jotkut koirat luonnostaan pelkää ilotulitteita, siihenkään ei aina auta totuttelu. Erilaisia traumojaki niillä on, mikä siihen on kukaan arvostelemaan yhtään mitään ?

• 6+14
        Zeus--- kirjoitti:

Ei ole kirjoitettu sääntö, mutta kohdat "älä heitä keppejä.." ja "koiraa ei saa jättää valvomatta..." ja "jokainen omistaja on vastuussa...". Niitä ei kukaan lapsiensa perään katsova vastuuntuntoinen vanhempi voi noudattaa. Aina tulee ennemmin seurattua sitä pikku-mattia kuin mustia. Lapset leikittää koiria ties millä.

Omat koirani ei ole yhtään vihaisia, vaikkakin hieman lapsiarkoja, ja varsinkin pienempi koira herättää aina lasten mielenkiinnon. A-I-N-A ryntäävät lapset hellimään, kysymättä onko koira kiltti. Onneksi on, kyllähän koira vähän väistelee mutta alistuu silti lääppimisiin, kun ei tykkää. Ja miksi siis niiden lasten täytyy sinne puistoon tulla? Joku taas valistaa tietenki nyt sosiaalistamisesta. Tervetuloa meidän elämään, ei ole ystävillä lapsia, läheisillä sukulaisilla eikä naapureilla pieniä lapsia. Ja asun hiljaisella alueella omakotitalossa. Ja omia lapsia ei ole eikä tule. Mitenkäs sosiaalistat sitten? Juokset joka päivä 10km päässä ihmisten ilmoilla pyörimässä?

Eikä se kellekään kuulu miten muut elävät. Ihan sama jotkut koirat luonnostaan pelkää ilotulitteita, siihenkään ei aina auta totuttelu. Erilaisia traumojaki niillä on, mikä siihen on kukaan arvostelemaan yhtään mitään ?

Se on ihan naurettavaa, kun mammat vaativat, että kaikkien koirien pitäisi hyväksyä heidän lapsi ja kaikkien pitäisi tulla toimeen heidän kakaran kanssa. Ei millään ymmärretä ja hyväksytä, jos jonkun koiraan ei saa lapsi koskea.

Kun jopa lapsiperheessä oleva koirakin voi olla vieraille lapsille tyystin erilainen mitä oman perheen. Siinä mielessä on ihan sama onko sosiaalistettu vai ei.
        Vaikka totta se on, että koira, joka ei ole tottunut lapsiin, myös todennäköisesti reagoi negatiivisemmin.

Meillä päin täällä on paljon lapsia, päiväkotikin kivenheiton päässä leikkipuistoineen, ja ihan joka päivä kohdataan ohi meneviä, kiljuvia, juoksevia ja meluavia lapsia. Koirani vähät välittää, se ei ole lainkaan kiinnostunut.
        Sen sijaan jos lapsi tulee koiran iholle, koskee koiran päätä, peräpäätä, selkää, niin siitä koira ei tykkää, vaan lähtee mulkaisujen kera pois. Jos lapsi seuraa, niin koira alkaa murahdella.

Mutta koirani käytös ei ole mikään ongelma, sillä koirani ei koskaan ole tekemisissä lasten kanssa, kun niitä ei lähipiiriimme kuulu. En myöskään anna lasten silittää koiraani ulkona, jos tulevat kysymään. Miksi pitäisi ylipäätään antaa, vaikka koira olisikin lapsirakas? Ei niin miksikään.
        Harva lapsi (esim alle 12v) osaa lähestyä ja toimia koiran kanssa siten, että niiden kohtaaminen olisi turvallista. Ihan yhtälailla lapsirakas koira voi reagoida negatiivisesti, kun vieras lapsi tunkee kätensä suoraan selkään tai päähän.

Minun vastuulla on se, etten saata koiraa tilanteisiin, jotka se kokee epämukavaksi. Vanhempien vastuu on puolestaan se, että opettavat lapsilleen, että _vierasta koiraa ei lähestytä_. Ja koirien perään ei todellakaan juoksennella.
        Luulisi sen olevan ihan jo äidinvaistoissa ja isäinvaistoissa, ettei anna lapsen juoksennella ja lähestyä ja koskea vieraisiin eläimiin.

Koirapuistossa lasten lähentely ja perässäjuokseminen on hyvin todennäköistä. Lapset ovat koirapuistossa OK niin kauan, kun osaavat olla ihmisiksi; eivät telmi vieraiden koirien kanssa, eivät juoksentele ympäriinsä, eivät varaa koirille tarkoitettuja aktiviteetteja (hiekkakasat, tukit ym). Puisto on koirien leikki- ja aktivointipaikka, lasten tulee siellä olla sivussa, jo omankin turvallisuutensa takia.

Ymmärrys ja joustavuus kaikilta osapuolilta mahdollistaa lasten ja koirien samanaikaisen olemisen koirapuistossa. Portilla kannattaa aina kysyä tai vaikka keskustella lapsen vanhemman kanssa, että voiko ottaa lapsensa sivuun, kun olisi tulossa puistoilemaan. Vanhemmalla ei pitäisi olla mitään vastaanmutisemista, sillä puisto on koirille.
        Samoiten jos puistoon tulee lapsiperhe, niin voi sanoa, ettei kannata päästää lasta sitten juoksentelemaan, tai vaihtoehtoisesti lähteä itse pois. Joustavuutta ja yhteistyöhalua, niin kaikkien puistoilu sujuisi mahdollisimman hyvin! :)

• Ap:lle

Olen pahoillani että kohtasit tuollaisia koiranomistajia, sinä toimit juuri oikein, huomioit kohteliaasti toiset puistoilijat.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta koirapuisto on toisille, tai ehkä vain tämän palstan selkeälle aktiivikommentoijalle, se pyhistä pyhin paikka. Puistoon ei sallitta tulevan lapsia, vaikka kuinka osaisivat käyttäytyä koirien kanssa, ja vanhemmat ymmärtäisivät katsoa sekä lapsen että sen koiran perään. Näin mekin tehtiin toisinaan, vielä kun lapset kuvioissa pyörivät. Kukaan ei koskaan ollut pahoillaan yhtään. Onko ajat näin muuttuneet? Eivätkö ihmiset osaa mm. sosiaalistaa koiriaan? Miten vaikeaa se oikein voi olla, jos kerran kaupungeissa kuitenkin liikutaan? Ovatko tiedot ja taidot näin ruostuneet, vai onko kyse vain laiskuudesta? Minusta se on meidän koiranomistajien velvollisuus.

Ao. Linkin takaa löysin ketjun, josta selvenee vielä tämä yo. seikka - puistoon ei sallita esimerkiksi koiraa, joka ei siedä toisia uroksia, vaikka puisto on *tyhjä*, ja puistossa olija lupaa poistua sieltä heti jos sinne joku on tulossa. Tuossakaan ketjussa ole auttanut järjen puhuminen tippaakaan, en tiedä miksi, en osaa edes arvailla.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8597200

Ap:lle vielä, että jos samaan puistoon osutaan, niin meidän puolesta voitte tulla sisäpuolellekin ja tuntemani puistoilijat ovat mukavaa porukkaa ja ovat koulineet kelpo koirakansalaisia koiristaan. Mukavaa kevättä!

• äiteeitsekin

Lue koko ketju miksi lapsia ei haluta koirapuistoon!!! Samaan aikaan kun itse olen siellä ap ei ole tervetullut lasten kera yksin kyllä perustelut löydät ketjusta.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      730
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe