Millaisia kokemuksia Fiat Brava diiselistä on? Olis vähän kiinnostusta 09 mallisesta
pravo
11
198
Vastaukset
- tojuha
Itellä 2009 mallinen 120multijet ajettu noin 100000km ei mitään ongelmia,viikko sitten katsastuksesta läpi ilman huomautuksia,mukava ajaa kiihtyy ja kulkee riittävästi,mulla on vakkari joka on tosi mukava pidemmillä matkoilla,kulutus sekalaisesssa ajossa noin 5,3litraa,oon ollut tosi tyytyväinen.
- kössi
Okei taidan tehä kaupat fiiusta
- Stilo_kuski
kössi kirjoitti:
Okei taidan tehä kaupat fiiusta
Hanki bensakoneella.
Dieselillä ei tee mitään.
Tämä siis oma mielipiteeni asiaan. - Kössi
Stilo_kuski kirjoitti:
Hanki bensakoneella.
Dieselillä ei tee mitään.
Tämä siis oma mielipiteeni asiaan.Tulee 40000 vuodes ajoo diesel on mulle edullisempi
- Stilo_kusi
Stilo_kuski kirjoitti:
Hanki bensakoneella.
Dieselillä ei tee mitään.
Tämä siis oma mielipiteeni asiaan.Äläpäs poju tule huutelemaan kun aikuiset keskustelevat. Käyppä laskemassa onko kaikki leikkiautot tallella.
- fiat missä kaikkiiat
ei kannata ostaaosta mersu fia missä kaikki fiat
- ..................
olipas tosi ammattilaisen vastaus.
- fiat bravo jtd
itelläni on 08 bravo multijet diesel ja mulla on toiminut ongelmitta.. mulla on ollut volkaria, volvoa ja nissania ja kaikki nuo ovat jättäneet tielle. tässä bravossa ei oo ollut mitään ongelmaa..
- mk490
Minulla 2009 mallin Bravo 120hp dieselillä. Ostin sen 27 000 ajettuna 2 vuotta sitten, ja nyt mittarissa 140 000.
On ollu todella luotettava auto. Pari poltinta pitäny vaihtaa ja akku piti uusia äskettäin. Kestihän tuo Bravo tosi hyvin autobild-lehden 100 000km kestotestissäkin, joten kyllä Fiatinkin laatu alkaa olla kohdallaan.
Ajettavuus tuossa on jotenkin "erilainen" ku muissa euroautoissa tai japseissa. Vaati hieman tottumista. Suuntavakavuus ja ohjaustuntuma on heikkoja, mutta mutkatiellä tai laittomissa nopeuksissa tuntuu paljon paremmalta.
Moottori vaatii dieseliksi kohtuu paljon kierroksia. Edellinen autoni oli myös diesel, saman tehoinen ja -painoinen, mutta käytännössä rivakampi kulkija johtuen lyhyemmästä välityksestä ja 1750rpm vääntöhuipusta. Fiiatin kone herää 1600rpm, ja vääntöhuippu on 2000rpm, joka vastaa 5-vaihteella 98km/h navin mukaan. Mutta ei tuolla jalkoihin jää jos pitää kierrokset siinä 1800-2500rpm. Kulutus sekalaisessa ajossa 4.8 matka-ajossa 4.4 l/100km
Voin suositella, ja onhan tuo hyvännäköinenki sisältä ja päältä. Eikä ihan joka päivä tule vastaan samanlaista, vaikka paljon ajankin. =)- Tyytyväinen bravoon
"Ajettavuus tuossa on jotenkin "erilainen" ku muissa euroautoissa tai japseissa. "
Oikeilla rengasvalinnoilla ja tai pienellä ylipaineella bravon ajettavuus muuttuu todella paljon vakaammaksi. Japseista sen verran, että kyllä tuo uusi bravo on paljon parempi ajaa kuin moni japsi kunnon renkaillla ja oikeilla paineilla, kunhan siihen tottuu.
Japanilaisista vain mazda 6 on ollut selkeästi parempi ajettava ja paras ajamani japanilainen, jos ajo-ominaisuuksiin perustetaan.
Ennen nykyistä diesel bravoani omistin 2000 luvun alun pikkucorollan ja siintä siirtyminen bravoon oli selkeä parannus, niin laadussa kuin ajettavuudessa.
Suurin miinus näissä uusiissa bravoissa on mielestäni huono näkyvyys, tyylikkään muotoilun ansiosta. Oikealle ja vasemmalle kulmalle tuulilasista jää vaarallinen pimeä alue. Ja ajaessa onkin tärkeää muistaa käännellä hieman päätään mutkiissa, sillä katvealueeseen mahtuu helposti pieni auto tai tuhti ihminen piiloon. Myös liikennevaloissa joutuu toisinaan kurkkimaan, missä se valo on.
Muuten kyllä samaa mieltä kanssasi. - mk490
Tyytyväinen bravoon kirjoitti:
"Ajettavuus tuossa on jotenkin "erilainen" ku muissa euroautoissa tai japseissa. "
Oikeilla rengasvalinnoilla ja tai pienellä ylipaineella bravon ajettavuus muuttuu todella paljon vakaammaksi. Japseista sen verran, että kyllä tuo uusi bravo on paljon parempi ajaa kuin moni japsi kunnon renkaillla ja oikeilla paineilla, kunhan siihen tottuu.
Japanilaisista vain mazda 6 on ollut selkeästi parempi ajettava ja paras ajamani japanilainen, jos ajo-ominaisuuksiin perustetaan.
Ennen nykyistä diesel bravoani omistin 2000 luvun alun pikkucorollan ja siintä siirtyminen bravoon oli selkeä parannus, niin laadussa kuin ajettavuudessa.
Suurin miinus näissä uusiissa bravoissa on mielestäni huono näkyvyys, tyylikkään muotoilun ansiosta. Oikealle ja vasemmalle kulmalle tuulilasista jää vaarallinen pimeä alue. Ja ajaessa onkin tärkeää muistaa käännellä hieman päätään mutkiissa, sillä katvealueeseen mahtuu helposti pieni auto tai tuhti ihminen piiloon. Myös liikennevaloissa joutuu toisinaan kurkkimaan, missä se valo on.
Muuten kyllä samaa mieltä kanssasi.Tuo huono näkyvyys unohtui mainita, ja olen samaa mieltä. Pilarit on paksuja, joten saa siinä päätä liikutella. Takaikkuna on myös olematon, mutta onneksi taustapeilit ovat kohtuu hyvän kokoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13310609
- 525100
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html432301Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1062103- 282006
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131631Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411452Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291134Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331081Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54997