Biltema vs. Motonet

Vielä puolueeton

Olen usein ihmetellyt esillä olevia väitteitä siitä että Bil myy pelkkää pkaa kun taas Mnetissa on hyvää laatua. En ole varsinaisesti kummankaan puolella mutta kerronpa omat kokemukseni: aloin käymään Bilissä aikoinaan Treella kun se avattiin Lempääläntien varteen, myöhemmin se muutti Lakalaivaan ja sittemmin Motokin ilmestyi Partolaan. Olen siis käyttänyt Bilin tuotteita vuosikaudet enemmän kuin Motoa ja olen ollut täysin tyytyväinen. VW, Audi, Subaru ja Opel ovat olleet tyytyväisiä Bilin osiin ja lisävarusteitakin on 20 vuodessa tullut hankittua rutosti. Ehkä jokin tuote ei ole aina toiminut, mutta vuosien varrella tapauksia on ollut ehkä 3, yhden olen käynyt vaihtamassa, pari pikkuosaa jäänyt pikkujuttuina palauttamatta. Kun sitten Moto avasi Partolaan olihan se pakko käydä kokeilemassa. Ostin 3 asiaa: akkulaturin, pojalle virvelin ja lakritsipussin. Akkulaturi hajosi ekana päivänä, se kyllä korvattiin, mutta muistutettiin että sitä ei saa käyttää ulkoilmassa. Vanha keltainen Akku-Mattini on toiminut 30 vuotta moitteitta ulkoilmassa koska en tietenkään ole niin hölmö että käyttäisin latureita sateessa tms. sademetsäsäässä. Veneretki pojan kanssa päättyi myös lyhyeen kun virveli hajosi heti ensimmäisellä heitolla, muoviosa murtui, se kyllä korvattiin. Lakritsipussi oli hyvää ja toimi. Tämän kokemuksen perusteella olen laskenut että tähän mennessä 95 % Bilin tuotteista on ollut toimivia ja 33 % Moton tuotteista toimivia. Näin ei voi tietenkään olla, muutenhan asiakkaita ei Motoon riittäisi. Onko siis minulla käynyt satumaisen huono tuuri vai ovatko Bilin tuotteet todella laadukkaampia kuin Moton???

6

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En jaksa kokeilla

      Testaapas vielä Honkkarinkin kamat ja kerro sitten mikä näistä kolmesta on paras.

      • kananaivo

        motonet on paljo parempi.


    • No bil tema

      Alkaa olemaan auton varaosat harvassa bilteeman tiskillä, museo saabbiin ja volvoon löytyy osaa.
      Hakeeko sitten ruuvipussin kummasta vaan on makukysymys.

    • ---

      vittu että vituttaa nää biilteman sivut.. ei jumalauta nytte

    • hmmmmmmm

      Biltemasta ei saa kuin ihan perus osia, joihin lukeutuu suodattimet ja öljyt, ellet sitten aja jollain museo Volvolla.

      Motonet ei välttämättä loista kaikissa osissa. Erään merkin tuulilasinpesuneste pumpun hinta oli 700% kalliimpi kuin Saksasta tilattuna. Varaosan merkki oli täysin sama. Eikai sitä voi muuta kuin nauraa. Hinnoittelijalta pikkasen karannu mopo käsistä. Motonet ei oikeasti ole niin edullinen kuin luullaan. Toki onhan se halvempi kuin Laakkosen marmoritiskiltä tilatut osat.

    • juuei,ei

      "Motonet ei oikeasti ole niin edullinen kuin luullaan. Toki onhan se halvempi kuin Laakkosen marmoritiskiltä tilatut osat."

      Tuokaan ei kaikessa pidä paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe